Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,451
Tepkime puanı
43,426
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Son dönemde elektrikli modeller bu kadar yaygınlaşmadan önce hemen hemen her forumda olan bir konudur "Elektrikli Model mi Nitro Model mi ? "

Uzun süredir aklımızda olup da bir türlü fırsat bulup paylaşamadığımız bir konu kendiliğinden başka bir konu başlığı altında mercek altına alındı :D Biz de hemen bu konuyu açıp ilgili mesajları taşıdık.

[Urun]: Gaui NX7 Nitro Model

Burada amacımız kesinlikle şu daha iyidir demek değil. Zira bana göre her iki modelinde +/- var. Burada amacımız her zaman olduğu gibi konuyu enine boyuna sizlerle paylaşmak ve kararı siz modelcilere bırakmak :)

Bu konuda özellikle 700 sınıfında hem elektrik hem de nitro kullanan arkadaşlarımızın değerli yorumları bizlere ışık tutacaktır diye düşünüyoruz %p
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Ben Nitro 700 lere soğuk bakıyorum tek sebebi fazla Nitro harcamaları.

Ben şuan Gaui NX4'e göz kesiyorum. 33cc Nitro MOTOR ve 18 CC gasser seçeneği sunuyor.

Ben 33cc düşünüyorum. Fiyat olarak heralde 3000tl yi buluyor. Komple ama çok cimri bi depo ile 8dk uçuyor. Deposu da malum küçük. Bir galon yakıt heralde en az 20 - 25 depo çıkarır. 700 de ise en fazla 7 depo.

Elektirikli model çok güzel orada da zaman sıkıntısı öne çıkıyor.

Bakalım hayırlısı.

Bu mesaj aşağıdaki konudan taşınmıştır.
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Ben Nitro 700 lere soğuk bakıyorum tek sebebi fazla Nitro harcamaları.
....
Elektirikli model çok güzel orada da zaman sıkıntısı öne çıkıyor. Bakalım hayırlısı.
Elektrikli 700 sınıfı bir modelin pilleri de hiç ucuz değil bence Erhan. Eğer sahada sürekli 700 sınıfı bir modelle sayıca fazla uçuş yapmayı planlayan bir modelciysen bence bu sınıfta hala nitro modeller daha ekonomik ve fizable diye düşünüyorum.

Fakat pil fiyatlarının gerilemesiyle artık bu durum sınıra yaklaştı bence. Sanırım fiyatlar bir tık daha gerilerse nitro modelleri sahada görmek istisnai bir durum olacaktır.

Bu arada ben trex 700 N DFC ile 1800 RPM kafa devirde bir depo yakıtla 8 dakika havada kalabiliyorum. ;)

Bu mesaj aşağıdaki konudan taşınmıştır.
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Ben 15 nitro CoolPower ile 1950 Devir 88-92 derece ile 8 cogu zaman 9 dakika kalablliyorum.Bir galon 3.73lt 9 -10 depo gidiyor.Bu arada header tank kullanmıyorum.

Bu mesaj aşağıdaki konudan taşınmıştır.
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Ben Nitro 700 lere soğuk bakıyorum tek sebebi fazla Nitro harcamaları.
Nitro mu elektrik mi, bu da ayrı bir değerlendirme konusu. İkisinde +/- var, verdikleri zevkler, eziyetler farklı :laugh: Şahsen hiç nitro model düşünmedim şu ana kadar. Ama dumanlı bir uçuşu seyretmesi ayrı bir zevk, bu noktada var.

Nitro'nun belli bir yakıt maliyeti var ama bizim gibi sahasında elektrik olmayanlar için de pil şarj derdini ortadan kaldırıyor :D

Bu mesaj aşağıdaki konudan taşınmıştır.
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Türker Akgün' Alıntı:
Elektrikli 700 sınıfı bir modelin pilleri de hiç ucuz değil bence Erhan. Eğer sahada sürekli 700 sınıfı bir modelle sayıca fazla uçuş yapmayı planlayan bir modelciysen bence bu sınıfta hala nitro modeller daha ekonomik ve fizable diye düşünüyorum.

Fakat pil fiyatlarının gerilemesiyle artık bu durum sınıra yaklaştı bence. Sanırım fiyatlar bir tık daha gerilerse nitro modelleri sahada görmek istisnai bir durum olacaktır.

Bu arada ben trex 700 N DFC ile 1800 RPM kafa devirde bir depo yakıtla 8 dakika havada kalabiliyorum. ;)
:D :D
Ben alana gittiğinde normalde 6 uçuş yapıyorum. Ayda 4 kez gittiğimi varsayarsak. 24 depo yapar oda 3- 3, 5 galon yapar . Oda ortalama kargo suyla 250-300 lira yapar. :embarras::embarras::embarras: Yani 6-8 ayda 6 tane pil fiyatı yapıyor ne yazıkki.

Lipo Piller iyi bakarsan en az 2 yıl gidebilir. Ortalama 16 ay bedava uçarsın:-\:-\

Kabaca bahsettim. Sakın yanlış anlama. Ne yazık ki elektrikli son teknolojilerle ekonomik olarak Nitro yu mahfetti.

Ben goblinle 2200rpm de 3,15dk (çok az) , 1650rpm de 6,5dk uçabiliyorum

Ama Nitro da Max kafa turunda uçsam bile en az 6-8 dakika uçabiliyodum.

Ve Nitro nun duman kokusu en çok o cezbediyor.

Bu yüzden Gaui nx4 modeline taktım. Hatta konu da açtım değerli yorumlarınız bekliyorum.



Bu mesaj aşağıdaki konudan taşınmıştır.
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
.....Kabaca bahsettim. Sakın yanlış anlama. Ne yazıkki elektrikli Son teknolojilerle ekonomik olarak Nitro yu Mahfetti.
.....
Ama Nitro da Max kafa turunda uçsam bile en az 6-8 dakika uçabiliyodum. Ve Nitro nun duman kokusu en çok o cezbediyor.
Sana katıldığım noktalar kesinlikle var Erhan. %p Fakat bu hesabı daha detaylı yapıp bir sonuca varmak lazım bence. ;) Mesela öncelikle olaya uçuş sayısı değil uçuş süresi olarak bakmak lazımdır diye düşünüyorum.
Ayrıca 700 sınıfı bir helikopterin pillerini sağlıklı şarj edebilmek için yapılması gereken gizli maliyette işin içerisine girmiyor mu ? Şarj aleti, bu şarj aletini besleyebilecek bir güç kaynağı ve hatta belkide sahada şarj için jeneratör...
Ayrıca bu kadar süre içerisinde muhtemel kırımlarda ya da kalitesel problemler gereği bence birkaç pili de fire olarak maliyet listesine eklemekte fayda var.

Bu böyle olmayacak ben en iyisi bunu bir oturup hesaplayim müsait bir zamanda. :lollol: :lol:

Bu mesaj aşağıdaki konudan taşınmıştır.
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Sana katılıyorum ortada gizli maliyetler var. Ben kabaca geçtim. Ama şarj cihazı be gün kaynağı kabaca geçilmicek tarzda. Gaui nx4 hakkında ne düşünüyorsun. Konu açtım yeni



Bu mesaj aşağıdaki konudan taşınmıştır.
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Abiler ben ilk büyük elektrikli toplarken bunu fark.etmiştim, fakat zamanında cok arastırmadan girdik ne turlu bir masrafa girmem geretigi.sonradan orataya cıktı.

Sarj aleti cantası ve power supply a 800 us den biraz fazla odedim yaklasık 1400 tl etti o donem.piller 3 set 115usx 6 birde. Ucusa hazır model yoksa ottun ;)

Sonuc olarak ozellikle 12s vw ustu maklne icin iyi bir altyapı sart bu da iyi para demek.

Erhan sana su acıdan katılamıyorum inan ben 9dk aralıksız ucamıyorum hep yarım depo yarım depo.hem dikkatim dagılıyor hemde ucus profilim hareketlerim bitiyor.Yakıtın galonu 75tl 10 depo uçuyor.

Deposu 7.5 tl yapar o da 9 dk hadi 8 olsun.

Elektrik konusu detaylı hesap ister ama o kadar pil mallyeti ve sarj ekipmanı + elektrik masrafı....

Ucuruyorum ama inan temiz sorunsuz diye yoksa nitro cok farklı bir olay.

Yarın pc basında uzun uzun yazarım hep beraber tartısır fırtına yaparız.;) selamlar

Bu mesaj aşağıdaki konudan taşınmıştır.
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Mehmet Karakaya' Alıntı:
...
Yarın pc basında uzun uzun yazarım hep beraber tartısır fırtına yaparız.;) selamlar
Merakla bekliyorum. :thumbup:
 
Ynt: Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Kapsamlı şekilde inceleriz :D:D:D
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Kapsamlı yorum ve incelemeleri bekliyoruz :thumbup:
 
Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

biri kapsamli inceleme mi dedi :D
 
Ynt: Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Dur tayildeydim bugün geldim. Inşallah kısa süre içinde yazıcam.