Bir Modelin Yapabilecekleri...

Bir Modelin Yapabilecekleri...

Bugün uçuş yaparken fotoğraflar gözümün önüne geldi , yüksekten ve uzak uçmayı tercih ettim. Korkutmuyor değil...
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Fotolar ürkütücü :(
herkesin de dedigi gibi dikkat hat safhada olmali. Yakın ucus kesinlikle yapilmamali.
kendi adima hedefim de kesinlikle exper pilot olma düşüncem yok. Tamam gelissin pilotajimiz ama yetecek kadar olsun
tadını cikarmak en güzeli. Hava da suzulusu pallerin sesi ayri bir tat veriyor yeter bence.
hele hele asla cocuklu gitmek mi tovbeler olsun diyorum.
rabbim cumlemizi aksiliklerden olumsuzluklardan kazadan beladan korusun diyorum.
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Emre Kaman' Alıntı:
İşte en sevdiğim yanılgı :D Uçak heliye göre daha basit, daha ucuz yada daha kolay gibi görünebilir, ki iş akrobasi uçuşuna gelince daha kolay görünmesi de bir yanılgıdır bana göre. Ama en önemlisi daha az tehlikeli değildir. Uçuş alanımızı paylaştığımız uçakçı arkadaşların da yanılgısı bu. Heliden korkup da bize güvenlik nutukları atan arkadaşlar 3dk sonra tepemizden iniş-kalkış yaparken çok rahat davranıyorlar. Biz onlar havadayken 10-15 dk sıramızı beklerken, ben topu topu 5 dk'lık uçuşumu ya yarıda kesiyorum, yada uçaktan kaçmakla geçiriyorum. Ki şimdiye kadar biz heliyle Allah'a şükür kimseye bir zarar vermedik, ama uçakla telef edilmiş bir koyun var şimdiden :)

Helide özellikle self-level / rescue sistemlerinin de ucuzlaması ve yaygınlaşmasıyla hem kırım riski, hem de güvenlik riskleri azaldı bana göre. Elektronik bir hata olmadıktan sonra bu sistemler zor durumlarda hem modeli kurtarıyor, hem de pilota nefes alma, kafasını toplama ve modelin kontrolünü yeniden eline alma zamanı veriyor. Elektronik bir hata olursa, başka bir konuda da dediğim gibi, uçak-heli fark etmez, kontrolü kaybederseniz, kontrolsüz bir şekilde düşersiniz. Tek bir servo, tek bir kabloya bağlı herşey. Buna göre helinin daha sofistike yapısı bir dezavantaj gibi görünebilir. Daha çok elektronik ve mekanik ekipman, daha fazla risk gibi düşünülebilir. Ancak heli uçuranların büyük bölümü bu risklerin farkında oldukları için elektronik ve mekanik aksamlarının bakımına ve kalitesine özen gösterirler. Uçağa göre kat kat fazla yatırımlarının düşüşünü izlemek yerine, ekstra güvenlik unsurları için ekstra para harcarlar. Ama iki servo bi motor, biraz da köpük olunca, en azından benim çevremdeki arkadaşlar, bırakın kaliteli ekipmanı, en basit güvenlik önlemlerine bile aldırış etmiyorlar. Neyse, bu konu uzar da uzar, zaten hepimiz bir şekilde benzer sıkıntıları çekiyoruz. Hakan abinin dediği gibi, biz önlemimizi alalım, gerisi şansa/kadere kalsın.

Bu arada resime geçen yıl bir defa bakmıştım, daha sonra bir-iki kere daha goggle görseller istem dışı olarak karşıma çıkardı, bence bakmayın.

Emre bey size göre yanılgı olabilir. Ama benim kendi yaşadıklarım, harcadıklarım, kırımlarım ve pilotajımdan helinin çok daha zor olduğunu daha tehlikeli olduğunu ve daha fazla masraf gerektirdiğini kendi adıma gördüm. İki servo bir motor derken bir uçağın sıfırdan toplayıp uçar hale getirilmesi için ufak bir araştırma yapmak gerekirken (gerek mekanik gerek kumanda ayarları ) bir helinin uçar hale getirilmesi için gerçekten çok ciddi bir araştırma yapmak gerekiyor.Heli çok daha kompleks bir yapıya sahip.Bir kırım sonrası helinin kontrol edilmesi değiştirilmesi gereken parçaları bir uçağa göre çok daha fazla. En azından bir pali kırılsa 30-40 tl.Uçağın pervanesi kırılsa10-15 tl.Helinin düşüş sonrası eğilmese bile ana shaft feathering shaft falan tek tek kontrol edilmesi gerekiyor.Ayrıca uçak her mekanda uçamadığı için heli kullanan arkadaşlar ufak bi mekan bulsa kullanmaya çalıştığından (bende dahil) daha fazla risk oluşturuyor. Heli kullanan biri uçağa geçince çok fazla zorlanmıyor. Ama uçak kullanan biri heliye geçince zorlanır diye düşünüyorum.Ayrıca uçakta köpük gibi avantajda var.

Benim pilotajım çok iyi değil. Heliyle ınvert uçakla hover falan yapıyorum. Ama uçağın akrobasisinin heliden daha zor olduğuna pek katılmıyorum. En azından izlediğim, kullandığım kadarıyla.

Tüm bunlar göz önüne alınınca bana göre , ilk mesajımdada belirttiğim üzere benim gibi bu hobiye zaman ayırmak istediği halde ayıramayanlar için uçak daha iyi bence.Tabiki bu benim görüşüm.Her görüşede saygım var :saygilar:
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Zaten Emre abi de maliyet açısından değil, güvenlik açısından yaklaşmış daha çok. Yoksa maliyet olarak herkesin bildiği gibi tablo... Bizim buralardaki uçakçı arkadaşların biraz forum kültürü, modelcilik kültürü edinmesi gerek, eksiklik burda...

Diğer yandan katılmadığım nokta da, evet uçak ile telef olmuş bir koyun var, biz heli ile kimseye bir zarar vermedik. Ama verebilirdik de... x5 in nereye düştüğünü bilmiyoruz... Diğeri yanıbaşımıza tam gaz çakıldı servo arızasından dolayı... Benim oryantasyon kaybı sonucu kırımım var, Mevlüt abinin var... Onlarda da kötü sonuçlar olabilirdi...

Güvenlik önlemlerine daha çok dikkat ettiğimiz bir gerçek ama, o konuda da kimse birşey diyemez.
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Ben de rejimdeyim, dondurmayı külahsız, kadayıfı kaymaksız falan yiyorum :lol:
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

uçağa basit diyen arkadaşlar ! Helinin CG si olması gereken yerden geride ise sizin için bir sorunmu ? değil ne olursa olsun o heli fbl sistemi sayesinde havada durur , ama uçakta yunuslama başlar, yunuslama bir uçakçı için en korkulan şeydir, çünkü elevatöre her dokunduğunuzda olması gerekende çok daha fazla tepki verir uçak ve yunuslama şiddeti artar uçak havada denizli suda yüzen sandal gibi hareket eder ve kontrol etmesi yere indirmesi imkansıza yakındır, yumurtanın üstünde yumurtayı yuvarlayarak yürümek igib diye tarif edebilirim.

yine bu arkadaşlara soruyorum, hareketli yüzeylerden birinin menteşeleri kopsa ? dahamı az tehlikeli heliden ? uçak havada kendi kendine gidecek kontrol sizde değil, ne hissedersiniz ?

devam edelim, havada motor yerinden çıktı ? titreşimden oluyor daha önce başımıza geldi , bu durumde ne yapabilirsiniz ?

devam :) iniş takımınız açılmadı ne yapacaksınız ? yada motoru çalıştırırken büyük uçaklarda özellikle 50cc 100cc ve üzeri uçaklarda starter genelde kullanılmaz yada bunlara uygun starterler çok pahalı ve nadir bulunurlar, elle pervabne çevirirken bir anlık dalgınlık parmakaların kırılmasına yada kopmasına neden olur, ki bir arakadaşımızın parmağı kopmuştu bu durum dahamı az tehlikeli ?

daha liste uzar gider :D
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Mesut AKIN' Alıntı:
uçağa basit diyen arkadaşlar ! Helinin CG si olması gereken yerden geride ise sizin için bir sorunmu ? değil ne olursa olsun o heli fbl sistemi sayesinde havada durur , ama uçakta yunuslama başlar, yunuslama bir uçakçı için en korkulan şeydir, çünkü elevatöre her dokunduğunuzda olması gerekende çok daha fazla tepki verir uçak ve yunuslama şiddeti artar uçak havada denizli suda yüzen sandal gibi hareket eder ve kontrol etmesi yere indirmesi imkansıza yakındır, yumurtanın üstünde yumurtayı yuvarlayarak yürümek igib diye tarif edebilirim.

yine bu arkadaşlara soruyorum, hareketli yüzeylerden birinin menteşeleri kopsa ? dahamı az tehlikeli heliden ? uçak havada kendi kendine gidecek kontrol sizde değil, ne hissedersiniz ?

devam edelim, havada motor yerinden çıktı ? titreşimden oluyor daha önce başımıza geldi , bu durumde ne yapabilirsiniz ?

devam :) iniş takımınız açılmadı ne yapacaksınız ? yada motoru çalıştırırken büyük uçaklarda özellikle 50cc 100cc ve üzeri uçaklarda starter genelde kullanılmaz yada bunlara uygun starterler çok pahalı ve nadir bulunurlar, elle pervabne çevirirken bir anlık dalgınlık parmakaların kırılmasına yada kopmasına neden olur, ki bir arakadaşımızın parmağı kopmuştu bu durum dahamı az tehlikeli ?

daha liste uzar gider :D

Mesut bey bu konu uzar da uzar. Allah kimseye kaza bela vermesin diyelim. Bana göre heli daha tehlikeli size göre uçak....
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Mesut abi senin yorumlarını özlemişiz.Senden bu konuda kontra bir yorum bekliyordum. :laugh: Uçağa basit demek şakada öteye gidemez. :)

Ben model uçak düşmesi sonucu yurtdışında hayatını kaybeden çok insan duydum.Kısaca bilinçsiz ellerde her model tehlikelidir.Adamlar 4 pervaneli quadla koca boeing uçakları tehtid ediyor.

Ayrıca patlar motorlu bir uçağı çalıştırmak başlı başına bir cesaret ister. En ufak dalgınlığınızda parmaklarınızdan olursunuz.Zamanında kullandığım için gayet iyi biliyorum.Uçak var, uçak var. Belki giriş seviyesi için modelinize göre uçak daha güvenli ve basit gelebilir sadece ama bu hobiye uzun yıllarını veren çoğu modelci, ciddi projeler içinde.
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

oguzhannn' Alıntı:
Mesut bey bu konu uzar da uzar. Allah kimseye kaza bela vermesin diyelim. Bana göre heli daha tehlikeli size göre uçak....

oğuzhan bey bana göre şu yada bu tehlikeli demedim bende, o küçümsenen uçaklar helikopterler kadar tehlikelidir, ben hem helikopter hem heli uçururm, heli uçururken hareketlerimi ilerde ve yüksekte denerim , yer yer fizana çıktın atmosfere çıktın diye takılırlar ama bunun bana 2 + sı var . 1. tehlikeden uzaktayımdır 2. herhangi bir yanlış harekette modeli kurtarma şansım vardır yüksekte olduğu için.


Arda Erkan' Alıntı:
Mesut abi senin yorumlarını özlemişiz.Senden bu konuda kontra bir yorum bekliyordum. :laugh: Uçağa basit demek şakada öteye gidemez. :)

Ben model uçak düşmesi sonucu yurtdışında hayatını kaybeden çok insan duydum.Kısaca bilinçsiz ellerde her model tehlikelidir.Adamlar 4 pervaneli quadla koca boeing uçakları tehtid ediyor.

Ayrıca patlar motorlu bir uçağı çalıştırmak başlı başına bir cesaret ister. En ufak dalgınlığınızda parmaklarınızdan olursunuz.Zamanında kullandığım için gayet iyi biliyorum.Uçak var, uçak var. Belki giriş seviyesi için modelinize göre uçak daha güvenli ve basit gelebilir sadece ama bu hobiye uzun yıllarını veren çoğu modelci, ciddi projeler içinde.

Ardacım helininde giriş seviyesi tehlikeli değil :D V911 veya esky honey bee gibi modellerin tehlike arz eden bir durumu yok :) her modelin ileri seviyesinde tehlike başlar

mesela heli , mesela uçak, mesela araba ? 1kg'mlık elektrikli araba ile 25 30 kg'lık 1/5 ölçekli araba bir değil :) 1kg lık araç saate 25 30km yapar sana çarpsa off dersin en fazla ama ben 1/5 ile saatte 70 80km ile bir bayana çarptıklarını gördüm, bacakları kırıldı ;)
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Mesut AKIN' Alıntı:
Ardacım helininde giriş seviyesi tehlikeli değil :D V911 veya esky honey bee gibi modellerin tehlike arz eden bir durumu yok :) her modelin ileri seviyesinde tehlike başlar

Abi ben bu kadar giriş düşünmemiştim. :laugh: Trex 500 ile 40'lık trainer uçak gibi düşündüm. :saygilar:
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Arda Erkan' Alıntı:
Abi ben bu kadar giriş düşünmemiştim. :laugh: Trex 500 ile 40'lık trainer uçak gibi düşündüm. :saygilar:

;D ;D 40 lık trainerın pervanesi parmaklarına çarpsa güzelce doğrar ama soğuş olarak :D ;D ;D :laugh: :laugh:
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

Ben kafasına uçak çarpan modelci diye bir şey okumuştum. Uçakta hiç şakaya gelmez. Wingdragonu yeni aldığım zaman yanlışlıkla kolum gaz koluna değmişti model kardeşimdeydi hemen o refleksle kapattım ama parmağını az birşey kesmişti iyiki tam denk gelmedi pervaneye. Ondan sonra kimseye modeli tutturmadim.
 
Bir Modelin Yapabilecekleri...

http://m.airporthaber.com/read.php?id=42348

Helikopter çarpmis sonuç ölüm
Uçak çarpmış sonuç ölüm

Şu daha az tehlikeli demek bence yanlış