AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
...Şimdi önereceğim şeyi senin gibi Scale Ustası birisi ilk etapta muhtemelen kabul etmeyecektir ama ben yine de söyleyeyim. Şahsen servo yerlerine hiç dokunmadan kalıbı bir tık genişletme denerdim Evren Hocam.

Mehmet abi alemsin, hiç güleceğim yoktu. :lollol: :lollol: Evren hocaya kavgada söylenmez bu. :lol:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Servo yeri sıkıntı çıkartıyorsa aktarma şu şekilde olabilir bence Evren hocam.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu 700 sınıfı bir model (Align Trex 700N DFC) ama parçalar rahatlıkla 500 sınıfı için revize edilebilir.

Örneğin sevolar pil tablasının altına kaydırılabilirmiş gibi geldi bana.
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Bey, tabiki gövdeyi kalınlaştırmayacağım [emoji4] zaten öyle bir tıkla falan da sığacak gibi değiller.

Şimdilik görünen en mantıklı yer her üç servoyu da ana şaftın gerisinde biryere koymak. Burada gerçek kobranın motorları olduğu için hacim bol ve motor bakım kaporta kapaklarını açılıp kapanabilir yaparak servolara ulaşmak yada en azından uçuş öncesi kontroller va için bağlantıları görebilmek mümkün olacaktır. Ana şaftın ön tarafında ve üst kısımlarda hiçbirşey koyacak hacim yok, anca frame sığıyor, o da ucu ucuna.

Açıkçası swahı bile ters çevirmeyi planlıyorum, önde tek arkada çift bağlantı olacak şekilde.





Sent from my iPhone using Tapatalk
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
Mehmet Bey, tabiki gövdeyi kalınlaştırmayacağım [emoji4] zaten öyle bir tıkla falan da sığacak gibi değiller.
Yok ben zaten gelecek cevabı bile bile yazmıştım :D

Sonucu ve çözümü inan merakla bekliyorum Evren hocam %p
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yok ben zaten gelecek cevabı bile bile yazmıştım [emoji2]

Sonucu ve çözümü inan merakla bekliyorum Evren hocam %p

Adminim, çok yüksek ihtimalle H-3 120 yada R-135 tipi swasha geçeceğim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Normalde arkada olan ve swashin alt kisminin donmesini engelleyen zimbirtiyi hepten iptal edip öndeki servo-swash bağlantı çıbıhını ayni zamanda anti-rotation özelliği olacak şekilde yapacağım.

Kafamda tilkiler koşturma halinde [emoji4] bakalım ne kadarını gerçeğe çevirebileceğim.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Warp360’da elev servo linki o sekilde
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Emre Kaman' Alıntı:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Warp360’da elev servo linki o sekilde

İlk önce böyle bir yöntem düşündüm ben de, ama sonra daha farklı bir yönteme yöneldim. Malum servolarımın hepsi arkada olacak, tek bir bileşen ile hem arkadan gelen yatay yönlü hareketi swasha iletilecek dikey yönlü harekete çevirecek hem de swashın alt yarısının dönmesine engel olacak bir sistem uygulamaya karar verdim.

Nette gördüğüm bir fotoğraf esin kaynağım oldu ama şimdi o fotoğrafı bulamıyorum :) Yani amerikayı yeniden keşfetmediğim kesin, zaten basit bir mühendislik, ama mevcut uygulamada benim aklımdaki gibi aynı zamanda bir belcrank gibi çalışma var mı yok mu emin değilim.

Buarada, ana şaftı 8 mm olan bildiğiniz heli marka modellerini paylaşırsanız sevinirim. modelde kullanabileceğim swashplate alternatiflerimi görmek istiyorum da :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Birçok 500 serisi modeller 8mm ana şaftlı Evren abi. 550 lerde az denk gelir çoğunun ana şaftını yataklayan rulmanlar 10*19*5 ölçülerinde.

500 lerde 8*16*5 ölçülerinde... Örnekler;

Align Trex 500x
Gaui x5
Msh Protos 500

(550-700 pil uyumundan dolayı yaygınlığını yitiren bir sınıf. Eskiden en büyük yaygın sınıf 600 iken pil uyumlusu 500 sınıfı daha yaygındı.)
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Rasim Öztürk' Alıntı:
Birçok 500 serisi modeller 8mm ana şaftlı Evren abi. 550 lerde az denk gelir çoğunun ana şaftını yataklayan rulmanlar 10*19*5 ölçülerinde.

500 lerde 8*16*5 ölçülerinde... Örnekler;

Align Trex 500x
Gaui x5
Msh Protos 500

(550-700 pil uyumundan dolayı yaygınlığını yitiren bir sınıf. Eskiden en büyük yaygın sınıf 600 iken pil uyumlusu 500 sınıfı daha yaygındı.)

Rasim teşekkürler, Gaui X5 ve Protos 500 parçalarına bakacağım detaylı. Her ikisinde de işe yarayacak parçalar var görünüşe göre. Tam toplama olacak meret :)

Tabi bide şu var:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Boş durmuyoruz yani, ama son çare olsun istiyorum, eğer işime yarayacak "markalı" bir swash bulursam onu tercih ederim. Baktım olmuyor, torna başına geçilecek demektir...
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Swash tipi değiştirmek gerçekten çok iyi bir fikir Evren hocam. %p

Yalnız frame uygun mu diye de bakmak lazım, servo yerleşimleri zorlayabilir. :rolleyes:

Gerçi yeni bir frame de yapılabilir elbette. ;)
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Türker Akgün' Alıntı:
Swash tipi değiştirmek gerçekten çok iyi bir fikir Evren hocam. %p

Yalnız frame uygun mu diye de bakmak lazım, servo yerleşimleri zorlayabilir. :rolleyes:

Gerçi yeni bir frame de yapılabilir elbette. ;)

Aman diyeyim abi :) yeni frame falan, dur dürtme :D

Şu anki arayışım ve kendi tasarımım tamamen framein ve gövdenin ölçüleri üzerinden gidiyor. Servo yerleşimi çok problem değil, her üç servoyu da yerleştirecek yer belli gibi.

Swash ve bağlantılar ise başka bir hikaye, gövdede motor kaportalarının üstünde kalan kısım çok dar (40mm genişliğinde) tüm swash ve ilgili servo bağlantılarının buraya sığması lazım. 120 derecelik swash kullanırsam zaten doğal olarak iki tane top frame'in ve gövdenin dışına taşıyor, 135 yada 140 derecelik yerleşimle bu topları gövde içinde tutmam mümkün görünüyor. kendi tasarladığım swashta herşey gayet güzel sığıyor. Ama swash bağlantıların moment kolları kısa kalıyor haliyle. Sonuçta servolar doğrudan swasha bağlanmayacağı için, araad bir belcrank benzeri aktarma olacağı için o aktarmanın geometrisi ile swashtaki hareketler küçük de olsa servonun tüm hareketini kullanma şansım var. Buradaki en önemli mühendislik tüm o bağlantıların minimum, tercihen 0 boşlukla çözülebilmesi... Şu frezenin CNC dönüşümünü tekrar ele almam gerekli galiba :) hazır uçuş olayı kapanmışken o tarafa da azcık vakit ayırsam iyi olacak sanırım :)
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Swash tasarımının geometrisini düzelttim. Hareket geometrisinin doğru olması için arkadaki kolların biraz uzaması gerekliydi. Şu haliyle halen benim gövde ve frame içerisine sığıyor ve hem elevatör hem de aileron komutlarında şaft eksenine göre simetrik hareket ederek genel pitch değişimine yol açmadan komutu aktarmayı sağlıyor (teoride :) ) gerisi beyinin işi zaten, boşuna beyin demiyoruz di mi :)


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Resimde kırmızılar ticari olarak bulunabilen rulmanlar. Üstteki küçük kırmızı küresel rulman/yatak (8x16x8x5mm). Alttaki ise 17x23x4 mm lik standart rulman.

Mavi dönen parça, yeşil ise sabit parça. Konsept olarak tamam, tabiki hem tornada üretilebilirliği için hem de sorunsuz çalışma, rulmanların sabitlenmesi vs gibi detaylar için ince ayarların yapılması gerekecek bu tasarıma.
Hala ilk tercihim istediğim ülçüleri sağlayan ve ticari olarak bulunabilir bir swash olacaktır ama bu da B planı olarak dursun bir kenarda. Nasılsa elde bol miktarda uygun çapta T6061 aluminyum kütük var.
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Özgür Evren Varol' Alıntı:
... Hala ilk tercihim istediğim ülçüleri sağlayan ve ticari olarak bulunabilir bir swash olacaktır ama bu da B planı olarak dursun bir kenarda. Nasılsa elde bol miktarda uygun çapta T6061 aluminyum kütük var.

Yeteneke, bilgi ve bir de torna olunca, insan kendi swashplate bile yapmaya kalkışabiliyor. Ne diyeyim, buna ancak :saygilar:
 
AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Yeteneke, bilgi ve bir de torna olunca, insan kendi swashplate bile yapmaya kalkışabiliyor. Ne diyeyim, buna ancak :saygilar:

Vallahi deli cesareti mi yoksa cahil cesareti mi ben henüz çözemedim [emoji23]

Mahallenin delisi olduğuma göre deli cesareti olsa gerek :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Diğer projeden dolayı bu proje epey bir sekteye uğradı diye düşünüyorum ;) Bu projede şu an neredeyiz ? Ne zaman kalıp yapma aşamasına geçeceğiz ? Aralarda biraz da bu proje ile ilgilensek nasıl olur @Özgür Evren Varol hocam :)

Adminim, açıkçası uzun a bir süre yedekparça bekledi mekanikler. İhtiyacım olan parçaların bir kısmı stokta yoktu onları bekledim uzunca bir süre, ama hiçbir şekilde stoklar yenilenmeyince artık onlardan vazgeçip olanları sipariş ettim. Geçen hafta da montajlarını yaptım. Kuyruk pali pitch kontrolü için ve iniş kızakları için kendim birşeyler yapmak zorunda kaldım. Fotoğrafları ve detayları bir ara paylaşacağım... niyetim önümüzdeki hafta hava uygun olursa mekaniklerin maidenini yapmak.

Gövde ve kalıp mevzularına gelirsek, malum bilgisayar konusunda sıkıntılarım vardı, ama geçen ay bilgisayar yenilendi ve şu an bu 3D scan için gayet uygun güçte bir makina var. Niyetim ilk önce mümkün olan en yüksek detaylar ile yeniden taramalar yapmak. Bu tarama sonucunu da kalıp için kullanmayı planlıyorum. Eğer bu tarama sonuçları da beni tatmin etmezse zephyrin en alt versiyonunu satın alıp 200 fotograflık taramalarla işleri biraz daha ilerletmeyi deneyebilirim. Haziran ayında erkek model basılmış olur diye umuyorum ama kalıp alma agustostan önce olmaz, (temmuz ayında komple Türkiye’de olacağım)

Kalıp alıp gövdeyi üretsem bile mekaniklerde ciddi bir revizyon gerekecek, yeni swash ve servo baglantilarinin taslaklari hazir, bir vakitte fusion360 da cizimleri yapilip “proof of concept” için 3D yazıcı için basılacaklar. Bir nevi üst gôvdeyi baştan yaratıyorum diyebilirim :)