Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

İbrahim ÜNAL' Alıntı:
Sumer bey evet ruderde biraz sıkıntı var ona bakacağım birde servosu bosta dururken kendı kendıne tırt tırt şeklinde sesler çikartiyor acaba servo bozulmuş olanilir mi. Kumanda yaylarının sıkılasabildiğini de bilmiyordum menu den mi yolsa içini açıp mı yapmak gerekiyor o işlemi.
Edit: Birde hiç ruder kullanmasam uçağı uçurmak daha kolay olmaz mi elim ona hiç alisamadi sim de de pek kullanma gereksinimi duymuyorum [emoji16]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

RC pilotajda sürekli yerinizde saymak istiyorsanız rudderi bırakabilirsiniz. Düzgün bir uçuş için kaçınılmazdır. En başta alışmakta yarar var. Ayrıca kalkış koşusunda rudder kullanmak zorundasınız. Ben rudder kullanmayanı pilottan saymıyorum bilginiz olsun. :p
Kumanda yayları ya arka kapak açılarak ya da kasada oluşturulmuş özel deliklerden tornavda sokularak ayarlanır. Kumandanızın kılavuzuna bir bakmanızı öneririm.
Servo acayip sesler çıkarıyorsa ya bozuktur ya da sıkışmış ve bozulmak üzeredir. Mekanik ayarları çok iyi yapmalısınız. Rudderi servo bağlı değilken yeterince hareket edebilecek hale getirip öyle denemelisiniz.
 
Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)


Dediğim olay videoda gozukuyor elevator un servosu bunu yapan.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

Sevmedim o servoyu. Hatta elevatör olunca nefret ettim! :D :D :D Bence değiştirin.

AT9 için stik sertliği konusunda manualinde bir satır (•New stick design with improved feel, adjustable length and tension.) geçiyor ama nasıl uygulanacağı belli değil. AT10 için şu var:
 
Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

Peki servoyu değistiririm. Stick ayarı içinde kumandayı iyice inceledim ama herangi bir ayar yeri bulunmuyor boyle alışmaya çalışacağım artık. Çok teşekkurler yardımlarınız için.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

İbrahim ÜNAL' Alıntı:
Volkan bey ayarlardan sonra video yuklerseniz dual rate için ihtiyaç olup olmadıgını soyleriz demiştiniz bu video sizin için [emoji16] acaba bu şelilde stabil bir uçuş için uygunmudur. Expo ayarlarını da yaptım ama hala aileronlara komut verirken elevator de veya elevatore komut verirken aileron da hafif hafif hareket ediyor. Expo ayarlarını da biraz arttırsam mı acaba. Bugun hava çok sakin uçuş denemesi yapmak istiyorum degerli cevaplarınızı bekliyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

ibrahim bey merhabalar, video için teşekkürler, evet bence elevator ve rudder iyi, aileron da güzel hatta az bişi kıssanızda olur kısmasanızda olur, rudder ben ilk uçuşda çok kısık kullanırım eğer eliniz alışkın değilse kumandaya gaz verirken yada kısarken rudderi çok oynatırsanız uçak burnu aşağıya verebilir, ama ayarlar güzel olmuş bence, servo konusunda ilk videoda acaba digital servomu kullandınız omu ses yapıyor diye düşünmüşdüm ama ikinci ivideoda servo sanırsam hxt 900 kullanmışsınız öyle ses çıkarıyorsa direk sökün atın derim bende :D

expo verebilirsiniz eğer elevatoru veya rudder istem dışı hareket ettiriyorsanız, yalnız kumandada oluşan grafiğe dikktli bakarak yapın ozaman eksimi yoksa artımı vermeniz gerektiğini rahatca görebilirsiniz,

kumandanın stick sertliği ile ilgili olarakda benim bildiğim kumandaın içini açıp sticklerin altındaki ayar vidalarını sıkıyor yada gevşetiyoruz, ben benim kumandalarda öyle yapmışdım ama başka kumandalarda nasıl bilemicem ama aynıdır diye düşünüyorum, tabi kumandanın içini açmakda nekadar güvenli orasıda düşünülmeli :D
 
Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

O zaman ruderin expo ayarını biraz yukseltip biraz da dual rate ayarı yapayım ki rudder i istem dışı hareketlerden uzak tutayim.

Servo elimde var o servoyuda sokup atacağım uçuş denemesi yarına kaldı artık hava iyi olursa.

Sumer bey atıfta bulunmuş ben rudder kullanmayanı pilottan saymıyorum diye ama ben şu uçağı uçurmayı başarayım rudderi de zamanla geliştiririm inşallah.

Bu kadar konuştuk yorum yaptık inşallah ilk saniyelerde kırım yaşamam. Uçağı kıracağım düşüncesi ile neredeyse uçurmaktan bile vazgeçeceğim[emoji16] Keşke buralarda bu işi bana öğretebilecek tecrubeli arkadaşlar olsaydı [emoji22][emoji22]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

Br eksende komut verirken diğer eksende parazit komut vermemeye simülatörde çalışmalısınız. Stick tutuşunuzu gözden geçirmelisiniz. Bunu expo ile çözemezsiniz. Daha doğrusu expo ile çözme yoluna gitmemelisiniz.
İlk uçuşlarınızda rudder kullanmayabilirsiniz. Ancak uçağınıza iyi kötü hakim olmaya başladığınız anda rudder şart. Baştan nasıl alışırsanız öyle gider.
Uçağınızı eğer elden atmayacaksanız gaz açtığınızda sola kaçacak. Hem de ciddi bir şekilde. Rudder kullanmadan bunu nasıl karşılayacaksınız ki???
 
Ynt: Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

İbrahim bey başarılı uçuşlar, sümer abi doğru söylüyor rudder kullanmayı bırakmayın, baktınız uçak düzgün uçuyor ozaman 1-2 uçuş sonra rudderlı çalışmaya başlayın, rudder emin olun çok keyif verir. İkinci olarakta sümer abi unuttuğum bir noktaya değinmiş, uçak sola kaçıcaktır kalkana kadar, sağ rudder vererek kalkmanız gerekebilir, uçakta bir terslik var diye düşünmeyin, ve sakın sağ aikeron vererek kalkmayın sola kaçınca yoksa kanadı yere vurursunuz.

C6603 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

Ben uçağın kalkışlarda sola kaçtığını daha önce hiç duymamıştım. Şu an okuduğumda daha önceki yaptığım modellerin neden sola sogru gittiğini veya sodan takla attığını da anlamış oldum ;D Sizlerden her gün yeni bişeyler öğreniyorum ve bu foruma ilk üye olduğumda yazdığım kelimeler aklıma geldikçe olayın hiçte öyle düşünüldüğü gibi basit olmadığını da öğrenmiş oldum. Hatta bazen benim yapamayacağım kadar zor olduğunu bile düşünmeden edemiyorum :)

Şu an çalıştığım yerde hiç ilgilenme şansım olmuyor ancak böyle izine geldiğimde ilgilenebiliyorum ve sizden duyduğum her bilgi de benim için çok değerli. Paylaşımlarınız, desteğiniz ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim :RCKolik: ailesi :)
 
Dual Rate ve EXPO Ayarları (görsel)

Şu konuda "Yataydaki Açı" başlığını okursanız epeyce detay bulacaksınız.