ESC için hangi kablo uzun olmali? Pil mi yoksa Motor Bağlantısı mı?

ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Mert Barett' Alıntı:
Yazi cok acik nereden nereye ve tum escler diyor. Ne olmasi gerektigi yaziyor, alakasiz bir konuda yorum yapmasi sacma olurdu zaten.
Ayrica Faraday amca ve digerlerinin bulgularini neden tartisacagiz anlamadim. :(p :(p :(p :(p :(p :(p :(p :(p :(p Fikir birligi de birsey ifade etmiyor. Kimse kusura bakmasin. :saygilar:
Benim icin de bu tur sabit konularda amca, abi, tanidikdan ziyade sabitligi tartisilmaz bulgular onem arz ediyor.

Siz beni dinleyin bu sordugunuz sorulari da bana sormayin, okuyun arastirin. Aradiginiz esc manuali ise o da var nette. YEP 60A esc.

Sen ben ne dedimden ziyade, alinganlik yapmadan isini ozune odaklanmak en dogrusu. Kapasitor kullanimi ile de cozum gayet guzel aciklanmis. Nedenini merak edenler ise EMF ile arastirmaya baslayabilir. :saygilar:

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler hocam. :saygilar:

Emre Kaman' Alıntı:
- Esc kablosunun geçirgenlik katsayısı
- Ortam sıcaklığı
- Kurulacak setup'taki gerilim ve akım ihtiyacı
- Kurulacak setup'taki konnektör/lehim/lehim işçiliği kalitesi

ve aklıma şimdi gelmeyen değişkenler bilinmeden, neyin bilimsel açıklamasını yapmaya çalışıyoruz?

Hangi esc'nin hangi koşullar altında geçerli olmak üzere 25cm'yi kutsal ilan ettiğini bilemiyorum, ancak tek bir kaynağın bu kadar kesin kabulünün gerekçesini merak ediyorum. Ben iki esc manueli baktım, ikisinde de mesafe hakkında bir şey yok.

Fazla kasmamak, güncel deyişle, çok da şey yapmamak lazım.

Ben olsam escyi motora yakın koyarım :)

Görünüşe göre öyle yapacağım emre abi. Eski usül devam kapasitörde neymiş :laugh:
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Çok da fazla şey yapmamak lazım olayına tamamen katılıyorum.
Emre abinin yazdığı faktörlere ek olarak kablonun awgsi ( geçirgenlik katsayısı ile bunu ifade etmiş de olabilir ).

Şöyle bir durum var. Yüksek akım iletmek istiyorsak daha kalın kablo kullanmamız lazım. Aksi takdirde kablolarda aşırı ısınma ve lehimlerde bozulma olabiliyor. Helikoptercilerin genelde karşılaşma ihtimali olan problem kablo ısınmasıdır.

Akım sabit iken kabloyu uzatırsanız kabloda ısınma olayı artacaktır. bu nedenle çok uzun steuplar önerilmez. Kablo AWG sini biraz düşük seçerseniz ( AWG - amerikan wire gauge olduuğundan yine ters orantılı gidiyor birçok şeyde olduğu gibi. https://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge linkindeki tabloyu incelerseniz değerler mevcut ) daha kalın kablo ile işi garantiye almış olursunuz. Zaten genelde esc üreticileri de güvenli tarafta kalmak için kalın kablolar kullanıyorlar.
Velhasılı çok da fazla şey yapmamak lazım :hoppa:
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Kağan Kazancı' Alıntı:
Çok da fazla şey yapmamak lazım olayına tamamen katılıyorum.
Emre abinin yazdığı faktörlere ek olarak kablonun awgsi ( geçirgenlik katsayısı ile bunu ifade etmiş de olabilir ).

Şöyle bir durum var. Yüksek akım iletmek istiyorsak daha kalın kablo kullanmamız lazım. Aksi takdirde kablolarda aşırı ısınma ve lehimlerde bozulma olabiliyor. Helikoptercilerin genelde karşılaşma ihtimali olan problem kablo ısınmasıdır.

Akım sabit iken kabloyu uzatırsanız kabloda ısınma olayı artacaktır. bu nedenle çok uzun steuplar önerilmez. Kablo AWG sini biraz düşük seçerseniz ( AWG - amerikan wire gauge olduuğundan yine ters orantılı gidiyor birçok şeyde olduğu gibi. https://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge linkindeki tabloyu incelerseniz değerler mevcut ) daha kalın kablo ile işi garantiye almış olursunuz. Zaten genelde esc üreticileri de güvenli tarafta kalmak için kalın kablolar kullanıyorlar.
Velhasılı çok da fazla şey yapmamak lazım :hoppa:

Teşekkürler :saygilar:
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Emre Kaman' Alıntı:
- Esc kablosunun geçirgenlik katsayısı
- Ortam sıcaklığı
- Kurulacak setup'taki gerilim ve akım ihtiyacı
- Kurulacak setup'taki konnektör/lehim/lehim işçiliği kalitesi

ve aklıma şimdi gelmeyen değişkenler bilinmeden, neyin bilimsel açıklamasını yapmaya çalışıyoruz?

Hangi esc'nin hangi koşullar altında geçerli olmak üzere 25cm'yi kutsal ilan ettiğini bilemiyorum, ancak tek bir kaynağın bu kadar kesin kabulünün gerekçesini merak ediyorum. Ben iki esc manueli baktım, ikisinde de mesafe hakkında bir şey yok.

Fazla kasmamak, güncel deyişle, çok da şey yapmamak lazım.

Ben olsam escyi motora yakın koyarım :)

Bilseniz ne degisir hersicaklikda ayri uzunluktaki kabloyu mu kullanacaksiniz. Zaten mukayeseli bir durum da diger degiskenler sabit tutulur. Cok gereksiz bir aciklama olmus :(p
Tek bir kaynak oldugu nerden cikti? Cok motorlu edflere bakiyorum ayni durum gecerli, elimdeki coklu esclere bakiyorum motor leadler 30cm uzeri. Bur da mevzu bahis olan direnc degil. Fazla direncden izin verilen sicaklik kosullarinda en fazla biraz daha isi urettiginiz icin veriminiz duser. Battery lead uzerindeki fazla direnc esc bozmaz. Rcgroupsda 12s setuplarinda uzun battery lead yuzunden esc kapasitorleri yandigina dair uzun bir konu var. Isin ozunu merak eden bakit ayirip okuyabilir.

Isin uzucu yani bu forum hakkinda erken karar vermisim gibi gozukuyor. Marka avukatligi, biz once uye olduk kidemliyiz kibiri gibi sark kulturune has durumlar burada da mevcut. Arkadas usenmeden arastirmis, tercume etmis, kablo uzatmak sart ise cozumunu de aciklamis. Bunun ustune "fazla kurcalama" demek tuhaf olmus.

Bir de durum neden helikoptere indirgeniyor? Cok motorlu sabit kanatlar, edf uygulamalari, multikopter bu ikilemin devamli olarak yasandigi modeller.
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Mert Barett' Alıntı:
.. Isin uzucu yani bu forum hakkinda erken karar vermisim gibi gozukuyor. Marka avukatligi, biz once uye olduk kidemliyiz kibiri gibi sark kulturune has durumlar burada da mevcut. Arkadas usenmeden arastirmis, tercume etmis, kablo uzatmak sart ise cozumunu de aciklamis. Bunun ustune "fazla kurcalama" demek tuhaf olmus.

Uzun süredir araya girmeyeyim diyorum ama artık kısa da bir şey söyleme vakti geldi.

Madem bizim hakkımızda erken karar vermişsiniz ve bizler kibirli insanlarız, lütfen bundan sonra burada değil mutlu olacağınız yerde takılın.

Zira siz farkında değilsiniz ama insanların fikirlerine ve üsluplarına karşı saygınız yok ve yaptığınız yorumlar ile gereksiz ortamı gerip, polimiğe açık hale getiriyorsunuz.

Bu yüzden madem yolun başındayız, yollarımızı ayıralım... Biz sizi değil de , siz bizi bırakın...
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Mert Barett' Alıntı:
Bilseniz ne degisir hersicaklikda ayri uzunluktaki kabloyu mu kullanacaksiniz. Zaten mukayeseli bir durum da diger degiskenler sabit tutulur. Cok gereksiz bir aciklama olmus :(p
Tek bir kaynak oldugu nerden cikti? Cok motorlu edflere bakiyorum ayni durum gecerli, elimdeki coklu esclere bakiyorum motor leadler 30cm uzeri. Bur da mevzu bahis olan direnc degil. Fazla direncden izin verilen sicaklik kosullarinda en fazla biraz daha isi urettiginiz icin veriminiz duser. Battery lead uzerindeki fazla direnc esc bozmaz. Rcgroupsda 12s setuplarinda uzun battery lead yuzunden esc kapasitorleri yandigina dair uzun bir konu var. Isin ozunu merak eden bakit ayirip okuyabilir.

Isin uzucu yani bu forum hakkinda erken karar vermisim gibi gozukuyor. Marka avukatligi, biz once uye olduk kidemliyiz kibiri gibi sark kulturune has durumlar burada da mevcut. Arkadas usenmeden arastirmis, tercume etmis, kablo uzatmak sart ise cozumunu de aciklamis. Bunun ustune "fazla kurcalama" demek tuhaf olmus.

Bir de durum neden helikoptere indirgeniyor? Cok motorlu sabit kanatlar, edf uygulamalari, multikopter bu ikilemin devamli olarak yasandigi modeller.


Hayir cok bilimsel yaklasiyorsun ya olaya, bilimsel yontemle karsilastirma yapmak istiyorsak her degisken parametresi uzerinde kontrol sahibi olmamiz gerekir, onu soylemek istiyorum. Boyle bir kontrolumuz de olmadigina gore, bilimsel aciklamalar yapmak gibi bir kasintiliga, bir ukalaliga girmek cok daha gereksiz.

Esc uzerindeki kapasitor ne ise yarar once bir onun basitce aciklamasini yapalim ki bosa atip tutmayalim. Esc uzerindeki kapasitorler esc'lerin anlik olarak ihtiyac duyabilecegi akimin depolandigi kucuk pillerdir diyebilir miyiz? Bu pillerin amaci nedir? Escyi anlik olarak enerjisiz birakmamak? Pilleri anlik peak'lerden korumak? Bunlar kucuk piller olduguna gore, ozellikle de edf veya multi isleri gibi devrin ve ihtiyac duyulan enerjinin surekli degistigi durumlari yasadiklarina gore, bir yerden sonra bozulmalarini beklemek normal degil mi? Bu bozulmanin tek sorumlusunun kablo uzunluguna indirgenmesi bilimsel yonteme uygun mu?

Gelelim kablo isine. Kablo direncinin uzunlukla dogru orantili olarak arttigini, direnc arttikca pilden beklenen enerjinin escye (tabi once kapasitorlere) gelmesinin zorlastigini, bu acidan bakildiginda kablolarin mumkun oldugunca kisa tutulmasinin saglikli olacagini yenilemeye gerek yok. Motor tarafina bakarsak eger, arada bir kapasitor de olmadigini dusunursek, ustelik motor tarafindaki kablolarin tek fonksiyonunun bir enerji nakil hatti olmadigini, ayni zamanda bir kontrol sinyali tasidigini dusunursek, motor tarafini kisa tutmak sarkli da olsak hepimizin kucuk beyinlerine daha yatkin gelir sanirim.

Forumumuz hakkindaki geri bildirimini de yonetim olarak degerlendirdik ve halimizden gayet memnun oldugunuza karar verdik. İstemeyeni zorla tutacak halimiz de yok. Biz daha cok egolarimizi kucultup, saygi ve sevgi cercevesinde bildigimizi kasilmadan anlatmaya calisan kucuk bir topluluk olarak kalmayi seviyoruz. Bu acidan bakinca forumumuzu degerlendirmeden once kendini bir degerlendirmeni tavsiye eder, eger istiyorsan kapinin yolunu da saygilarimla gosterebilirim. Kapi tam olarak surda ->
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Abilerim ortamı bozacak bir duruma sebebiyet verdiğim için özür dilerim bu durumdan kendimi sorumlu tutuyorum. Bu konuyu daha önce pek çoğumuz duymamıştı, benzer bir durumda en azından sorunun kaynağını çözmede hem bana hem de diğer arkadaşlarımıza yardımcı olması amacıyla sorulmuş bir soru idi. Konunun bilimsel bir sorun haline gelebileceği aklıma bile gelmezdi ki. Ben dahil çoğumuz bilimsel kanunları tam anlamıyla değil de çevremizdekilerin tecrübelerinden yararlanarak yapıyoruz bu tür işleri. Konunun sonunu getirmek amacıyla son açıklamayı yapıp yöneticilerimizden konuyu kilitlemelerini isteyeceğim. Mert hocamın genellemesinin aksine dünya üzerindeki bütün esclerin 25cm kablo uzunluğu yanlış bir genelleme olmuş. Esclerin üreticileri farklı olduğu gibi, üzerlerinde kullanılan şeylerinde farklı olduğunu hepimiz biliyoruz. Üreticiler gönderdikleri ürünleri ve ekipmanlarını test edip bir sonuca varıyorlar buna göre de bir değerlendirme yapıyorlar. En başta dediğimiz gibi kablo uzunluklarını metre ile ifade etmediğimiz için 30-40cm uzunluğundaki kabloların bu tür problemlere sebebiyet vereceğini düşünmüyorum. Mofset, kapasitör gibi ifadelerin tam olarak ne olduklarını bilmiyorum ama sorunumuzun kaynağının bu modüllerden olduğunu biliyorum. Olması gerekenden daha yüksek kapasiteye sahip kapasitörlerin bu sorunu engellediğine inanıyorum ve çoğu üreticinin kabloların maksimum uzunluklarını yazmamasının da sebebi bu sanırım. Kaldıki dünya çapında üretim yapan şirketlerde escleri motorların altına koyup piyasaya sürüyor araçları. Bu konunun bir tartışmaya dönmemesi adına konun kapıtlmasını talep ediyor, bütün forum ahalisinden, sebep olduğum tartışma için özür diliyorum. :saygilar:
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Ortam bozulmadı ki, üzülecek bir durum yok Özgür ;)

Konu da faydalı bir konu, Ord. Prof. Dr. Baret beyler gittikten ve lüzumsuz mesajları silindikten sonra merak eden arkadaşların açıp okuyacakları, gerekiyorsa kendi sorularını da sorarak geliştirecekleri bir konu olarak devam edecektir.
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Rasim Öztürk' Alıntı:
Ortam bozulmadı ki, üzülecek bir durum yok Özgür ;)

Konu da faydalı bir konu, Ord. Prof. Dr. Baret beyler gittikten ve lüzumsuz mesajları silindikten sonra merak eden arkadaşların açıp okuyacakları, gerekiyorsa kendi sorularını da sorarak geliştirecekleri bir konu olarak devam edecektir.

Amacımız öğrenmek ve başkalarının öğrenmesini sağlamak zaten abi bilimsel bir proje hazırlamıyoruz. Tecrübeler paylaşılacağına bilimsel ahkam kesilmesi canımı sıktı açıkçası. Keşke bu tez üzerinden bir çalışmasını da gösterseydi abimiz o zaman eli öpülürdü. Ama hiçbir çalışma olmadan esc kullanma klavuzundan okunan bir yazı üzerinden yorum yapılması ve bunun bilime dayandırılması çok bir anlam ifade etmiyor.
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Mert beyi sizi yadırgamıyorum. Akademisyen bir kimliğiniz var, bu yüzden fizik kuralları vardır sencesi bencesi yoktur diyorsunuz çok doğru söylüyorsunuz.

Ama BENCE hatanız, karşınızdakinin seviyesinin ne olduğunu bilmeden böyle üst perdeden ahkam kesmek 37 yaşında birine yakışmıyor.

Bu Dünya'da evrensel bir doğru vardır büyükler küçüklerin ellerinden tutarlar. Siz büyümüşsünüz belki ama, işin bu evrensel doğrusunu es geçmişsiniz.

Dragonfly...
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Durum gayet net ve açık arkadaşlar, daha fazla yorum yapılmamasını önemli rica ederiz.

Mert beye söz hakkı doğduğu için de konuyu özellikle kilitlemiyoruz...
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Bakınırken şöyle bir mesaj gözüme çarptı. Faydalı olacağını düşünerek, paylaşayım dedim. :saygilar: :RCKolik:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Levent Uygun' Alıntı:
Bakınırken şöyle bir mesaj gözüme çarptı. Faydalı olacağını düşünerek, paylaşayım dedim. :saygilar: :RCKolik:
Ureticiden gelen super bir aciklama :thumbup: Paylasim icin Tesekkurler abi. Buna ilk mesaja ilave edelim %p

Konu guzel oldu, ilerde lazim olur diye indeks ilave edip konuyu ESC bolumune tasiyorum :RCKolik:
 
ESC için Uzun Pil Kablosu mu Yoksa Uzun Motor Bağlantısı mı?

Levent Uygun' Alıntı:
Bakınırken şöyle bir mesaj gözüme çarptı. Faydalı olacağını düşünerek, paylaşayım dedim. :saygilar: :RCKolik:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Teşekkürler Levent abi nokta atışı olmuş, sorunun cevabı alınmıştır :saygilar: :bravo:
 
ESC için hangi kablo uzun olmali? Pil mi yoksa Motor Bağlantısı mı?

All for one, one for all. :RCKolik: