Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,008
Tepkime puanı
12,194
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar selamlar,

Bildiğimiz gibi 450 piyasası 325mm palden 350/360mm pale doğru evrildi. Bu segmentte dünyada da yaygınlıkla kullanılan marka modeller; Align Trex 450L, Gaui x3, KDS Chase ve tabii ki Compass Warp...

Bu konumuzda, Compass Warp modelini biraz daha yakından tanıyacağız. Montaj aşamaları olacak... Videolar olacak... İleride bir zaman da uçuşlar olacak umarım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




MONTAJDAN KARELER...


** Aileron servoları servo mountuna yerleşmiş durumda... Tercihimiz bu boyuttaki heliler için hesaplı ve güvenilir tercih olan Savöx SH-0255MG...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Elevatör servosu da sol frame'deki yerine yerleşiyor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Kuyruk servosu için ise tercihimiz MKS DS9670A+... Sağ frame'de mini servo için yerimiz var. Mikro servo kullansaydık sol taraftaydı yeri...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Ana şaft ve rotor tarafları kısmi demonte ve monte halleri... Modelde dikkat çeken noktalardan biri "spindle" shaft ayrı değil, hub ile entegre...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** İlk sıkıntılı noktamız pal açı linkleri.. Ne yazık ki bir tanesi çatlak geldi (fotoda alttaki). 2.5mm linklerden aldım aileron servo linklerine ve pal açı linklerine onlardan kullandım. (normalde 6hv modelinin linkleri)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Kuyruk da iyi durumda değildi demonte ettiğimde. Ezilmeler vardı,i değiştirdim... Ayrıca tail boom holder da kama çıkıntıları deforme idi, onu da değiştirdim...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Bu modelin tasarımsal bir iki sıkıntısı var. Güncellenmesi gerekiyor. Bir takım güncellemeler yapılmış. Kuyruk zayıf gelmiş olacak ki 0.3mm den 0.4 mm ye çıkarılmış. Hazır kuyruk da defolu iken, değiştirdim ve yeni olanı taktım. Yenisi totalde 5gr kadar daha ağır ama çok daha dayanıklı görünüyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Kuyruk tarafı kısmen toplandı... Burda şöyle bir husus var, kuyruk birkaç mm uzun... Olduğu gibi bırakırsanız, kayışı gövdedeki kasnağa geçirmek hem zor, hem de boomun en dibe kadar daldığı noktada bile kayış çok gergin. Kamalı kısımdan, kama deliklerini biraz daha derinleştiriyoruz, alından da yarım cm kadarını kesiyoruz. Böylece tail case içindeki çıkıntılara yerleşmeye devam ederken, alından da makaraların yerleşik olduğu mekanizmaya temas etmeden biraz daha gövde içine sokulabiliyor ve kayış montajı ve ayarı daha rahatça yapılabiliyor.

Ek olarak, tail pitch sliderın ball giren plastiği çatlak geldi ne yazık ki... Komple tail pitch slider almak zorunda kaldım.

Kuyrul palleri için tercihimiz Halo 62mm...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Ana dişli ve kuyruk dişlisi... Yan tarafta one way sleeve görülüyor. Bu modelde autorotation sırasında sadece ana paller dönüyor. Fotodaki gibi iki dişli bağımsız hareket etmiyor. Motor durduğunda dişlilerin ikisi de duruyor, ana şaft pallerle ve sleeve ile, one way içinde dönüyor. Böylece kuyruktan, kayış gerginliğinden, pallerin küçüklüğünden kaynaklı enerji çabuk sönmesi durumu olmuyor autorotation sırasında...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Modeldeki bir diğer güncelleme belt tensioner mekanizmasında... Normalde makaraların altı boştu. Kayış kaçmaları olabiliyormuş, adamlar da karbon bir plaka upgrade yapmışlar. Ben de aynısını kendi imkanlarımla yaptım, orjinalinden farksız oldu. Son fotodaki compassın kendi upgrade hali...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Motor tercihimiz Scorpion 2520-1360kv... Bu model için ideal güçte ve kv de... Shaft anlamsız bir şekilde 4mm... Neyse ki pinyon seçeneğimiz var ama 17T tercih edip escyi biraz düşük yüzdede kullanmak durumundayız. Çok vahim bir durum değil, 70-75 civarı..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




** Gövdeyi bir araya getirmeye başlıyoruz... Geri kalan kısımda anlatacak çok birşey yok.. Puzzle'ın parçaları bir araya geliyor..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Unutmadan, modelin hemen hemen bütün ball linkleri çok sıkı. Manualde de yazıp durmuşlar. Reamer ile iyi çalıştım. İnsan aşağı yukarı ölçüsünde yapar, bunlar resmen kolaya kaçmış...

Neyse devam... Kabası çıktı ortaya... Kanopi tercihim Fusuno 3'lü kombosundaki "ateş eden" kanopi... Diğer ikisi de güzel, bu ise tek kelime ile harika...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Rotoru ve palleri de taktıktan sonra sonuç... Paller için tercihim Curtis Youngblood Radix 350mm... Ayrıca Spin Blades 350mm pallerim de mevcut... Kendi stok palleri ise siyah, ki palde en sevmediğim renktir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Pil olarak elimde Gens Ace 6s 1200mah var, piller 225gr kadar... Bu hali ile kuyruk ağır basıyor ki bunu kullanıcıları da demiş... Hatta kanopi mountları değiştirmişler, uzatmışlar. Böylece küçük pilleri biraz daha ileri monte edip ağırlık merkezi ayarlama imkanı tanımışlar sözde... Bakalım o mountları da ediniriz bi ara ama ideal pili de 1400-1600mah civarı... Manualde pil için 230-260gr öneriyorlar... O konuda yapacak çok birşey yok, eldekilerle devam edeceğiz.


*** Videolar gelecek (montajla ilgili, kablolama vs ile ilgili...)

**** Maiden ne zaman üniteye para çıkarsa :D

Rasim Öztürk :saygilar:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Maiden uçuş ile karşınızdayız arkadaşlar :saygilar: Kameranın şarjı için kusura bakmayın, unutmuşuz şarjı, içinde kalan bu kadar idare etti ama hiç yoktan iyidir :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Warp'ın yakışıklı pozları :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Kendine özgü, farklı çizgileri olan, sayıca az kullanılan modellere hastayım :saygilar:

Montaj aşamaları, gerekli upgrade çalışmaları, hele hele o yanıp kavrulan kanopi seçimine hayran kaldığımı belirtmek isterim kardeşim %p

Ellerine emeklerine sağlık. Tam bir vitrinlik model olmuş.
Rabbim nazarlardan korusun :thumbup:

Uçuşunu merakla bekliyorum :saygilar:
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Model ellerinde resmen 2.baharini yaşıyor Rasim :D tekrar hayırlı uğurlu olsun. Insallah tez zamanda maiden de görürüz.

Bu arada manual bir bakın derim arkadaslar. Oldukça detaylı ve guzel bir manual hazırlamışlar.

Son olarak bence yeni canopy 4x4 olmuş ve modele resmen bambaşka bir hava vermiş :bravo:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Rasim bey gerçekten çok güzel bir çalışma olmuş, ellerinize sağlık. Model de yakıyor ortalığı bence. İnş videoları da bekliyoruz
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Warp'ı Tamer'de görüp çok beğenmiştim, senin elinde yeniden doğuyor sanki. Detaylı paylaşımın için emeğine sağlık, model Mehmet beyin de dediği gibi ellerinde ikinci baharı yaşayacak. Hayırlı olsun, keyifle uçur. :thumbup:
 
Bir de bazi arkadaslara model inceleme konusu cok yakisiyor :thumbup: Bunlarindan basinda geliyorsun Rasim kardesim :thumbup:

Modelin tum detaylarini nette inceleme, montaj sirasinda bu tiyolarin metinlerle paylasilmasi , gorsel destek , teknik aciklamalarla yine 4x4 bir konu olmus emegine saglik :bravo:

NOT: Model kucuk olmasina ragmen gizli kablolama isciligi yine goz dolduruyor %p

Konuyu SABITLEYIP, inceleme indeks konumuza ilave ettik :RCKolik: Forumun ilk zamanlarinda bu kadar farkli modelin burada, bu platformda incelnecegini itiraf edeyim hayal bile etmemistik :halay:

 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Model çok güzel gerçekten. Bu tip kuyruğa sahip modelleri çok beğeniyorum. Senin elinde daha bi güzelleşmiş :saygilar:


Bi ara forumda çok uygun fiyata kitini satan bi arkadaşımız vardı. Kimdi hatırlamıyorum ama o zaman almak istemiştim ama model küçük olduğundan ve kitte çıkabilecek sorunlarla boğuşmak istemediğimden almamıştım.
Bende ne o zaman ne mekan ne de o beceri var. Ha elimden iş gelir belki ama bu kadar düzenli çalışamam. Bu da bir yetenek. Her aşamayı fotoğrafla ve açıklama yaz. Kolay değil.
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Rasim kanopi cok guzelmis. Gule gule kirimsiz ucuslar :thumbup:
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Çok teşekkür ederim Mehmet abi, Cahit abi, Tevfik abi, İbrahim, Şafak, Tamer :saygilar:

Modelin kitini ikinci el aldım, kimi gerekli olduğu için, kimi görsel olarak daha hoş göründüğü için, kimi de kendi hatamdan bazı masraflar yapmaya devam ettim. Sonuçta sıfır fiyatına çıktık, bolca uğraşma ve amain, rc711, fastlad, prostar dan kargo beklemesi cabası :)
Yine de sonuç güzel oldu...

Kitte sıkıntılı olan noktalar;

* Tail pitch slider (ball giren plastik kısmı çatlamıştı, yenilendi)
* Tail boom (zaten ince olan versiyondu. Deformasyonlar vardı, yenilendi)
* Tail boom holder (kama çıkıntıları deformeydi, yenilendi)
* Ball link (birinde çatlak vardı, 2.5mm olanlarla değiştirildi)
* Canopy mount (hiç yoktu, alındı) (gerçi sonradan kendi kanopisini kullanmamaya karar verdim)


Görsel işlevsel gelişimler;

* Fusuno tdr tipi kanopilerden aldım. ( )
* Fin de kanopiye uyumlu olarak değiştirildi. ( )

* CY Radix 350mm paller alındı, Halo 62mm kuyruk palleri alındı... Kendi palleri full siyah, havada görünmez olacaklardı...
* Kit ile 3.17mm 16T pinyon geldi... Modele uygun motor Compass dışında scorpiondu, onun da şaft 4mm olduğu için 4mm 17T pinyon alındı.
* Belt tensioner altında upgrade karbon parça yoktu, kendim elimdeki karbonlardan kestim deldim...

Benim hatamdan ise;

* Rotor hub (spindle entegre olan), holderları takınca birinde biraz boşluk vardı diğerinde yoktu. İmalattan hatalı gelmiştir dedim, boşluklu olanı alından tıraşladım. Biraz boşluk kabul edilebilir fakat birinde olup diğerinde olmamasını garipsemiştim. Meğer radiusu güzel verememişler, ama ölçüsel hata yokmuş. Ben tıraşlayınca holderın biri merkeze yaklaştı, asimetrik bir durum oluştu. Rotor diski için böyle birşey kabul edilemeyeceği için, rotor hubı yeniden aldım.


** Ayrıca bütün ball linkler çok sıkıydı, hareketler smooth değildi, ball link reamer aldım, bolca çalıştım içlerinde...


Bütün bunların dışında, model full kayış aktarma güzel bir model... Frame yapısı olarak gerektiği kadar yapmışlar, çok öyle boş kısım kalmıyor, her yerinde bir ekipman var. Autorotation olayını da ayrıca sevdim, çabuk sönmeyecek olması güzel... Tabii en güzel yeri sizlerin de dediği gibi kanopisi :)

Şu videodan gördüm, beğenip sormuştum Chris Reibert'a... (60p)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Rasim eline sağlık, ellerinde model dört dörtlük olmuş, her türlü ayrıntıyı düşünmüş gereğini yapmışsın :saygilar:

yalnız kuyruk borusunda kısaltma işlemi uygulamışsın bu konuda kafam karıştı şimdi diyelim ki bir kırım vs oldu ve yeni kuyruk borusu aldın her seferinde aynı şekilde kısaltma mı yapacaksın, yoksa aldığın boruda mı versiyon farkı vs. vardıda tam uyum sağlamadı?
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Teşekkürler Mustafa,

Kuyruk borusunu zaten yeni aldım, son versiyon... Her seferinde aynı şekilde kısaltma yapacağım. Yada adamlar akıl edip boruyu 5mm kadar kısaltacaklar...

Dedim ya sorunsuz değil, kuyruk ağır basması, borunun uzunluğu, ball linklerin bolca aşındırma istemesi... Ama neyse ki bunlarla ilgilenmeyi seviyorum (çoğu zaman :D ) Protos'tan da tecrübeliyim... (Logo hiç yormamıştı)

Boru uzunluğu, borunun en dibinde bile kayışın gerginliği ile ilgili dünyadan örnekler;


 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Model ve Konu anlatımın şahane olmuş zevkle okudum ellerine emeğine sağlık Rasim güzel günlerde uçurman dileğimle. :saygilar:
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Maşallah , maşallah , ellerine sağlık Rasim...resmen , model nerdeyse kendi markasından çıkıp , sırf sana özgü hatasız , süper bir model olmuş.. :eek: :bravo:
Gerek teknik detayları gerek görselleri ile on numara beş yıldız bir inceleme olmuş valla hayran kaldım...İnşallah maideni ve uçuş performansı da beklentileri karşılar ve en az toplaması kadar keyif verir....Palleri zeval görmesin , :bravo: :RCKolik:
 
Compass WARP Montaj / İnceleme / Maiden

Rasim ellerine sağlık.Çok keyifli bir konu olmuş. :thumbup:

Modeli canlı olarakta inceledim. Gerçekten çok şeker ve kaliteli bir model :thumbup: