Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

kadir35

Çalışkan Uye
Katılım
18 Eyl 2013
Mesajlar
520
Tepkime puanı
314
Yaş
41
Toplamakta olduğum "Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra" modelimde Powerbox kullanmayı düşünmüyorum. Kullanacağım modelde 5adet sawox 1251 var bir tane 1256 var.

Konu ile ilgili fikirlerinizi alabilir miyim ?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

NOT: Bu konu aşağıda Kadir Bey tarafından açılan konudaki paylaşılan mesajlardan oluşturulmuştur.

Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

RCKOLIK Yönetim
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Powerbox markasını alayım

Valla Kadir Bey, sizin yerinizde olsam böyle bir model için garantili çözüm ne ise mutlaka onu kullanırdım. Zira artık siz Benzinli modellerden başka model uçarmazsınız bu aşamadan sonra. Bu nedenle bu modelde kullanacağınız elektronikler bundan sonraki modeller için de demirbaş olacaktır diye düşünüyorum ;)

Bir de bu kadar masraf ve emek sonrası havada yaşanacak bir elektronik sıkıntı, allah korusun çok daha büyük maliyetlere neden olabilir.

Zamanında "Glow / Benzinli Uçak Toplama ile ilgili Genel Bilgiler (Model, Motor,Elektronik)" konusunda bunlar tartışılmış ve fikirler paylaşılmıştı. İsterseniz bu konuya bir daha göz atın derin :)



Elektronik Tavsiyeleri :
1- Benzinli uçakta olmazsa olmaz Besleme Elemanları ve Fonksiyonları (Powerbox ürünleri, Kill Switch)
Sümer Yamaner :

2- Uygun Fiyatlı Powerbox Önerisi
Mesut Akın :

3- Benzinli uçaklarda Alıcı Beslemesi neden Ateşleme Devresinden Ayrı Olmalı
Sümer Yamaner :

4- Alıcı, Bujii Isıtıcı, Retract Sistemi beslemesi sizce nasıl yapılmalı ? : , , , ,
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Powerbox markasını alayım

Mehmet bey aslında bende sizin gibi düşünüyorum fakat işte paradan kaçıyoruz sonra dediğiniz gibi sıkıntı yaşıyoruz

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Powerbox markasını alayım

Kadir Türkyılmaz' Alıntı:
Aslında Benim düşüncem farklı ben hitec optima 9 alıcı kullanıyorum bu alıcıya normal ubec ile 6 volta düşürerek bir lipo bağlıcam birde alıcı ile verici arasında düşük voltaj kaybı yaşanmasın diye alıcının SPC kanalına da ufak bir 2s 1500 Mah ilk lipo takıp besleme yapıcam sizce nasıl olur

Kolay gelsin Kadir Bey. SPC porttan 32 volta kadar enerji verebiliyorsunuz ama 1,5 amperlik bir gücün o servolara yeterli olacağını sanmıyorum. Amperi yükseltmek belki bu kullanımda düşünülebilir ama alıcının kaç ampere kadar dayanabildiğini hatırlamıyorum. Şimdi kullanma kılavuzuna baktım orada da bununla ilgili bilgi yok. Yerinizde olsam böyle bir modelde işi şansa bırakmadan powerbox alırdım. Belki maliyet yükselecek ama model bu sebepten düşerse belki çok daha fazla maliyet çıkarabilir.
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Powerbox markasını alayım

Önce şunu söyleyeyim. Bu boyutta ve benzinli bir uçakta bazı şeylerden tasarrufun gerekçesi maddiyat olamaz, olmamalı. Olması gereken minimum ekipman için bütçe yeterli değil ise uçak belirli bir aşamaya kadar toplanıp bütçe olanakları düzelinceye kadar beklenir. Çünkü 100 dolarlık tasarruf binlerce liralık ürünü ve emeği tehlikeye atabilir.
Bu uçağın kontrol yüzeyleri maaşallah kürek gibi. Onları hreket ettirecek servoların çekeceği akım Turigy UBEC ile karşılanamaz. Sakın öyle bir hataya düşmeyin. O UBEC 15 A akımı be veremez. Verse de iki saniyede iptal olabilir.
Kullandığınız servolar eğer high voltage ise önerim sistemi 2SLiPo ya da LiFe pil ile regülatörsüz beslemeniz olacak. Bunu yapsanız bile ileride bir PowerBox opsiyonunu akılda tutarak şimdilik uçağa alışıncaya kadar atımları kısık tutmanızda yarar var.
Optima 9'un SPC bağlantısına ayrı pil bağlama olayı ilk bakışta çok çekici görünse de bu portun asıl amacı, elektrikli modellerde büyük LiPo pillerin voltajının kumandadan izlenmesinin sağlanması. Yedek güç anlamında bir faydası yok. Çünkü buradan vereceğiniz elektrik sadece alıcıyı besler ama servolara gitmez. Servo beslemeniz giderse alıcınızın faal olması size birşey kazandırmaz. :)
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Powerbox markasını alayım

Sümer bey gerçekten çok tşk ederim herkese tşk ederim vakit ayırıp yardımcı olduğunuz için biraz önce POWER BOX COCPIT siparişi için arkadaşımı aradım sizce iyimi yaptım ya da cocpit değil başka bir model mi sipariş vereyim ?

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Powerbox markasını alayım

Kadir Türkyılmaz' Alıntı:
Sümer bey gerçekten çok tşk ederim herkese tşk ederim vakit ayırıp yardımcı olduğunuz için biraz önce power box cocpit siparişi için arkadaşımı aradım sizce iyimi yaptım yada cocpit değil başka bir model mi sipariş vereyim

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Rica ederim. PowerBox ürünleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip değilim yani model farklarını çok iyi bilmiyorum ama bence iyi yaptınız.

Bazı modellerde örneğin açılır kapanır iniş takımları ve iniş takımı kapakları sıralayıcısı, geciktiricisi gibi işlevler var ki bunlar sizin için tamamen gereksiz. Aldığınız ürün onlardan olmasın ki fuzuli para vermiş olmayın.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

Benim merak ettiğim diğer bir hususta yakın zamanda Hobbyking çıkarmış olduğu ve nispeten daha ekonomik olan şu ürün acaba ne kadar başarılı ?

Belki bu soruma Mesut üstad cevap verebilir ;) Zira takip edebildiğim kadarı ile en son Özgür arkadaşımız uçağında bu ürünü kullanmışlardı.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

Sümer bey sanırım sizin dediğiniz gibi şuan işime yaramayan özellikleri olan bir power box iptal ettim ne almalıyım şu iş gerçekten çok karışık

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

Bu arada, alıcılarda servo çıkışlarında artı ve eksi besleme hatları bir bus şeklinde birbirlerine bağlı ve doğrudan besleme gerilimi içeriyorlar.
Yani alıcıya bağladığınız pilin artı ucu ile servoların artı uçları arasında herhangi bir elektronik eleman yok. Dolayısıyla çok ciddi bir akım kısıtlaması da söz konusu değil normalde. Sonuçta düşünün ki o servoların kabloları da aslında incecik.

Sonuçta sanıyorum 30 Euro daha verilip şunun alınması mantıklı olur:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

Yine çok isabetli bir konu olmuş, teşekkür ederim kendi adıma. ben de konuya başka bir açıdan yaklaşmak fikirlerinizi almak isterim.13-15 kg gücündeki biri analog diğeri digital olan servodan hangileri kullanıldığında powerbox kullanma gereksinimi artmkatadır?
30cc benzinli uçağımda powerbox kullanmak istemediğim için almayı düşündüğüm servolardan vazgeçip analog servo aldım, meğer analog servolar digital servolardan daha fazla akım çekmekteymiş sizce yanlış mı değerlendiriyorum. Sipariş verdiğim servolar da bunlar:
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

Eşdeğer servolar arasında digital olanlar daha fazla akım çekerler. Ama marka farkları bazı analog servoların digital olanlara oranla daha fazla akım çekmelerine yol açabilir.
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

Ömer Çelebi' Alıntı:
Yine çok isabetli bir konu olmuş, teşekkür ederim kendi adıma. ben de konuya başka bir açıdan yaklaşmak fikirlerinizi almak isterim.13-15 kg gücündeki biri analog diğeri digital olan servodan hangileri kullanıldığında powerbox kullanma gereksinimi artmkatadır?
30cc benzinli uçağımda powerbox kullanmak istemediğim için almayı düşündüğüm servolardan vazgeçip analog servo aldım, meğer analog servolar digital servolardan daha fazla akım çekmekteymiş sizce yanlış mı değerlendiriyorum. Sipariş verdiğim servolar da bunlar:

Ömer bey bunu tartışmıştık birsürü cevap yazdım size tekrar aynı şeyleri anlatmıycam, yalnız şunu belirteyim ben 4 adet 14kg lık dijital 4 adet 6.3kg lık dijital ve 1 adet analog servo kullanıyorum ve power box'um yok sıkıntı olmaz bence sizdede, çünkü servo sayınız benimkinden az

bu arada ben gaz için analog tercih ettim , dijitaller gazda daha çabuk bozulur çünkü , benzinli motorların gazları sürekli itmeye mağruz kalarak çalışıyor yani nitrodaki gibi elle karbüratörü yarım açıp bıraktığınızda öyle kalmıyor , gazdaki yay gaz kolunu ve doğal olarak servoyu hep geri itiyor, dijital servolar bu duruma biraz daha hassas
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

Mesut AKIN' Alıntı:
Ömer bey bunu tartışmıştık birsürü cevap yazdım size tekrar aynı şeyleri anlatmıycam, yalnız şunu belirteyim ben 4 adet 14kg lık dijital 4 adet 6.3kg lık dijital ve 1 adet analog servo kullanıyorum ve power box'um yok sıkıntı olmaz bence sizdede, çünkü servo sayınız benimkinden az

bu arada ben gaz için analog tercih ettim , dijitaller gazda daha çabuk bozulur çünkü , benzinli motorların gazları sürekli itmeye mağruz kalarak çalışıyor yani nitrodaki gibi elle karbüratörü yarım açıp bıraktığınızda öyle kalmıyor , gazdaki yay gaz kolunu ve doğal olarak servoyu hep geri itiyor, dijital servolar bu duruma biraz daha hassas
Cevap için teşükkür ederim mesut bey, buna benzer bir açıklama yaptığınızı biliyorum, ben açılan konuya katkı olsun diye paylaşımda bulunmak istedim.Sİz sorun olmaz dediğiniz için sipariş verdim zaten servoları. %p
 
Benzin Modellerde Powerbox ne kadar gerekli ? Hangi Marka / Modeli Önerirsiniz

Mesut AKIN' Alıntı:
bu arada ben gaz için analog tercih ettim , dijitaller gazda daha çabuk bozulur çünkü , benzinli motorların gazları sürekli itmeye mağruz kalarak çalışıyor yani nitrodaki gibi elle karbüratörü yarım açıp bıraktığınızda öyle kalmıyor , gazdaki yay gaz kolunu ve doğal olarak servoyu hep geri itiyor, dijital servolar bu duruma biraz daha hassas

Bu konuda Mesut'a tamamen katılıyorum. Benzinli motorların karbüratörleri farklı olduğu için ben de analog servo tercih ediyorum. Fakat başka bir nokta daha var. Eğer uygun bir geometri sağlayıp rijid bir pushrod kullanıyorsanız karbüratör yekesinin yayını iptal edip istediğiniz türden servo kullanabilirsiniz. Benzinli motorların gaz kolları genelde çok abes pozisyonlarda olduğu için ben artık bisiklet fren teli kullanmayı tercih ediyorum. Onda da temel işlev çekme yönünde olacağı için yayı iptal edemiyorum. O nedenle de analog servo tercih ediyorum.