50-55 CC Model Toplama

50-55 CC Model Toplama

Gecmis olsun.

Ters ucus guzeldir , kritik noktalari gecis yaptigin nokta , seninle olan acisi ve ilk donus yaptigin yon oluyor. Ucagin yonunu karistirmayacak kadar alcak ( cok yuksekse ucagin yonlerini anlamak zorlasiyor ayrica yine yuksekteyken ucagi yataydan goremedigimiz icin ne kadar elevator beslemesi yapmak gerektigini kesitrmek zorlasiyor ) , tekrar bir donus yapip duze gececek kadar yuksek bir nokta secmek gerek. Capraz gecisler bunun icin ideal gibi. Ilk donusude bizden uzaga dogru yapmak eger karistirirsak tekrar tono yapinca ucagi arkadan gormek riski azaltir ( aksi durumda kurtarma tonosundan sonra ucak bize dogru geliyorsa karistirmak icin ikinci bir neden daha olabilir).Simulator guzel aslinda ama ben cok sevemiyorum. Ucaktaki reaksiyona alismak daha mantikli gibi.
 
50-55 CC Model Toplama

Hikmet G' Alıntı:
Gecmis olsun.

Ters ucus guzeldir , kritik noktalari gecis yaptigin nokta , seninle olan acisi ve ilk donus yaptigin yon oluyor. Ucagin yonunu karistirmayacak kadar alcak ( cok yuksekse ucagin yonlerini anlamak zorlasiyor ayrica yine yuksekteyken ucagi yataydan goremedigimiz icin ne kadar elevator beslemesi yapmak gerektigini kesitrmek zorlasiyor ) , tekrar bir donus yapip duze gececek kadar yuksek bir nokta secmek gerek. Capraz gecisler bunun icin ideal gibi. Ilk donusude bizden uzaga dogru yapmak eger karistirirsak tekrar tono yapinca ucagi arkadan gormek riski azaltir ( aksi durumda kurtarma tonosundan sonra ucak bize dogru geliyorsa karistirmak icin ikinci bir neden daha olabilir).Simulator guzel aslinda ama ben cok sevemiyorum. Ucaktaki reaksiyona alismak daha mantikli gibi.

Ters uçuşta kurtarma hareketini tono olarak düşünmek riskli. Kurtarma hareketi gaz ile destekli down elevatör olmalı. Pilot buna kendini önceden hazırlamalı ve uçuş sırasında sürekli kendi kendine tekrarlamalı. Ters uçuşta bir oryantasyon kaybı durumunda yarım tono ile düzeltmek yerine yerden olabildiğince uzaklaşarak vakit kazanmak daha iyi olur gibime geliyor.

Bir de ters uçuşta ağırlık merkezi düz uçuşa göre daha kritikleşiyor. Extra gibi bir uçakta tersteyken hiç ile çok az arası bir down elevatörün gerekmesi lazım. Eğer bundan fazla gerekiyorsa ağırlık merkezi fazla önde demektir.
 
50-55 CC Model Toplama

Hakli olabilirsiniz. Ancak ben dusunuyorum; stresli bir durum sonrasinda bildigim temel bir noktaya donmek isterim. Down elevator'un alttigi durum ucagin altini gordugum bir tirmanis hatta bu donus sirasindaysa hizlanmis bir donuse yada daha karmasik bir noktaya gidermis diye dusunuyorum.

Hicbir zaman tam ve duzgun yapamadim ama ucagin trim ayarlarinda bu sekilde bir konu hatirliyorum. Ucak tersken az elevator istemeli istememesi durumunda burna agirlik ekle gibi. Hatta gazi kesince olusan dusus sekli duz ve ters ucus icin yaklasik olarak ayni olmali gibi.

https://nsrca.us/documents/trimming/TrimmingChart.pdf

Bunlar benim eskiden gordugum chartlar ama simdi guncel hatta gorsel anlatimli birseyler vardir sanirim.
 
50-55 CC Model Toplama

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ters uçuşta kurtarma hareketini tono olarak düşünmek riskli. Kurtarma hareketi gaz ile destekli down elevatör olmalı. Pilot buna kendini önceden hazırlamalı ve uçuş sırasında sürekli kendi kendine tekrarlamalı. Ters uçuşta bir oryantasyon kaybı durumunda yarım tono ile düzeltmek yerine yerden olabildiğince uzaklaşarak vakit kazanmak daha iyi olur gibime geliyor.

Bir de ters uçuşta ağırlık merkezi düz uçuşa göre daha kritikleşiyor. Extra gibi bir uçakta tersteyken hiç ile çok az arası bir down elevatörün gerekmesi lazım. Eğer bundan fazla gerekiyorsa ağırlık merkezi fazla önde demektir.

Abi uçağın baştan beri kuyruğu ağır, ağırlık merkezini hiç ölçmedik havada bakarız diyerek. Havada uçak stall hıza yaklaştığında kuyruğu basıyir aşağı. Hep burnu ağır uçaklarla uğraştıktan sonra kuyruğu ağır bir uçak çok daha zor oluyor ama alıştım. Rüzgar sıkıntı çıkarmadığı sürece çok rahat inişler çıkartabiliyorum. Tersteyken çok az bir elevatör istiyor. Bir tık trim versem tersteyken düz uçacak şekilde. Ben hep elevatörü biraz tok tutmaya alışınca çok zorlanmıştım ama şimdi uçağı bıraksam dümdüz uçabilecek şekilde ayarlandı.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi