Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Gecmis olsun, ben de diyordum nerelerde bu adam diye :)
Geçmiş olsun Evren Hocam. Biz de tam merak etmeye başlamıştık acaba nerelerde, işler mi çok yoğun diye.

Geldin yine konuyu şenlendirdin, ellerine sağlık. Merakla takipteyiz :thumbup:

Çok teşekkürler arkadaşlar :)

Böyle izlerken insan "yaa çok kolaymış, ben de yapiim" diyor. :)
Aynen abi, ben bile toplamayı düşünmedim değil :lollol::lol:

Vallahi çok kolay :) dahtadan şiş yaptım, dahta köfteleri patlıcanı domatesi biberi o şişe dizdim...

Esas zor olan şimdi tüm o köftelerin patlıcanların biberlerin domateslerin vs vs tam olarak hizalı olmalarını sağlamak :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Vallahi çok kolay :) dahtadan şiş yaptım, dahta köfteleri patlıcanı domatesi biberi o şişe dizdim...
Esas zor olan şimdi tüm o köftelerin patlıcanların biberlerin domateslerin vs vs tam olarak hizalı olmalarını sağlamak :)

Ben yediğimde tümü midemde sıraya diziliyo! :p :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
gövde ve plan üzerinde biraz daha detaylı çalışıp biraz da modeli daha önce yapanların türbin dönüşümü için uyguladıkları değişiklikleri inceledikten sonra modelde yapacağım güçlendirmelere nihai olarak karar verdim. Buna göre:

1- ana iniş takımlarının ve kanat-gövde bağlantılarının olduğu 9 ve 10 numaralı gövde bölmelerini kayın kontraplaktan yeniden kesmek.

2- Gövdede boydan boya tek parça olan üst kapağı arkada motor erişimi için ve önde depo ve elektornikler için olacak şekilde iki ayrı parça haline getirmek. Bu sayede 9 ve 10 numaralı gövde bölmelerinin üst kısımlarını kesmek zorunda kalmayacağım, tam yuvarlaklıklarını koruyan ve kayın kontradan kesilen parçalar çok daha mukavim bir kabuk oluşturmaya imkan verecek. Bütün uçağın en çok yüke maruz kalan kısmı da burası olacak zaten.

3- kanat gövde birleşimi bölgesindeki diğer gövde bölmeleri (8 ve 11 numaralar) ve ön iniş takımının monte edildiği 4 ve 5 numaralı bölmeleri kitten çıkan kavak kontra parçaları fiberglass kumaş ve epoksi ile güçlendirerek kullanmak. Kanat bölgesindeki bölmeler iki taraftan ikişer kat 160gr/m2 öndeki bölmeler her iki tarafına bir kat 160gr/m2 kumaş ile ve katlar arasında lif yönleri 45 derece çevrilerek güçlendirmeyi planladım.

İlk iş kayın kontra plakadan 9 ve 10 numaralı bölmeleri kestim. Bunlar toplamda kitten çıkan kavak kontra bölmelerden 67 gr daha ağır çıktılar ama çok daha sağlamlar.

Sonra diğer kavak kontra parçaları cam elyafı kumaşla kapladım. Parçaları naylon arasında korumaya alıp üzerine de ağırlık koyup kurumaya bıraktım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sabaha epoksi donunca parçaları presten alıp fazlalık kumaşları traşladım. Nihayi temizlik sonra yapılacak.

Değişiklik yapılan tüm parçalar birarada:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Cam elyafı güçlendirmenin getirdiği ilave ağırlık da yaklaşık 100gr civarında oldu...

Bir de marangoz bulup güç bela anlaşıp modeli inşa edeceğim “mobil” tezgahın parçalarını kestirdim.

Ya bu akşam ya yarın akşam bir güncelleme videosu çekip yayınlayacağım :)
 
Yol haritası iyice netleşmiş ve imalat öncesi nerede ise tüm hazırlıklar tamamlanmamış, daha ne olsun %p:bravo:

Güncelleme Videosunu merakla bekliyoruz Evren Hocam :RCKolik:
 
Tezgahı da büyük ölçüde tamamladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Düzlükten yana sıkıntı yok, yüzey gayet düz oldu, ama evde olduğundan “emin” olduğum L vidalama köşebentlerini bulamadığım için üstteki kıraçı destekleyen parçaları ana tablaya sabitleyemedim henüz...

Gidip yenilerini alır almaz evdekilerin ortaya çıkacağından de eminim...
 
Güzel oluyor.

Crutch yerine ben payanda diyorum. Bilmem doğru mu? :saygilar:

Teşekkürler Levent Bey, payanda aslında doğru denebilir, en nihayetinde bu şey bir nevi destek, “crutch” kelimesi de özünde destek fonksiyonunu içeriyor. Öte yandan bu “şey” sadece destek olmadığı için destek demek istememiştim, sanki haksızlık olur gibi düşünmüştüm :):):) Payanda daha “havalı” bir kelime ama, hem de bir miktar mimari estetiği barındırıyor, güzel bir öneri teşekkür ederim. Hadi bundan sonra Payanda diyelim :thumbup:

Kesinlikle öyle olur :lollol::lollol:

Evden çıkmaya üşendiğim için önce 3D yazıcıda basabileceğim bir köşe desteği tasarlayıp bastım, sonra da kendi kendime niye bu kadar “target fixation” halinde olduğuma kızıp ne desteği kardeşim, bas epoksiyi, gönye ile dik tut epoksi donana kadar oldu bitti dedim...

Her destek plakasını teker teker yerlerine epoksi ile yapıştırdım, tablaya ve eksene dik olduklarından da emin oldum. Sonuç gayet güzel oldu, üst yüzeyleri tam anlamıyla düzlemsel 4 desteğim oldu.

Gövde bölmelerini de temizleyip teker teker payandaya geçirdim, kanat kök sinirinin gövdede olacak tarafını da yerine oturttum.

Yapıyı da desteklerin üzerine oturtup lazer, gönye cetvel, eldeki bilimum ölcü aletiyle merkezleyip payandayı desteklere iğneledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şu ana kadar halen lego modundayız :) payandanın kendisi hariç diğer parçalar hep kuru, yani yapıştırıcı henüz devreye girmedi. Bölmelerin diklikleri, merkezde oldukları, hizalamalari vs vs herşeyden emin olunca önce bölmeler payandaya yapıştırılacak, sonra da gövdenin “kafes”ini oluşturacak çıtalar teler teker yerlerini alacaklar...

Dün gece bölmelerin hazırlanması tahminimden çok daha fazla zaman aldığı için videoyu çekemedim, bu akşam kısmetse gelir video da. Videoda bir “çakma” kutu açılışı da olacak :coolxf::coolxf::coolxf:
 
Ben bu modelin imalatını nedense daha çok sevdim :D

Adminim açıkçası ben de çok sevdim bu inşaa yöntemini, 92’de tasarlanmış olmasına rağmen ve CAD kullanınladan elde çizilmesine rağmen parçaların birbiriyle uyumu gayet iyi. Ufak tefek simetri kaçıklıkları da modelin boyutu nedeniyle gayet rahat arada kaynıyor.

Görünen o ki hiç yapıştırıcı kullanmadan tüm gövde bölmelerini, kanat ve iniş takımı desteklerini ve gövde çıtalarının önemli bir kısmını biraraya getirebileceğim. Bu sayede herşeyin hizalı ve düzgün olduğundan iyice emin olup sonra ek yerlerine ince CA damlatarak iskeleti o haliyle sabitleyebileceğim. Sadece kanat gövde birleşimi, iniş takımı gibi kritik parçaları söküp epoksi ile yeniden yapıştırmam gerekecek...
 
Adminim açıkçası ben de çok sevdim bu inşaa yöntemini, 92’de tasarlanmış olmasına rağmen ve CAD kullanınladan elde çizilmesine rağmen parçaların birbiriyle uyumu gayet iyi. Ufak tefek simetri kaçıklıkları da modelin boyutu nedeniyle gayet rahat arada kaynıyor.
Gerçekten çizenin ve dizayn edenin ellerine sağlık. O yıllar için şahane bir iş çıkarmışlar gerçekten de :thumbup: