Bavarian 3SX - Ince Ayarlar ( Heli Sinifina gore ayarlar, Aileron aci , Expo )

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,451
Tepkime puanı
43,426
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Bu konumuzda ozellikle son zamanlarda forumumuz tarafindan cok sevilen " Bavarian Helicommand HC-3SX " unitesi ile ilgili bazi ince ayar konularini sizlerle paylasmaya calisacagiz.

Hatirlayacaginiz uzere bu unite ile ilgili olarak daha once aşağıdaki konuda detayli bir sekilde tum ayarlarin nasil yapildigini sizlerle paylasmistik.

Bavarian Demon 3SX - Helicommand HC3-SX : Kumanda, Montaj, Kurulum ve Ayarlar :

Bu konumuzda ise ucus zevkimizi artiracak asagidaki ince ayar ve tiyolari ele alacagiz :

1- Malum kullandigimiz modeller degisik siniflarda ve büyüklüklerde. Her ne kadar unitenin default ayarlari tum modeller icin oldukca tadmin edici sonuclar veriyor olsa da, tipki diger unitelerde oldugu (ornegin Ikon) gibi esas olan modelimizin buyuklugune ve sinifina bagli olarak bazi ince ayarlarin degismesinde buyuk fayda var.

Bu konuda Bavarian firmasi test pilotlari tarafindan test edilip paylasilan ayarlari kullanacagiz. Videoda detayli bir sekilde anlattigimiz bu yeni dosyalari indirmek icin asagidaki konuyu kullaniyoruz.

New default preset files for 202 :

2- Diger tiyomuz ise "Aileron ve Elevator Aci" ayari ile ilgili. Videodaki anlatimda atifta bulundugumuz daha onceki paylasimlarimiza bakmak icin :

AILERON ve ELEVATOR Açı Ayarı :
FIZIKI LIMIT- BIND Kontrollu :

3- Kumanda uzerinden verilmesi tavsiye edilen "EXPO" degerleri

4- Uniteye ilk eneji verme ve 30 der daha fazla hareket ettirmeme kurali


Bavarian Demon 3SX - Ince Ayar ve Tiyolar Videomuz

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Benim sorum fiziki bind olması durumunda ne gibi bir işlem yapıyoruz?

Fotolarla tarif edeyim;

Servo hornun normalde pozisyonu şu;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Coll. Pitch maksimumda sol aileron verirken durumu şöyle;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Coll. Pitch minimum, sağ aileron verirken durumu şöyle;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Şimdi servo traveldan kıssam 33 civarı binding olmuyor. Ama açı değeri cyclic te 8 in bile altına düşüyor, 11-12 hak getire... Ki zaten 50 nin altını ünite de önermiyor. Link boyu ile falan alakası yok bendeki binding in... Tamamen servo horn ve frame arasında.

Uçlarda kullanmadığım için öylece bıraktım, sorun olmuyor.
 
Rasim en son resimde gozuken en alt kisimda bulunan 3 tane vida yukari yonde hareket edebilecek bir yataga sahip. Anladigim kadari ile servo alt plakasini yukari kaldiriyor. Kullandigin servolar ile bu alt plakayi yukari kaldirmak mumkun olabilir mi ? Muhtemel sen de bakmissindir ama ben yine de bir sorayim dedim.

Zira sendeki bind olayi tamamen bir dizayn hatasi gibi... Mutlaka bir cozumu vardir diye dusunuyorum ama nasil :rolleyes:
 
Bavarian 3SX - Ince Ayarlar ( Heli Sinifina gore ayarlar, Aileron aci , Expo )

Az once manual baktim. Tahmin ettigim uzere soyledigim sey teknik olarak mumkun gozukmuyor :-\

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mehmet abi, o slot yatakların amacı farklı boylardaki servolara imkan tanımak. Servo üst plakası da böyle hareketli olsa dediğin olurdu da, üst tarafta nokta delikler. Servonun boyuna göre alt pozisyonlar değişiyor. Daha kısa boylu servolarla olabilir bu alt taraftaki olay...

Mevcut durumda çözümü yok ;) Ama dediğim gibi çok da sorun değil. cyclic sticki çok uçlarda kullanmıyoruz, 40 50 expo vermiyoruz sonuçta. Idle up uçuşta collective de ortalara yakın kullanıyoruz. Zaten tek başına collective +-12 de hiç bind yok, üstüne cyclic verince o da bazı pozisyonlarda oluyor, o da servoyu yakacak seviyede değil.

Ama önerilen 11-12 cyclic throw verirsem, yani servo travel değerini arttırırsam, bu binding daha zararlı boyuta ulaşabilir o bakımdan şimdilik dursun durduğu yerde...
 
Biraz arastirdim dedigimiz gibi Portos 500 bu bir dizayn sorunu. Konu hakkinda epey bir soru sorulmus zaten.

Buldugum en mantikli cozum de asagida onerilen cozum, yani Frame ilgili kisminin traslanmasi. Ornegin bu durum Protos Mini 450 de dizayn olarak cozulmus durumda.



---------------------
Hi,

a good workaround for the Protos 500 is to remove the carbon above the servo arms, so they can move further at maximum pitch. On the protos 450 this is done by default. When I had a Protos 500 I also did this and I would say it did not have any disadvantage. But it will give a lot more cyclic and collective pitch throw making the heli more agile and more responsive.


Yerinde olsam yukaridaki arkadasin da yaptigi gibi uygun bir uc ve dremer ile servo kollarinin temas ettigi Frame ilgili yerlerini biraz traslardim. Yani ben olsam oyle yapardim. Ama senin dediginde dogru. Ucus stiline gore limitler zorlanmiyor ise bu sekilde de birakilabilir. Ama ne yalan soyleyeyim bu durum hic hosuma gitmedi :-\
 
Ben mi gözümden birşey kaçırıyorum bilemiyorum ama sanki ball link'i servo horn'u üzerindeki en son noktaya takarsan binding problemin olmaz gibi geldi Rasim Bana. :rolleyes:

Söylediğin açıları da rahat rahat elde edersin bu durumda.
 
O durumda da servo horn 90 derece iken link dik bir şekilde swasha gitmiyor Türker abi... Yanii servo dişlisinin merkezinden ball ın takılacağı mesafe 3. deliğe tekabül ediyor, manualdeki ölçüsü öyle... Zaten gözle de görülen bir durum ölçü vermese de.

Ki 3. fotoda görüleceği gibi horn frame'e temas ediyor ball'ın kendisi değil.
 
Bavarian 3SX - Ince Ayarlar ( Heli Sinifina gore ayarlar, Aileron aci , Expo )

Rasim Öztürk' Alıntı:
O durumda da servo horn 90 derece iken link dik bir şekilde swasha gitmiyor Türker abi... Yanii servo dişlisinin merkezinden ball ın takılacağı mesafe 3. deliğe tekabül ediyor, manualdeki ölçüsü öyle... Zaten gözle de görülen bir durum ölçü vermese de.

Ki 3. fotoda görüleceği gibi horn frame'e temas ediyor ball'ın kendisi değil.
En uca taktığında elde edeceğin açılar fazla olacağından horn'un oralara kadar gitmesine gerek kalmayabilir diye düşünüyorum.

Servo 90 derece iken tam dik olarak linkin horn'a gitmesi elbette ideal olandır ama bir zaruriyet olduğunu sanmıyorum, bana denenebilir gibi geldi.
 
Mehmet abi ellerine sağlık ,
İstanbuldan memlekete daha bu akşam döndüm.
Gelir gelmez 700'ün başına oturdum başladım ayar yapmaya ;D
Bu konuda bunların üzerine çok iyi geldi , çok yardımcı oldu , tekrar ellerine sağlık :saygilar:
 
Bavarian 3SX - Ince Ayarlar ( Heli Sinifina gore ayarlar, Aileron aci , Expo )

Doğukan Ocak' Alıntı:
....Bu konuda bunların üzerine çok iyi geldi , çok yardımcı oldu , tekrar ellerine sağlık :saygilar:
Az da olsa faydali olabiliyor isek ne mutlu bize :thumbup: