Heli Sınıflarına Göre Motor , ESC ve Pil Tavsiyeleri

İlker Sönmez

Tecrübeli Uye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,494
Tepkime puanı
2,511
Yaş
47
Konum
Adana
Web sitesi
www.drilkersonmez.com
İlgi Alanı
Heli
Son yıllarda RC helikopter dünyasında elektrikli modellere doğru büyük bir göç vardır. Hemen hemen herkes patlar motorlu modellerini elektrikli modeller ile değiştirmektedir. Bana göre bunun sebebi , pil ve elektrik motorlarında gelişen teknoloji ile ayar , bakım ve masraf olarak elektrikli sistemlerin avantajlı hale gelmesidir.

Elektrikli modellerde motorun gücü watt olarak ölçülür. Helikopterin çevirdiği pal boyuna göre gerekli motor gücü değişir. Büyük palleri çevirmek için daha gülü motorlar gereklidir , güçsüz motorlar pallere yük bindiğinde devir kaybederler.

Motor - ESC - Pil üçlüsü ayrılmaz bir üçlüdür ve birbirine uygun olmalıdır. Bu üçlüden herhangi biri darboğaz oluşturursa performans kaybı yaşanır.

Modellerde pal boyuna göre öncelikle Motor seçilmeli , esc seçimi motora göre yapılmalıdır. Pil seçimi ise modelin motorun akım ihtiyacına göre (C değeri) , modelin ağırlığına , istenen uçuş süresine (mah değeri) göre seçilir. Pillerin mah ve C değerleri büyüdükçe ağırlıkları da artmaktadır , o yüzden ne kadar büyük pil o kadar iyi demek değildir. Aşırı ağır piller aksine uçuş süresini kısaltır modelin atikliğini azaltır. Bu yüzden optimum pil seçimi denen bir kavram vardır. Bütün bu konulara kabaca değineceğiz.

Öncelikle her modelin yapısal olarak çevirebileceği belli bir pal boyutu vardır ve kuyruk boyu ile sınırlıdır. Önerilen palden uzun pal kullanımı kuyruk borusunun uzatılmasını gerektirir. Aksi halde ana pervane kuyruk pervanesine çarpabilir ve kırıma sebep olur. Ayrıca pal boyu büyüdükçe motoru ve pilleride büyütmek gereklidir o yüzden büyütmeyle uğraşmak yerine daha büyük model almak daha akıllıcadır. Genede büyütmek ve modifikasyon için planlanmış modeller vardır. Başarılı bir şekilde modifiye edilebilirler.

Standart kullanıcı için helikopterin kullanım kılavuzunda önerilen pal boyları en idealidir.

300 mm ile 425 mm pal ceviren 450 ve 500 sınıfı helikopterler genelde standart motor esc ile gelmektedir o yüzden bu yapıları upgrade etmek masrafa değmez zira çoğu zaman modelin toplam değerinden fazla tutmaktadır. Genede ufak modellerini upgrade etmek isteyenlerin merak ettiği noktalar olursa cevaplayabilirim.

Burada asıl amaç kit olarak (elektroniksiz) gelen modeller için motor esc ve pil seçimine yardımcı olmaktır. Bunun dışında bu kitler için Servolar , FBL ünitesi , BEC seçimleri ayrı bir başlıktır.

1- Motor Seçimi

Yanlış motor seçimi, özellikle pilotaj olarak seviyeniz iyileştikçe , motora daha çok yük verdikçe, modelde devir düşmesine ve hareket kesintilerine neden olacaktır. Düşük pilotaj seviyelerinde de düşük collective management (helikoptere gereğinden fazla büyüklükte komutlar vererek gereksiz yük bindirme) nedeniyle gene motor devir kaybedecektir. Her türlü yetersiz motor kendini gösterir. Genelde ekonomik yönden uygun motor seçilmeye çalışılsa da motorlar kolay bozulan parçalar değildir. Bir defa alınca her modelde kullanılmaya devam edilebilir.

Yukarıda da belirttiğimiz gibi öncelikle motor seçiminden başlarız , pallere göre gerekli motor güçleri yaklaşık olarak şöyledir:

- 500-520 mm pal için 4020 serisi 1800 watt civarı
- 550 mm pal için 4025 serisi 2300 watt
- 570 mm pal için kde direct 600xf serisi 3000 watt
- 600-630 mm pal için 4035 serisi 3500-4000 watt
- 690-700 mm pal için 4525-4530 serisi 4500-5000 watt civarı

Motor seçiminde kesin bir çizgi yoktur uçuş sitili genelde motorun güç ihtiyacını belirler , yani aslında modelin ayağını yerden kesmek için bir çok mtor kullanılabilir , burada amacımız ideal motoru belirlemektir. Bu yüzden motorları iki grupta inceleyebiliriz , düşük performans (sport flight) motorlar ve yüksek performans 3D motorlar.

2- Motora Göre ESC Seçimi

ESC seçimi motorun çektiği ampere göre ve modelin kullandığı pillerdeki hücre sayısına (motorun voltajına) göre belirlenir.

Motorların üreticileri tarafından verilen özelliklerinde devamlı olarak kaç amper çektikleri ve anlık olarak maksimum ne kadar amper çekebilecekleri belirtilir. Örneğin devamlı 100 amper çeker , anlık 120 amper çekebilir diyen bir motora 80 amperlik bir ESC takmak olmaz. Bu motora 100 amper veya üzeri bir ESC takmak gerekir. Çoğu esc üzerinde yazan değerin 1.5 katı kadar anlık amper ihtiyacını karşılayabilmektedir. Yani 100 amper ESC 150 amper anlık akımları verebilir. Genede kendini güvende hissetmek isteyenler (benim gibi) genelde motorun anlık maksimum amper değeri kadar esc kullanabilir. Yani yukarıdaki motor örneği için 120 amper ESC tercih edebilir.

Genel olarak helikopterlerde 6S = 6 HÜcre = 22V ve 12S = 12 Hücre = 44V piller kullanılır. Bu iki türün kullandığı motorlar farklıdır. Voltaja göre motor seçimi derken bu değerlerden bahsediyorduk. Büyük helikopterler yüksek voltajda çalışan güçlü ve torklu motorlar kullanırlar. ora boy modeller 22v ile çalışan motorlar kullanırlar. Burada motorun değişme noktası 600 mm pal kullanan modellerdir. Yani 550 mm palli modeller 6S , 600 ve üzeri modeller 12S setup gerektirir. Bu sınırlar esnetilebilir ancak 600 bir modele 6S setup kurmak modelin uçuş performansını düşürecektir.

Hep kullacağımız formül watt = volt x amper olacaktır. Bunu bir kenara not edelim. Watt motorun gücü , volt pilin hücre sayısı , amper ise geçen akımı gösterir.

Şimdi 6S 22volt bir motorda 2200 watt güç almak için 100 amper akım geçmesi gerekirken , 12 S 44volt motorda aynı gücü 50 amper ile alabiliriz. Anlaşılır olması için basitleştirdiğimiz bu örnekte tabiki verimlilik ısı ile kaybedilen güç vs hesaba alınmamıştır. Özetle 6S motorlar 12 S motorlardan daha fazla amper çekerler. Bu elektroniklere , pillere , bağlantı kablolarına daha çok yük bindirir ve daha fazla ısınmasına sebep olur. 6S uygulamalarda kaliteli pil , esc ve konnektör kullanmak daha önemlidir. Bu yüzden iki tür ESC vardır : Low voltage (LV) 30 volta kadar olan ESC ler ve High Voltage (HV) 50-60 volta kadar olan ESC ler. Gene ESC'mi,zi motora göre seçeceğiz.

ILAVE Bilgi: CC Cap denen devre aslen ESC ile pil arasına eklenen bir kapasitör. Belli oranlarda elektrik depolayıp pillerden gelen voltajda dalgalanma olduğunda ESC'nin bu voltaj dalgalanmalarından (ripple) zarar görmesini engelliyor. Data kayıtlarına baktığımızda CC cap kullanımının ripple düzeyini devamlı olarak güvenli sınırlarda tuttuğunu görebiliyoruz. Voltaj dalgalanmalarının en büyük sebebi genelde pilin kalitesidir. Modellerimizde zaten Pulse ultra series kullandığımız için düşük olan dalgalanmayı sıfıra yakın düzeye getirebiliyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3- Motora Göre Pil Seçimi

Pil Seçimine gelince modele göre seçmek gereklidir , aslında pil fiyatları ve kargo ücretleri göz önüne alınca artık modellerimizi elimizdeki pillere göre seçiyoruz. Gene motorun çektiği akıma göre pilin akım verebilmesi gereklidir. Burada pilin üzerindeki C değeri önemlidir. C değeri deşarj , akım verme hızını gösterir. Yükse C li piller daha çok akım verebilir. Gene örneklemek gerekirse Motorumuz 120 amper güç çekebiliyorsa pilin bunu verebilmesi gerekir. Pİllerin ne kadar akım verebileceği şöyle hesaplanır:

(Mah değeri /1000) x C = Amper , yani 5000 mah 30 C bir pil 5x30= 150 amper akım verebilir. Pillerin üzerindeki C değerleri her zaman gerçeği yansıtmayabilir. Bu yüzden kaliteli pil tercih etmek daha sağlıklıdır. Pillerin yeterli akım vermediğini aşırı ısınmasından anlayabiliriz. Pillerin 50 derecenin üzerine çıkması ve şişmesi akımı yeterli veremediğinin göstergesidir.

Pillerin hangi modele göre hangi mah aralığında ve ağırlıkta olacağı genelde model üreticisinin önerilerinde vardır. Her modele göre ufak değişiklikler gösterebilir.

Örnekler:

Örneklemeleri modeller üzerinden yapmak isterim bu şekilde daha açıklayıcı olacaktır. Çeşitli pal boylarında elektrikli modeller örnekleyerek bunlara kullanılması gereken motor - esc kombinasyonlarını belirteceğiz

500 mm pal çeviren modeller için örnekler Goblin 500 , 520 mm pal çeviren modeller için örnek Gaui X5

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


- 500-520 mm pal için 4020 serisi 1800 watt
Scorpion HKIII-4020-1350KV :
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Max Lipo Cell 6s
Motor Kv 1350KV RPM/Volt
Max Continuous Current 90 Amps
Max Continuous Power 1890 Watts

Uygun ESC : 90 -120 Amper LV ESC

550mm Pal Çeviren Modellere Örnekler Titan X50, Synergy E5 , Logo 550

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


- 550 mm pal için 4025 serisi 2300 watt
Scorpion HKIII-4025-1100KV :
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Max Lipo Cell 6s
Max Continuous Current 100 Amps
Max Continuous Power 2200 Watts

Uygun ESC: 100-130 amp LV ESC

570 mm pal çeviren modellere örnek Goblin 570

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


6S setup için kde direct 600xf serisi 3000 watt
KDE DIRECT 600XF-1100 HP :
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Voltage Range :22.2 V (6S) - 29.6 V (8S)
Kv :1,100 RPM/V
Maximum Current : 250+ A (2 sec)
Maximum Power :5,500+ W (2 sec)
Continuous Current :139+ A
Continuous Power :3,050+ W

Uygun ESC : 130-150 amper LV ESC

12S Setup için Scorpion HKIII 4025-550 KV

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Max Lipo Cell 12S
Max Continuous Current 65 Amps
Max Continuous Power 2850 Watts

Uygun ESC : 80 amp HV ESC

600-630 Sınıfı modellere örnekler: Goblin 630 , Align Trex 600 , Compass 6HV

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



600-630 mm için 3500 watt
Scorpion HKIII-4035-500KV (3500 watt) yada HKIII-4035-560 (4200watt)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4035-560 Özellikleri:

Stator Diameter 40 mm (1.57 in)
Stator Thickness 35 mm (1.024 in)
No. of Stator Arms 12
Magnet Poles 10
Motor Kv 560KV RPM / Volt
Max Continuous Current 100 Amps
Max Continuous Power 4200 Watts
Weight 460 Grams (16.22 oz)
Outside Diameter 49.98 mm (1.97 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.235 in)
Body Length 61.8 mm (2.43 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.93 in)
Max Lipo Cell 12s
Peak Current 120A (5 seconds)
Peak Power 5200 Watts (5 seconds)
Motor Timing 5deg
Drive Frequency 8kHz

Uygun ESC: 120 amper HV ESC

4035-500 KV Özellikleri:

No. of Stator Arms 12
Magnet Poles 10
Motor Kv 500KV RPM / Volt
Max Continuous Current 84 Amps
Max Continuous Power 3500 Watts
Weight 460 Grams (16.22 oz)
Outside Diameter 49.98 mm (1.97 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.235 in)
Body Length 61.8 mm (2.43 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.93 in)
Max Lipo Cell 12s
Peak Current 104A (5 seconds)
Peak Power 4600 Watts (5 seconds)
Motor Timing 5deg
Drive Frequency 8kHz

Uygun ESC: 80 amp HV ESC

700 Sınıfı Örnekler: Align Trex 700 , Goblin 700 , Gaui X7

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


690 - 720 paller için 4500-5000 watt

Scorpion HK-4530-540KV (Limited Edition)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Özellikler:

Stator Diameter 45 mm (1.77 in)
Stator Thickness 30 mm (1.18 in)
No. of Stator Arms 12
No. of Stator Poles 10
Motor Wind 9 Turn Wye
Motor Wire 1-Strand 1.5 mm
Motor Kv 540KV RPM/Volt
No-Load Current (Io/10V) 2.11 Amps
Motor Resistance (RM) 0.010 Ohms
Max Continuous Current 115 Amps
Max Continuous Power 4800 Watts
Weight 565 Grams (17.25 oz)
Outside Diameter 56.7 mm (2.23 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.24 in)
Body Length 60.6 mm (2.39 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.94 in)
Max Lipo Cell 12s
Max Peak Current 250A (2 seconds)
Max Peak Power 11000 Watts (2 seconds)
Motor Timing 15deg to 24 deg
Drive Frequency 8kHz

Uygun ESC: 160 amper HV ESC

QUANTUM OUTRUNNER BRUSHLESS HELI MOTOR(4530- 500KV )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Özellikler:

Stator Diameter 45MM
Stator Thickness 30MM
No. of Magnetic Poles 10
No. of Stator Arms 12
Motor Kv 500 RPM/Volt
Max Continuous Current 125 Amps
Max Continuous Power 5000 Watts
Weight 556 Grams
Overall Shaft Length 102.85mm
No-Load Current (lo) 2.0 Amps@10V
Motor Resistance (Rm) 0.010 Ohms
Outside Diameter 56.8MM
Shaft Diameter 8MM to 6MM
Body Length 60.7MM

Uygun ESC : 160 amper HV ESC

İsmi geçen motorlar arasında misal Kontronik yok , işçilik ve ağırlık olarak en başarılısı onlar ancak fiyatlar yüksek olduğu için elit bir tabakaya hitap ediyor. Benimde hiç kullanma şansım olmadı.

KDE motorları ise performans setuplarda görülüyor , değerleri scorpiona göre daha üstün daha sorunsuz fiyatları scorpiondan biraz daha yüksek yada aynı seviyelerde
Scorpion motorlar , sadece motor-esc üretiyor olmanın getirdiği çeşitlilik ve stok avantajına sahip. Güç olarak kullanıcıların %99 una yetecek güce sahip , çoğu kişinin tercihi olması doğal.
Quantum motorları ise kalite olarak üst düzey ancak 6S motorları güçsüz kalıyor , 4125 serisinin goblin 570 çıkana kadar çıkmaması bence hataydı. Scorpionunda güçsüz motorları var ama aynı boyda güçlü alternatifleride var. O yüzden çeşit çokluğu önemli.

Bir başka husus motorların üzerine konan kar payı , scorpion ve quantum motorlarda fabrika satıcıya daha çok kar payı marjı veriyor , o yüzden herkes bunları satmak taraftarı , yaygınlaşmanın belkide en önemli sebebi bu.



İlgili diğer konuları bakmak için :

RC Helikopter Sınıfları - Size Classification

Üst Seviye Heli Toplama Rehberi :
Yeni bir 700 seçmek için araştırmadayız
RC Helikopterlerde 6S ve 12S Elektronik Konfigurasyon Seçimi, Artı ve Eksileri
Helilerde Kullandığınız BEC Unite Tavsiyeleri
Helilerde Kullandığımız LV ve HV ESC Unite Tercihlerimiz
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard
Governor Nedir Nasıl Ayarlanır? (ESC dahili governorları)
Helilerde Doğru Batarya Konnektör Seçimi
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet ÖKMEN
Heli Sınıflarına Göre Motor Tavsiyeleri

Yine süper bir konu, yine hap gibi reçete :thumbup: Eline sağlık Ilker hocam :)

Bakalım diğer arkadaşlarımızdan ne gibi katkılar ve ilaveler gelecek :thumbup:

Bu arada Tareq ve Alvin ile tanisip muhabbet eden birisi olarak azicik ukalalik yapayim :laugh: Oncelikle dikkat ettigim kadari ile her ikisinin de getirdigi yaklasik 8 modellin tumunde SCORPION motor kullanilmisti.

Tareq ile motor konusunu ozellikle sordum, Scorpion motorlarina bakim yapiyor musun diye. Adam ne bakimi dedi :D Hani ureticisinin tavsiye ettigi yaklasik her 15 ucus sonrasi yaglama konusu dedim. Tareq soyle bir bakti ve dedi ki "Oyle bur durum olsa ben bakim yapmaktan ucamam ki" dedi. Ornegin 300 ucustan fazla kullandigi Scorpion motoruna su ana kadar ozel herhangi bir bakim yapmamış. Ona gore diger motorlar ne ise Scorpion da o.

QUANTUM motor hakkinda sordum. Ilk ciktiginda kullanmis ama ona yetersiz gelmis. Ama ben yine de Goblin 570 Quantum motor alacagim buyuk ihtimal, ne de olsa Tareq degilim :laugh:

Ama ne yazik ki KDE hakkindaki dusuncelerini sormayi unutmusum.
 
Heli Sınıflarına Göre Motor Tavsiyeleri

İsmi geçen motorlar arasında misal kontronik yok , işçilik ve ağırlık olarak en başarılısı onlar ancak fiyatlar yüksek olduğu için elit bir tabakaya hitap ediyor. Benimde hiç kullanma şansım olmadı.
KDE motorları ise performans setuplarda görülüyor , değerleri scorpiona göre daha üstün daha sorunsuz fiyatları scorpiondan biraz daha yüksek yada aynı seviyelerde
Scorpion motorlar , sadece motor-esc üretiyor olmanın getirdiği çeşitlilik ve stok avantajına sahip. Güç olarak kullanıcıların %99 una yetecek güce sahip , çoğu kişinin tercihi olması doğal.
Quantum motorları ise kalite olarak üst düzey ancak 6S motorları güçsüz kalıyor , 4125 serisinin goblin 570 çıkana kadar çıkmaması bence hataydı. Scorpionunda güçsüz motorları var ama aynı boyda güçlü alternatifleride var. O yüzden çeşit çokluğu önemli.

Bir başka husus motorların üzerine konan kar payı , scorpion ve quantum motorlarda fabrika satıcıya daha çok kar payı marjı veriyor , o yüzden herkes bunları satmak taraftarı , yaygınlaşmanın belkide en önemli sebebi bu.
 
Heli Sınıflarına Göre Motor Tavsiyeleri

Çok güzel bir konu olmuş abi eline saglık :) şimdi bu vesileyle 570 setupıma katıldıgını görüyorum doğrumudur :) bide 6-8s kullanım açısından ne düşündüğünü de öğrenebilirmiyim 550-600 lük modelleri.
 
Heli Sınıflarına Göre Motor Tavsiyeleri

570 yeni bir kavram ve test edilmesi gerekiyor. Ancak 6S 12S karşılaştırmalı videoları arasında 12S lehine gözle görülür bir fark var. Pilotaja da bağlı olabileceği için birinci elden kullananların yorumlarına bakmak lazım.

Modeli 8S kullanmak tabi mümkün ancak ekonomik değil. En büyük sıkıntı bu setupları kullananların çok az olması , alacağın 700-800 kv motorların ikinci eli hemen hemen hiç yok .

Örnek olarak headspeed hesaplamada 8S pil , goblin 500/570 ana dişli , 22t pinion , hedef kafaturu 2500-2600 , governor vbar seçince motor kilovatının 700 olması gerekiyor.

4S iki tane pili seri bağlayacaksın ancak daha sonra bu pilleri nerede kullanacaksın gibi bir sürü sorun var. Ben genelde pillerimi diğer modellerde de kullanabileceğim şekilde ayarlıyorum. Hatta Gaui X5 için ayrı pil almayayım diye modele 4500 mah sığdırmak için kaç takla attığımı okumuşsundur. Pil işi gerçekten masraflı. Bizim ana makinalarımız 700'ler olduğu için 700'de kullanılamayacak pillere yatırım yapmamalı diye düşünüyorum. Sırf bu yüzden 570 için 12S setup yerine yüksek güçlü bir 6S setup düşünüyorum.

Mevcut filo programım şöyle:

Gaui X5 : Scorpion 4020-910KV 1850 watt - 520 pal - stock 100 amp LV esc
Goblin 570: KDE Direct 600xf-1100 3000watt - 570 pal - Castle 120 HV (130LV ile arasında pek fiyat farkı olmadığından ilerde 12S setuplarda kullanılabilir diye tercih ediyorum)
Gaui X7 : Quantum 4530-500 KV 5000 watt - 700 pal - Castle 160 HV

Hepsinde 4500-5000 mah 45C pil kullanılacak. Özetle hep ilerisini düşünerek standart bir düzen oluşturma taraftarıyım. 8S bayağı bir standart dışı olduğu için daha sonra elimizde atıl olarak kalma ihtimali yüksek. Performans olarak verimli olabilir ancak tamamen zarar edilecek bir setup.

Maliyet olarak bakılınca 8S setupda kullanabileceğin motor HK 4025-730kv motorun gücü 2600 watt , fiyatı 170 USD , mevcut 6S pilleri kullanabileceğin 600xf-1100 3000 watt motorun fiyatı 215 USD. Arada 45 USD fark var. Elindeki pilleri bilmiyorum ama 4S pil yoksa onlara vereceğin para 45 USD den fazla olacaktır.

Bu arada benim bilmediğim joker bir motor varsa farklı sonuçlar oluşabilir.
 
Heli Sınıflarına Göre Motor Tavsiyeleri

İlker Sönmez' Alıntı:
570 yeni bir kavram ve test edilmesi gerekiyor. Ancak 6S 12S karşılaştırmalı videoları arasında 12S lehine gözle görülür bir fark var. Pilotaja da bağlı olabileceği için birinci elden kullananların yorumlarına bakmak lazım.
..........
Bu arada benim bilmediğim joker bir motor varsa farklı sonuçlar oluşabilir.

Güzel bir anlatım abi teşekkürler.
Benim gibi tek model tutanların yapabileceği bir setup 8s diyelim o zaman. 8s pil 6sden pahalı 12sden ucuz ama 6s ile ağırlık arasında sadece 50gram oynuyor buda performansa etki edecektir. kde 600xf nin 8s e kadar olanı var ben onu demiştim joker motorumuz o olabilir bence :)
 
Heli Sınıflarına Göre Motor Tavsiyeleri

Konu güncellenmiştir.

 
Heli Sınıflarına Göre Motor Tavsiyeleri

İlker Sönmez' Alıntı:
Konu güncellenmiştir.
Farklı bir konu içerisinde sorulan bir sorudan gerçekten süper bir konu çıktı Ilker Hocam, eline emeğine sağlık :bravo:

Özellikle son düzenlemelerin ile benim gibi "Kit" + "Elektronik" seçiminde model toplayacaklar için kaynak bir eser olmuş, hele bir de ilk tercübesi olacak ise :RCKolik:
 
Heli Sınıflarına Göre Motor , ESC ve Pil Tavsiyeleri

Çoğu kullanıcı, bazen ben bile :laugh:, Align'in elektronik dahil kitlerini pek beğenmeyiz ve kalite ve dizayn olarak yetersiz buluruz. Bu kısmi olarak doğrudur aslında, yani Align ürünleri en üst kalite değildir.
Fakat şahsi fikrim bana göre fiyat/ performans iliskisi dikkate alındığında en optimum çözümleri bize hazır olarak sunan başarılı bir firmadır.

Benden modelcilik anlamında cok eski olan Türker kardeşim, yıllar önce Align piyasaya girmeden ve girdikten sonraki dönemleri anlatır ve Align firmasının piyasaya girmesi ile özellikle modelciliğe başlamanın ne kadar kolaylaştığına vurgu yapar.

Konuya yabancı olan, yani yeni başlayan arkadaşlarımızın bile, İlker hocamızın bu yazısını okuyunca, Kit + Elektronik şeklinde helinin ayrı ayrı satın alıp toplamanın aslında ne kadar zor ve bilgi gerektiren bir iş olduğunu daha net anlamışlardır diye düşünüyorum

Bu toplamayı yaparken bir de yetmiyormuş gibi kendimize extra bir hedefte koyuyoruz : "Toplayacağım heli en üst donanımda olsun ama ucuz olsun" :D Malum bu ikisi bir arada pek olmuyor :laugh:

Oysa Align alınca içinden bu çıktı diye gönül rahatlığı ile kullanıyoruz. Kaldı ki çoğumuzun pilotaj seviyesi bu donanımlar için hayli hayli yeterli.

Özetle Teşekkürler ALIGN, IYI KI VARSIN :lollol: :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Heli Sınıflarına Göre Motor , ESC ve Pil Tavsiyeleri

TAŞINMIŞTIR.

 
Heli Sınıflarına Göre Motor , ESC ve Pil Tavsiyeleri

Evet Goblin 570 elektronikleri sipariş öncesi son dönemeçte :laugh: Gerçi nihai karar verilip, onay alınmadı ama madem burada konumuz hazır açılmış ben de paylaşayım dedim ;)

Motor: KDE DIRECT 550XF-1200-G3 HP BRUSHLESS MOTOR FOR 500/550/600 Heli


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


ESC: Her ne kadar Castle pek sıcak olmasam da, KDE motor direkt Castle önerdiği için ESC seçimiz ileri de 12S de hazırlık olması amacıyla:
PHOENIX EDGE 120 HV (50V 120 AMP) BRUSHLESS ESC

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


PIL : Her ne kadar 5500 mAH sığıyor olsa da ilerisini düşünerek pil tercihimizi 5000 mAh olarak belirledik. 45C yeterli olacağını düşünüyoruz.

PLU45-50006 - PULSE LIPO 5000mAh 22.2V 45C

 
Heli Sınıflarına Göre Motor , ESC ve Pil Tavsiyeleri

:saygilar: merhaba arkadaşlar ,ben goblin 700 de scorpion motor kullandım, peformans çok iyi ama, aşırı ısınıyor ,ve bu ısınmanın ,servoları etkilemesinden korkuyorum,ısınma derken
indikten sonra motoru ellemek oldukça zor ,ben scorpion motorların ısındığını biliyorum ,ama bu kadar ısınması sıkıntılı gibi, kanopy de kapalı olunca ,ısı artıyor ,sizler ne dersiniz? :RCKolik:
 
Heli Sınıflarına Göre Motor , ESC ve Pil Tavsiyeleri

Gecen de baska bir konuda yazmistim ayni seyi, burda da yeri gelince tekrarlamis olayim. Scorpion motorlar digerlerine gore biraz daha sicak calisir. Bunun nedeni digerlerinden daha fazla isinmasi degil, daha az sogumasidir. Butun motorlar isinir. Mesela dun ilk kez kullandigim xnova motor da el degmenin zor olacagi kadar isiniyor. Motorun ustundeki fan gorevi goren bosluklar scorpionda farklidir. Bunun icin daha sicak calisir. Ama scorpion da buna gore malzeme kullanir. Kendi yagi yada benzer ozelliklerde bir yag ile yaglamayi ihmal etmezseniz hic sorun cikmayacaktir. Tabi bunlari baska herhangi bir problem olmadigini varsayarak soyluyorum. Motorun calismasi gerekenden daha yuksek bir sicaklikta calistigini dusunuyorsaniz bunun icin kontrol edilmesi gereken en az 7-8 sey geliyor ilk anda aklima. Ama eger el degebiliyorsaniz sorun yoktur benim dusunceme gore. Eger elinizi 1 saniye kadar tutabiliyorsaniz yaklasik 70c civarindadir diye dusunuyorum, ki cok normal bir sicaklik.