ah 1w cobra helikopter

ah 1w cobra helikopter

Abi kafa turunu ve torku çözdük diyelim , istikrarlı bir kuyruk için biraz daha uzun kuyruk pali takarak mı çözeceksin , mekanik testlerde sabırlı olman gerekecek.
Doğrusu ben de çok merak ediyorum, lakin ünite canavar olmalı.Eğer gain aralığı ünite limitlerinin üstünde ya da altında olursa , ilk uçuşta her türlü sürprize hazır olmak lazım.
:rolleyes:
 
ah 1w cobra helikopter

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Abi kafa turunu ve torku çözdük diyelim , istikrarlı bir kuyruk için biraz daha uzun kuyruk pali takarak mı çözeceksin , mekanik testlerde sabırlı olman gerekecek.
Doğrusu ben de çok merak ediyorum, lakin ünite canavar olmalı.Eğer gain aralığı ünite limitlerinin üstünde ya da altında olursa , ilk uçuşta her türlü sürprize hazır olmak lazım.
:rolleyes:

Hakan, butun modellerimde kimsenin begenmedigi taratot var, bir cok pahali uniteleri denedikten sonra her turlu randumani ondan aldim, kuyruk pali konusunda ayni seyleri dusunuyoruz 500 size 72 mm kullanir ben 85 mm kuyruk pali aldim.

aslinda bu modelde mekanik test yapmayacam, zira model gayet hafif ve kizakli oldugundan mekanigi direk montaj edip sonra test etmeyi planliyorum, ama dersenki omaz test et onuda yapabilirim :) zira gecici ayak takimim bell 222 ninki duruyor sadece iki defa kuyruk borusu sok tak yapacam buda onemli deyil

Su anda degsitirdigim roket atesleme sistemi ile alakali roket kizak bolgesinde yaptigim mekanik degisikligin boyasini yapiyorum bu gece govde tamamen elimden cikmis olacak insallah yarin gece mekanigi toplar persembe de mekanik test ucusunu yaparim tabi pilot tr den siparis verdigim 500 mm zeal ana pal ve 85 mm zeal kuyruk palleri yetisirse.....
 
ah 1w cobra helikopter

emin keles' Alıntı:
aslinda bu modelde mekanik test yapmayacam, zira model gayet hafif ve kizakli oldugundan mekanigi direk montaj edip sonra test etmeyi planliyorum, ama dersenki omaz test et onuda yapabilirim :) zira gecici ayak takimim bell 222 ninki duruyor sadece iki defa kuyruk borusu sok tak yapacam buda onemli deyil
Madem sadece boom söküp takmak kadar basit bir işi var, o zaman ne olur ne olmaz Emin bey. Bence hiç üşenmeyin ve mekaniği dışarıda önceden bir test edin :)
 
ah 1w cobra helikopter

Emin abi , ünite konusunda katılıyorum, 4 modelimin 3 ünde Tarot zyx S ünite bulunur.600 de İkon var ama tarotu takmak zorunda kalsam hiç şüphe duymadan takarım.
Lakin burada özel bir durum var , 500 sınıf bir heliyi ,olması gereken minimum bir head speed den daha yavaş bir head speed ile uçuracağız,kuyruk tepkisini matematiksel olarak hesaplasak da , eldeki ekipman verileri ne derece doğru bilemediğimiz için, bana göre de bu testi kesinlikle mekanikle , giydirmeyi yapmadan önce tamamlasan daha iyi olur.Onca emek ve masrafı riske etmek , doğrusu yazık olur.
 
ah 1w cobra helikopter

Hakan aynen katiliyorum kesinlikle once mekanik olarak ucacagim sonra govdeye takacagim bu hh 60 jayhawk yada bell 222 gibi deyil mekanigi takmak cok daha kolay ve hizli olacak.

ama benim asil sorunum bell 222 ile zira mekanik ucus cok stabil oldu her sey yolunda ama gecen gece raftan indirmek istedim tek elle kaldiramadim oldukca agir bir model oldu simdi korkum 1200 kv L MOTOR MEKANIGI SKINTISIZ UCIRSADA o agir govdeyi kaldiracakmi, model hazir olsada onunla maideni henuz yapmadik hava durumu zaman yoklugi falan hala bekliyor. en onemlisi onun mekanigini cikarip takmak cok zor ve zaman alici bir is.

konu baska biyere gidiyor ama ben ona 3 pal taktigim icin pal uzunlugunu 55 e dusurdum simdi ise kafamda 60 lik pal ve 700 kv motor kullanmak tabi mekanigi tekrar sokmem gerekecek,

hele bi cobrayi ucurayim sonra maslahatlasacagiz bell i belki hic ucurmadan yeni motor esc ve 60 lik pal ile tekrar toplayacagim diye dusunuyorum
 
ah 1w cobra helikopter

Abi o da ayrı bir konu için saklı kalsın.Fuselage giydirip çok pal rotor takmak kolay gibi görünse de , o ağır ve cüsseli body alışık olduğumuz uçuş dinamiklerini muazzam değiştiriyor.
Scorpion ya da xnova motorlara neden bu kadar para isteniyor, işte burada meydana çıkıyor.Motor performans ve gücü scalede önemli.Sürekli fazladan 3-4 kilo sabit bir yükle uçuyorsun.Pal faktörü, motor gücü,esc kalitesi,hatta servo torkları bile zincirleme sorgulamaya gidiyor.
Sen bunu bir uçur , 222 nin konfigürasyonu tekrar bi gözden geçiririz. :saygilar:
 
ah 1w cobra helikopter

Levent Uygun abi bu konuda tam bilgi verir , sanırım bu aralar aktif değil yada çok meşgul.

HUAWEI VNS-L31 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
ah 1w cobra helikopter

Ve mekanik montaj baslar....
Ikinci fotograf yeni roket atesleme sistemi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ishak parmak' Alıntı:
Levent Uygun abi bu konuda tam bilgi verir , sanırım bu aralar aktif değil yada çok meşgul.

HUAWEI VNS-L31 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İshak merhaba, bu aralar işler biraz yoğun açıkçası, arada bakıyorum tabi ama zaten gördüğüm kadarı ile iyi giden bir proje, Emin zaten titiz bir arkadaşımız, sonuçta güzel bir model çıkacaktır. Kafa devri kuyruk devri gibi durumlar malum scale çalışmalarda biraz da deneme yanılma yolu ile ayarlanıyor, ana dişli ve aktarma organları sabit değerlerde olacağına göre pinyon ve motor kombinasyonuna kalıyor iş, o noktada da ağırlık, pal boyu, yaklaşık istenen uçuş süresi ve uçuş karakteristiği ile doğru orantılı motor tahmini (seçimi) yapmak gerekiyor, pinyon zaten kolay değişebilir bir parça olduğu için problem değil. Kurulum bitip test uçuşları sonrası konuşmak lazım.
Merakla takipdeyim.
:saygilar:
 
ah 1w cobra helikopter

Mekanik test icin hazir

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ah 1w cobra helikopter

Levent UYGUN' Alıntı:
İshak merhaba, bu aralar işler biraz yoğun açıkçası, arada bakıyorum tabi ama zaten gördüğüm kadarı ile iyi giden bir proje, Emin zaten titiz bir arkadaşımız, sonuçta güzel bir model çıkacaktır. Kafa devri kuyruk devri gibi durumlar malum scale çalışmalarda biraz da deneme yanılma yolu ile ayarlanıyor, ana dişli ve aktarma organları sabit değerlerde olacağına göre pinyon ve motor kombinasyonuna kalıyor iş, o noktada da ağırlık, pal boyu, yaklaşık istenen uçuş süresi ve uçuş karakteristiği ile doğru orantılı motor tahmini (seçimi) yapmak gerekiyor, pinyon zaten kolay değişebilir bir parça olduğu için problem değil. Kurulum bitip test uçuşları sonrası konuşmak lazım.
Merakla takipdeyim.
:saygilar:

Cevap icin tesekkurler Levent bey, ancak hayatta en cok onem verdigim ve severek yaptigim sey en iyi bildigim konularda bile maslahatlasmak :) zaten heli konusunda cok bilgilide deyilim bu modeli sanirim oyle boyle ucururum ama bell 222 mekanik testlerde cok basarli olmasina ragmen oagirlik altinda 1200 L motorun ezilecegi kanaatindeyim. bu konuda hep beraber kararlar almak zorundayiz bir cok varyant denemektense beraberce en iyi secenekleri bulabiliriz :)
 
ah 1w cobra helikopter

Ben kafa devri ve motor / pinyon ilişkisi için şöyle bir şey yapmıştım, bunu kullanıyorum. Faydası olacaktır.

Basit bir excel sayfasıdır. (Altta ekli)
**Sayfanın sol tarafındaki sarı alanları doldurmanız yeterli :)
 

Ekli dosyalar

  • PÝNYON HESABI.xlsx
    13.7 KB · Görülme: 14
ah 1w cobra helikopter

Levent UYGUN' Alıntı:
Ben kafa devri ve motor / pinyon ilişkisi için şöyle bir şey yapmıştım, bunu kullanıyorum. Faydası olacaktır.

Basit bir excel sayfasıdır. (Altta ekli)
**Sayfanın sol tarafındaki sarı alanları doldurmanız yeterli :)

muhtesem
 
ah 1w cobra helikopter

Arkadaslar mekanigi gece topladim ve sabah ilk ucusta sorunsuz randuman aldim :thumbup: hic bir ayar yapmadan masa ustnde evde yaptigim ayarlarla cok guzel uctu afa devri 1600. 3700 mah batarya ile temiz 10 dakika ucus var, motor esc batarya cok uyumlu oldu en kucuk isinma yok ve aldigim ucuz 1000 kv motor hem performans hemde batarya tuketimi konusunda bir numara :halay:

buraya iki video koyuyorum ilki birinci ucusumuz ilk kalkista falan biraz tedirgin ve dikkatli hareket ettik ve sonrasinda ikinci video oda cok guzel, modelin ucusu mustafanin cok hosuna gitti bu gun 6 defa uctu hemde cok keyif aldi bende seyrederken keyif aldim

iyi seyirler

ilk ucus

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

ikinci ucus

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
ah 1w cobra helikopter

Hadi gözün aydın Emin bey. Mekanik ve elektronik de sorun olmaması güzel olmus. Artık daha rahat bir şekilde Scale ile maiden uçuşu yapılabilir.


Sent from my iPhone using Tapatalk