Gyro ve Kuyruk Servo Yön Kontrollü

Gyro ve Kuyruk Servo Yön Kontrollü

Arkadaşlar 450 lik flybarlı helimi tork tube dan kayışlı sisteme geçirdim. %50 gazdan sonra heli kendi etrafında dönmeye başlıyor. Kuyruk yönlerini,pal yönlerini ,pitch slider yönünü falan hepsini kontrol ettim. 180 cfx modelimde nasılsa 450 lik helimdede aynı.Gyro modunuda kontrol ettim.Acaba başka neden dolayı olabilir ?
 
Gyro ve Kuyruk Servo Yön Kontrollü

Gyro düzeltme yönü yanlış olabilir...Uçurmadan önce , kuyruk bize bakarken modelin kuyruğunu elimizle sağa itince , kuyruk pallerimizin hücum kenarları , sola doğru dönüyorsa yön doğrudur. Dönmüyorsa düzeltme yönü yanlış..Bu kontrolü uçmadan yapmamız lazım.Ama yön doğru ise , kuyruk sola burnu sağa doğru fazla dönüyorsa , kuyruk pal açıları ortada sıfır değil , biraz daha geriden açı alıyor ve link boyu ile oynayıp ortalamamız lazım.Burun sola kuyruk sağa kaçıyorsa , yine link boyu ile ayar yapmak gerek , çünkü heli kuyruk tutamıyor demektir.Gyro ayarı ile ilgili tüm konu ve videoları izle , mutlaka gözden kaçırdığın bir ayar var , kuyruk servo limitleri de kısık olabilir , gyro markası neyse , onuda belirt , kullanan arkadaşlar daha çabuk yardımcı olabilirler..... :saygilar:
 
Gyro ve Kuyruk Servo Yön Kontrollü

Hakan abi aslında hiç bir ayarı değiştirmeden heliyi direk kayışlı sisteme geçirdim. Limitleri link boylarını falanda tam ayarladım. Ama dediğin gibi tekrardan gözden geçireceğim. Bu arada Gyro nun markası kds800.
 
Gyro ve Kuyruk Servo Yön Kontrollü

kuyruk pal tutucularını ters taktısyan bu sorunu yapar, arka kuyruk pal tutucularının yönüne dikkat et, birde kayış ters takıldıysada aynı olay olur, elinle palleri saat yönünde çevirince kuyruk palleride arkaya doğru alttan yukarıya doğru dönmeli


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gyro ve Kuyruk Servo Yön Kontrollü

Teşekkürler Mesut Abi. Haftasonu tekrardan gözden geçireceğim...
 
Ynt: Ynt: Gyro ve Kuyruk Servo Yön Kontrollü


Hakan'ın 1 adet daha kontrol videomuz var. Sonra nasip olursa SIFIRDAN AYAR Videoları gelecek, yani inşallah :laugh:
Mehmet Abi merhaba,

Günaydın. Paylaşımlarınız için öncelikle çok teşekkürler. Ama çok yeni olduğumdan dolayı cahilliğim affola :) kuyruk servosu örneğin V911 de ve yeni aldığım E180 modelinde yok peki nasıl rudder yapıyor bu helikopterler?

Bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

Çok teşekkürler.

Serkan
 
Kuyruk motoru devrini elektronik olarak ayarlayarak sağlıyor.
Kafa devri gaz verdikçe hızlanır, buna bağlı olarak helinin dönme momentum isteği de o oranda artar.Bunu karşılayıp , helinin havada dönmesine engel olan güç kuyruk rotorudur , kafa hızına bağlı olarak kuyruk da hızlandırılır ki , Heli stabil uçsun
Mikrolarda kuyruk palleri sabittir, yani collective açılar ile oynayarak ,kuyruk mekanizmasının direncini düşürüp veya artıracak bir mekanizmaları yoktur , bu fiziksel olarak hem zor bir iştir hem çok minik ve teferruatlı parça sayısı demektir, ayrıca en önemli sebep olan ağırlıktan tasarruf etmek de lazımdır ki, kuyruk servosu bu nedenle konulmaz....Bunun yerine tüm bu mekanizmanın görevini taklit eden elektronik ayar yapılır, o da anakart üzerine konan minicik bir devredir..
Mikro gibi görünüp , mikro olmayan modeller de vardır.Bu modellerde tıpkı büyük helilerde olduğu gibi kuyruk aktarma, hareketli rotor, kuyruk servosu gibi parçalara sahiptir.Ancak uçurması ve tamiri daha büyük ustalık ister, hem tamiri oldukça zordur, hem sabır ister hem düşmelerde daha kırılgan bir yapıya sahiplerdir.:saygilar:
 
Kuyruk motoru devrini elektronik olarak ayarlayarak sağlıyor.
Kafa devri gaz verdikçe hızlanır, buna bağlı olarak helinin dönme momentum isteği de o oranda artar.Bunu karşılayıp , helinin havada dönmesine engel olan güç kuyruk rotorudur , kafa hızına bağlı olarak kuyruk da hızlandırılır ki , Heli stabil uçsun
Mikrolarda kuyruk palleri sabittir, yani collective açılar ile oynayarak ,kuyruk mekanizmasının direncini düşürüp veya artıracak bir mekanizmaları yoktur , bu fiziksel olarak hem zor bir iştir hem çok minik ve teferruatlı parça sayısı demektir, ayrıca en önemli sebep olan ağırlıktan tasarruf etmek de lazımdır ki, kuyruk servosu bu nedenle konulmaz....Bunun yerine tüm bu mekanizmanın görevini taklit eden elektronik ayar yapılır, o da anakart üzerine konan minicik bir devredir..
Mikro gibi görünüp , mikro olmayan modeller de vardır.Bu modellerde tıpkı büyük helilerde olduğu gibi kuyruk aktarma, hareketli rotor, kuyruk servosu gibi parçalara sahiptir.Ancak uçurması ve tamiri daha büyük ustalık ister, hem tamiri oldukça zordur, hem sabır ister hem düşmelerde daha kırılgan bir yapıya sahiplerdir.:saygilar:
Çok teşekkür ederim değerli teknik yorumlarınız için :) Aydınlanmış oldum şimdi.