Gaui X5 Modifiyeleri

İlker Sönmez

Tecrübeli Uye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,494
Tepkime puanı
2,511
Yaş
47
Konum
Adana
Web sitesi
www.drilkersonmez.com
İlgi Alanı
Heli
Herkese Merhabalar,
En son modelim Gaui X5 FES ile ilgili çeşitli modifikasyonları bu sayfadan sizlerle paylaşacağım. Amacımız aşağıda görülen modeli yapmak. Ek olarak büyük batarya kullanımı için modifikasyon , ev yapımı battery fence , ağırlık merkezi sorunlarının çözümü ve dış görselliğin güzelleştirilmesi başlıklarından oluşacak.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Büyük batarya kullanımı için modifikasyon:

Gaui X5 gerek dizayn , gerek kırım maliyeti , gerekse yedek parçaya ulaşım (THK sağolsun) açısından ideal bir model. Daha öncede bir arkadaştan takas vasıtasıyla elime bir Gaui X5 geçmişti. Geldiği zaman içine 4500 mah 45C pil taktığımda kanopisinin kapanmadığını gördüm. Elimde olan üçüncü model olduğu için ve delikleri kaydırmak istemediğim için , yeni pil almak yerine modeli elden çıkarmaya karar verdim. Uçurmak kısmet olmadan İzmir'den çok sevdiğim bir arkadaşa vermiştim. Aklım kalmadı da değil aslında. Gaui markasını bilmeyenler için taiwan malı olan bu marka 3D masters , Helimasters gibi yarışmalarda bir kaç kez mikadoyu geride bırakarak markalar şampiyonu olmuştur.

Kaderde varmış ki gene bir takas yoluyla bu sefer sıfır toplanmamış kit olarak aynı model elime geçti. Bu sefer biraz daha derinlemesine araştırma yaptığımda sadece Helifreak'de bir konuda bir çözüme ulaştım. Aşşağıda ki fotoğrafta gördüğünüz gibi pil yerleştime bölgesi bu modelde yukarıdan aşağı doğru modelin ön tarafında yer alıyor. Gene kanopi yapısına bakarsak kanopi aşağı doğru daralan bir yapıya sahip. Yani aslında pilin boyu kurtarıyor ancak alt uç kısmında eni kurtamadığı için kapanmıyor. Kanopinin üst tarafı geniş olduğu için pil tepsisinin iki cm kadar yükseltilmesi ile 4500 mah pilimiz cuk diye oturdu.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Buluşu ilk yapan arkadaş pilin altına kağıt sıkıştırarak yapmış olsa da ben elimde nereden geldiğini bilmediğim iki adet delikli metal parçası ile daha sağlıklı bir yükseltme yaptım. Modelde , frame'de herhangi bir ekstra delik vs delmek gerekmedi , kasıntı olmadı. Ara parçalar çıktığında tamamen orjinal haline dönebiliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aslında gaui x4 II modelinde kullandığı iki kademeli frame ve goblin 500 benzeri alttan kaydırmalı frame'i gaui x5 'e uygulasaydı hem bu gibi zihni sinir projelerinden kurtulmuş olacaktık hemde ağırlık merkezini ayarlamak çok daha kolay olacaktı. Aşağıda Gaui X4 II pil yerleşimi görülüyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ev yapımı Battery Fence:

Battery Fence nedir diyenler için tam Türkçesi batarya çiti. Modeli incelediğimizde pilin arka üst kısmıyla motor arasında hiçbir engelin olmadığını görüyoruz. Bazen uçarkan sıkı bağlanmayan pillerin yada çarpma ile pillerin motora teması çok mümkün. Bu yüzden Gaui böyle bir ara parça çıkarmış. Upgrade olarak satılan bu parçanın fiyatı yan frame destekleriyle beraber 20 USD civarı. aşağıdaki resimlerde Orjinal halini ve fence eklenmiş halini görüyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görüldüğü üzere bu parça olmadan her an motora değecekmiş gibi çok sakat duruyor. Parçanın fotograflarını incelediğimde gerçekten kolay bir parça olduğuna karar verdim ve evde yapmaya karar verdim. Eski bir karbon frameden uygun boyutlarda iki tane üçgen kestikten sonra Gaui X5 üzerindeki parçanın monte edeceği delikleri delmek gerekti. Bence en zor kısmı aynı hizada olmayan bu iki deliği denk getirmekti. Ölçerek olacak gibi değil çünkü aynı hizada değiller. Bende karbon yapının üzerindeki kareleri bir kareli defterdeki gibi sayarak işaretledim. Sonra iki karbonu üst üst bir tahta plaka üzerine vidalayarak (üzerindeki mevcut deliklerden) işaretli noktalardan deldim. Bir kerede delikleri tutturmayı başardım.
Pillerin eni frame aralığından daha geniş olduğu için araya ek parça koymak gerekiyor , en arka motora yakın kısıma trex 600 pro'dan kalma bir frame arası metal destek vidaladım , alt kısım bağlantıları için elimdeki uzun vidaları kısaltarak uygun boyutlar da hazırladım. Alt kısımlarda kalan boşluklara ise alüminyum bir tükenmez kalemin dış kısmını uygun boyutlarda silindir olacak şekilde keserek yerleştirdim. Anlatınca biraz karışık geliyor ancak fotoğraflara bakınca daha kolay anlaşılacaktır.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ağırlık Merkezinin Ayarlanması:

Şimdi modele büyük pil takıp , öne ek parçalar eklendiği zaman haliyle modelin burnu ağır çekiyor ve şaft hizasında olması gereken ağırlık merkezi öne kayıyor. Olsun noolcakki diyenler için ağırlık merkezi ortada olmayan helikopterlerin hareketler esnasında daha fazla düzeltmeye ihtiyacı olduğunu söylemek isterim. Yani işimizi zorlaştırır.

Ağırlık merkezini tespit etmenin birkaç yolu var , öncelikle ayarlama mutlaka kanopi ve pil takılı iken yapılmalı. Flybarless modeller için palleri yanlara doğru açıp 90 derece iken palleri tutan vidaların altına parmaklarımızı koyup modeli yukarı kaldırdığımızda skidlerin yere göre paralleiğine bakabiliriz , yada yere değdiğinde skidlerin ön tarafımı önce değiyor arkamı önce değiyor bakabiliriz. Ancak her modelin iniş takımları yere ve gövdeye paralel olmayabilir. Bu yüzden bir de rüzgar değirmeni yöntemi var. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi tutulan modelin kuyruk tarafı ağırsa kuyruk aşağı kayacak , burun tarafı ağırsa burun aşağı dogru inecektir. Ağırlık merkezi iyi ise helikopter kıpramayacaktır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdi bu kadar ekleme yapınca bizim modelimiz tabi ki burun ağır bir model oldu. Bunu halletmek için biraz ağırlık eklememiz gerekti. Ekleyeceğimiz ağırlık ne kadar uçlara yakın olursa miktarı o kadar az olur. Mesela gövdenin hemen arkasına 50 gram ağırlık koymakla , kuyruk fin kısmına 25 gram ağırlık koymak aynı sonucu verir. (rakamları örnek olarak veriyorum) Yani ağırlığımızı mümkün olan en uç kısma koyacağız ki minimum ağırlık artışı ile dengeyi sağlayalım. Bir mutfak tartısı ve deneme yanılma yoluyla kuyruk finine eklenen 27 gram ağırlıkla dengenin sağlandığını gördüm. Bu bir adet buzdolabı magneti (sadece mıknatıs kısmı) ve bir adet 1 TL demir para ile sağlandı. Bu ikisini şeffaf shrink tube ile birleştirip iki ziptie ile kuyruk finine monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gerekli ağırlığı azaltmak için ESC'yi mümkün olan en arka noktaya yerleştirdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem YEŞİL
Gaui X5 Modifiyeleri

Dış Görünümün Güzelleştirilmesi:

Bu bölümde kanopinin değiştirlmesi ve kuyruk borusunun uygun renge boyanması anlatıalcak. Kuyruk pallerini değiştirebilirim , elimde sarı KBDD paller olacaktı. Kuyruk vertikal karbon fini boyayıp boyamamak konusunda henüz karar vermedi. yağmurlar kesilince açık havada boyma işine başlayacağım. Detayları buradan paylaşacağım. Bakalım birşeye benzeyecekmi.

Başlangıçta modelimizin görünümü bu şekilde:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Öncelikle kanopiyi değiştirmek ile işe başlıyoruz. Seçtiğimiz kanopi orjinal Gaui formula serisinin sarı mavi kanopisi. Ürün orjinal kutusunda geliyor. Sağ salim kırılmadan Hong Kong'dan geldi. İçinden normal kanopiyi formulaya dönüştürmek için gerekli bağlantı eklentileri çıkıyor ayrıca parça almaya gerek yok. Modelin üzerine yerleştirilmiş hali aşağıdaki resimdeki gibi. Modelin kuyruğu boyama işlemi için çıkarılmış durumda.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruk boyama işlemi etap etap şu şekilde yapılıyor:

1. Öncelikle kuyruğu çıkarmadan önce ana gövde ve kuyruk kutusu ile birleşim yerlerini çizerek işaretliyoruz çünkü bu bölgelerin içine giren yerleri boyamayacağız. Montaj esnasında boya kalkmaları yaşanabilir buralardan oluşan dökülme ilerleyerek kuyrukta görünür yerlere ulaşabilir.

2. Kuyruğu çıkarıyoruz ve işaretlediğimiz iki çizgi arasını 600 numara zımpara ile iyice parlaklığı geçene kadar zımparalıyoruz. Ben ayrıca 80 numara kalın zımpara ile biraz siyah boyayıda aldım. Zımparalanmadığı takdirde boyadaa tam tutunma sağlanmadığı için kalkmalar oluşabiliyor. Toplamda yaklaşık yarım saat kadar zımparaladıktan sona gerçekten kötü bir görünümü oluyor . Bu esnada inşallah boya güzel olur yoksa bu kullanılmaz böyle diye düşünüyor insan.

3. Boyama ortamının hazırlanması gerçekten önemli atölyesi olmayanlar için evin etrafının boya olmasını istemeyiz. Bu arada üzerimize kötü birşeyler giymeyi unutmayalım, zira boya uçuyor. Kağıt bant ile boyamayacağımız işaretli bölgelerin ucunda kalan alanları düzgünce bantlıyoruz. Borunun ağızlarınıda bantla kapatıyoruz. Ben boyama için tork tüpü sökmedim . Daha sonra tel bir elbise askısından iki tane ayak yapıp kuyruğun iki ucuna yerleştirdim. Böylece boyalı bölümü hiç ellemeden uçtaki kağıt bant kaplı kısımdan çevirerek boruyu döndürebiliriz. Boyanan borunun hiçbir yere değmemesini bu şekilde sağladım. Ayrıca bu şekilde kuruması içinde sağlıklı bir ortam oluşturduk. Dha sonra bu ayaklarda asılı duran boruyu uygun boyutlarda bir kutunun içine yerleştirip etrafın boya olmamasını sağladım , her ihtimale karşıda kutunun altına naylon serdim. Boyama işini balkonda yapmak en mantıklısı çünkü etraf inanılmaz boya kokuyor , varsa maske kullanmakta fayda var. Aşağıda düzenek ve ilk kat astar atılmış tail boomu görebilirsiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4. Boya yaparken seçeceğimiz boya iyi yapışması ve çabuk kuruması açısından akrilik bazlı olmalı. Florasan renklerin en iyi görünmesi için seçtiğimiz astar beyaz renkli olmalı. Boyayı 2-3 dakika kadar çalkalayıp eşit dağılması için birazda ısıttıktan sonra (fön makinası yada sıcak suda bekleterek) yaklaşık 25-30 cm mesafeden düzgün hareketler ile kuyruğa uyguluyoruz. Yakın tutarsak damlacık oluşur ve bütün katların üzerinden bile görünür. İlk defada tüm siyahlık gidecek diye bir durum yok katlar atıldıkça daha güzel olacaktır. Kullandığım boyanın üzerinde elle dokunulacak kadar kuruma süresi 20 dakika yazdığı için 20 şer dakika aralıkla 3 kat şeklinde astar uyguladım. Tam kuruma süresi olan 24 saat beklemeye bıraktım. Üç kat astardan sonra görünümü aşağıdaki gibi oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


5. 24 saat bekledikten sonra (Bİr gecede beklenebilir deniyor) Gene boyayı çalkalayıp ısıttıktan sonra neon sarı rengi 25 cm mesafeden doğrusal hareketlerle yavaş yavaş boruyu çevirerek uyguladım. Gene 20 dakika aralıklarla 3 kat üzerinden , ilk katta her tarafı kapatacam diye uğraşmadan boyadım. aşağıda neon sarı tek kat uygulanmış hali görülüyor. Son kat cila uygulaması için gene tam kurumaya bıraktım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



6. Cila için bulabildiğimiz en parlak cilayı kullanabiliriz. İlk cila katını çatlama olmaması için ince atmamız gerekiyor. Dha sonra gene 20 şer dakika bekleyerek üç kat halince cilalıyoruz. Tam kurumadan sonra kuyruğumuz hazır hale geliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Boom , canopy ve KBDD kuyruk pallerimizi taktıktan sonra ana pallerimizide RJX 520 mm ile değitirdik.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gaui X5 Modifiyeleri

Yine güzel bir konu bizleri bekliyor :thumbup: Şimdiden teşekkür ederiz Ilker hocam :bravo:

Bilmeyen arkadaşlar için orjinal halinin de resmini paylaşalım :) Bu arada rica etsek, "GAUI X5" ile "GAUI X5 FES" modeli arasındaki farklardan da kısaca bahsedebilir miyiz acaba ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gaui X5 Modifiyeleri

Aslında Gaui X5 FES aşağıdaki resimdeki model, yukarı mesajdaki bunun Formula Edition olanıdır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


FES olmayan Gaui X5 ise aşağıdaki modeldir:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gaui X5 Modifiyeleri

İlker Sönmez' Alıntı:
Aslında Gaui X5 FES aşağıdaki resimdeki model, yukarı mesajdaki bunun Formula Edition olanıdır.
Fark sadece canopy bazında diye biliyorum, doğru mudur ?

Bir de Ilker hocam kuyruğu nasıl renklendirmeyi düşünüyorsun :rolleyes: Bildiğim kadarı ile ne yazık ki kuyruk boruları ojinal sarı olarak boyalı gelmiyor. Align mavi renkte boruları falan var ama, GAUI durum nedir bilmiyorum.

Reklamcılardan alınan malzeme ile kaplamak süretiyle Mesut kardeşimizin de zamanında çok güzel çalışmaları olmuştu :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gaui X5 Modifiyeleri

konu biraz mındar olucak ama ılk resımdekı canopy ve kuyruk kaplaması fin çok hoş bende böyle bir modele sahip olsam kesinlikle bu şekilde kullanırdım ...
nasip olurda 700 nitromu satarsam aklımda gaui x7 formula var yukardaki canopy den de kesinlikle alıcam , gaui x7 tasarımı ince bir kaç yerdeki tasarım hatları mesela kuyrugu gibi cidden çok hoşuma gidiyor ..
gui çok hoş model gerçekten ...
 
Gaui X5 Modifiyeleri

Abi ben titanx50 kuyrugu arabamodifiye eden yerlerde beyaz carbon folyo ile kapladım ısıtarak , sonrada ustune bu arac sis farlarına çekiliyor fosforlu sarı ile yeşil araası bi renkde olan carbon folyodan biraz daha kalın bir folyo var onunla kapladım fabrikasyondan cok cok daha güzel olmuştu ... ama cidden ugraş istiyor ...

tabi kırılınca da gidiyor o kadar emek üşeniyorsun sonrasinda gidip nalburdan kaliteli siprey boya aldım fosforlu sarı , boomu bi güzel boyadım kurumaya bıraktım , kurudukdan sonrada fon makınesi ile iyice ısttım boya kendini salar gibi oluyor anlıyorsun zaten o hale geldikden sonra tekrar sogumaya biraktım ... bu daha pratik ama boyayi atarken acemlik ile bazı yerlere kalın attım , elımle tuttum boya kat oldu aksılıkler falan derken sistemi ogrendim ... boya kurudukca tek kat tek kat atmak renk doygunlugunu daha iyi veriyor ilk seferde boom rengini kapatsin diye basında boyayı olmadı bi acemlik ettik orda :D:D

bidahaki daha iyi olucak , gece uçuşlarında florasan sari renk ciddi anlamda görüşe fayda saglıyor o yuzden feda ettim x50 nın boomunu :D ( 15 TL boom adeti :D :D )
 
Gaui X5 Modifiyeleri

byedz' Alıntı:
...... aklımda gaui x7 formula var yukardaki canopy den de kesinlikle alıcam , gaui x7 tasarımı ince bir kaç yerdeki tasarım hatları mesela kuyrugu gibi cidden çok hoşuma gidiyor ..
gui çok hoş model gerçekten ...
Şahsen GAUI özellikle Formula tasarımındaki canopy çok beğeniyorum :thumbup: Ama gövdenin alışık olduğumuzdan daha ince olması ve tail boom support yine alışık olduğumuz kalın olması nedense gözümü rahatsız ediyor :rolleyes:

byedz' Alıntı:
Abi ben titanx50 kuyrugu arabamodifiye eden yerlerde beyaz carbon folyo ile kapladım ısıtarak , sonrada ustune bu arac sis farlarına çekiliyor fosforlu sarı ile yeşil araası bi renkde olan carbon folyodan biraz daha kalın bir folyo var onunla kapladım fabrikasyondan cok cok daha güzel olmuştu ... ama cidden ugraş istiyor ...
Bahsettiğin kaplama şu olsa gerek, doğru mudur ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gaui X5 Modifiyeleri

Dün akşam biraz bakındım , boyama işi şöyle oluyor:

Florasan renkler en parlak beyaz zeminde görünüyor, kuyruk borusunun gövde içine giren ve tail case içine giren bölümlerini bantlıyoruz oraları boyamıyoruz tutarkende buralardan tutuyoruz. Sonra kuyruğu 400-600 zımpara ile parlaklığı iyice gidene kadar zımparalamak lazım yoksa boya yapışmıyor. Daha sonra 3 ince kat halinde beyaz mat astar boya atıp bir gün kurumaya bırakıyoruz. Boyayı 25 cm den fırça darbeleri gibi etap etap sıkmak gerekiyor. Katlar arasında da 20 dakika kadar bekliyoruz. Boya tam kuruduktan sonra neon sarıyı ince tabakalar halinde 3 tabaka gene aralarda bekleyerek uyguluyoruz. Eşit dağılmasına ve mesafeye dikkat ediyoruz. Gene bir gün kurumaya bırakıyoruz. En son clear coat (cila) tabakasını uyguluyoruz. Bu da üç tabaka olacak ancak ilk tabakanın ince olması gerekiyor yoksa çatlama yapıyor. İlk tabaka kuruduktan sonra istediğimiz parlaklığa ulaşana kadar kat atabiliriz. İkinci ve üçüncü katlar daha kalın olacak. Bir gece bekletiyoruz. En sonunda cayır cayır yanan neon sarı bir kuyruk borumuz oluyor , kolay kolay çizilmiyor.

Denemeyi önce elimdeki eski borularda yapacam , biraz elim alışınca orjinal kuyruğu boyayacağım. Uygulamayıda fotoğraflayıp paylaşırım.

Ek not: profesyonel boyama yapanlar sprey boyaları kullanmadan önce 80 derece suyun içinde 2-3 dakika bekletirsek çok daha eşit yayıldığını söylüyorlar.
 
Gaui X5 Modifiyeleri

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Şahsen GAUI özellikle Formula tasarımındaki canopy çok beğeniyorum :thumbup: Ama gövdenin alışık olduğumuzdan daha ince olması ve tail boom support yine alışık olduğumuz kalın olması nedense gözümü rahatsız ediyor :rolleyes:
Bahsettiğin kaplama şu olsa gerek, doğru mudur ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

evet abi ama altındaki carbon desene bu acıdakı fotodan net belli olmuyor malesef ...
 
Gaui X5 Modifiyeleri

ilker bey 80 derece suda 2 3 dakika bekletmeye gerek yok, saç kurutma makinası ile sprey boya tüpünü ısıttığınızda aynı sonucu alıyorsunuz, burdaki amaç boya ısınınca hem daha akışkan oluyor hemde tüpün içindeki gaz sıcaktan genleştiği için uygulama esnasında daha muntazam bir boya dağılımına yardımcı oluyor
 
Gaui X5 Modifiyeleri

Mesut AKIN' Alıntı:
ilker bey 80 derece suda 2 3 dakika bekletmeye gerek yok, saç kurutma makinası ile sprey boya tüpünü ısıttığınızda aynı sonucu alıyorsunuz, burdaki amaç boya ısınınca hem daha akışkan oluyor hemde tüpün içindeki gaz sıcaktan genleştiği için uygulama esnasında daha muntazam bir boya dağılımına yardımcı oluyor

Evet daha pratik görünüyor.
 
Gaui X5 Modifiyeleri

İlker Bey ellerinize sağlık. Çok güzel bir konu oluyor. Elimdeki 450 lik modeli sattıktan sonra ekonomik açıdan daha uygun olduğum bir zamanda helikopter işine 550 lik bir modelle dönmeyi düşünüyorum. Modelleri avantajlarını dezavantajlarını görmek açısından bu konular çok yararlı olacaktır. Şimdilik X5 ilk sırada. İlerleyen zamanda ne olur bilemiyorum.

Boyama konusunda nacizane önerim eğer imkan varsa sprey boya yerine airbrush ile oto boyası kullanmanızdır. Sprey boyayı sıcak suda bekletip boyamak öneriliyor ama basınçla doldurulmuş bir tüpü basıncını daha da artırmak için ısıtmak çok sağlıklı gelmiyor bana. Yaralayıcı bir zarar verme olasılığı az ama içindeki boya etrafa dağıldığında pek hoş olmayacaktır. Tabii ki airbrush önermemin sebebi bu değil. Bu boyalar çok ince kıvamda hazırlanıp tüplere basılıyor. Boyama aşamasında çok çok dikkatli olmak gerekiyor. Bir bölgede diğerinden bir kaç yarım saniye fazla kalmanız ton farklılığı oluşturabiliyor. Hele ki florasan renklerde. Airbrush kullanımı bu gibi ince işlerde daha kontrollüdür. Oto boyalarında da renk çeşitliliği çok fazladır...
 
Ynt: Gaui X5 Modifiyeleri

Konu cok guzel olmus emeginize saglik.
X5 modeli cidden cok farkli. Benim resmini ekledigim modelimden ve Goblinlerimden once x5 im vardi. Bildigim butun hareketleri onda ogrendim cok seviyordum. Sonra goblin meraki sardi ve goblin 500 ile takas ettim. Ama aklimin hep kosesinde vardi diyebilirim. Goblin 500 den sonra 630 um oldu ve daha sonra ne gariptirki 630 uda resimdeki x5 ile takasladim :laugh:

Kuyruk kaplamasi cok hosuma gidiyor. Ucusu mukemmel fakat aldigimdan beri ucurmaya vaktim olmadi. Bu batarya tricki cok guzelmis.

U9200 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol