Bir Modelin Yapabilecekleri...

Bir Modelin Yapabilecekleri...

oguzhannn' Alıntı:
Bir çok yönden bakınca uçak heliden daha iyi bence :) Yok kuyruk kaçırdı yok salınım var falanda filan.. Uçakta böyle bi sıkıntı yok. İki servo bi motor ver gazı uçsun :) Heliler daha tehlikeli .Sıkıntı ile karşılaşılabilecek bir çok noktası var. Benim gibi rc modellere fazla zaman ayıramayan birisi için uçak çok daha iyi bence...Tabiki helinin keyfide başka....

Zaten heliciler için sorun olanda bu çok basit. :laugh:
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Gösteri uçuşu yapan pilotlar uçarken shov amaçlı bu tehlikeli makinalara fazlasıyla yaklaşırlar. Bu gördüğüm kadarıyla bütün dünyada böyle.

Bana göre asıl risk altında olan uçuşu izleyen kişilerin bu makinelere çok fazla yaklaşması. Çünkü istisnai durumlar hariç büyük ihtimalle işler ters gittiğinde pilot kendini kollayacak şekilde modeli yönlendirebilecektir. Fakat görüş alanı içerisinde olmayan bir izleyici için durum böyle olmayabilir. En tehlikeli durum uçuş yapan bir pilotun uçuş parkuruna 1 - 2 metre mesafede izlemek, fotoğraf çekmek, alkışlamak vs... gibi eylemlerde bulunmak olsa gerek.

Peki sen ne kadar dikkat ediyorsun derseniz malesef bende iyi bir örnek değilim bu konuda. :(
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Google görsellere pirozek jr death yazdığınızda resimler çıkıyor zaten hakikaten ibretlik bir olay, bazen bu hobinin heyecanına kapılıp tehlikesini unutabiliyoruz çok ama çok dikkat etmeliyiz şakası yok

GT-N7100 cihazımdan gönderildi
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Bende baktım şuan aniden bir soğuma geldi ne diim.
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Pirozek death filan yazmayın, ben biliyordum olayı ama foto görmemiştim.

Mustafa +25 filan uyarısı lazım buna, nasıl bir şey öyle.

Şaka yapmıyorum, psikolojisi midesi sağlam olmayan bakmasın..
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Helikopterin kendisi zaten şeytan icadı siz bir de modelini uçuruyorsunuz. Modelcilikteki en zor dallardan biri. Herkesten çok daha fazla dikkatli olmanız gerekiyor. 1998 yılında yaklaşık 1 metre yanıma invertteki bir helikopterin düşüşünden sonra helilerle ilgilenmemeye ve yaklaşmamaya söz vermiştim kendime. Modelciliğe geri döndüğümde bu sözü bozmuştum ama fazla sürmedi. Birkaç pil uçuş yaptıktan sonra verdiğim söze sadık kalmaya karar verdim.
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Bende bu aralar yavaş yavaş uçağa geçiş yaptım. Bu resmi gördükten sonra heliden hepten soğudum. Kağan beyin dediği gibi bence de bakmayın bu fotoğrafa...
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Bakmayın arkadaşlar , aramızda doktor olan , ameliyat yapan arkadaşlar falan olabilir , onlar mesleki mecburiyet icabı alışkın olabilirler , ama henüz ergenlik çağına yeni girmiş kardeşlerimizin psikolojisi etkilenebilir.İyi kötü biraz helikopter uçuruyoruz , tam uçuş yaparken aklınıza gelir ve konsantrasyonunuz etkilenebilir.O zaman en iyi ihtimal uçuşunuz sağırlaşır ve pilotaj gelişiminiz yavaşlar.Bu iş biraz kayak yapmaya benziyor , sen atlamışsın artık yamaçtan çare yok aşağı kadar düşmeden kayman lazım.Ya kayabilir miyim dersen düşersin , hayatta herşeyin riski olduğu gibi bunun da riski bu.Biz hem kendimiz, hem çevremizdekilerin güvenliğini düşünerek hareket edelim.Yani emniyet kemerini takalım arkadaşlar , olacaksa şayet , şu ya da bu bahane ile olacaktır zaten.... :-\
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Resime istemeyen bakmayabilir tabiki ama en azından ders olması açısından güvenlik konusunu tekrar tekrar gözden geçirilmesini tavsiye ediyorum varsın olsun iki artistik hareket yapmayalım ama güvenli olsun canımız yanmasın herhangi bir buluşmada kötü bir olay yaşamamız bu hobiyi bırakmamıza dahada önemlisi ciddi yaralanmalara, ölümlere kadar sonuçlar doğurabilir ve hayatımızda unutamayacağımız kötü anlar yaşamamıza sebep olabilir..son olarak gemiye biniyorsak batabileceğini göze almışızdır yada uçağa biniyorsak düşebileceğini göze almışızdır vs vs.

GT-N7100 cihazımdan gönderildi
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

oguzhannn' Alıntı:
Bir çok yönden bakınca uçak heliden daha iyi bence :) Yok kuyruk kaçırdı yok salınım var falanda filan.. Uçakta böyle bi sıkıntı yok. İki servo bi motor ver gazı uçsun :) Heliler daha tehlikeli .Sıkıntı ile karşılaşılabilecek bir çok noktası var. Benim gibi rc modellere fazla zaman ayıramayan birisi için uçak çok daha iyi bence...Tabiki helinin keyfide başka....

İşte en sevdiğim yanılgı :D Uçak heliye göre daha basit, daha ucuz yada daha kolay gibi görünebilir, ki iş akrobasi uçuşuna gelince daha kolay görünmesi de bir yanılgıdır bana göre. Ama en önemlisi daha az tehlikeli değildir. Uçuş alanımızı paylaştığımız uçakçı arkadaşların da yanılgısı bu. Heliden korkup da bize güvenlik nutukları atan arkadaşlar 3dk sonra tepemizden iniş-kalkış yaparken çok rahat davranıyorlar. Biz onlar havadayken 10-15 dk sıramızı beklerken, ben topu topu 5 dk'lık uçuşumu ya yarıda kesiyorum, yada uçaktan kaçmakla geçiriyorum. Ki şimdiye kadar biz heliyle Allah'a şükür kimseye bir zarar vermedik, ama uçakla telef edilmiş bir koyun var şimdiden :)

Helide özellikle self-level / rescue sistemlerinin de ucuzlaması ve yaygınlaşmasıyla hem kırım riski, hem de güvenlik riskleri azaldı bana göre. Elektronik bir hata olmadıktan sonra bu sistemler zor durumlarda hem modeli kurtarıyor, hem de pilota nefes alma, kafasını toplama ve modelin kontrolünü yeniden eline alma zamanı veriyor. Elektronik bir hata olursa, başka bir konuda da dediğim gibi, uçak-heli fark etmez, kontrolü kaybederseniz, kontrolsüz bir şekilde düşersiniz. Tek bir servo, tek bir kabloya bağlı herşey. Buna göre helinin daha sofistike yapısı bir dezavantaj gibi görünebilir. Daha çok elektronik ve mekanik ekipman, daha fazla risk gibi düşünülebilir. Ancak heli uçuranların büyük bölümü bu risklerin farkında oldukları için elektronik ve mekanik aksamlarının bakımına ve kalitesine özen gösterirler. Uçağa göre kat kat fazla yatırımlarının düşüşünü izlemek yerine, ekstra güvenlik unsurları için ekstra para harcarlar. Ama iki servo bi motor, biraz da köpük olunca, en azından benim çevremdeki arkadaşlar, bırakın kaliteli ekipmanı, en basit güvenlik önlemlerine bile aldırış etmiyorlar. Neyse, bu konu uzar da uzar, zaten hepimiz bir şekilde benzer sıkıntıları çekiyoruz. Hakan abinin dediği gibi, biz önlemimizi alalım, gerisi şansa/kadere kalsın.

Bu arada resime geçen yıl bir defa bakmıştım, daha sonra bir-iki kere daha goggle görseller istem dışı olarak karşıma çıkardı, bence bakmayın.
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

bakmayın dedikçe ilgi uyandırıyorsunuz. bugün baktım yine, geride kalanlar açısından ibret verici ve kabul ediyorum ürkütücü... Ölen açısından değerlendirirsek ani bir ölüm olmuş, kansere yakalanıp yıllarca sürünmekten iyidir. gencecik yaşta olması hüzünlü bir durum tabii...

model konusuna gelirsek de, herkesin hayatına kimse karışamaz :)
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

dikkat etmemiz şart çok kötü bir durum
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Emre Kaman' Alıntı:
İşte en sevdiğim yanılgı :D Uçak heliye göre daha basit, daha ucuz yada daha kolay gibi görünebilir, ki iş akrobasi uçuşuna gelince daha kolay görünmesi de bir yanılgıdır bana göre. Ama en önemlisi daha az tehlikeli değildir. Uçuş alanımızı paylaştığımız uçakçı arkadaşların da yanılgısı bu. Heliden korkup da bize güvenlik nutukları atan arkadaşlar 3dk sonra tepemizden iniş-kalkış yaparken çok rahat davranıyorlar. Biz onlar havadayken 10-15 dk sıramızı beklerken, ben topu topu 5 dk'lık uçuşumu ya yarıda kesiyorum, yada uçaktan kaçmakla geçiriyorum. Ki şimdiye kadar biz heliyle Allah'a şükür kimseye bir zarar vermedik, ama uçakla telef edilmiş bir koyun var şimdiden :)

Helide özellikle self-level / rescue sistemlerinin de ucuzlaması ve yaygınlaşmasıyla hem kırım riski, hem de güvenlik riskleri azaldı bana göre. Elektronik bir hata olmadıktan sonra bu sistemler zor durumlarda hem modeli kurtarıyor, hem de pilota nefes alma, kafasını toplama ve modelin kontrolünü yeniden eline alma zamanı veriyor. Elektronik bir hata olursa, başka bir konuda da dediğim gibi, uçak-heli fark etmez, kontrolü kaybederseniz, kontrolsüz bir şekilde düşersiniz. Tek bir servo, tek bir kabloya bağlı herşey. Buna göre helinin daha sofistike yapısı bir dezavantaj gibi görünebilir. Daha çok elektronik ve mekanik ekipman, daha fazla risk gibi düşünülebilir. Ancak heli uçuranların büyük bölümü bu risklerin farkında oldukları için elektronik ve mekanik aksamlarının bakımına ve kalitesine özen gösterirler. Uçağa göre kat kat fazla yatırımlarının düşüşünü izlemek yerine, ekstra güvenlik unsurları için ekstra para harcarlar. Ama iki servo bi motor, biraz da köpük olunca, en azından benim çevremdeki arkadaşlar, bırakın kaliteli ekipmanı, en basit güvenlik önlemlerine bile aldırış etmiyorlar. Neyse, bu konu uzar da uzar, zaten hepimiz bir şekilde benzer sıkıntıları çekiyoruz. Hakan abinin dediği gibi, biz önlemimizi alalım, gerisi şansa/kadere kalsın.

Bu arada resime geçen yıl bir defa bakmıştım, daha sonra bir-iki kere daha goggle görseller istem dışı olarak karşıma çıkardı, bence bakmayın.
Emrenin dediklerine katılmakla beraber geçen gün uçakçı arkadaşların yerde motor ayarları rodajlarının videosunu izledim ben o pervane karşına veya arkasına mümkün değil yaklaşmam.
İlgili konu
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Pirozek konusunu özellikle gündeme getirdim ve sadece gözlük resmini paylaştım.

Evet ne yazik ki yaptığımız isin sakası yok ve belli riskleri var. Özellikle yeni başlayan ve bu konuyu ilk defa duyan arkadaslarımızın bu olayı kesinlikle bilmeleri gerekiyor diye düşünüyorum.

Yaşanan bu olay her ne kadar gercekten cok kotu olsa da hepimizin ben dahil bu olayı sıkça hatırlatıp buna göre gerekli tedbirleri her daim almamız gerekiyor.

Bazen olayın heyecanı bazen modele ya da pilotaja olan gereksiz Guven nedeniyle gereksiz riskler alabiliyoruz.

Bu tur konuların bunları min düzeye indirmesi dileğiyle kazasiz keyifli uçuşlar arkadaslar


Sent from my iPhone using Tapatalk