EZNOV Neuron flybarless

Yeni teknolojilerin çıkmasına çok seviniyorum,Yeni üniteler çıksın ki mevcut ünitelerin fiyatları düşsün,rekabet olsun,seçenek olsun...
 
EZNOV Neuron flybarless

Mesut AKIN' Alıntı:
...ancak yeni yetme beceriksizler bu ürünü kullanır :D :halay: :halay: :halay:
Bu ürünleri kullanabiliyor olmak bile bir beceriklilik göstergesidir bence Mesut. Ben bu zamana kadar beceriksiz bir modelci görmedim, bu hobini tabiatına aykırı birşey söylediğin...

Tabi senin kadar becerikli olamayız o ayrı birşey... ;)
 
EZNOV Neuron flybarless

Kağan Kazancı' Alıntı:
Abi zincirin en büyük kırılma anı kbar keo :lol: çıktığı zaman olacak :lollol: :lol: :lol:
Mikado neo 'nun piyasaya çıkışını erteledi sırf ekstra güvenlik önlemi alabilmek için. Kopyalanacağı haberini almışlar, hemen piyasaya sürmeden ek güvenlik için kastılar.
Bence Mikado'nun işi çok zor, büyük ihtimalle yazılımı kaptırdı bile :laugh: :laugh: Böyle bir firma ikinci kez nasıl böyle bir aptallık yapabilir inanılır gibi değil... :lol:

Kağan Kazancı' Alıntı:
9 eksen konusuna gelince; gittikçe heliler otonom olma yolunda gidiyor ki bu da beni rahatsız ediyor. Ben uçurmayacak olduğum heliyi ben ne yapayım. Bu hobinin sonunu getirebilecek tek şey kendi kendine uçan cihazlar bence..
Bence bunda rahatsız olacak birşey yok, hobinin sonunun geleceğini de düşünmüyorum. İş kumandadan açıp kapatacağın birtane switch'e bakar, istemezsen kapatırsın gider... Otonom uçabilen, rescue - bailout gibi özellikleri barındıran heliler kesinlikle olacaktır ama otonom akrobasi yapan heliler olacağını hiç zannetmiyorum. Çünkü piyasa beklentiye göre yatırım yapıyor. Helicilerden böyle bir talep gelmedikten sonra buna Arge yatırımı yapılmaz. Böyle bir talepte geleceğini sanmam. Hepimiz modellerimizi uçarken hissetmeyi seviyoruz diye düşünüyorum.
 
Teknolojinin kaçınılmaz sonucu bu , üniteler ilk çıktığında da Hakan Sözmen abi gibi çok kaliteli ve ileri seviye modelci abilerimizin bazıları da çubuklu modeli tercih ettiklerini , ünitelerin kolaya kaçmak , gerçek pilotajla alakalı olmadığı gibi düşünceleri olmuştu ilk başlarda.Ancak sonradan görüldü ki , bu hem zamandan , hem maliyetten tasarruf ettirip , saatlerce mekanik ayar ile uğraşmaktansa , artan zamanı verimli bir şekilde uçuş yaparak değerlendirdiklerini gördüklerinde , bu düşüncelerinden vazgeçtiler.Ben hala çıbıklı kullanıyorum , ve kullananlar bilir , sadece rotora bakıp parçaları anlamak insanın bir haftasını alıyordu :lollol:

Bu sebeple , gelişmeler bence de olumlu , şimdi kurtarma fonksiyonu olan heliyi uçuran bir acemi , normal heli uçuran acemiye göre bir tık önde , nedeni basit , kendine daha güvenerek uçacak ve pilotajı daha rahat gelişecek.Kırım korkusu ve stresi daha az olduğu için , bu da performansı olumlu olarak etkileyecek.Hele hele ekonomisi kısıtlı ise , daha da iyi , en azından daha az kırım yaparak , hem ekonomik hem psikolojik olarak daha az yıpranacak demektir.Diğer yandan normal heli uçuran acemi pilot , kırım yapınca , toplayıp tekrar denemesi hem zaman alacak , belki de şevki kırılarak , hobiyi bırakmaya kadar gidecek.

Üniteler çoğalsın ve ucuzlasın , pilotajım oturdu diyen , sırf heyecan olsun diye , kurtarma butonunu aktif etmeden uçar en kötüsü... ;)
 
EZNOV Neuron flybarless

Türker Akgün' Alıntı:
Bu ürünleri kullanabiliyor olmak bile bir beceriklilik göstergesidir bence Mesut. Ben bu zamana kadar beceriksiz bir modelci görmedim, bu hobini tabiatına aykırı birşey söylediğin...

Tabi senin kadar becerikli olamayız o ayrı birşey... ;)

Uçak için söyledim Türker :D
 
EZNOV Neuron flybarless

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Teknolojinin kaçınılmaz sonucu bu , üniteler ilk çıktığında da Hakan Sözmen abi gibi çok kaliteli ve ileri seviye modelci abilerimizin bazıları da çubuklu modeli tercih ettiklerini , ünitelerin kolaya kaçmak , gerçek pilotajla alakalı olmadığı gibi düşünceleri olmuştu ilk başlarda.Ancak sonradan görüldü ki , bu hem zamandan , hem maliyetten tasarruf ettirip , saatlerce mekanik ayar ile uğraşmaktansa , artan zamanı verimli bir şekilde uçuş yaparak değerlendirdiklerini gördüklerinde , bu düşüncelerinden vazgeçtiler.Ben hala çıbıklı kullanıyorum , ve kullananlar bilir , sadece rotora bakıp parçaları anlamak insanın bir haftasını alıyordu :lollol:

Bu sebeple , gelişmeler bence de olumlu , şimdi kurtarma fonksiyonu olan heliyi uçuran bir acemi , normal heli uçuran acemiye göre bir tık önde , nedeni basit , kendine daha güvenerek uçacak ve pilotajı daha rahat gelişecek.Kırım korkusu ve stresi daha az olduğu için , bu da performansı olumlu olarak etkileyecek.Hele hele ekonomisi kısıtlı ise , daha da iyi , en azından daha az kırım yaparak , hem ekonomik hem psikolojik olarak daha az yıpranacak demektir.Diğer yandan normal heli uçuran acemi pilot , kırım yapınca , toplayıp tekrar denemesi hem zaman alacak , belki de şevki kırılarak , hobiyi bırakmaya kadar gidecek.

Üniteler çoğalsın ve ucuzlasın , pilotajım oturdu diyen , sırf heyecan olsun diye , kurtarma butonunu aktif etmeden uçar en kötüsü... ;)

kırmızılı kısma katılmıyorum. DFC ve ünite ayarı , FB bir modeli ayalarmaktan çok çok daha zor ve zaman gerektyiren bir iş. FB kafanın ayarı 3dk dan fazla sürmez. ama FBl bir ünite için birkaç test uçuşu yapmak gerek olmadı ayarları kurcala tekrar test uçuşu yap, olmadı indir heliyi üniteye bağlan neyi yanlış yaptın bak vs uzun iş.
 
Tamam , zaman kısmını pas geçelim Mesut ustam , gerçekten bilmeyen birisi için FB kafayı ayarlamak ne kadar zor ve zaman alıyorsa , FBL ünite de o kadar zor ve zaman alıyor diyelim.Ancak maliyet kısmı gerçekten 2-3 kırımı atlatmaya yaradıysa , rescue ünite görevini çoktan yapmış demektir.Bilhassa 550 sınıf ve üstü modellerde belki bir kırım kurtarsa yine yeter...Sen bu işi bizden iyi biliyorsun zaten üstadım , o zamanlar elinde böyle bir imkan olsaydı , kırımlarını kurtarıp masrafından kurtulmak da güzel olmaz mıydı , şu konusu geçen ünitenin kampanya fiyatına baktım da , 700'lük bir helinin pal fiyatı neredeyse , sence denemek iyi olmaz mı... :D Hadi gari Mesut ustam teslim ol artık ya çenem ağrıdı valla.... :lol: :lol:
 
Mesut abi kolay teslim olmaz :laugh: Kocaeli buluşmasında da bayağı konuşmuştuk bu ünite konularında...

Ben kendi adıma memnunum ünite desteğinden. Şimdiye kadar hesabı unuttum da parasını katladı kurtardıkları..

Heli kendi kendine uçmuyor, 5dk uçuşun 4.58 inde kontrol bende, 2sn rescue da... O 2sn lik destek beni bir sürü para çarçur etmekten ve haftalarca kargo beklemekten kurtarıyor, pilotajımı daha fazla geliitirmeme yardımcı oluyor. Korkmuyorum...

Sizler, rescueya ihtiyaç duymadan çılgınlar gibi uçanlar, kralsınız %p

Biz duyuyoruz bazı bazı ve bundan gocunmuyoruz. Sanılanın aksine bu bizi tembelliğe itmiyor, heli kendisi uçmuyor. Sadece dizlerimiz daha az titriyor uçarken, pilotajın daha hızlı geliştiğini düşünüyoruz ve bu güzel bir şey :saygilar:
 
Rescue ve masraf konusuna katılıyorum, ancak ben yere yakın hareket yaparken hanginiz rescue ile modeli kurtarabilecek onu merak ediyorum :evil: yüksekte uçarken hata yaptığımda ben çok rahat heliyi kurtarıyorum , ama yere yakın rescue veya rescue'suz kırım kaçınılmaz :D
 
EZNOV Neuron flybarless

Şahsen RESCUE sistemlerini seviyor ve destekliyorum :thumbup: Özellikle yeni başlayanlar ya da benim gibi yeni hareket denerken aşırı heyecanlananlar için bulunmaz bir nimet.

Keşke biz ilk başlarken olsaydı ya da daha doğrusu Türkiye'de de yaygın olsaydı da alıp kullansaydık. Kimbilir kaç tane gereksiz kırımı engeller ve bize kolaylık sağlardı.

Heli pilotaj anlamında zaten başlı başına zor bir model. Bunun üstüne bir de Yüksek Dolar kuru eklenince, yeni başlayan arkadaşların çoğu ekonomik nedenlerden dolayı Heli'den uzak duruyorlar. Bu tür sistemler bence özellikle bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde heli pilotajını öldürmüyor bilakis destekliyor.

Yere yakın uçuşlarda elbette bu sistemlerden %100 performans beklemek mümkün değil. Kaldı ki bu sistemlerin var oluş sebepleri zaten bu tür uçuşlar değil. Bu şekilde uçan arkadaşların zaten bu üniteye ihtiyaçları yok demektir ;)

Eskiden FB (Çubuklu)- FBL (Çubuksuz) kıyaslaması ve tartışması vardı şimdi "RESCUE'lü - RESCUE'siz" ünite kıyaslaması :D

Teknoloji gelişiyor ve bu gelişmenin önünde durmak nerede ise imkansız. Şimdi nasıl istesek de FB model bulamıyorsak, çok yakın bir zamanda RESCUE'suz ünite bulamayacağız :laugh: Hatta Türker örneğini verdiği modelde olduğu gibi tüm RTF modellerde RESCUE ve AUTO LEVEL Default bir özellik olarak gelecek :D




ÖZETLE: Bu ünitenin de bence geleceği PARLAK. Bu nedenle İlk mesaja biraz daha bilgi ilave edip, KONUYU INDEKS sayfamıza ilave ediyorum :RCKolik:


NOT: Bu arada unutmadan, bu konuyu okuyan aramıza yeni katılan arkadaşlar, KURTARMA sistemleri ve faydaları ile ilgili daha fazla detaya aşağıdaki konudan erişebilirler.

 
İşte biz yüksekte de kurtaramıyoruz çok rahat, fark orda :)

Çok rahat kurtaran kadar milyarları sokağa mı atalım, kargo yolları mı gözleyelim. Zamanında yokmuş bu olanaklar, biraz daha meşakatli yollardan geçip bugünlere gelmiş usta modelci abilerimiz. Bugün bu sistemler var ve olumsuz değil olumlu çok etkileri var. Varken kullanmayalım mı :laugh:

Bu arada genel konuşuyorum. Her uçuşumda üç beş kere rescue kullanmıyorum. Üç beş uçuşta bir kez kullanıyorum. Çoğu zaman modeli kendim kurtarıyorum. Çok zora girince son opsiyon olarak onu kullanıyorum. Ama her uçuşunda üç beş kere kullanan da vardır ve bir şekilde masrafsız pilotaj geliştiriyordur.
 
EZNOV Neuron flybarless

Bu arada Zafer hocam verdiği linkte yeni fark ettim. Bunun bir de bir boy büyük abisi yakında piyasada olacakmış. Henüz ismi belli olmayan bu modelde BAROMETRE ve GPS desteği de mevcut %p

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ULTRA POWERFUL latest generation microcontroler STM32F4 with floating point unit
10 connectors for a high power installation and plug tons of servos
2 smart bind sats connectors
Support for H4 helis, hexacopters, octocopters, planes with multiple servos per function, etc.
Built-in barometer (altitude hold)
Support for external GPS (position hold)

Built-in FLASH memory for complete logging of any flight parameter, and analyse them directly in the software
 
EZNOV Neuron flybarless

Uçak yazılımı da hazırmış :thumbup:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
EZNOV Neuron flybarless

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Bu arada Zafer hocam verdiği linkte yeni fark ettim. Bunun bir de bir boy büyük abisi yakında piyasada olacakmış. Henüz ismi belli olmayan bu modelde BAROMETRE ve GPS desteği de mevcut %p

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ULTRA POWERFUL latest generation microcontroler STM32F4 with floating point unit
10 connectors for a high power installation and plug tons of servos
2 smart bind sats connectors
Support for H4 helis, hexacopters, octocopters, planes with multiple servos per function, etc.
Built-in barometer (altitude hold)
Support for external GPS (position hold)

Built-in FLASH memory for complete logging of any flight parameter, and analyse them directly in the software

Ben yemek te yapanını bekleyeceğim :yuppi:
 
EZNOV Neuron flybarless

Yazılanlara katılıyorumda katılmıyorumda aslında,

Bu uniteye guvenip 1 gr pilotaj ogrenmeye cabalamamak hatta ortalıkta maymunluk yapilirsa evet katiliyorum,

Turkiyedeki model magazalarini zengin etmek, 5-10 kirimla yeter artik deyip sogumaktansa gercekten ogrenmeye calisan kisilere yardimci olmasi, surekli kirimdan kurtarip sogumayi engellemesi acisindan katilmiyorum,
Unitenin duzgun calistigindan eminsem cidden daha rahat calisiyorum ve pilotajim gelisiyor,

Rescue bir modelide yakin zamanda yeni secenekler icinden almayi dusunuyorum cunki mutlaka olmazsa olmaz,
En azindan kul yapisi kumandam bir sekilde sinyal keserse helim kurtulur,
Heliyi sapittirip yanlis bir yere/seye yonlendirirsem herkezi kurtarir,

Mecburiyetten surekli yalnizim, bir ortak plan hareket edebilecegim veya cebimi arayip abi bu cumartesi veya pazar ucuyoruz gelmek istermisin diyecek bir ortamim henuz yok.Benim durumumdaysaniz bu uniteler olmaz ise olmaz..

Insallah bu uniteler sayesinde birgun bizimde pilotajimiz gelisir ve rescuesiz veya unitesiz ucuslar yapariz...