Esc Arıza Ve Seçim

Halil Can Demir

İzmir - Zonguldak
Katılım
14 Ara 2017
Mesajlar
42
Tepkime puanı
2
İlgi Alanı
Multikopter
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ayrıntılar:
• Pürüzsüz ve doğrusal gaz kelebeği kontrolü
• Gaz kelebeği girişine hızlı yanıt
• Atmel MCU
• Durmuş motor koruması
• Gaz kelebeği sinyali kaybediyor
• Güvenli
açılma (gaz kelebeği kilitlemesi) • 480Hz + yüksek yenileme hızları (499hz'a kadar) destek
• Programlama kartıyla uyumlu

Teknik Özellikler:
Sabit Akım: 30A
Giriş Voltajı: 2-4 hücre Lipolit
BEC: Yoktur (OPTO)
PWM: 8 KHz
Max RPM: 240 Polar / Dakikada 2 Kutuplu Brushless Motor
PCB Boyutu: 41mm x 24mm
Deşarj Fişleri: Erkek 3.5mm Kurşun Bağlayıcı
Motor Fişleri: Dişi 3.5mm Kurşun Bağlayıcı
Ağırlığı: 32g

Bu esc'yi kullanıyordum fakat 1 tanesi bozuldu. Şimdi bu üründen piyasa'da hiç kalmadığı için hepsini mi değiştireyim ? Yoksa gerek yok normal benzeri bir esc alsam uyar mı ?

bu ürünü alsam sizce quadrocopterde sarsılma ve benzeri bir şey ile karşılaşır mıyım ?

Öğe Adı: BL30A ESC
BEC: OPTO
Giriş voltajı: 2-6s Lipo
Sinyal Frekansı: 20-500Hz
Dışarıda PWM Frekans: 18KHz
BLHeli ile gel: Evet
Uygulama: SimonK ve BLHeli ile uyumlu
Boyut (En Boy x Boy / Yüksek): 45x16.6x5.5mm
Ağırlık: 14.5g

Özellikler:
Çok helikopter için özel olarak gaz kelebeği hızlı yanıt verir;
Motorla uyumlu, gaz kelebeği için takım elbise;
Gaz kelebeği sinyali, bükülmüş çift kablo, bakır tel ve uçuş daha kararlı sinyal aktarımı sırasında karışma azaltmak;
500Hz gaz kelebeği sinyaline kadar maksimum yenileme frekansı, tüm uçuş kontrolleriyle uyumludur;
Minyatürlü yeni işlem ultra-düşük dirençli MOSFET kullanın ve tüm yanıp sönmeler yüksek dayanımlı N MOS'dir;
Minyatür tasarım, SN16 / 20A, yüksek performanslı kapasitör fliter ile kurulu, ağırlık 2g azaltılmış, aynı zamanda PCB bakır kalınlaştırmak özellikle küçük uçak için düşük ısı.



Ayrıca bozulan esc'nin üstündeki darolon makorunu çıkardığımda hiç bir şekilde devrede bir yanık görünmüyor. Bunu nasıl kontrol edebiliriz tam anlamıyla nerede sorun olduğunu anlamak için ?
 
Esc Arıza Ve Seçim

Esc bozuk olduğunu nasıl anladınız peki ?

Bozuk esc tamir ettirmek, özellikle üzerinde yanık bir eleman yoksa, çok da mantıklı olmayacaktır diye düşünüyorum.

Quad konusunda tecrübem olmadığı için hepsini mi değiştirmek gerekir emin olamadım. Ama cevap verecek arkadaşlar olacaktır.
 
Esc Arıza Ve Seçim

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Esc bozuk olduğunu nasıl anladınız peki ?

Bozuk esc tamir ettirmek, özellikle üzerinde yanık bir eleman yoksa, çok da mantıklı olmayacaktır diye düşünüyorum.

Quad konusunda tecrübem olmadığı için hepsini mi değiştirmek gerekir emin olamadım. Ama cevap verecek arkadaşlar olacaktır.

Uzun bir aradan sonra pil - gps aldım. Onlar yolda iken eski bataryam ile motorların ve esc lerin durumunu gözlemek için bir çalıştırmayı denedim pervanesiz. 3 motor calısırken 1 tanesi calısmadı. Sonra motor arızalı olabilir diye motorun kablosunu başka bir esc ye taktım ve calıstı. Naza m-lite ucus kontrolcü girişini değiştirdim çalışmayan esc 'ye giden kablosunu ve gene çalışınca motor esc'de sıkıntı olduğunu anladım. Şu anda 1 tane esc bozuldu diye 4 tane esc almak ne kadar mantıklı. O zaman sürekli yedek alıp bir tanesi bozulduğunda yerine takalım. Çünkü sürekli ürünler değişiyor ve bu durumda para israfından başka bir şey değil diye düşündüm ve o yüzden başka bir esc kullanabilir miyiz diye düşündüm. 500hz frekans pwn değeri 8khz arıyorum. Genelde 500hz bulsamda pwn 18khz değerlerinde çıkıyor. Bu işin ehli biri şunu alabilirsin sıkıntı yaşamazsın diyebilirse çok memnun olurum. Artık bu 30a multistar opto esc bulmak imkansız gibi bir şey.



Ayrıca esc yi tek bir motor ile kumanda ayarı yapmadan nasıl çalıştırabiliriz. Evet motoru esc ye bağlayıp esc ye'de güç verdikten sonra anladığım kadarıyla sinyal göndermemiz gerekiyor. Bu sinyal bandını nasıl ayarlayabiliriz ? arduino ile gönderemez miyiz ? İşin ehli biri gelipde konuyu cevaplar ise çok memnun kalırım.


Bu konuyu araştırırken hatta bu konuyu buldum. Belki ileride birine lazım olur.
 
Esc Arıza Ve Seçim

Öncelikle geçmiş olsun, kişisel fikrim böyle bir deneme yapmadım ama sizin durumunuzda bana en mantıklı gelen yeni bir set esc almak olacaktır. Tam uyumlu esc bile alsanız eskiden sahip olduğunuz tüm escler aynı zamanda alınmıştı muhakkak bir miktar elektronik olarak eskime yaşıyorlar. Motorları hassas bir şekilde kontrol eden ekipmanda böyle bir risk almak bana mantıklı gelmedi. Tabi bunu denemiş olan varsa muhakkak yazacaktır.

Son dediğinizi anlayamadım ama arduino ile hem fırçalı hemde esc aracılığıyla fırçasız motor çalıştırmıştım. Gönderdiğiniz linkteki açıklamada örnekte çok başarılı olarak yazılmış. Sizin o konu ile ilgili nasıl bir desteğe ihtiyacınız olduğunu yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Amaç uçuş kartını aracı etmeden doğrudan esc yi çalıştırmak ise bunun için doğrudan kumanda alıcınızın 3. kanalına esc'nizi bağlayarak deneyebilirsiniz. Umarım sorunuzu yanlış anlamamışımdır :) :saygilar:
 
Esc Arıza Ve Seçim

CanDemir' Alıntı:
Uzun bir aradan sonra pil - gps aldım. Onlar yolda iken eski bataryam ile motorların ve esc lerin durumunu gözlemek için bir çalıştırmayı denedim pervanesiz. 3 motor calısırken 1 tanesi calısmadı. Sonra motor arızalı olabilir diye motorun kablosunu başka bir esc ye taktım ve calıstı. Naza m-lite ucus kontrolcü girişini değiştirdim çalışmayan esc 'ye giden kablosunu ve gene çalışınca motor esc'de sıkıntı olduğunu anladım. Şu anda 1 tane esc bozuldu diye 4 tane esc almak ne kadar mantıklı. O zaman sürekli yedek alıp bir tanesi bozulduğunda yerine takalım. Çünkü sürekli ürünler değişiyor ve bu durumda para israfından başka bir şey değil diye düşündüm ve o yüzden başka bir esc kullanabilir miyiz diye düşündüm. 500hz frekans pwn değeri 8khz arıyorum. Genelde 500hz bulsamda pwn 18khz değerlerinde çıkıyor. Bu işin ehli biri şunu alabilirsin sıkıntı yaşamazsın diyebilirse çok memnun olurum. Artık bu 30a multistar opto esc bulmak imkansız gibi bir şey.



Ayrıca esc yi tek bir motor ile kumanda ayarı yapmadan nasıl çalıştırabiliriz. Evet motoru esc ye bağlayıp esc ye'de güç verdikten sonra anladığım kadarıyla sinyal göndermemiz gerekiyor. Bu sinyal bandını nasıl ayarlayabiliriz ? arduino ile gönderemez miyiz ? İşin ehli biri gelipde konuyu cevaplar ise çok memnun kalırım.



Bu konuyu araştırırken hatta bu konuyu buldum. Belki ileride birine lazım olur.


Şimdiye kadar bende riske edip, farklı bir esc grubu kullanmadım, ama quad çıların sorunlarından biri;

Farklı marka motoru bir arada kullanabilir miyim?
Farklı marka esc leri bir arada kullanabilir miyim?

Ben de bu soruların cevabını merak ediyorum, pratikte uçuşa engel teşkil edecek farklar olur mu bilmiyorum. birgün çok param ve zamanım olursa, kırım riskin göze alıp denerim :)

Ama esc lerde hem sürüş frekansları hem de motoru sürme algoritmaları farklı olabiliyor, yani 500hz iki esc aynı şekilde motoru sürmeyebiliyor. o yüzden bazen forumlarda lafı geçer, Simonk firmware mi yükledin, BHELI firmware yükleyebilirsin, denir. Burada anladığım kadarıyla sürüş darbeleri yapısı vs değişiyor. O nedenle bende işin ehli birisinden deneyimlerini dinlemeyi çok isterim.

Örneğin frenlemesi açık olan bir esc ile frenlemesi olmayan benzer tipte bir esc aynı quad ta kullanıldığında ortaya pek hoş olmayan sonuçlar çıkabilir?

Şakir Polay hocam bu konuda daha evvel hatırlayamadığım konu başlıkları içinde esc ler ile ilgili bazı detayları veriyordu, bu postu gördüğünde cevaplarından bende faydalanmayı iple çekiyorum :)

Arşivimde, daha önce eklenmiş olan bir esc kütüphanesi var aşağıya ekliyorum, belki ihtiyaç duyan olursa işine yarayabilir.





ESC ile motoru sürme konusuna gelince, direk olarak Kumanda alıcısının gaz çıkış kanalına ( çoğu zaman 3. kanal olabiliyor, kumanda alıcısında bu kanalı teyit etmende fayda var.) bağlayabilir ve üzerinden esc ile motoru sürebilirsin. ( bu denemeleri her zaman prop takılı olmadan denemek gerek, "önce can")

Yada Servo tester denilen bir cihaz alabilirsin, bende var çok kullanışlı tavsiye ederim. basit bir pwm sinyal üreteci olarak çalışıyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Ürün linki
 
Esc Arıza Ve Seçim

İzzet Camcıoğlu' Alıntı:
Öncelikle geçmiş olsun, kişisel fikrim böyle bir deneme yapmadım ama sizin durumunuzda bana en mantıklı gelen yeni bir set esc almak olacaktır. Tam uyumlu esc bile alsanız eskiden sahip olduğunuz tüm escler aynı zamanda alınmıştı muhakkak bir miktar elektronik olarak eskime yaşıyorlar. Motorları hassas bir şekilde kontrol eden ekipmanda böyle bir risk almak bana mantıklı gelmedi. Tabi bunu denemiş olan varsa muhakkak yazacaktır.

Son dediğinizi anlayamadım ama arduino ile hem fırçalı hemde esc aracılığıyla fırçasız motor çalıştırmıştım. Gönderdiğiniz linkteki açıklamada örnekte çok başarılı olarak yazılmış. Sizin o konu ile ilgili nasıl bir desteğe ihtiyacınız olduğunu yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Amaç uçuş kartını aracı etmeden doğrudan esc yi çalıştırmak ise bunun için doğrudan kumanda alıcınızın 3. kanalına esc'nizi bağlayarak deneyebilirsiniz. Umarım sorunuzu yanlış anlamamışımdır :) :saygilar:

Dün arduino sistemi kurup kendim denedim ve esc arızalı olduğunu gördüm. Aslında çok basit bir sistemin bu kadar komplike çalışması sinir bozucu. Şu anda halen aynı model'den arıyorum. Bu süre zarfında bulamaz isem bir tane en yakın uyumlu bir esc alıp durumu gözetleyeceğim. Eğer problem olması durumunda aldığım esc'nin aynılarından 3 tane daha alıp seti tamamlarım. Fakat bu işin ehli birinden aldığım cvp '' Hiçbirsey olmaz throttle range düzgün olsun yeter ki '' yazısı oldu. Bu throttle range tam olarak nasıl ayar yapılır bunu öğrenmem lazım. Birde aldığım esc bheli yerine bheli_s versiyon düşünüyorum. Hayır kullanacağım motorda dji'nin 2212 920kw modeli. Motorlar iyi bir şey olsa gidip 4 tane düzgün esc alacaktım. Şimdilik halen arıyorum aslında elinde olan varsa deneme şansım olsa süper olur ama kimsede vermez. En azından throttle range nasıl yapılır bunun hakkında bilgi sahibi iseniz yardımcı olursanız sevinirim.
 
Esc Arıza Ve Seçim

Ercan ÇINAR' Alıntı:
Ama esc lerde hem sürüş frekansları hem de motoru sürme algoritmaları farklı olabiliyor, yani 500hz iki esc aynı şekilde motoru sürmeyebiliyor. o yüzden bazen forumlarda lafı geçer, Simonk firmware mi yükledin, BHELI firmware yükleyebilirsin, denir. Burada anladığım kadarıyla sürüş darbeleri yapısı vs değişiyor. O nedenle bende işin ehli birisinden deneyimlerini dinlemeyi çok isterim.

Örneğin frenlemesi açık olan bir esc ile frenlemesi olmayan benzer tipte bir esc aynı quad ta kullanıldığında ortaya pek hoş olmayan sonuçlar çıkabilir?

Şakir Polay hocam bu konuda daha evvel hatırlayamadığım konu başlıkları içinde esc ler ile ilgili bazı detayları veriyordu, bu postu gördüğünde cevaplarından bende faydalanmayı iple çekiyorum :)

Arşivimde, daha önce eklenmiş olan bir esc kütüphanesi var aşağıya ekliyorum, belki ihtiyaç duyan olursa işine yarayabilir.





ESC ile motoru sürme konusuna gelince, direk olarak Kumanda alıcısının gaz çıkış kanalına ( çoğu zaman 3. kanal olabiliyor, kumanda alıcısında bu kanalı teyit etmende fayda var.) bağlayabilir ve üzerinden esc ile motoru sürebilirsin. ( bu denemeleri her zaman prop takılı olmadan denemek gerek, "önce can")

Yada Servo tester denilen bir cihaz alabilirsin, bende var çok kullanışlı tavsiye ederim. basit bir pwm sinyal üreteci olarak çalışıyor.

Verdiğiniz linkte benim opto esc modelini buldum. Buna uyanını nasıl seçebilirim peki ?

9351000004 early 2014 30 Atmega yes yes P/N kda_8khz.hex With TPC8123 FETs

Buna uygun bir şey bakmam lazım. Bunun karşısında link yoktu fakat opto esc sanırım.
 
Esc Arıza Ve Seçim

Benim tavsiyem uçuş alanının çok güvenli olduğundan emin olun sonuç olarak kırım olabilir birine zarar verme riski olmasın. Throotle range benim anladığım esc kalibrasyonu denilen işlem. Hangi uçuş kartını kullanıyorsunuz? Tüm escleri ayrı ayrı yapabileceğiniz gibi destekleyen uçuş kartlarında toplu olarakta yapabilirsiniz. ESC ile birlikte kullanım klavuzu çıkar orada detaylı açıklama yapacaktır. En basit haliye escyi kumanda alıcısının 3. kanalına bağlarsınız, kumanda gaz kolunu sona çıkarırsınız ve esc'ye elektriği bağlarsınız bundan sonra esc bir ses çıkaracaktır ardından gaz kolunu sıfıra çekersiniz sonra yeni bir ses çıkarır işlem sonunda kumanda motorları kontrol etmeye başlayacaktır. Böylece işlem bitmiş olur.
 
Esc Arıza Ve Seçim

İzzet Camcıoğlu' Alıntı:
Benim tavsiyem uçuş alanının çok güvenli olduğundan emin olun sonuç olarak kırım olabilir birine zarar verme riski olmasın. Throotle range benim anladığım esc kalibrasyonu denilen işlem. Hangi uçuş kartını kullanıyorsunuz? Tüm escleri ayrı ayrı yapabileceğiniz gibi destekleyen uçuş kartlarında toplu olarakta yapabilirsiniz. ESC ile birlikte kullanım klavuzu çıkar orada detaylı açıklama yapacaktır. En basit haliye escyi kumanda alıcısının 3. kanalına bağlarsınız, kumanda gaz kolunu sona çıkarırsınız ve esc'ye elektriği bağlarsınız bundan sonra esc bir ses çıkaracaktır ardından gaz kolunu sıfıra çekersiniz sonra yeni bir ses çıkarır işlem sonunda kumanda motorları kontrol etmeye başlayacaktır. Böylece işlem bitmiş olur.

Ucus alanı sıkıntı degıl cevremde ucus ısın yer var. Aslında esc program kartı vardı fakat bulamadım öğrenci olduğum için evde değilim. Ayrıca kumanda alıcısının 3. kanalına demişsiniz bunu direk ayarlamadan calıstırabılır mıyız ?
 
Esc Arıza Ve Seçim

throotle range için karta ihtiyacınız yok. ESC yi kumanda alıcınızın 3 kanalına bağlıyorsunuz. Ardından esc ye elektrik verdiğinizde (kumandanın gaz kolu en yukarda olacak) bip bip sesi çıkarıyormuş ki anlamı max değeri tanımlandı sonrasında gaz kolunu en aşağı çekeceksin bir çok ses çıkaracak her birinin anlamı var bunun için internetten kullanım klavuzunu okuyabilirsiniz. En son uzun bir bip olacak ve throotle range ayarları bitmiş olacak. Bu sadece throotle range için geçerli. Diğer ayarlarından hiç bahsetmiyorum.
 
Merhaba ;
yeni aldığım motor ve ESC'lerin kalibrasyonunu yapıyorum. Fakat escnin bir tanesi kalibrasyon oluyor ama motor dönmüyor. Kesik kesik dönüyor başka motorlarda da aynı oluyor .
(ESC : Emax blheli 30A)
Ne yapmam gerekiyor bilen var mı ?
Şimdiden teşekkür ederim.
 
Esc motor baglantı konnektorlerını ve kablolarını kontrol edip soğuk lehim veya temassızlık aramalısınız.
Makaron altında kalan konnektör / kablo bağlantı lehimine bakın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Esc motor baglantı konnektorlerını ve kablolarını kontrol edip soğuk lehim veya temassızlık aramalısınız.
Makaron altında kalan konnektör / kablo bağlantı lehimine bakın.
İyi Günler MEHMET BEY
Dediğinize yaptım yani lehimleri kontrol ettim. Konnektör'lerde temassızlıkta yok . Ama sıkıntı devam etmekte başka bir sıkıntı olabilir mi ?
Teşekkür ederim.
 
İyi Günler MEHMET BEY
Dediğinize yaptım yani lehimleri kontrol ettim. Konnektör'lerde temassızlıkta yok . Ama sıkıntı devam etmekte başka bir sıkıntı olabilir mi ?
Teşekkür ederim.
Kesik kesik dönme genelde motor/ esc arasındaki 3 kablo ve konnektörlerden birinin temas etmemesinden dolayı olur. Farklı motorlarla esc nin aynı davranışları sergilemesi de ESC çıkışlarının birinde problem olduğu yönünde. Konnektör, kablo ve lehimde gözle görülen bir sorun yoksa elektronik kısmı beni aşıyor. Bilen arkadaşlar mutlaka yanıtlar.
 
Kesik kesik dönme genelde motor/ esc arasındaki 3 kablo ve konnektörlerden birinin temas etmemesinden dolayı olur. Farklı motorlarla esc nin aynı davranışları sergilemesi de ESC çıkışlarının birinde problem olduğu yönünde. Konnektör, kablo ve lehimde gözle görülen bir sorun yoksa elektronik kısmı beni aşıyor. Bilen arkadaşlar mutlaka yanıtlar.
Teşekkür ederim Mehmet Bey
Muhtemelen elektronik kısmında sıkıntı var. Elektronik kısmına hakim olan varsa yazar dediğiniz gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye silindi 8682