Alıgn ds430m servo tamiri

fatih cebir

Tecrübeli Uye
Katılım
22 Haz 2013
Mesajlar
1,451
Tepkime puanı
1,948
Yaş
42
İlgi Alanı
Heli
Son uçuşumda biraz sert inmiştim :D tabi o an farkına varamadım, bugün heliyi bakıma aldığım da servoların birinde bir terslik olduğunu fark ettim. Servoyu söktüm,bir dişin sıyırmış olduğunu gördüm, çok umutlu olmamakla birlikte tamir etmeye çalıştım oldu :)

Belki aynı durum ile başkalırı da karşılaşabilir düşüncesiye video da çektim acizane :saygilar:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Eline sağlık abi :saygilar:
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Düşünce ve uygulama gayet başarılı olmuş Fatih, ellerine sağlık :bravo:

Bir iki küçük tespitimi paylaşayım. Şimdi o pimi sabitlemek için loctite kullanmış ama zannedersem pin üzerinde dış yok. Bu durumda loctite islevini yapmayacaktır diye düşünüyorum. Çok fazla bir yük yok ama yerinde olsam yapıştırma elemani olarak başka bir şey kullanırdım.

Bir de son videodaki servo link gözüme çarptı. Manual ne diyor bilmiyorum ama bu linki servo kolu deliginde 1 delik içeri alırsan, link daha düzgün dik olacaktır diye düşünüyorum. Çok önemli değil ama malum ne kadar 90 derece ve dik o kadar iyi.

Paylaşım icin de ayrica tesekkur ederiz :RCKolik:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Alıgn ds430m servo tamiri

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Eline sağlık abi :saygilar:
Saol kardeşim teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Abi eline sağlık çok güzel olmuş, loctite rulman sabitleyici dişlerin arasına girerek vidanın sökülmesini zorlaştırıyor. Oysa ben öyle bir boşluğa dolgu yapıp parça montajı yapacak olsam epoksi tercih ederdim. Ne kadar zaruri olur bilmiyorum ama bilen insanların yorum yapması için bir sormak istedim bu konuya.
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Doğuş' Alıntı:
Abi eline sağlık çok güzel olmuş, loctite rulman sabitleyici dişlerin arasına girerek vidanın sökülmesini zorlaştırıyor. Oysa ben öyle bir boşluğa dolgu yapıp parça montajı yapacak olsam epoksi tercih ederdim. Ne kadar zaruri olur bilmiyorum ama bilen insanların yorum yapması için bir sormak istedim bu konuya.

Teşekkürler kardeşim Bir dahakine bu deliği biraz daha genişletip japon veya epoksi uygulaması daha iyi olur katılıyorum




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Düşünce ve uygulama gayet başarılı olmuş Fatih, ellerine sağlık :bravo:

Bir iki küçük tespitimi paylaşayım. Şimdi o pimi sabitlemek için loctite kullanmış ama zannedersem pin üzerinde dış yok. Bu durumda loctite islevini yapmayacaktır diye düşünüyorum. Çok fazla bir yük yok ama yerinde olsam yapıştırma elemani olarak başka bir şey kullanırdım.

Bir de son videodaki servo link gözüme çarptı. Manual ne diyor bilmiyorum ama bu linki servo kolu deliginde 1 delik içeri alırsan, link daha düzgün dik olacaktır diye düşünüyorum. Çok önemli değil ama malum ne kadar 90 derece ve dik o kadar iyi.

Paylaşım icin de ayrica tesekkur ederiz :RCKolik:


Sent from my iPhone using Tapatalk

Abi konu olarak pek uygun değil ama yeri gelmişken sorayım, mekanik olarak 90 derece olması ile sub trim ile 90 derece olmasında ne fark var. Hatta swash ile servolar arasındaki rodların boylarının eşit olmaması neyi değiştirir.

Ciddi ciddi düşündüm bunu ama ben bir fark göremedim. Örnek veriyorum; Aileron servomuz 3 derece sapmış ve ball linkler arası mesafe 14mm Pitch servomuz 5 derece negatif yönde sapmış ball link arası mesafe 16mm elevatör servomuz 4 derece sapmış ve ball lnkler arası mesafe 13mm.

Yani hem açılar dik değil hemde ball link arası mesafeler. Ben swashplate leveler'ı yerleştirdim. Pitch açımız %50'de iken bunları bir şekilde sıfırlamam lazım. Bende bir güzel ünite üzerinden ayar yaptım. Alt konumda orta konumda ve üst konumda şu anda sıfır swashplate levelerımız. Bir sorun yok. Ama biz sınır değerlerinde oynadık ekstrem bir fark yaratmadık ve swash platemizinde pitch değeri değişirken kat edeceği mesafede de servo zorlama yapmadı. Lakin sınır değerleri çok aşarsak servolarda zorlanma sorunu yaşayabilirdik gibime geliyor. Onun harici bir sorun olacağını düşünmüyorum. Sonuçta ailerondan komut verdiğimizde her iki servoda belli bir sinyale göre hareket ediyor ve bunlarda eşit miktarlarda gidiyor. Kısaca aklım bir türlü almadı abi bu durumu.
 
Alıgn ds430m servo tamiri

fatih cebir' Alıntı:
Teşekkürler kardeşim Bir dahakine bu deliği biraz daha genişletip japon veya epoksi uygulaması daha iyi olur katılıyorum




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Abi temin edinilebilir mi bilmiyorum. Ama japon yapıştırıcısı ile etkileşime girip taş gibi olan bir toz var bende. Belki bu tarz uygulamalarda kullanılabilir.
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Doğuş' Alıntı:
Abi temin edinilebilir mi bilmiyorum. Ama japon yapıştırıcısı ile etkileşime girip taş gibi olan bir toz var bende. Belki bu tarz uygulamalarda kullanılabilir.
Oncelikle Fâtih abi eline sağlık güzel bir çalışma olmuş en azından yedekler gelene kadar idare eder.


Doğuş o tozu karbonat olarak biliyorum ben her markette var sigara külü də kullanıyorlar.

90 derece ye gelince senin yaptığında olur ama biz genelde mekanik yapabildigimizin en iyisini yapıp gerisini 3 5 puan üniteye bırakıyoruz ama ucar bence hiçte birsey olmaz. Tabi unite farkında ne olur brainde benim tecrübem yok.
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Oncelikle Fâtih abi eline sağlık güzel bir çalışma olmuş en azından yedekler gelene kadar idare eder.


Doğuş o tozu karbonat olarak biliyorum ben her markette var sigara külü də kullanıyorlar.

90 derece ye gelince senin yaptığında olur ama biz genelde mekanik yapabildigimizin en iyisini yapıp gerisini 3 5 puan üniteye bırakıyoruz ama ucar bence hiçte birsey olmaz. Tabi unite farkında ne olur brainde benim tecrübem yok.

Abi karbonat mı hiç bilmiyorum, bunun üzerinde öyle afilli afilli almanca kelimeler var ve ufak bir şişe. Eskiden THK satıyormuş.
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Doğuş' Alıntı:
Abi konu olarak pek uygun değil ama yeri gelmişken sorayım, mekanik olarak 90 derece olması ile sub trim ile 90 derece olmasında ne fark var. Hatta swash ile servolar arasındaki rodların boylarının eşit olmaması neyi değiştirir.

Ciddi ciddi düşündüm bunu ama ben bir fark göremedim. Örnek veriyorum; Aileron servomuz 3 derece sapmış ve ball linkler arası mesafe 14mm Pitch servomuz 5 derece negatif yönde sapmış ball link arası mesafe 16mm elevatör servomuz 4 derece sapmış ve ball lnkler arası mesafe 13mm.

Yani hem açılar dik değil hemde ball link arası mesafeler. Ben swashplate leveler'ı yerleştirdim. Pitch açımız %50'de iken bunları bir şekilde sıfırlamam lazım. Bende bir güzel ünite üzerinden ayar yaptım. Alt konumda orta konumda ve üst konumda şu anda sıfır swashplate levelerımız. Bir sorun yok. Ama biz sınır değerlerinde oynadık ekstrem bir fark yaratmadık ve swash platemizinde pitch değeri değişirken kat edeceği mesafede de servo zorlama yapmadı. Lakin sınır değerleri çok aşarsak servolarda zorlanma sorunu yaşayabilirdik gibime geliyor. Onun harici bir sorun olacağını düşünmüyorum. Sonuçta ailerondan komut verdiğimizde her iki servoda belli bir sinyale göre hareket ediyor ve bunlarda eşit miktarlarda gidiyor. Kısaca aklım bir türlü almadı abi bu durumu.

Doğuş o şekilde ortada 0 dereceyi yakaladın diyelim, ancak ortadan uzaklaştıkça servoların arasında bariz fark ortaya çıkacaktır. Uçlarda ise çok daha artacaktır. Swash'ın her konumda level olmasını isteriz, sadece 0 derecede değil. Anlattığın şey mekanik bir expodur, ancak bir tarafta bir yönde, diğer tarafta diğer yöde, ikisi de aynı yönde olsa bile eşit değerde değil vs vs... Yani uçuş etkilenir, helikopter dengeli uçmaz. Bunun nedeni de servonun dairesel hareketi ile, doğrusal hareket eden swashplate'i kontrol etmeye çalışmamızdır.

Şimdi fbl üniteler birçok şeyi kompanse edebiliyor, ancak çubuk zamanı 90 derece en kutsal değerdi, daha önemli hiçbişey yoktu. Şimdi de fbl ünitelerde istenilen uçuş karakteristiğine göre mekanik ayar hala çok çok önemli. Dediğim gibi, swashın sadece 0'da değil, her konumda level olmasını isteriz. Ben biraz abartıp sadece ortayı değil, her iki ucu da level olacak şekilde ayarlarım. Belki çok gerekli değil, ama ben uçuşu etkilediğini düşünüyorum. :)
 
Alıgn ds430m servo tamiri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Düşünce ve uygulama gayet başarılı olmuş Fatih, ellerine sağlık :bravo:

Bir iki küçük tespitimi paylaşayım. Şimdi o pimi sabitlemek için loctite kullanmış ama zannedersem pin üzerinde dış yok. Bu durumda loctite islevini yapmayacaktır diye düşünüyorum. Çok fazla bir yük yok ama yerinde olsam yapıştırma elemani olarak başka bir şey kullanırdım.

Bir de son videodaki servo link gözüme çarptı. Manual ne diyor bilmiyorum ama bu linki servo kolu deliginde 1 delik içeri alırsan, link daha düzgün dik olacaktır diye düşünüyorum. Çok önemli değil ama malum ne kadar 90 derece ve dik o kadar iyi.

Paylaşım icin de ayrica tesekkur ederiz :RCKolik:


Sent from my iPhone using Tapatalk


[SIZE=x-small]Abi evet japon veya başka bir yapıştırıcı ile yapıştırcaktım ama zaman kısıtlaması var, pinyon zor giriyordu ve girince yavaş yavaş yerine oturtmak gerektiği için loctite kullandım. Aslında bulundugu yer itabari ile çıkma şansı yok gibi, linklere gelince sag ve sol linklerinde bir diş fark var abi manuelinde bu şekilde bu şekilde setup yaptım açılar sıfır ve limitler iyi. [/SIZE][/size][SIZE=x-small]Herşey paylaştıkça güzel, teşekkürler sayın abim [/SIZE]