Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak

Tecrübeli Uye
Katılım
9 Kas 2013
Mesajlar
1,365
Tepkime puanı
1,413
Yaş
45
Konum
Manisa
İlgi Alanı
Hepsi
Aslında bu yazıyı evde yazmak istiyordum ama benim ufaklık sağolsun evde hiç fırsat vermiyor.

Daha önce yazdığım üzere planörlere karşı aşırı bir ilgim var. Planör pilotu olmamında bunda etkisi vardır mutlaka. Geçtiğimiz yaz ortalarında bu kiti Hilalhobby den almıştım. Üretici firma Fly Fly ama aynı kalıplarla bir iki firma daha üretimini yapmıştı.(Örn. Jamara)

Üretici firma:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelimiz elektrikli ve motorsuz olarak iki pakette piyasada mevcut. Sitesine baktığınızda bütün elektronik parçalar ayrı alınmalı diyor ama benim aldığımda motor ve pervane kutuda geldi. Ama spiner resimdeki gibi alüminyum değil plastik çıktı. Fiberglass gövdenin yanında tamamen ahşap kanat ve yükseliş dümeni geliyor. Kokpit adı altında tamamen siyah PVC den vakumlanmış plastik parçanın yanında şeffaf pvc den vakumlanmış kanopi ile geliyor. Üzerindeki çıkartmaları yapıştırma işi modelciye bırakılmış. Ayrıca kanat ucu wingletleri fiberglass ve boyalı olarak ayrı geliyor.

Modeli aldığımdaki zamanlarda o heyecanla fotoğraf çekmek hiç aklıma gelmemişti. Bir an önce modeli toparlamayı düşündüm. İlk izlenimlerimi de paylaşmak isterim. Aslında kutudan çıktığı haliyle toplanıp çok güzel uçuşlar yapabilecek bir model. Zaten almadan önce uzun süre araştırmıştım. İzlediğim videolar da stok haliyle uçuşlarına aitti. Planör modellerinde çoğunlukla iniş takımı konmuyor ve bu modelde de maalesef iniş takımı yok. En azından sert zeminlere inişte gövde altında hoş olmayan çizikler ve boya bozulmaları kaçınılmaz. Belki önlem olarak sağlam bir bant çekilebilir bu bölgeye. Kutudan 11x7 pervane ve 720 Kv motor çıkıyor. Pervane belki iş görür ama plastik spinner motora takıp ilk sıkışımda çatlayıp kullanılmaz hale geldi. Daha adam akıllı kuvvet uygulamamıştım bile.

Kanatların gövdeye birleşimi 8 mm çelik çubuğun yanında kanat köklerindeki 3 mm ikişer çubukla sağlanıyor. Ayrılmaması için de iki kanat arasına kalın kanat lastiği verilmiş. Sistem yeterince sağlıklı geldi bana ve herhangi bir değişiklik yapmadım. Aileron servolarını mikro kullanabiliyoruz. Kanat ucu wingletleri tek bir 3 mm çubukla birleştirilip birleşim yerine bant çekilmesi öneriliyor. Kanadı taşımayı kolaylaştırmak adına yapılmış bir uygulama ama hiç sağlıklı gelmedi bana. Elevatör iki adet 3 mm vida ile sabitleniyor. Gerektiğinde çıkarabilmek iyi birşey. Elevatör servosu dikey stabilizenin üstüne yerleştiriliyor. Yeterince sağlıklı bir sistem. Rudder da durum biraz farklı. Servosu gövde önünde ve standart servo kullanmamız önerilmiş. Rudder bağlantısı ise iki uzun çelik tel ile sağlanıyor ve pull-pull sistem çalışıyor. Ağırlığı önemsemeyecekler için sorun yok.

İlk izlenimlerim bu şekilde olmuştu. Model üzerinde olumsuz gördüğüm bazı noktalar için bazı modifiyeler yaptım. Onları da bu akşam çekeceğim fotoğraflarla paylaşayım.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Gelelim benim topladığım modele. Her ne kadar model kutudan çıktığı şekilde kullanılabilse de ben bazı değişiklikler yapmak istedim. Öncelikle özellikle fiberglass gövdeli bir model olmasını istedim ki daha sağlam bir yapı ve daha güzel bir görüntüsü olduğunu düşündüğüm için. Yeni nesil EPO modeller çok çekici gelmiyor doğrusu. Zaten elimde bir adet Arttech ASK21 vardı. Bu modeller hafif olduğu için çok fazla rüzgarı sevmiyor. Planörün asıl işi de rüzgar bence. Diğer türlü uzun dakikalar havada kalması zor olur. Diğer taraftan bu modeli Spil dağı (Manisa'yı bilenler bu dağı iyi bilir) yamaçlarında yamaç uçuşu yapmak içinde istedim doğrusu. Hoş bu Pazara kadar iki planörüm vardı. Biri hakkın rahmetine kavuştu. Organ bağışı konusunda anlaşmıştık kendisiyle. İç organları ve kanat, elevatör gibi parçalar duruyor. Belki ilerde başka projede kullanırım veya o modelin gövdesini bulurum.

Neyse konuya dönecek olursak; scale modelleri çok sevdiğimi yazmıştım. İmkanlar varken bu modele uygulamam gerek diye düşündüm ve HK dan aşağıdaki iki parçayı sipariş ettim.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kokpit neredeyse direk bu modele uyuyor. Sadece ön ve arkadaki pinlerin oturacağı oyukları açmak yeterli oldu. Bu kokpit için iki tane yakışıklı pilotta vardı ama stokta olmadığı için alamamıştım. Onlarda bu kokpite uyumlu idi. Malzemesi yeterli kalitede. Göstergeler decal (sulu çıkartma) olarak verilmiş. Maketcilikte decallar ile fazlasıyla haşır neşir olduğum için sorun olmadı.

İniş takımı bu kadar kolay olmadı. Tek olan tekerleğin açıldığında denge noktasının önüne konuşlanması gerekiyor. Anca gövde içindeki kontrplak bölme çok fazla ileri konuşlandırmaya engel oluyor. Bende bu parçayı başlangıç kabul etmek zorunda kaldım. Böyle olunca da tekerlek içe katlandığında kanat çubuğuna dayanıyor ki sanırım ben bu aşama da elektroniğini yaktım. Eğer elektroniği halledebilirsem çare düşüneceğim. Tekerlek kapaklarını keserken dikkatli olmak gerekiyor. Fiberglass falçata gibi bir bıçakla kesilebilecek bir malzeme değil o yüzden ben dremel ve ucuna bağlanmış 0,1 mm kalınlığındaki dairesel testeremi kullandım. Buna benzer uygulamaları yapacak arkadaşlara uyarı fiberglass tozu solunmaması gereken tehlikeli bir tozdur. Ben bu işlemi uygularken karbon filtreli maske kullandım. Şu an için modelde iniş takımı olmadığı için bu kestiğim parçaları tekrar yerine folyo ile yapıştırdım ki ileride bu parçalar iniş takımı kapakları olarak kullanılacak umarım.

Çok yazı oldu bir kaç resim koyalım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aslında tam olarak yapmak istediğim scale görüntü bu değil ama istediklerimi yapabilmem için en az 4 m kanat açıklığı olan bir model yapmak lazım. O da şimdilik hayal. Şimdilik bununla yetineceğim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ön kısım yeterince geniş gibi görünüyor ama firmanın istediği gibi bataryayı motor arkasında koyunca çok fazla bir alan kalmıyor. Rudder için standart servo kullanılmasını önerdiğini daha önce yazmıştık. Ben bu modelde 4s 3000 Mah pil kullanmak istedim. Bunun yanında kokpit ekstra ağırlık yaptı. Daha iniş takımı hesapta bile yok. Bu haliyle kuyruğa yaklaşık 100 gr ağırlık istedi. Kuyruk tarafı mikro servo kullanmaya müsait olduğu için öndeki servoyu iptal ettim. Bu şekilde pull pull sisteminde kullanılan çelik tel ağırlıklarında da kurtuldum. Servodan boşalan yere de pili alınca bu sefer ön tarafa ağırlık eklemem gerekti. :) Ama olsun daha buraya kullanılacak bir kısım ağırlık gelecek. O zaman öndeki ekstra ağırlıklardan kurtulacağım. Son hali şöyle;

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu da kuyruğa yerleştirdiğim servo. Servo kasasını bir kaç takım olarak HK dan almıştım diğer parçalarla birlikte.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövdedeki son modifiye ise spinnerı kırılan 11x7 pervane yerine THK dan aldığım 12x8 pervane oldu. 4s pil ve bu pervane ile modelin çekişi çok çok iyi. 14x8 pervane alsam mı diye düşünüyorum. Bu arada iniş takımı bu modelde pervanenin sağlığı içinde gerekli bence. Hafta sonu uçuşunda katlanan pallerden biri gövde altında kaldığı için inişte bağlantı yerinden koptu.

Gövde ile ilgili son fotoyu paylaşıp bu faslı kapatalım. Elevatör servosu orjinalinde dikey stabilizeye konuşlanmış ki çok yerinde bir hareket bence.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanatlara gelirsek en önemli problem vingletlerin sabit olmamasını tavsiye etmeleri ki vingletle birleştiğinde 1,3 m uzunluğundaki tek bir kanadı taşıması sıkıntı olmayacaklar için sabitlemek çok yerinde bir hareket olacaktır. Vinglet fiberglass kanat ucu kontrplak olduğu için epoxy ile yapıştırdım ve zımparalamakla uğraşmamak için folyo şeritle uygulamayı kapattım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yere temastan gövdeyi korumak istiyorsam bunu kanada da uygulamak gerekiyordu. Aslında bulabilseydim kanat uçlarına çok küçük tekerlekler koyacaktım ama Hobbytime da tam da bu iş için bir parça mevcut. İkili set olarak satılıyor. Fotoda ilk inişin izleri de ne kadar doğru bir uygulama olduğunu gösteriyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileron servo kapağını kitten çıkanı kullandım. Değiştirmeye gerek görmedim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Evet kitin toplanması bu şekilde. Kullandığım elektroniklere gelirsek;

Servoların tamamı 9 gr Turnigy.
Batarya Zippy 4S 3000 Mah
ESC Turnigy Trust 55 A
Kitten çıkan 720 Kv motor

Model bu haliyle çok güzel bir uçuşa sahip olacak görünüyor. FPV ile uğraşanlar için de ideal bir model olabilir. Şu haliyle ağırlığı 1890 gr yaklaşık. Video bana ulaştığında çok ciddi bir hata yaptığım ilk uçuş videosunu da paylaşacağım sizlerle.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Kırım sonrası Tamir İşleri -1
Kırım sonrası Tamir İşleri -2
Kırım sonrası Tamir İşleri -3 : Kanat Tamiri
İlk uçuş için rezerve
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Böylelikle ilk PLANÖR konumuz açılmış oldu :thumbup: Bu durumda yeni bir model tanımlamakta farz oldu %p



Öncelikle özel bir inceleme olmuş Nesimi Bey, elinize sağlık %p Yaptığınız modifikasyon ve ilk uçuş videosunu merakla bekliyoruz ;)

Geçenlerde Ömer abimizi ziyarete gittiğimde, onun da yeni aldığı ve henüz toplamadı Planör görme fırsatım oldu. Ebat olarak buna çok benziyor. Detayları Ömer abimiz burada paylaşır zaten :)
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Teşekkürler Nesimi Bey bu güzel paylaşım için. :thumbup:

Planörlere karşı benimde ilgim var, birgün kısmet olursa denemeyi de arzu ediyorum.

Planörlerde en çok sevdiğim şey sessiz bir ortamda uçarken yakınınızdan geçtiğinizde kulağınıza gelen o ıslık benzeri hava akışından kaynaklanan ses. :coolxf:
Beni birçok modelin motor sesinden daha çok etkiliyor.

Sayenizde planörler hakkında bilgi edinmiş oluyoruz. :thumbup:
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Teşekkürler Mehmet Bey. Özellikle yeni bölüm için. Aslında bu planör scale bir model. İlk açtığım bölümde doğru sayılır.


Türker Akgün' Alıntı:
Teşekkürler Nesimi Bey bu güzel paylaşım için. :thumbup:

Planörlere karşı benimde ilgim var, birgün kısmet olursa denemeyi de arzu ediyorum.

Planörlerde en çok sevdiğim şey sessiz bir ortamda uçarken yakınınızdan geçtiğinizde kulağınıza gelen o ıslık benzeri hava akışından kaynaklanan ses. :coolxf:
Beni birçok modelin motor sesinden daha çok etkiliyor.

Sayenizde planörler hakkında bilgi edinmiş oluyoruz. :thumbup:


Türker Bey beni de hasta eden kanatlardan gelen o sestir zaten. Havada kokpitteyken farklı bir şekilde gelir. Yerdekiler için de çok acayip bir şey gerçekten. İşin güzel tarafı modelde de gerçeğindeki kadar yüksek olmasa da aynı sesi duyabiliyor olmak harika bir duygu. Alçak geçişleri bu yüzden çok severim. Bu arada sizi de bir planör uçururken görmek güzel olur.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Modelin son hali ile ilgili fotolar ve kullanılan ekstra parçalar ve modifiyelerle ilgili anlatımlar ikinci mesaja eklendi.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Modelin son hali ile ilgili fotolar ve kullanılan ekstra parçalar ve modifiyelerle ilgili anlatımlar ikinci mesaja eklendi.
Nesimi bey, çok detaylı bakma vaktim olmadı, yarın ilk iş bakacağım. Ama gördüğüm kadarı ile gerek görsel destek gerekse anlatım olarak 4x4 Planör toplama konusu olmuş :thumbup: Ellerinize sağlık :halay:

Bu arada neden SCALE dediğinizi daha iyi anladım ;)
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi bey, anlatım için elinize sağlık. Bu sayede foruma planör de girmiş oldu. %p

Yanlış hatırlamıyorsam bu modelden HK'da da vardı ve bir arkadaşım da (Taner) motorsuz olanından almıştı ve motor takmıştı. Geçtiğimiz ilk baharda ilk denemede motor yetersiz kalıp hafif bir kırım geçirmişti. Şu an 7mm karbon boru yokluğundan yatıyor.

Mehmet'in sözünü ettiği bendeki planör ise Promodeldeki Seagull KA8B. Planörler biraz ilgi alanım dışına çıksa da aşağıdaki videodaki gibi uçakla çekiş çok denemek istediğim bir şey. Zaten başka şansı da yok galiba, çünkü gövde altında çekiş kancası yok.

 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Bey çok detaylı güzel bir anlatım olmuş, elinize sağlık. :bravo:

Şahsen bende planörlerin composite malzemelerden (fiberglass, karbon, elyaf vs...) olanlarını daha çok beğeniyorum. Genellikle FPV'cilerin tercih ettiği yeni nesil olarak bilinen EPO kitlerden pek haz etmiyorum. :(p

Balsa kitlerde ise özellikle kanatlardaki konstrüksiyon görüntüsü hoşuma gitmiyor, ben bir planöre yakıştıramıyorum nedense.

Sayenizde bu işin dışardan bakarken görülemeyecek inceliklerini de görüp öğreniyoruz. :thumbup:

Açıkçası uçuşunu çok merak ediyorum.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Omer Erkan' Alıntı:
Nesimi bey, anlatım için elinize sağlık. Bu sayede foruma planör de girmiş oldu. %p

Yanlış hatırlamıyorsam bu modelden HK'da da vardı ve bir arkadaşım da (Taner) motorsuz olanından almıştı ve motor takmıştı. Geçtiğimiz ilk baharda ilk denemede motor yetersiz kalıp hafif bir kırım geçirmişti. Şu an 7mm karbon boru yokluğundan yatıyor.

Mehmet'in sözünü ettiği bendeki planör ise Promodeldeki Seagull KA8B. Planörler biraz ilgi alanım dışına çıksa da aşağıdaki videodaki gibi uçakla çekiş çok denemek istediğim bir şey. Zaten başka şansı da yok galiba, çünkü gövde altında çekiş kancası yok.

Teşekkürler Ömer Bey. Evet parçaları aldığım sıralarda HK da farklı bir firmanın üretimi olan versiyonu vardı ama dün baktığımda listelerde göremedim. Zaten kokpit detayını da o model için satıyorlardı kanımca.

Sizin planörü biraz inceledim. Boyut ve kontrol yüzeyleri olarak güzel bir model gibi görünüyor. Spoiler kullanımı aslında çok dikkatli kullanılması gereken bir kontrol yüzeyi. Düz uçuşta açılırsa modeli aşırı derecede yavaşlatıp stall olmaya zorluyor. Ani irtifa kaybetmek için çok yararlı ki gerçeğinde çok zevkli hareketler yapmaya da yarıyor. Uçuş tecrübenizi bilmiyorum ama size tavsiyem spoileri kullanacaksanız başlangıçta yüksek irtifalarda denemenizdir.

Modeliniz ahşap konstrüksiyon ve gördüğüm kadarıyla vinçle kalkıştaki yüklere dayanabilecek sağlamlıkta görünmüyor. Belki de o yüzden gövde altına kanca konmamıştır. Uçakla çekiş planörün içindeyken bile zor bir kalkış yöntemi ki gerçek planör eğitiminde en son verilen eğitimdir (en azından THK için böyle) Diğer bir alternatif kalkış veya uçuş şekli yamaç uçuşu olabilir. Kocaeli de buna müsait tepeler var mı bilmiyorum.

Türker Akgün' Alıntı:
Nesimi Bey çok detaylı güzel bir anlatım olmuş, elinize sağlık. :bravo:

Şahsen bende planörlerin composite malzemelerden (fiberglass, karbon, elyaf vs...) olanlarını daha çok beğeniyorum. Genellikle FPV'cilerin tercih ettiği yeni nesil olarak bilinen EPO kitlerden pek haz etmiyorum. :(p

Balsa kitlerde ise özellikle kanatlardaki konstrüksiyon görüntüsü hoşuma gitmiyor, ben bir planöre yakıştıramıyorum nedense.

Sayenizde bu işin dışardan bakarken görülemeyecek inceliklerini de görüp öğreniyoruz. :thumbup:

Açıkçası uçuşunu çok merak ediyorum.

Türker Bey aslında bu modelin kanadı da konstrüksiyon ama kanadın tamamı balsa kaplama olduğu için bahsettiğiniz görüntü yok. Olmaması da iyi olmuş nitekim ben de pek sevmem. İlk uçuş çok iyi değildi aslında. Yukarı da da yazdığım gibi yapmamam gereken bir hatadan dolayı uçuşu kısa tutmak zorunda kaldım. Kırılan pervanenin yedeği olmadığı için de asıl uçuş ilerleyen günlere kaldı.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak' Alıntı:
...... Yeni nesil EPO modeller çok çekici gelmiyor doğrusu. Zaten elimde bir adet Arttech ASK21 vardı. Bu modeller hafif olduğu için çok fazla rüzgarı sevmiyor. Planörün asıl işi de rüzgar bence. Diğer türlü uzun dakikalar havada kalması zor olur. Diğer taraftan bu modeli Spil dağı (Manisa'yı bilenler bu dağı iyi bilir) yamaçlarında yamaç uçuşu yapmak içinde istedim doğrusu.
Planör işi bu kadar güzel özetlenebilir :thumbup: Şahsen ben EPO malzemesi sevdiğim halde, planör tarzı uçaklarda, özellikle FPV kullandıklarını, beğenemedim gitti :-\

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Hoş bu Pazara kadar iki planörüm vardı. Biri hakkın rahmetine kavuştu. Organ bağışı konusunda anlaşmıştık kendisiyle. İç organları ve kanat, elevatör gibi parçalar duruyor. Belki ilerde başka projede kullanırım veya o modelin gövdesini bulurum.
Geçmiş olsun :embarras: Mekanı cennet olsun diyelim ve organları inşallah başka şeylere can versin :D

Nesimi Sakmak' Alıntı:
İniş takımı bu kadar kolay olmadı. ..... aşama da elektroniğini yaktım. Eğer elektroniği halledebilirsem çare düşüneceğim. .....
.... Buna benzer uygulamaları yapacak arkadaşlara uyarı fiberglass tozu solunmaması gereken tehlikeli bir tozdur. Ben bu işlemi uygularken karbon filtreli maske kullandım.
Tamir konusunda bir geri dönüş olmadı değil mi :-\ Bilinen veya şeması olan bir şey olmayınca zor doğal olarak. :embarras:
Bu arada Fiberglass tozu ile ilgili çok yerinde bir uyarıda bulunmuşsunuz, gerçekten çok dikkat edilmesi gereken bir husu :thumbup:

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Çok yazı oldu bir kaç resim koyalım.
Gerçekten kritik bilgileri paylaştığınız güzel bir toplama konusu olmuş, tekrar elinize sağlık :bravo:

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Model bu haliyle çok güzel bir uçuşa sahip olacak görünüyor. FPV ile uğraşanlar için de ideal bir model olabilir. Şu haliyle ağırlığı 1890 gr yaklaşık. Video bana ulaştığında çok ciddi bir hata yaptığım ilk uçuş videosunu da paylaşacağım sizlerle.
Hatayı merak etmedim dersem yalan olur :rolleyes: Merakla video paylaşımınızı bekliyoruz %p
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Teşekkürler Mehmet Bey elimden geldiğince anlaşılır bir şekilde yazmaya çalıştım.


Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hatayı merak etmedim dersem yalan olur :rolleyes: Merakla video paylaşımınızı bekliyoruz %p

Arkadaştan hala haber yok. Yakın zamanda bebekleri olmuştu. Onun telaşları işler güçler fırsat vermemiş olabilir. Bu konuyu fazla uzatmayım. Aslında çok basit bir hata. Bazen insanın aklına yaptığımız şeylerin doğuracağı sonuçlar o an için gelemeyebiliyor. Ben modelin ağırlık merkezini kokpitle birlikte ayarlamıştım. Sahada modeli toplarken hadi kokpiti koymadan uçuş yapayım dedim. Modele bir şey olursa kokpit sağlam kalsın diye geçirdim içimden. Sanki model kırılınca kokpit tek başına ne işime yarayacaksa. Bu şekilde kuyruk ağır kaldığı için model çok hızlı tırmandı. Özellikle rüzgarı karşısına alınca çok çabuk yükseldi. Devamlı elevatör kumandası ile modeli bir kaç tur attıktan sonra indirdim. Sadece pervane kırımıyla kurtarmamda o anki şansımdı herhalde. Neyse en azından bir daha bu hatayı yapmam diyorum...
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Teşekkürler Mehmet Bey elimden geldiğince anlaşılır bir şekilde yazmaya çalıştım.


Arkadaştan hala haber yok. Yakın zamanda bebekleri olmuştu. Onun telaşları işler güçler fırsat vermemiş olabilir. Bu konuyu fazla uzatmayım. Aslında çok basit bir hata. Bazen insanın aklına yaptığımız şeylerin doğuracağı sonuçlar o an için gelemeyebiliyor. Ben modelin ağırlık merkezini kokpitle birlikte ayarlamıştım. Sahada modeli toplarken hadi kokpiti koymadan uçuş yapayım dedim. Modele bir şey olursa kokpit sağlam kalsın diye geçirdim içimden. Sanki model kırılınca kokpit tek başına ne işime yarayacaksa. Bu şekilde kuyruk ağır kaldığı için model çok hızlı tırmandı. Özellikle rüzgarı karşısına alınca çok çabuk yükseldi. Devamlı elevatör kumandası ile modeli bir kaç tur attıktan sonra indirdim. Sadece pervane kırımıyla kurtarmamda o anki şansımdı herhalde. Neyse en azından bir daha bu hatayı yapmam diyorum...
Bazen insan içgüdüsel olarak sonradan kendisinin bile anlam veremediği hareketler yapabiliyor. :laugh: Benimde birçok kez başıma geldi bu tarz olaylar. Bazen sizde olduğu gibi kötü sonuçlandı, bazende iyi. :laugh:

Yaşadığım son olayda genelde yapmayacağım şekilde helimin Canopy'sini takmadan kaldırdım, ayar yapıyorum falan diye kendimce bir bahane bulmuştum sanırım. Fakat esasında yaptığım ayarın Canopy'le en ufak bir ilişkisi de yoktu. Sonra model havada paramparça oldu ve neredeyse sağlam bir parçası kalmadı denebilecek seviyede kırıldı. Sonuç 70$'lık Canopy kurtulmuş oldu. :lollol: :lol:

Peki geriye kalan 930$'a ne oldu diye sorarsanız bozuşuruz. :'(
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi bey, tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. Lise yıllarında THK'nun İnönüdeki planör kurslarına ben de katılmıştım. Uçakla çekişi ilk orada görmüştüm. Bunun dışında yapıp uçurduğum 2m sınıfı dışında planör konusunda fazla bir deneyimim yok. Eğer uçakla kalkış denemesi yapamaz isem ben de yamaç uçuşu düşünüyorum. Ama burada da sıkıntı çıkıştan ziyade çıkış noktasına iniş. Kocaeli'de zaten uçuş alanı sıkıntısı var, böyle bir yer bulabilirmiyim bilmiyorum. :-\