Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

İzzet Camcıoğlu

Moderator
Katılım
14 Ağu 2017
Mesajlar
946
Tepkime puanı
1,940
Yaş
33
İlgi Alanı
Multikopter
Herkese merhaba bu hafta yaşadığım bir sorunu ve kuralların ne kadar önemli olduğunu hatırlatmak istiyorum. Yaşadığımı kısaca anlatıyorum, evde yeni topladığım hexa ile ilgili çok basit bir iki ayar yapıyordum açılır kapanır ayaklarını takmıştım onun kurulumu ile uğraşıyordum. Yeni uçuştan gelmiştim ve hexa yanımda duruyordu arada bacaklarını açıp kapatmasını test etmeye çalışıyordum SAFETY SWİTCH pasif halde idi yani motorların çalışması için hiç bir neden yoktu ve bende pervaneleri sökmekle uğraşmamıştım altı motor 12 vida zor geldi. Sonra ne olduğunu bile anlamadan bir ses geldi ne oldu diye bakarken bir anda motorlar hareketlendi bir hamle ile altından yakalamaya çalıştım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Giysi pervane tarafından parçalanmış kolumda çok hafif bir sıyrıkla atlattım ve işin kötüsü motorlar tam gazda çalışmaya başladı, hemen üstündeki led şeritleri parçaladı ayaklı ışıldak vardı yakınında onun plastik parçası ve ampülünü parçaladı. Ben altından tutup sabitledim, ancak durduramıyordum çünkü pil bağlantısı pervanelere yakın bir konumda idi ve cesaret edemedim. Ne yapmam gerektiğini planlamaya çalışırken bir yanık kokusu geldi ardından motorlar durdu.

Yaptığım araştırma sonucu beni o durumdan kurtaran pdb "güç dağıtım kartı"nın yanması olmuş. Güç dağıtım kartı ve power module yanmıştı. Uzun süre yüksek akıma bağlı diye düşündüm ancak hala nedeni hakkında fikir sahibi değilim bu konuda fikir verebilirsenizde çok memnun olurum. PDB 'de kısa devre olmuş olsa motorlar güç alabilir mi? Uçuş kartı logunda bir uçuş kaydı yok yani hiç böyle bir şey yaşanmamış gibi duruyor. Bu nasıl olabilir valla anlayamadım.

SONUÇ OLARAK; ""EVDE VEYA AYAR YAPTIĞINIZ HER YERDE PERVANELERİ ÇIKARIN SAKIN ÜŞENME"" bana bunu öğretti maceram sizle de paylaşayım istedim :RCKolik:
 
geçmiş olsun, önemli bir konuya değinmişsiniz.
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Geçmiş olsun, sonuçta anormal bir durum olduğu için kartın bir şekilde yanması normal, kafaya takmayın o kartın yanması daha kötü durumların oluşmasını gengellemiş oldu.

HTC One M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Gecmis olsun. Ben de zamaninda bir 450’ye hold aktifken ayar yapmaya calisirken, ki ana paller sokulu, kuyruk palleri takiliydi, bi anlik dalginlikla holdu kapatip motorun donmesiyle, kuyrugun da donup gobegimde tam bir hafta canimi yakan bir kesik ve en sevdigim tisortlerimden birini parcalamasiyla “ucuz” kurtulmustum [emoji5]

Donen her turlu nesne icin temel kural:

Elektronik aksama, switch’lere, dugmelere ASLA guvenme! Donen nesnenin fiziksel olarak zarar vermesini imkansiz kilacak her turlu tedbiri al.
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Bir anıda ben anlatayım o zaman[emoji2] zmr 250 mini quad ayarladığım zamanlar, maiden yapmak için sahaya gittim cihazı arm ettim ama motorlar start almadı, (evde alıyordu)
Throttle full yukarda unutmuş bir şekilde , kumandayı açıp kapatayım dedim kumandanın açılması ile quad ın burnumun dibinden havaya fırmalaması bir oldu.

Olayın şokunu atlatıp kumandayı elime alana kadar model havada nokta kadar olmuştu [emoji28]

Neyse sağsalim indirdik sonra..

HTC One M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Büyük geçmiş olsun İzzet hocam, allah korumuz :-\

Yıllar önce sahaya bir hexacopter getirmişti bir arkadaş. Üzerinde o zamanın NAZA'sı falan var. Gayet güzel uçtu, biz de tebrik ettik falan. Sonra biz modellerin başına geçmek için arkamızı dönüp uzaklaşırken, birden sağ tarafımızdan son sürat bir şeyin geçtiğini fark ettik. Ya ne olur falan demeye fırsat kalmadan uçan hexacopter ilerideki ağaçlara çarpıp kırıldı.

Sonra biraz sinirle Hexacopter sahibi arkadaşına dönerek "Sen ne yapmaya çalışıyorsun" diyecektik ki, arkadaş hemen bizden önce söz aldı ve "İnanın ben bir şey yapmadım, model kendisi arm olup, aldı başını gitti" dedi.

O gün bugündür, tüm pervaneli modellerden heliden korktuğum kadar korkarım...
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Herkese teşekkür ederim :) Hepimizin bir şekilde ucundan atlattığı benzer bir durum oluyor. Çok dikkatli olmaya çalışmamız gerekiyor ben kendi adıma öz-eleştirim şu şekilde oldu ben yeni başladığım dönemde güvenlik uyarılarına harfiyen uyuyordum, tıpkı araba sürmek gibi biraz öğrendikten sonra yapılır ya ilk büyük kaza özgüven yüzünden olur ya, aynı şey oldu kendime güvendim ve kuralları esnettim, hiç affı yok modellerin gerçekten

Herkese teşekkür ederim yorumlar için :saygilar: :RCKolik:
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

İzzet bey geçmiş olsun. İnsanın ara sıra dikkati dağılıyor. Elde değil.
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Büyük geçmiş olsun İzzet kardeşim! Tam bir ucuz atlatma! Bu aletlerin şakası, ihmali, idare ederi yok! Hele hele "bir şey olmaz yav" gibi bir umursamazlığı affı hiç yok! En küçük pervane bile fırsat bulduğunda fena ısırıyor, hatta parça koparıyor!
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

geçmiş olsun
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Büyük geçmiş olsun. Bu modellere aslında uygun akım değerde olan basit manuel bir açma kapama düğme olmaması hep aklımda bir soru işareti olarak kalacaktır.

Aslında bu modellerin ne kadar tehlikeli olabileceğini tekrar hatırlamamıza vesile olduğun için teşekkür ederim.
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Levent Suberk' Alıntı:
İzzet bey geçmiş olsun. İnsanın ara sıra dikkati dağılıyor. Elde değil.

Çok teşekkür ederim gerçekten öyle hata yapmadan olmuyor inşallah her hatamız böyle ucuz atlatılmış olur. :)

Omer Erkan' Alıntı:
Büyük geçmiş olsun İzzet kardeşim! Tam bir ucuz atlatma! Bu aletlerin şakası, ihmali, idare ederi yok! Hele hele "bir şey olmaz yav" gibi bir umursamazlığı affı hiç yok! En küçük pervane bile fırsat bulduğunda fena ısırıyor, hatta parça koparıyor!

Gerçekten bunu çok yakınen öğrendim hele bir de drone elimde son gaz çalışırken çaresizliği de öğretti, geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim. :saygilar:

Cengiz Küçük' Alıntı:
Teşekkür ederim.

Ali Bülent MESGUTLU' Alıntı:
Büyük geçmiş olsun. Bu modellere aslında uygun akım değerde olan basit manuel bir açma kapama düğme olmaması hep aklımda bir soru işareti olarak kalacaktır.

Aslında bu modellerin ne kadar tehlikeli olabileceğini tekrar hatırlamamıza vesile olduğun için teşekkür ederim.

Yazınızı okuduğumda bir anda bir ışık çaktı vallahi, normal şartlarda aslında ihtiyaç olmayabilir çünkü genelde ağırlık merkezi aşağıda olabilmesi için multicopter pili alta monte ediliyor. Dolayısıyla en kötü ihtimalle pil kablosuna uzanma imkanı oluyor yine düğme çok daha pratik olacaktır tabi ama benim yaşadığım çaresizlik yaşanmaz. Yalnız benim sistemimde pil en üstte dolayısıyla böyle bir durumda pil kablosuna ulaşmak mümkün değil ancak dediğiniz gibi uygun bir düğme bulabilirsem en altta pdb kartının pilden gelen kablolarından birine manuel bir düğme monte edebilirsem acil durum butonu oluşturmuş olabilirim. Fikir ve yorumunuz için teşekkür ederim.


Son olarakta bugün tekrardan yanan parçaları değiştirdim. Kartta uzunca bir süre hata gidermeye çalıştım en son firmware en baştan yüklemek zorunda kaldım. Tabi pervaneleri söktüm herşeyin başında :laugh: Sanırım sorun gerçekten uçuş kartında meydana gelen yazılımsal bir hata sonucu olmuş. Başka bir ipucu bulursam yine paylaşmaya çalışırım. Herkese tekrar teşekkür ediyorum. :saygilar:
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

sevgili izzet

öncelikle geçmiş olsun. elektronik aksamlarda bazen öngörülemez bozulmalar veya anormal davranışlar olabilmektedir. daha ciddi bir yaralanma olmaması teselli edici.

bu tip durumlarda ya pervanelerin önceden çıkarılması yada araya oto park lambasından 12v luk bir "smoke stopper" konması şeklinde bir önlem alınması isabetli olacaktır. biz bu aparatı gerektiğinde kullanmaktayız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Şakir bey, sizin için biraz saçma bir soru olabilir ama, acil bir durumda ampülü mü kırıyoruz? Yani, işlevini daha iyi anlamak açısından soruyorum.
 
Bir Güvenlik Hatırlatması Yapmak İstiyorum

Ömer bey bende merak edip araştırdım çok hoş bir sistemmiş aslında, Şakir bey görünce yazacaktır ama araba ampulleri 3 ampere dayanıklı oluyormuş ve eğer sistemde kısa devre varsa tıpkı sigorta gibi yanarak sistemi kapatıyormuş eğer bu tabi uçuş anında değil sadece ilk aşamada sistemi kontrol için kullanılan bir metod yani multi motorlar çalışmazken 1-3amper arası çekim yapıyor ama eğer kısa devre varsa ampül yanarak sistemi kurtarıyormuş :) :saygilar: