Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Omer Erkan' Alıntı:
Nesimi bey, tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. Lise yıllarında THK'nun İnönüdeki planör kurslarına ben de katılmıştım. Uçakla çekişi ilk orada görmüştüm. Bunun dışında yapıp uçurduğum 2m sınıfı dışında planör konusunda fazla bir deneyimim yok. Eğer uçakla kalkış denemesi yapamaz isem ben de yamaç uçuşu düşünüyorum. Ama burada da sıkıntı çıkıştan ziyade çıkış noktasına iniş. Kocaeli'de zaten uçuş alanı sıkıntısı var, böyle bir yer bulabilirmiyim bilmiyorum. :-\

Ömer Bey planöre motor takmayı düşündünüz mü hiç? Belki bu planörün orjinaline aykırı bir şey olabilir ama sonuçta uçurmak önemli derseniz alternatifler araştırılabilir bence. Sonuçta uçakla çekmek için her zaman modeli çekecek bir uçak ve bir pilot olması gerekecek.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi bey, motorlu olarak bir kaç planör denemem oldu. Carl Goldberg Electra ve House of Balsa (motorluya dönüştürmüştüm). Ancak, bunlar ipsiz uçurtma kıvamında modellerdi ve bir süre sonra insana pek keyif vermiyor. O nedenle değişik bir şeyler yapmak adına uçakla çekmeyi denemek istiyorum. Bakalım ne zaman olur...
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Herkese tekrar merhabalar. Bu serüvenimiz yarım kalmıştı. Maiden uçuşunu da ekleyecektim ama sağolsun arkadaşım kendi cep telefonu ile çektiği ve o telefonun da garip bir formatta kaydettiği için henüz dosyayının formatını değiştirip herhangi bir yere kaydedemedim. Bilgisayara program kurmak zor geldi.

Neyse konumuz şimdi bu değil. Geçen ay bu modelimle bir kırım yaşamıştım. Kafam sakinleşene kadarda dokunmadım. Şimdilerde ufak ufak tamirat işlerine başlamışken ilgilenen arkadaşlarıma yarımcı olabilir düşüncesiyle tamirat aşamalarını paylaşmak istiyorum.

Kaza nasıl oldu derseniz hala nedenini anlayamadım. Bir şekilde bir kontrol kaybı ve adam akıllı su kaynağı olmayan Manisa'da benim uçağı suya düşürmemle sonuçlanan bir kaza. Uçuş yaptığımız hafta bolca yağmur yağmıştı. Bir sebepten açılmış geniş bir kazının içi tamamen su dolmuş. Uçak burun üstü çakıldı ki o su iyi ki oradaymış. Çarpmanın etkisini azalttı. Kaza sonucunda motor mili yamuldu, burun kısmı biraz hasar aldı, kokpitte biraz kırım sözkonusu, rudder yerinden çıktı ve bağlı olduğu yerdeki ahşabı parçaladı, en kötüsü de kanopi parçalandı. Kanatlar, elevatör ve kanat bağlantı yerinde en ufak bir hasar yok. Bu çarpmaya bu sonuçta ilginç doğrusu. Diğer bir ilginç olan da gövdenin ii tamamen su dolmasına rağmen elektroniklerde en ufak bir hasar yok. Zaten servoları şu an ASK da uçmaya devam ediyor. Alıcı da sanıyorum Quadda bağlı olan. ESC de motora çarpmadan dolayı ufak bir hasar var ama sanıyorum onda da sorun yok. Ben yine de değiştireceğim o ayrı.

Hasarlı kısımlardan bir kaç foto

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Fiberglass gövdeleri sevmiyorum; kırımlarda tamirat uğraştırıyor, seviyorum; hasarın belli bir yerde kalma ihtimali yükseliyor. Motor mount kırıldı ama kitin içinden bir adet yedek çıkmıştı. Fiberglass aldığımda bu kısmı tamir edeceğim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor mili yamulmuştu. İmdadıma THK yetişti. 5 mm Emax motor mili aldım. Orjinalden 3-5 mm uzun ama sıkıntı yok.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kokpitte de kırım var ama tamir etmek zor olmayacak. Asıl kanopi için çare arıyorum.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Bu model gövdesinden ve boyutundan dolayı biraz ağır bir model. Rüzgarsız havada kaldırmak biraz sıkıntı oluyor. Flaperon miksi yapmıştım ama uzun kanatlarda çok sağlıklı olacağını düşünmüyordum. Başında beri düşündüğüm şeyi hazır tamirata girişmişken yapmaya karar verdim. Bu model flaplarla birlikte daha iyi olacak bana göre. Birde iniş takımını çözersem ballı kaymak gibi olur diye düşünüyorum.

Aileronlardan kanat köküne yakın bir yer belirleyip kestim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu şekilde tamamen kapalı kanadın yapısını da görme fırsatı buldum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Adamlar sinir olarak kontrplak kullanmışlar. Kaplama için kullanılan balsa da kaliteli bir malzemeden kullanmışlar. Malzemeden kaçılmamış yani. Zaten o düşüşten başka şekilde sağlam çıkmazdı bu kadar uzun kanatlar.

Flaplar için servo yuvalarını açıp bugünkü çalışmayı sonlandırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileronlarda menteşe olarak kaplama malzemesi kullanılmış. Ben de flaplar için aynını yapacağım. Sağlıklı bir sistem gibi göründü bana. Aileronlardan belli oluyor zaten. Diğer modellerden fırsat buldukça tamirata devam edeceğim. Aşamaları da elimden geldiğince fotoğraflarım. Bakalım ne zaman sahalara geri dönecek bu model.
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi bey, kolay gelsin! Modelin suya düşmesi bir şans olmuş. Ama deniz suyu kesinlikle affetmiyor. Fiberglas modeli ben de sevmiyorum. Kırımlarda ahşap gibi davranmıyor, ama lifler ufalandığı için kırılan kısımları yerine oturtmak zor oluyor. Oysa balsa veya kontrplakta tamamen dağılmamış ise yapboz gibi birleştirmek kolay oluyor. :)
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Herkese tekrar merhabalar. Bu serüvenimiz yarım kalmıştı. Maiden uçuşunu da ekleyecektim ama sağolsun arkadaşım kendi cep telefonu ile çektiği ve o telefonun da garip bir formatta kaydettiği için henüz dosyayının formatını değiştirip herhangi bir yere kaydedemedim. Bilgisayara program kurmak zor geldi.
......
Kaza nasıl oldu derseniz hala nedenini anlayamadım. Bir şekilde bir kontrol kaybı ve adam akıllı su kaynağı olmayan Manisa'da benim uçağı suya düşürmemle sonuçlanan bir kaza. ......
Kırım ve kaza bu hobinin olmazsa olmazı :) Ama nedeni bulunamayan kaza en kötüsü :-\ Her daim insanın aklında bir soru işareti bırakıyor, acaba ne oldu, ne çalışmadı da bu sonuç ortaya çıktı, yine olur mu.......
Kaza ne kadar şanssızlık ise, suya denk gelmesi o kadar şans olmuş gibi :thumbup:
Bu arada yükleyemediğiniz video eğer kazı anını da gösteriyor ise, gerçekten merak ettim ;)
Tamir işi de gayet güzel gidiyor gibi, kolay gelsin. Sonuçu merakla bekliyoruz :)
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Omer Erkan' Alıntı:
Nesimi bey, kolay gelsin! Modelin suya düşmesi bir şans olmuş. Ama deniz suyu kesinlikle affetmiyor. Fiberglas modeli ben de sevmiyorum. Kırımlarda ahşap gibi davranmıyor, ama lifler ufalandığı için kırılan kısımları yerine oturtmak zor oluyor. Oysa balsa veya kontrplakta tamamen dağılmamış ise yapboz gibi birleştirmek kolay oluyor. :)

Aynen katılıyorum Ömer Bey ama fiber gövde de daha bir albenili ahşaba göre. Tamir edicez artık bir şekilde...

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Kırım ve kaza bu hobinin olmazsa olmazı :) Ama nedeni bulunamayan kaza en kötüsü :-\ Her daim insanın aklında bir soru işareti bırakıyor, acaba ne oldu, ne çalışmadı da bu sonuç ortaya çıktı, yine olur mu.......
Kaza ne kadar şanssızlık ise, suya denk gelmesi o kadar şans olmuş gibi :thumbup:
Bu arada yükleyemediğiniz video eğer kazı anını da gösteriyor ise, gerçekten merak ettim ;)
Tamir işi de gayet güzel gidiyor gibi, kolay gelsin. Sonuçu merakla bekliyoruz :)

Maalesef Mehmet Bey. O gün yanımdaki arkadaşlarda kamera yoktu. Bende almamıştım. Malum video maiden için ama kısa bir videoydu zaten. Kaza için rudderdan şüpheleniyorum. Kazadan sonra elevatörde hiçbir şey yokken rudderın yerinden çıkması heleki bağlı olduğu yeri parçalaması normal gelmedi. Bağlı olduğu plastik dişli servoya da zarar vermemiş işin garibi. Sanıyorum uçuş anında yerinden çıktı.

Şu an tamir olmayacak parçaları sıfırdan alma ihtimallerini araştırıyorum. Modeli yapan firmanın satış için de bir sitesi var ve bütün parçalarını ayrı olarak satıyor ama kanopiyi Hongkongtan buraya göndermek için 30 $ istiyor. Parçanın fiyatı 7$. 50 $ lık gövdeyi de eklediğimde toplam fiyat 115$ civarını buluyor. Modelin sıfırı TR de 400 TL. Gelde çık işin içinden...
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi bey geçmiş olsun :( tatlı su iletken olmadığı için elektroniğin zarar görmemesi normal ama Ömer abinin dediği gibi tuzlu affetmiyor :) bu konuda şanslısınız , tamirat ve modifiye kısmı kolay gelsin
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Şu an tamir olmayacak parçaları sıfırdan alma ihtimallerini araştırıyorum. Modeli yapan firmanın satış için de bir sitesi var ve bütün parçalarını ayrı olarak satıyor ama kanopiyi Hongkongtan buraya göndermek için 30 $ istiyor. Parçanın fiyatı 7$. 50 $ lık gövdeyi de eklediğimde toplam fiyat 115$ civarını buluyor. Modelin sıfırı TR de 400 TL. Gelde çık işin içinden...
Valla gerçekten zor bir seçim Nesimi Bey :embarras: Keşke yurtdışı seçeneği daha uygun olsaydı da, siz de bu ikileme girmek durumunda kalmasaydınız :embarras:
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Herkese tekrar merhabalar. Bu serüvenimiz yarım kalmıştı...
Nesimi Bey geçmiş olsun öncelikle. Yaraları şimdiden büyük oranda sarmışsınız bile. Modelin yeniden doğuşunu merakla takip ediyoruz. :thumbup:
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Valla gerçekten zor bir seçim Nesimi Bey :embarras: Keşke yurtdışı seçeneği daha uygun olsaydı da, siz de bu ikileme girmek durumunda kalmasaydınız :embarras:

Dün modeli aldığım Hilalhobby ile görüşeyim dedim. Bir ihtimal diye. Adamlar bana nasıl kanopi yapacağımı anlatmaya çalışıyor. :yuppi: Telefondayken tamda bu ikondaki haldeydim. Sayelerinde kanopi yapmayı öğrendim. Allah razı olsun deyip kapattım artık. :thumbup: Kanopi mecburen en sona kalacak iş.

Türker Akgün' Alıntı:
Nesimi Bey geçmiş olsun öncelikle. Yaraları şimdiden büyük oranda sarmışsınız bile. Modelin yeniden doğuşunu merakla takip ediyoruz. :thumbup:

Teşekkürler Türker Bey. Başladık bakalım toparlamaya.

Ufaklığın izin verdiği ölçüde ufak ufak bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Kanatlar en son şu haldeydi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Dün ve bugün birer saatlik çalışma ve 3 mm balsa yardımıyla şu hale geldi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kolay olacağı için önce kanattaki işlemleri bitireceğim. Şimdi iki tarafı da güzelce zımparalayıp kaplama faslına geçeceğim. Flapları menteşe kullanmadan yapacağım demiştim. Umarım istediğim gibi olur...
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Dün modeli aldığım Hilalhobby ile görüşeyim dedim. Bir ihtimal diye. Adamlar bana nasıl kanopi yapacağımı anlatmaya çalışıyor. :yuppi: Telefondayken tamda bu ikondaki haldeydim. Sayelerinde kanopi yapmayı öğrendim. Allah razı olsun deyip kapattım artık. :thumbup: Kanopi mecburen en sona kalacak iş.

Ufaklığın izin verdiği ölçüde ufak ufak bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Kanatlar en son şu haldeydi.
Nesimi Bey, malum Türk milleti olarak akıl vermeyi çoook severiz ne yazık ki :-\ Sizin Hilalhobby ile konuşmanız da bu çercevede olmuş zaten :D

Bu arada kanat emin adımlarla toplanıyor, kolay gelsin ve elinize sağlık %p
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi bey, kanattaki açıklıkları kapatınca CA menteşe için uygun olmuş gibi görünüyor. Bence bunu da düşünün.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Omer Erkan' Alıntı:
Nesimi bey, kanattaki açıklıkları kapatınca CA menteşe için uygun olmuş gibi görünüyor. Bence bunu da düşünün.

Ömer Bey menteşe olayını kaplamayla çözmeyi düşünüyorum. Aileronlar zaten bu şekilde yapılmış ve oldukça sağlamlar. En son ihtimal olarak menteşe düşüneceğim ama o da flap için özel bir menteşe olur diye düşünüyorum.


İşyerinde de boş zamanlarım araştırmayla geçiyor. İniş takımı için bir alternatif buldum.



Çek abiler elektrikli bir iniş takımı yapmışlar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Benim burada anlamadığım şey; servo sistemlerinde motorun veya bu örnekte tekerleğin pozisyonunu kumanda sistemine bildirebilmesi için bir şey olması gerekiyor. Servolarda potansiyometre var. HK dan aldığım iniş takımında sistem içinde alt ve üst noktada sviçler vardı ve bu şekilde anlık pozisyon veya duracağı yer sisteme bildiriliyordu. Yukarıdaki sistemi incelediğimde alıcıya bağlanan devreden sadece motor kabloları çıkıyor. Bu vatandaşların bildiği ama en azından benim bilmediğim nokta nedir acaba? İniş takımının alt ve üst noktasını alıcıya nasıl bildiriyor ki bu vatandaşlar. Bu konuda bilgisi olan varsa çok yardımcı olacaktır. Şu yukarıdaki sistemin mekaniğini yapmam zor değil ve hatta olayı çözebilirsem elimdeki iniş takımını da bu şekilde çalışabilecek duruma getirmek çok kolay. Bu işte öğrenecek çok şey var...
 
Fly Fly DG-1000 2,63 M. Elektrik Planör

Nesimi Sakmak' Alıntı:
Benim burada anlamadığım şey; servo sistemlerinde motorun veya bu örnekte tekerleğin pozisyonunu kumanda sistemine bildirebilmesi için bir şey olması gerekiyor. Servolarda potansiyometre var. HK dan aldığım iniş takımında sistem içinde alt ve üst noktada sviçler vardı ve bu şekilde anlık pozisyon veya duracağı yer sisteme bildiriliyordu. Yukarıdaki sistemi incelediğimde alıcıya bağlanan devreden sadece motor kabloları çıkıyor. Bu vatandaşların bildiği ama en azından benim bilmediğim nokta nedir acaba? İniş takımının alt ve üst noktasını alıcıya nasıl bildiriyor ki bu vatandaşlar. Bu konuda bilgisi olan varsa çok yardımcı olacaktır. Şu yukarıdaki sistemin mekaniğini yapmam zor değil ve hatta olayı çözebilirsem elimdeki iniş takımını da bu şekilde çalışabilecek duruma getirmek çok kolay. Bu işte öğrenecek çok şey var...

Özelliklerinde entegre bir devre olduğu yazıyor ama neresinde bilmiyorum.