Bir GASSER da benden. "TREX 700 TO 800 & GASSER CONVERSION"

Bir GASSER da benden. "TREX 700 TO 800 & GASSER CONVERSION"

Levent bu güzel haber benimde planlarımda olan bir model takipteyim.HC3SX i özellikle onun için almıştım.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bir GASSER da benden. "TREX 700 TO 800 & GASSER CONVERSION"

Levent abi hayırlı olsun,merakla devamını bekliyoruz zira asıl konuyu çok merak ediyorum bahsetmistin bana o çok özel projeyi saygılar.

HUAWEI VNS-L31 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Eveet arkadaşlar selamlar,

Konuyu 24 Eylül 2017 tarihinde açmışım, fakat devam etmek bu gibi projelerde malum zaman alıyor.
Proje ilk başladığında @caneraydeniz kardeşimin kestirdiği HELİBAG benzeri bir kitimiz vardı,
Bu kit ile bir süre uğraştıktan sonra gerek kiti birleştirme gerekte kitin gerçekten çok ağır olması nedeniyle
proje askıda kaldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sonrasında, ki bu yaklaşık 7 - 8 ay gibi bir süredir, hiç birşey yapamadım.
Bu süreç sonrası bir gün internette bakınırken yine gasser helilere denk gelince tamam dedim artık yapıcam.
Fakat elimde donör malzemeler harici hiç bir şey olmadığı için hazır kitlere bakınırken fiyatların 450 - 500 US$
seviyelerinde dolaştığını görünce, bu parayı verene kadar kendim çizer, karbon plakadan da kestiririm düşüncesiyle
internette esinlenecek bir şeyler ararken, Yunanlı bir arkadaşın sitesine denk geldim ve tasarımı da hoşuma gitti.
Sonuçta biraz ondan kopya biraz benim tecrübelerim karışımı bir Frame çıkarttım ortaya.
Bu arada Canerle de konuşuyoruz tabi ara ara, Caner de kendi frame ini çiziyor, işte denemeler yapıyor, hata tespiti,
tekrar çizim falan derken, benim cihette araya beklenmeyen bazı hastalıklar falan girince bir süre daha duraksadıktan sonra,
ben çizdiğim frame i kestiremedim velhasıl fakat o bahsettiğim yunanlı arkadaştan, bu arada ismi Dennis, hani sizden iyi olmasın
iyi de bir arkadaş kendisi, artık üretmediği 1.versiyon bir frame kiti edindim ve helikopteri toplayıp uçar hale getirdim.
Hatta işte size bir de uçuş videosu.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Konumuza kaldığımız yerden devam edersek;
Şu son bir kaç haftadır işin şekli oldukça değişmiş durumda, Caner kardeşimle beraber bir çalışma içine girdik.
Tecrübelerimizden hareketle "gasser conversion" dönüşüm kitleri tasarlıyoruz, şimdilik Sadece ALİGN modellerine yönelik olacak.
sonrasında popüler markalara da çok uzun olmayan bir süreçte uygulamalar yapacağız.
Elinizde DONÖR olarak kullanabileceğiniz bir kitiniz olduktan sonra gasser dönüşümü oldukça kolay fakat kesinlikle acemi işi değil.

Fikir vermesi açısından çalışmalarımız sonucu ortaya çıkan frame tasarım örneğini resimde görebilirsiniz.
Bu çalışmayı TREX 700 parçalarını kullanarak değişim yapabilmek için yaptık.
Malum kullanılacak parçalar trex parçaları olunca, ortaya çıkacak yapının ölçüleri ve görünüşü,
yaklaşık olarak bu güne kadar yapılmış olanlar ile oldukça benzer oluyor, sadece kullanılacak motor hacmine göre
bir takım ince toleranslar değişebiliyor.
Bu frame 23cc ile 32cc arası bütün motor ölçülerinde sorunsuz kurulum sağlayacak şekildedir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



yukarıdaki çizim son versiyon, henüz kesim yapılmadı fakat bir önceki versiyonun G10 plakadan kestirdiğim halide aşağıda;


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


G10 frame in yarı montajlı halide şöyle:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Tabi henüz benim ki bitmedi fakat @caneraydeniz kardeşimin topladığı heli malumunuz bitti ve uçuş testlerini yapıyor.
Tek farkla, o versiyonda frame tamamen metal.
Sürekli iyileştirmeler için testlere devam tabi ki. Ayrıca İlk versiyon üretilen dişli grubu ve kavrama çanı da gerekli olan bazı
revizelerden geçiyor bu süreçte.

Link:

Düşüncemiz bu modelleri ürün haline getirmek ki hayırlısı ile artık hazırlar ve tabi ki bunları kit haline getirdiğimizde
piyasadaki örneklerinde kitin içinde ne varsa, bizimki de aynı olacak.
Frame + kavrama çanı + dişli grubu (Ana dişli + pinyon).


Şimdilik durum bu önümüzdeki günler bakalım karşımıza ne çıkaracak.
 
Öncelikle paylaşım ve güncelleme için teşekkürler @LEVENT UYGUN abi :thumbup:

Malum ülkemiz şartlarında VAKIT- NAKIT aynı zamanda denk getirmek çok zor :(

Ama şu ana kadar gerek @caneraydeniz gerekse sen özellikle bu GASSER konusunda çok güzel yerlere geldiniz.

Düşüncemiz bu modelleri ürün haline getirmek ki hayırlısı ile artık hazırlar ve tabi ki bunları kit haline getirdiğimizde
piyasadaki örneklerinde kitin içinde ne varsa, bizimki de aynı olacak.
Frame + kavrama çanı + dişli grubu (Ana dişli + pinyon).
İnşallah abi %p:bravo:
 
Öncelikle paylaşım ve güncelleme için teşekkürler @LEVENT UYGUN abi :thumbup:

Malum ülkemiz şartlarında VAKIT- NAKIT aynı zamanda denk getirmek çok zor :(

Ama şu ana kadar gerek @caneraydeniz gerekse sen özellikle bu GASSER konusunda çok güzel yerlere geldiniz.


İnşallah abi %p:bravo:

Mehmetcim çok doğru söylemişsin, vakit ve nakit malesef ülke şartlarında sıkıntılı kavramlar.
Ama zaten biz de bu işi yapalım da, hani yılda 500 tane kit satarız gibi düşünmedik durumu,
malum bizde fazlaca yaygın olmamakla birlikte GASSER HELİ ler dünyada oldukça yaygın ve
yine "uygun fiyatlı kit" üreticiside yok, fiyatlar ortada 450-750 dolar seviyelerinde ve bizim paramızla
kaba tabirle iyi para yani.
Yanlız şunu diyebilirim ki kit haline dönüşmüş ürün yazdığım fiyatlarda olmayacak.
Dediğim gibi önümüzdeki günler ne gösterecek bakalım.

Ayrıca ince komplimanın içinde teşekkür ederim. :saygilar:
 
Abi elinize sağlık, hele bu şartlarda , çoluğun çocuğun nafakasından ayırıp arge yapmak , çok büyük emek ve fedakarlık demek.
İnşallah emekler karşılıksız kalmaz , inşallah hedeflenen amaca ulaşılır.
Pekmez güzel olursa, sinek bağdattan gelirmiş , şartlar da azcık daha düzelirse, daha rahat ve güzel sonuçlara ulaşmak mümkün olur inşallah :saygilar:
 
Levent abi ellerinize sağlık. :bravo:

Konuyu merakla takip ediyorum. Bir nitro Trex700 sahibi olarak potansiyel bir müşterinizim zaten. :laugh:

Bu projeyi, ülkemiz koşullarında bu noktaya getirmiş olmanız takdire şayan. :saygilar:

Verimli bir motor seçimiyle 3D uçuş performansı yakalanabilir mi sence ? Modelin ağırlığını merak ediyorum esasen.
 
Levent abi ellerinize sağlık. :bravo:

Konuyu merakla takip ediyorum. Bir nitro Trex700 sahibi olarak potansiyel bir müşterinizim zaten. :laugh:

Bu projeyi, ülkemiz koşullarında bu noktaya getirmiş olmanız takdire şayan. :saygilar:

Verimli bir motor seçimiyle 3D uçuş performansı yakalanabilir mi sence ? Modelin ağırlığını merak ediyorum esasen.
Türkercim teşekkür ederim.
Durum aslında şöyle, her şey alım gücü ile doğru orantılı, malum bu işin adı hobi yani zaruri ihtiyaç değil, akşam masaya koyup yenilmiyor.
Tabi bu noktadan hareketle, aslında bence dünya piyasasında da özellikle helikopter modelciliği daha karmaşık mekaniğe sahip olduğu için
ürünlerin fiyatlarıda bu doğrultuda abartılarak sunuluyor ki sonuçta bizim için hobi olan şey satan için ekmek parası, diyecek bir şey yok serbest piyasa ekonomisi sonuçta.

Malum uzunca bir zamandır helikopter modelciliği ile uğraşmaktayım hatta çok uzun.
kullanılan malzemeler geliştikçe ürünlerin kaliteside gözle görülür arttı tabiki ve ama biz dünya geneline bakınca bu işte oldukça gerideyiz malum sebeplerden.

Gelelim sorunun cevabına, bu aletler 3D yapıyor, örnekleri youtube vs. kanallarda var ama haliyle bir elektrikli model gibi olamıyorlar.
en önemli sebebi ağırlıkları ve kafa turu. Bizim tasarımında ise durum şöyle; bir kere modelin ağırlığından bahsetmekte fayda var,
tamamen standart 700 malzemeleri ile yani kuyruk uzatılmamış, paller uzatılmamış haliyle ve servolar, ünite,regülatör ve pil dahil fakat motor hariç
ağırlığı yaklaşık olarak 2,0 kilo gelmekte, şimdi bundan sonrası tamamen seçilecek motorla alakalı. Eğer 23 - 26 cc. bir motor seçersek yaklaşık olarak
2,2 kilo ile 2,5 kg. aralığında değişiyor yani toplam 4,2 kilo - 4,5 kilo gibi bitmiş oluyor model fakat yakıt hariç tabi yani 200 gr. da yakıt olsa.
çok rahatlıkla 3d yaparmısın evet yaparsın. Fakat burada bir küçük parantez açmak lazım çünkü gasserların kafa turu hiç bir zaman bir elektrikli yada nitro heli gibi yüksek olamıyor çünkü benzin motorlarının devirleri belli. Buradan çıkan sonuç bu aletler hiçbir zaman hard 3D yapamaz ama soft 3D nin de "canının alır" kaba tabir. Dediğim gibi önümüzdeki günler bakalım ne çıkaracak karşımıza.


Haa, unutmadan ilk sipariş içinde teşekkür ederim. :saygilar::lollol:

EDİT: Önceki mesajda uçuşunu gördüğünüz model, bu arada o uçuş tam 35 dakika idi bakmayın editledim,
700 gram yakıt ile 5,7 kilo olarak uçuyor. ayrıca üzerinde marş motoru var ve sadece marş 600 gram.
buradan değerlendirebilirsiniz durumu.

Buldum bir tane..

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Levent bey, çalışmalarınız ve başarılarınız için kutlarım, elinize, emeğinize sağlık! Hiç bir zaman muhtemel bir müşteri olamıyacağım ama, bizden birilerinin böyle çaba harcayıp bir şeyler yapabilmesi çok sevindirici.
Bu arada, aklıma takılan bir soru; benzin motorları bildiğiniz gibi çok titreşimli çalışıyorlar. Bunun önüne geçmek için nasıl bir önlem aldınız? Yani, motoru lastik takozlara otutturmak falan gibi...
 
Levent bey, çalışmalarınız ve başarılarınız için kutlarım, elinize, emeğinize sağlık! Hiç bir zaman muhtemel bir müşteri olamıyacağım ama, bizden birilerinin böyle çaba harcayıp bir şeyler yapabilmesi çok sevindirici.
Bu arada, aklıma takılan bir soru; benzin motorları bildiğiniz gibi çok titreşimli çalışıyorlar. Bunun önüne geçmek için nasıl bir önlem aldınız? Yani, motoru lastik takozlara otutturmak falan gibi...

Ömer abi selamlar teşekkürler,
titreşim için özel bir durum yok, yani takoz falan yok, sebebi ise eğer takoz kullanılırsa kavrama mekaniğinde ciddi mühendislik gerektirecek değişiklikler yapmak lazım, onun yerine elektroniği titreşim takozları üzerine alıyoruz, bu arada modelin yaklaşık 60 - 70 saatlik uçuşu var ve her uçuş sonrası vidaları kontrol ediyorum fakat henüz gevşeyen tek bir vida olmadı.:D