Ezilen Li-po Bataryaya Ne Yapılmalı?

Berke Karlı

Çalışkan Uye
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
246
Tepkime puanı
31
Yaş
25
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.youtube.com
İlgi Alanı
Hepsi
Herkese merhaba,
Geçen gün rüzgarlı bir havada Wing Dragon modelimi gök yüzüne saldım. Aşırı rüzgardan dolayı zar zor kontrol edebiliyordum, rüzgar çok olduğu için mecbur tam gaz uçuyordum.
Tam güneşin önünden geçerken model rüzgardan dolayı yan yattı, güneşten dolayı tam göremediğim için elevator verince burun üstü çakıldı. Gövde ve bataryalar pert oldu.

Şimdi asıl soruma gelelim. Bataryalar önde olduğu için çakılma esnasında ezilmişler Bu bataryaları ne yapmalıyım? İmha mı etsem yoksa kullanılabilir mi?

Bu batarya bayağı ezilmiş, kazadan sonrada ısınmaya devam ettiği için balkonda kapalı metal kutu içerisinde muhafaza ettim.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu batarya biraz ezilmiş ama herhangi bir ısınma ... olmadı. Kullanılabilir diye düşünüyorum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Hacılar
Aynen bu batarya ile ne kendini ne modelini ne de başka bir şeyi tehlikeye atmaman en iyisi olur. Artık sana bir faydası olmayacak hale gelmiş bari zararı olmasın. Geçmiş olsun :saygilar:
 
Kötü bir öneri olabilir ama, Bu tarz darbe sonucu yıpranmalarda ben bataryayı atmıyorum. Delik yada yırtık olmayınca el ile düzeltebildiğim kadar düzeltip kullanıyorum.
Ha tercih meselesidir . Düzeltirken yırtılıp patlayabilir. Deneyiminiz yoksa tavsiye etmem.
Onardıklarımı Uçan modellerde değil, genelde tekne yada kara aracında kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Karlı
Resimde gördüğüm kadarıyla hasar ciddi bir de ısınmış olan zaten çok tehlikeli ama ısınma olmayanda yüksek akım vermeye başladığı anda veya şarj sırasında bir kısa devre sonucu patlama yanma yapabilir. Üzerinde yırtık olmaması bir koruma sağlasa da bu yangına önlem olan bie koruma değil hele ki uçan cihazlar için tehlike çok daha büyük benim tavsiyem imha edilmesi olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Karlı
İlk fotoğraftaki makaron olmayan lipnun bir hücresi ölmüş, onu söktüm pili 2s hale getirdim. Hücre değerleri normal gözüküyor.
Mor makaronlu liponun da voltaj değerleri normal.
İkisini de test edeceğim. Eğer bir sıkıntı çıkmazsa mor makaronlu olanı profil uçaklarda felan kullanmayı planlıyorum. Makaronsuz olanı imha etmeyi planlıyorum. Şuan ikisini de metal kapalı kutuda muhafaza ediyorum.

Bu makaronsuz olan. En soldaki hücre ölü voltajı 0,03V gösteriyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Berke elinde 2s balans soketi yoksa şimdiki 3s soketini kullanabilirsin. Benim 3s pili de burdan bi abi 2s e çevirmisti. Balans kablosunun birisi iptal olmuş soket ayniydi. Şarj ederken pili 2s seçip balans soketini 3s kısmına takiyorum.
 
Berke elinde 2s balans soketi yoksa şimdiki 3s soketini kullanabilirsin. Benim 3s pili de burdan bi abi 2s e çevirmisti. Balans kablosunun birisi iptal olmuş soket ayniydi. Şarj ederken pili 2s seçip balans soketini 3s kısmına takiyorum.
Elimde 2s balans soketi vardı direkt 2s e çevirdim.
Henüz lipoları test etmedim. Güvenlik önlemleri alarak lipolardan 20A-30A akım çekeceğim. (video çekmeyi planlıyorum) . Eğer şişme,ısınma, yanma... gibi durumlar olmazsa mor makaronluyu kullanmayı düşünüyorum, diğerini imha edeceğim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt