HK-500 CMT TT Yıllar Sonra Uçuşa Hazır Gibi Gibi

aerodynamic

Yeni Uye
Katılım
28 Eki 2017
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Yaş
30
Herkese Merhaba ; Geçen hafta yıllardır uçurmadığım helikopterimi yeniden adam etmeye çalıştığımı söyleyip foruma dahil olmuştum. Aradan geçen süre içerisinde forumdan çok yararlandım emeğinize sağlık. Ayarların çoğu bitti fakat birkaç ufak problem kaldı. Videoyu izleyip sorularıma yardımcı olursanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Öncelikle bu resimde görüldüğü gibi 3 bölgede sorunum var.

Sorularım :
1- Videolarda bulamadım veya gözümden kaçmış flybar açısı ne olmalı. Kafayı tekrar montaj ettim trex 500 e göre bütün açılar ve paralellikler tuttu ancak flybar ile ilgili birşey göremedim yazıda sadece uzunluk ve A yazılı taraf üstte gelecek bilgisine ulaşabildim açı ile ilgili bir bilgi yok.
2- Gyrom rate modda iken hiç bir sıkıntı yok fakat head hold modda sol tarafa zorlanıyor travel adjustla mı oynamak gerekiyor ? Limit ayarı en kısada çünkü. TRavel adjustla oynadığımda head modda sıkıntı yok fakat rate modda hareket kısıtlanıyor. Bir de sağa çok kolay gidiyor sola yavaş yavaş gidiyor head modda iken bunu çözemedim.
3- Servodan gelen hafif cızırtı videoda da görüleceği üzere normal midir?
4- Resimde işaretlediğim noktada videoda da görüleceği üzere sıyırma veya takılma gibi bir olay var. Yüksek devirlerde ses kesiliyor. Yedek parçaları var değiştireyim mi zarar vermeyecek bir gres yağı iş görür mü ?

Bu sorunlarım dışında uçmaya hazır görünüyor. Büyük ihtimalle kırım olacak ama bakalım şans :D . İstanbulda olup kırım görmek isteyenlerle bir haftasonu görüşüp uçurabiliriz :D. Ne demişler uçuramadığın helikopter senin değildir ister uçabilsin ister uçamasın :D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
HK-500 CMT TT Yıllar Sonra Uçuşa Hazır Gibi Gibi

Valla çubuklu model görmeyeli ve uçurmayalı yıllar olmuş :D Hızlı bir şekilde video bakabildim, arkadaşlar daha net yazıncaya kadar şunları söyleyeyim hemen :

1- Hatılardığım kadarı ile gaz kolu ortada ve pallerde sıfır derece iken, flybar padlleri yere parallel olacak şekilde ayarlıyorduk.

2- Gyro ayarlarken, rate modda servo kolunu 90 derece ve kuyruk palleri biraz sola doğru (kuyruk arkadan bakarken) açılı olacak şekilde control rod ayarladın değil mi ? Sonra da limit ayarlarını yaptın ?

3- Servolardaki ses normal, sorun değil.

4- Ana dişli ve gövdedeki kuyruk dişlileri sağlam ve herhangi birinin dişi bozulmuş değil değil mi ? Motor ile ana dişli arasındaki boşluğu ayarlarken araya kağıt koyarak monte ettiğini düşünüyorum ?

Son olarak UÇURMA kısmına gelirsek.

Hayatında daha önce hiç 6 kanal model uçurdun mu ? Simulasyon seviyen nedir ?

500 makine pek şakaya gelmez. Eğer tecrüben yoksa bence şu aşamada hiç uçurmayı deneme. Burada sadece model kırılmakla kalmaz, allah korusun çevrene ve kendine zarar verebilirsin, aman dikkat
 
HK-500 CMT TT Yıllar Sonra Uçuşa Hazır Gibi Gibi

Firat bey,

1. Flybar acisindan kastiniz pedlerin acisi ise, pitch 0 iken pedler de 0 derece olacak

2. Gyro ayarini nerdeyse unuttum. Head modda merkez belirleme durumu vardi, buyuk ihtimalle sorununuz ondan kaynaklaniyordur. Gyronjn manuelinden arastirin. Gyro 401 ise, Futaba401'in kopyasidir, onun manueli de is gorur. Gyro head moddayken yerdeki davranislari sacma gelebilir, aslolan havada ne yapacagi.

3. Servolardan cizirti gelmesi normal, inleme gelmesin yeter.

4. Ses gelen dislilerde kirik veya kusurlu dis var gibi. Ben olsam kesinlikle degistiririm. Hk dislilerinde zamaninda sikca gorulen plastik capagi da olabilir, dislileri dikkatlice inceleyin.
 
HK-500 CMT TT Yıllar Sonra Uçuşa Hazır Gibi Gibi

Fırat merhaba gaz kolu ordada swash yere paralel ve flybar da paralel ve terazili olmalı bu şekilde pal acilarinda gaz 0 iken -11 gaz 50 iken 0 gaz 100 iken +11 ° şeklinde olmalı .sonra swash acilarin genel olarak 7,5/8° yapmalisin .bu ayarlari yaparken flybar i sabit tutabilirsen isin daha kolay olur.

HUAWEI VNS-L31 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi