APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

selcuktuncer

Tecrübeli Uye
Katılım
19 May 2014
Mesajlar
764
Tepkime puanı
562
Yaş
38
Not: Konu Şuan Oluşturulma Aşamasında. Bu not kalkınca yorumlara açık yapalım.

Merhabalar,
Daha önce APM sistemi üzerine kurduğum f550 hexacopter konusunda yüzeysel olarak APM i ele almıştık. İlgili Konu Linki aşağıdadır.


Bu konumuzda biraz daha detaylı APM bilgisi vereceğiz ve Apm kullanıcılarının sorularını cevaplayıp aynı zamanda onlardan birşeyler öğreneceğiz. Onun için ilk adımı daha önce verdiğim söz üzerine ben atıyorum.
Tabi bir anda full içerik olmayacaktır. Zamanla içerik dolacak ve konu şenlenecektir.

f550 den sonra şuan ilk test uçuşunu yaptığım APM tabanlı Tarot fy680 hexacopter iha aracımdan kısaca bahsedelim;
Donanım Özeti:
Frame: Fy680 Carbon Fiber Hexacopter


Motorlar: Sunnysky 2216-12 800Kv Brushless Motor


Esc: Afro 30A SimonK Yazılımlı
Kontrol Kartı: Arducopter APM 2.6 + APM Power Module

Gps: Ublox Neo M8N


Lipo: Zippy 30C 4s 5800mah ve 8000mah olarak Kullanıyorum.

Kumanda:
Flysky th9x Upgraded Versiyon :) ( Bu konuya ayrıca değineceğim çünkü kumandamı upgrade ettim bazı özellikler ekledim özellikle APM için faydalı olacaktır)

Propaller:
Rctimer Carbon 11x4,7

Alıcı-Verici Modül: Frsky D8R-II Plus Combo Pack

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Apm / Tarot Fy680 İlk Uçuş Videosu
Bu frame ile yaptığım ilk uçuş videomdur. Genel olarak belirtecek olursam. İnce ayarlar yapmadan genel ayarlar ile tatmin edici bir performans gördüm. Lakin motorların 800kv olması idare etsede böyle güzel bir işçiliğe ve emeğe 580kv atikliği yakışır diye düşünüyorum. Bu yaz değiştireceğim tek şey motorlar olacak. Fpv ekipmansız ağırlığı 2100gr civarında. 17 dakika uçuş süresi yakaladım ve dahada gidecek gibiydi. Ben önlem açısından iniş yaptım. Üzerindeki lipo 5800 mah 30c 4s

Video yükleniyor...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Mutlu Erdal Erdem
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

APM Başlangıç Ayarları - Bağlantı Ayarları
Herşeye başlamadan önce APM in ihtiyaç duyduğu vazgeçilmez bazı ayarlar vardır. Olmazsa olmaz bu ayarlar sayesinde iyi bir uçuş sağlayacağınız multicopteriniz olacaktır.

Öncelikle Apm montajını kullanacağımız frame'in gövdesinin ta ortasına yerleştirmeliyiz. Apm in yerleştirme yönü FORWARD yani multicopterinizin ön tarafıyla aynı olmalırı. APM üzerinde FORWARD yazan ok yönü ileriyi göstermelidir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


- APM de bir diğer püf nokta ise sarsıntıyı hiç sevmemesi. Bu durumu aşağıdaki ürün ile halledebilirsiniz. Shockboard üzerine APM yerleştirilirse titreşim oldukça yeterli şekilde azalacaktır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Alışveriş link:

Apm Besleme Alternatifleri
APM Control Kartımızı Ubec ile besleyebilirsiniz. Bunu tavsiye etmesemde tüm detaylarıyla ESC ve UBEC - Bec besleme yöntemleri aşağıdaki linkte resimli olarak bahsedilmektedir.

Bunu yaparken Jumper kullanmanız gerektiğini göreceksiniz. Eğer bilginiz yok ise hiç bulaşmayın ve kartı riske atmayın. Size önereceğim şey 3DR firmasına ait orjinal Power Modüldür. Böylece Telemetry yardımıyla uçuş esnasında Liponuzun değerlerini ne kadar uçuş sürenizin kaldığını ve gerekirse belirediğiniz aralıkta Failsafe mode a geçişini sağlayarak multinizi güvence altına almış olursunuz.

Power Modül Bağlantısı
Kesinlikle önerdiğim besleme yöntemidir. Güç dengeleme özelliği sayesinde uçuş esnasında kartın voltaj düşüklüğüden değişikliklerinden etkilenmesini minimuma indirir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

-Bağlantısı oldukça kolay. Kısaca bahsetmek gerekirse ESC Distrubition Boarddan gelen dişi xt60 soketine power modüldeki output kısmı olan erkek xt60 soketini bağlayacağız
-Dişi Soketi ile liponun xt60 erkek soketine takacağız
-Yine Power Modül üzerinden gelen İnce kablolu 5v değerindeki kabloyuda APM kartını beslemek için APM üzerindeki PWR soketine takacağız. Bağlantı Resimleri Şöyle.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Esc Bağlantısı
Burada önemli olan nokta APM kartımızı Power Modül üzerinden beslediğimiz için ESC lerden gelen ince 3 renkli kabloların sadece sinyal kablosunu kullanmamız gerektiğidir. Aksi taktirde KIRMIZI renkli kabloyuda takarsak kartımızı yakmamız muhtemeldir. Çünkü karta BEC li ESC üzerinden gelen voltaj kartımızı yakacaktır. APM kartını esc üzeinden beslemek isteyen arkadaşlar kartın OUTPUT pinlerine sırasıyla bağlantılarını yapacaklardır. Kahverengi kabo ise data aktarımı içindir. Kabloları kökünden değilde tekrar kullanma ihtimalini varsayarak belli bir mesafeden kesip uçlarını köreltirseniz şase yapmasını engelleriz. İleride lazım olur ise ESC lere yazılım atabiliriz.
ESC ler aşağıdaki şemadaki gibi NUMARA SIRASINA göre APMin OUTPUT Pinlerine takılacaktır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Resimde görüldüğü üzere Multicopter kollarındaki numaralar olması gerektiği gibidir. Bu numaraların gireceği Pinleri gösteren soldaki APM girişlerine sırayla takılacaktır. Sinyal Kablosu 3 adet pinin üstteki pinine girecektir. Yani kart üzerindeki rakamların hemen altındaki pine. Alttakilere birşey takmayın. yanyana sırayla devam edin. exa toplayanar sırayla 6 ya kadar aynı işlemi uygulayacakardır.

Alıcı(Receiver) Bağlantısı ve Püf Noktası
Yine çok önem arzeden bir Konu. Burayı Uçuş modlarını atayabilmek için eksiksiz yapmalıyız.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Resimde gördüğünüz gibi APM üzerindeki INPUT pinleri Alıcıdan gelen kabloların gireceği pinlerdir. Alıcı üzerinden sırayla 4üncü girişe kadar takacağız. İşte bu noktada dikkat edilmesi gereken yer Alıcı üzerindeki 5. Giriş boş olacak. Alıcı üzerindeki 6.Kanaldan Apm üzerindeki 5. Kanala takacağız. ve APM üzerindeki 6. Kanalı boş bırakacağız.
Eğer alıcınız 9 Kanallı ise ki tavsiye ederim. sırayla alıcıdan Apm e 7 ve 8. Kanalları aynen bağlayacağız.

Mission Planner ve Gerekli Ayarlar
Apm'in Pc platformundaki arayüzü Mission Planner Uygulamasıdır. Bilgisayar üzerinden APM ayarlarına ulaşmak ve gerekli adımları atabilmek için Bilgisayarınıza aşağıdaki linkten MP uygulamasını indiriniz.
>>>

-İlk önce bir usb kablosu aracılığıyla APM kartını bilgisayarımıza bağlayalım. ( Telemetry modülüne sahip olanlar kablosuz olarakta iletişim kurabilir buna sonra değineceğiz )
-Bilgisayar gerekli yazılım güncelleştirmelerini yaptıktan sonra, Mission Planner uygulamamızı açalım.
-Hemen sağ üst köşede Connect yazan butoınu göreceksiniz ve yanında kartımızın bağlanacağı yolları gösteren port sekmeleri olacaktır. O sekmeden AUTO yu seçersek gerekli olan bağlantı portunu kendi tespit edecektir.
-Mavlink parametre taraması ve aktarımı gerçekleştikten sonra eğer uygulamaya ve boarda dair bir firmware güncellemesi mevcutsa update uyarısı çıkacaktır. Çıkmadığını varsayalım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

-Initial Setup > Install Firmware sekmesine tıklayarak kartı kullanacağımız model şeklini seçiyoruz. Ve gerekli olan yazılım default ayarlar ile kartımıza yükleniyor.

Bu adımlardan sonra KALİBRASYONLARI yapalım.
- Acceleration Calibration:
Bu ayar alında bir nevi, Multimizin sağını solunu önünü arkasını kendisine öğretmemizde denir. Ve kesinlikle doğru şekilde yapılmalıdır.
Sırasıyla Initial Setup>Mandatory Hardware>Accelarator Calibration sekmelerine giriyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Multimizi düz bir zemine koyuyoruz. CALIBRATE ACCEL yazan butona tıklıyoruz ve bize multinin düz bir zeminde sabit olmuş olması gerektiğini söylüyoruz. Tamam a tıklıyoruz ve önce Multimizi SOLA doğru vertical dikey şekilde yatırmamızı istiyor. elimizle bi yandan sola doğru diklemesine yatırıp pozisyonu bozmadan TAMAM a tıklıyoruz, şimdi SAĞ a yatırmamızı istiyor(RIGHT) yine aynı şekilde TAMAM diyoruz. Şimdi ön taraf aşağı bakacak şekilde diklemesine burun üstü dikiyoruz. DOWN ibaresi mevcutken pozisyonu alıp TAMAMa basıyoruz. Şimdi burun havaya kalkacak şekilde UP pozisyonuna getiriyoruz TAMAM'a basıyoruz, Son olarak ön yüzey sizinle aynı tarafa bakacak şekilde Multiyi ters çeviriyoruz BACK pozisyonunu veriyoruz ve tamam diyoruz. CALIBRATE SUCCESSFULL ibaresi belirince işlem başarılı olmuştur.

Compass Calibration:
Pusula kalibrasyonu. Multinin GPS ile uyumlu ve verimli çalışmasını sağlamak amacıyla YÜKSEK DÜZEY de önemli ayardır. Telsiz telefon vb gibi etkileyici unsurlardan uzak bir ortamda yapılmasını tavsiye ederim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Biz harici bir GPS + pusulanız olduğunu varsayarak resimdeki seçeneklerden olan APM with External Compass seçeneğini seçtikten sonra Live Calibration yazan yeşil butona basacağız.
Karşımıza aşlağıdaki ekran çıkacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Burada detaya girmeyeceğim direk kestirme yolu vereceğim. Aşağıdaki videoda italyan adamın yaptığı COMPASS Dansını yapacaksınız. Unutmayın etrafınızda birileri varsa sizi deli sanabilir. Ama bu dansı eksiksiz olarak yaparsanız tam bir ayar tutturmuş olacaksınız. Ardından dansınız bitince SAVE işlemini gerçekleştiriyorsunuz.
COMPASS DANSI:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

-Şimdi Mission Planner üst butonlarından FLIGHT DATA yazan ekrana geçelim ve Bilgisayarınızda internet olsun ki soldaki MAP harita kısmı sizin bulunduğunuz yeri göstersin. Şimdi multinizi evde iseniz bulutsuz bir havada cam kenarına hatta tavsiyem balkona koyun. Yarım saate yakın beklemelerde olabilir fakat Sağ tarafta ki bilgi ekranının yani DISARM durumunda olduğunu gösteren ekranın sağ alt köşesinde No Fix yazısnının 3D Fix olmasını yani uydulara bağlanmasını bekleyeceğiz. Eğer ortam ve hava koşulları müsaitse Fix olacaktır.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şimdi haritaya bakın ve kırmızı uzunlamasına olan Current Heading olan çizgi multinin baktığı yönü gösteriyor. Harita üzerinden kontrol edin. Eğer kırmızı çizgiyle multinin baktığı istikamet aynı ise herşey doğru yapılmıştır. Eğer aynı değil ise Yukarıdaki ayarları baştan yapmakta fayda var. Initial Setup>Mandatory Hardware>Compass sekmesine gelip en alttaki MANUAL seçeneğinden ROTATION NON yazan ibareyi seçip sırayla doğru yönü bulana kadar denemekte fayda var. Pusula arızalı değilse elbet doğru yönü bulacaktır. Bulduğunuz zaman sağlam bir şekilde pusulanızı yani GPS modülünüzü sabitleyin.

Radio Calibration
Bu da kumanda ayarlarımızı yapmamızı sağlayan setup bölümüdür. Sticklerin maximum ve minimum değerlerinin sayısal olarak hafızaya alındığıu ve tepkilerin ona göre verildiği bu bölümde en kritik olan Ch5 için atayacağımız uçuş modlarını atayabilmek için switch max - min değerlerini göstermemiz ve THROTTLE çubuğunun reverse edilip edilmemesi gerektiğinin tespitidir ELEV. gibi stick hareketleri içinde bu geçerlidir. Tespiti havalanmadan önce iyi yapmalıyız ki sonradan sıkıntı çıkmasın.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burada ayrıca 7 ve 8. kanallarada atama yapabiliriz. Alıcımızdan gelen 7 Kanal için AUTO TUNE 8. kanal içinse RTL yani Geri Dönüş Failsafe olarak kullanabiliriz. Bu komutların detaylarını bir sonraki anlatımımızda yapacağım. Öncelikle gerekli ayarların yapılması için aşağıdaki resimde gösterdiğimiz sekmelerden okun işaret ettiği yerlere gerekli AUTO TUNE ve RTL seçeneklerini sırasıyla tanımlayın.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunlarıda yaptıktan sonra şimdi benimde başıma gelen ve doğru düzgün döküman olmadığı için bir türlü multimi havalandıramadığım saatlerce bağlantıları ayarları tekrarlamama sebep olan önemli bir parametreden bahsedeceğim.

Mission Plannerda sırasıyla şu adımlara ilerleyin.
Config/Tuning > Full Parameter List sekmesinde Search kısmına THR_MAX değerini yazın ve aratın. Bulduğumuz parametrenin seviye çubğunu sağa soğru 1000 olacak yani MAX değer olacak şekilde ayarlayın. Eğer 1000 altındaysa Multimizin Motorlarına tam güç gitmeyecek ve muhtemelen havalanamayacaktır. Bunu yaptıktan sonra Write Parameter yazısına tıklayıp değeri yazdıralım.

Şimdi gelelim uçuş modlarımızı atamaya;
APM de en gerekli şey bence. kesinlikle size en yatkın ve en verimli modları seçmelisiniz. Çoğunluk olarak 9x ve th9x kumandaları mevcut olduğunu varsayarak devam edeceğim.
9x tabanlı kumandalarda ekstra ayarlar yapmadan kolaylıkla uçuş modlarını switchlere atayabiliyoruz. 3 adet uçuş modunu atamanızda yardımcı olmak için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

6 adet uçuş modunu atamak için aşağıdaki deneme yapılmış ama bir çoğunda maalesef işe yaramamış. Bu verici modüldende kaynaklanabilir. Başarılı olanlarda var.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Eğer bu 6 mod işe yaramazsa Bu konunun kumanda ayarları konusunda Anlattığım 6 pozisyonlu switch atamak bu işe kalıcı güzel bir çözüm sunmaktadır. 3 pozisyon ilk başlarda yeterlidir. Ama neden 6 olmasın ? Hepsini denemek ayrı birer zevk. Ama herkesin şu anlık 3 adet uçuş modunu atayacağını varsayalım.

Uçuş modlarını atayacağımız ekran resmi ve adımları şöyledir;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


1. Uçuş Modunu Stabilize yapmakta fayda var. Yani kontrol kartı multinin kendini toparlayarak sizin vereceğiniz yönlendirmelerle size yardımcı pilotluk yapar ve kolay bir uçuş sağlarsınız. Switchin ilk pozisyonuna bu modu atayın.

2. Uçuş Moduna Althold atamanızı öneririm. Bu modda multi yüksekliğini sabit tutacaktır. ve yine kontrollü keyifli bir uçuş yapmış olacaksınız. FAKAT!!! Bu modun aktif olabilmesi için APM in uyduya bağlanmış olması 3D Fix olmuş olması gerekmektedir. unutmayalımki sadece 3D fix olmuş olmasıda yetmez. Az uydu sayısıyla fix olmuş bir APM kartı hiç bir zaman güven vermez ve yanılma payı oldukça yüksektir. Eğer zaten uydu bulamıyor ise ALTHOLD moduna geçmeyecektir. Ama 2 yada 3. uçuş modunuz Althold olsun çünkü ileriki konumda anlatacağım Auto Tune yani otomatik PID Trim ayarlarını yapabilmek için bu modu kullanmak zorunda olacağız. Ve kolayca işimizi halledeceğiz.

3. Uçuş Modu ise süper bişey LOITER ve ben bunu Althold ile yer değiştirip 2. Uçuş modu olarak kullanıyorum. Yani APM kartının barometresi sayesinde uçuş yaptığınız yüksekliği sabit tutarak havada ip gibi asılı kalıyor. kumandayı kenara koyun kameranızı takın bulunduğunuz ortamda havada askıda kalarak sizde çekime dahil olun.

Artık uçuşa hazır bir duruma getirdik APMi. Herşey tabi bu kadar değil. Dünya kadar detaya gireceğiz tartışacağız. Sonu olmayan okyanus misali bir kart. Ama bu ayarlarla doğru düzgün yapılırsa ilk uçuşlarımızı yapabiliriz.
Öyle 4-5 mislini verip bir Naza alıp quad uçurmaya değermi? Şahsım adına değmez bence. Ama prof iş yapanlar tabiki NAZA seçecektir. Lakinnnnn kim ne derse desin benim hexamda Prof işi kendimce :) Ve APM e emanet etmekten şuan pişman değilim :) Daha çok şeyden bahsedeceğiz. Diğer ayarlar özellikler için konuyu oluşturmaya devam ediyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: Resul ünal
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Autotune - Failsafe - RTL vb. Kullanımı
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Th9x 9x (Turnigy-Flysksy) İdeal Kumanda Ayarları

Ben Flysky th9x kumanda kullaniyorum. Er9x yazilimi kullanmak icin smartiepartstan bir board aldim ve montajini yaptim. Fakat henuz er9x kullanmiyorum. Denemek icin yukleyip tekrar kumandaya stock firmware yukledim. Er9x sonradan arastiracagim, bu yazilim yukleme isini kolayca yapabilmek icin taktigim kart resimde mevcut
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Boardi taktiktan sonra pil yuvasinda bir usb yuvasi olustu ki yazilim atmak cok kolaylasti
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kumandaya Apmde en cok ihtiyac olan 6 adet ucus modunu 9x lerde cok problemli, bende bu durumda asagidaki videodaki 6 kademeli switch takarak bu isi kokten cozdum ve yazilim atmadan zorlanmadan tek switchle ucus modlarini kullanabiliyorum. Boyle bir switche sahip olmak isteyenler ozel mesaj yazabilirler. Uygun fiyata satiyorum...
Ayrica Led lerle isi farkli boyuta goturdum. Renklere gore hangi ucus modunda oldugumuda gorebiliyorum. Tum bu takipleri telemetry destegi ile tabletten gormeyide ilerleyen konularimda anlatacagim.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Evet bu ayari kumandamizda uygulayabilmek icin asagidaki degerleri kumandamiza girelim.
In Aux channels:
Channel 5 = Pit Trim
Channel 6= Hov Thro

In Prog Mix / Mix 6
Act
FLP
GYR
ID1
Go into TUNE and set it like this:
000
100
000
100
000

Now save all that and go to Mix 7
Act
FLP
GYR
ID2
Go into TUNE and set it like this:
100
000
100
000
100

Bu degerleri kumandamizin asagidaki adimlarindan girecegiz.
NOT: ACRO MODE SECILI OLMALI
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ben 6 pozidyonlu switchi sol taraftaki pit trim butonunun yerine taktigim icin asagidaki resimde gorulen switchler secili
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Prog mix adiminda 6.mix adimindan baslayacagiz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


6 ve 7. Mix kanallari icin yukarida verdigm degerleri TUNE yazan yerin uzerine gelip SAĞ butonuna basacagiz ve degerleri girecegiz
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


RTL VE AUTO TUNE ICIN SAG VE SOLDA OLMAK UZERE 2 ADET SWITCH ATADIM AYARLARDAN.
Sizde benim gibi RTL yi kirmizi Diger switchide baska bir renkte yapabilirsiniz. Boylece tehlike aninda karistirma riski pek olmaz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





HAZIRLANMAKTA OLAN KONU ICERIGI: BAGLANTI AYARLARI
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Rezerve
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Apm Compassmot

Bu ayari kisaca aciklamak gerekirse pusula kalibrasyonunu yaptik diyelim, fakat motorlar calistiginda meydana gelen manyetik akim pusulada sapmalara ve ucus esnasinda yon degiskenliklerine ve tutarsizliklara sebep olabilir. Iste Apm bunada cozum sunuyor ve bu sapmalari yazilimsal olarak duzeltiyor.
Peki ne yapmak gerekir?
-multicopterimizin pervanelerini sokup ters sekilde motorlara bagliyoruz. Yani yere itis yapacak havalanmayacak sekilde.!!!
-multimiz gaz verdigimizde saga sola yerde hareket etmesin diye yere bir elektrik bandi sayesinde ayaklarindan bantliyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Gordugunuz gibi pervaneler ters. Yani asagi bakiyor on yuzu

- mission planneri aciyoruz.
-Kumandamizi throttle dipteyken aciyoruz.
-multiye lipoyu bagliyoruz
- simdide Usb ile apm i bilgisayara bagliyoruz ve mission plannerda Connect diyoruz.
Sirasiyla;
- initial setup
-optional hardware
-Compassmott
Adimlarindan ilgili ekrana geliyoruz. Start yazan yere tikliyoruz ve yavasca throttle gaz veriyoruz. Ekranda yuzde 75 e kadar gelip 10 saniye bekleyip, seri bir sekilde gazi kesiyoruz. Ve ardindan FINISHED yazan yere tikliyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Iste manyetik alanin meydana getirdigi yanilsamalari yazilimsal olarak duzeltmis oluyoruz.

NOT: BUNU YAPARKEN BEN YUZDE 60 LARA GELMEDEN EVDE KORKUNC SESLER CIKTI HEXADAN, 75 LERDE KOLLAR RESMEN YERE DOGRU BUKULUYORDU. KUVVETLI MOTORLARIN YUKSEK DEGERLERINDE KOLLAR BILE KIRILABILIR. LUTFEN ONLEM ALIN VE MUMKUNSE EV ICINDE DENEMEYIN. YERE SAPASAGLAM SABITLEYIN, HAREKET ETMEMESI GEREKIR...
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Rezerve
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Rezerve
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Rezerver
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Selcuk çok güzel bir çalışma oluyor, ellerine sağlık :bravo: Sabırsızlıkla bitmesini bekliyoruz :thumbup:

Bu arada fazladan 2-3 Rezerve ben koydum senin adına. Sonra gerekmez ise Sileriz ;)
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Selçuk Bey harika bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık. Benim aylardır araştırdığım konuları bir başlıkta toplamışsınız. Er9x yüklemek için siz board u değiştirmişsiniz. Ben videosunu da yüklediğim kablolama yöntemi ile mevcut board üzerinden yazılım yükleyeceğim. Bildiğiniz bir fark var mıdır?
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

ayhan çamurcu' Alıntı:
Selçuk Bey harika bir paylaşım olmuş, emeğinize sağlık. Benim aylardır araştırdığım konuları bir başlıkta toplamışsınız. Er9x yüklemek için siz board u değiştirmişsiniz. Ben videosunu da yüklediğim kablolama yöntemi ile mevcut board üzerinden yazılım yükleyeceğim. Bildiğiniz bir fark var mıdır?
Merhabalar. Ayhan bey hayır bir fark yok ikisinde de yazılımı başarıyla yükleyebilirsiniz. Ama board ın artıları vcar tabiki, lehimleme yapmıyosunuz, soketlere takarak normal bildiğimiz usb üzerinden birdaha kumandanın içini açmadan lehimle uğraşmadan yazılımı kolayca usb üzerinden atabiliosunuz. ben yükledim ama çok çok karışık geldi 5 dakkaya stock firmware geri yükledim. ona sonra zaman ayırıcam. şimdilik herşey güzel gidiyo. kumandaya ayrıca led aydınlatmada yaptım. board üzerinde led için çıkış bulunuyo soketine takıyoruz. bu kadar.
 
APM 2.6 Ayarları-Kurulum Detayları-Deneyimler ve Tarot Fy680

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Selcuk çok güzel bir çalışma oluyor, ellerine sağlık :bravo: Sabırsızlıkla bitmesini bekliyoruz :thumbup:

Bu arada fazladan 2-3 Rezerve ben koydum senin adına. Sonra gerekmez ise Sileriz ;)

Teşekkür ederim Mehmet abi. zaman buldukça herkesin anlayacağı bir dille yüzeysel olarak detaylandırıyorum. Daha bi dünya konu var. sanırım 1 aya komple tüm ayrıntılarla biter konumuz. rezerve için teşekkürler abi. az bile kalır :) daha çoook var...