Modelcinin Kırım Raporu

Modelcinin Kırım Raporu

Hayırlı olsun Cahit abi Bu motoru değiştirmekle birlikte modelin başına gelmeyen kalmadı bence bu motor uğursuz oldu ama herşey yenilendiğine göre uzun bir süre kırımsız uçarsın inşallah.
 
Modelcinin Kırım Raporu

Evet arkadaşlar, yaklaşık bir yıldır kırım yaşamazken, bu bir yılın acısını peş peşe iki kırımla çıkarmış bulunuyorum. :) Birer hafta arayla önce Goblin 700 comp, ardından Gaui X7 helilerimi istemsiz olarak toprakla buluşturmuş bulunuyorum. Hatta Türker Logo'yu elimden alıp da kurtarmasaydı onu da kırardım heralde :lol:

Bu iki kırım da heliler açısından görece olarak çok hafif atlatıldılar, ancak iki kırımda da birer takım pil ve esclerim zarar gördü, ki en üzücü yanı bu oldu. Detaylar şöyle:

Goblin 700C:

Son pilin sonlarına doğru konsantrasyon eksikliğinden durup dururken modelle bağlantımı kaybettim, o sırada yanlış hatırlamıyorsam half piro çalışmasındaydım. Oryantasyonum bir anda gidip geldi, ancak o sırada biraz panikledim. O hafta cesaretim ve özgüvenim de tavan yapmış durumda olduğu için yere oldukça yakın uçuyordum. Komut vermeye veya selflevel'a dokunmaya fırsat bulamadan modeli yerde gördüm. Bence yavaş düştü, ancak biraz diklemesine düştü.

- Hasar:

Kanopi
Boom
Ana paller
Frame'in ön kısmı
Esc
Piller

Modelin bütün mekaniğini taşıyan ana plaka, kafa, şaftlar, dişliler, kuyruk aksamı, kuyruk palleri, hatta skidler bile hasarsız kurtuldu. Eğer pal vurmasaydı boom da zarar görmeyecekti. Kanopi ve boom'u zaten değiştirmeyi düşündüğüm için çok önemsemedim, ama piller ve esc üzdü. Modelin burun kısmı darbe aldığı için darbe şiddetinin hemen hepsi piller ve esc üzerine patladı. Tesellim modelin hareketli kısmında en ufak hasar olmaması oldu, zira o kısım hem pahalı, hem de bir şekilde zarar gördüğünde komple değiştirmeden içim rahat etmiyor :) Hasarın sadece karbon kısımla sınırlı kalması dolayısıyla heliyi yeniden toplamaya karar verdim.

Gaui X7:

Goblin kırımından etkilenerek biraz daha yüksekte ve korkak uçmaya başladım X7 ile. Ancak uçuş keyfini de alabilmek için ister istemez modeli oldukça hızlı uçurmaya başladım. Yüksek ve geniş alan tarayarak, adeta speed model edasıyla uçuyordum. :) Yine son pilin sonlarına doğru soldan bir stall turn'den sonra heli tatlı tatlı süzülürken olan oldu, yine durduk yere. Ben soldan sağa doğru geçişimi yapacakken, helinin hızını yeterinde doğru kestirememiş olmalıyım ki, verdiğim elevatör komutu yeterli gelmedi. Ben dahil izleyen kimse inanamadı kırıma :D Model skid üzerine oldukça hızlı vurdu, ben tamam pert dedim içimden. Palin karbon booma vuruşunu adeta ağır çekimde izledim. Zaten escden sonra en çok karbon boom ve imzalı kanopime üzüldüm.

- Hasar:

Kanopi
Karbon boom
Ana paller
Skidler
Esc
Piller

Pillerin hasar alma sebebi gauinin verdiği battery tray'leri kullanmıyor oluşumdu. Piller kırım anında kayarak kendi ağırlıklarıyla kendilerini sıkıştırdılar. Esc ise direk darbe almamasına karşın, x7'nin acımasız frame'inin gazabına maruz kaldı. Acımasız frame diyorum çünkü, ben o cüssede bir helinin o hızla yere vurmasıyla param parça olmasını beklerdim. Sadece skidler kırıldı, frame üzerinde herhangi bir hasar oluşmadı. Pal ikiye bölmeseydi büyük ihtimalle kuyruk da hasar almayacaktı. Esc ise darbenin şiddetiyle yine kendi ağırlığıyla hasar aldı, frame'in kalıbı çıkmış escde :D Zaten team pilotları genelde escyi burunda değil de, arka tarafta frame yanına monte ediyorlar, sebebi anlaşıldı :D Bunun dışında kafa, kuyruk, kuyruk palleri, ana dişli gibi hareketli parçalarda bir problem yok. X7 tank gibi bir makine, gerçekten hala inanamıyorum.

Sonuç:

Goblin için kanopi, boom, frame ve plastik link, servo kolu gibi ufak tefek malzemeler aldım. Heliyi sökmüşken aklımda soru işareti kalmasın diyerek kayışları da değiştirdim. Rulmanları tek tek kontrol ettim, hiçbir sorun yoktu, dolayısıyla ellemedim.

X7 için, orjinal kanopi malzeme olarak, gördüğüm tüm kanopiler içinde en iyisi diyebilirim, ben bu kadar esnek ve sağlam bir kanopi görmedim. Fiyatını bence haketse de, hem yüksek fiyatı hem de stokta olmadığı için, hem de indirimde Fusuno olduğu için Fusuno marka güzel bir kanopi aldım. Karbon boom almayacağım, görüntü olarak harika dursa da, bu kadar masrafın üstüne 80$ daha eklemek gelmedi içimden, zaten orjinal kanopi de olmadığı için tam bir bütünlük sağlamayacaktı. Bunun dışında servo kolu, plastik linkler, skid gibi ufak şeyler aldım. TT ve dişlileri, boom gibi yedeklerim vardı hazırda. Heliyi bir yılı aşkın süredir kullanıyordum, ana şaft rulmanlarında da ufak pürüzler hissedince onların da yenisini aldım. Kafa ve rulmanları taş gibi, şaftlar cillop. Heli hazır sökülmüşken daha önce bir defa sorun çıkarmış olan one way bearing'i de değiştirmek istedim. Gaui'de o rulman tek olarak satılmıyor, komple hub satıyorlar ve fiyatı yüksek. Helifreak yardıma yetişti ve Amerika'dan özellikle rc rulmanları üzerine yoğunlaşmış bir siteden Helifreak'de tavsiye edilen, daha sağlam olduğu söylenen bir one way rulman seti aldım. X7'nin upgrade hub'ında iğneli tip değil, kafes olarak tabir edilen one way tipi kullanılıyor, bu sete 28$ verdim, ama içime sindi, şimdi kargosunu bekliyorum. One way hub'ı da açtığımda doğru kararı vermiş olduğumu anladım, one way'in bir dişi diğerlerinden biraz dışarda görünüyordu, sallayınca düşüverdi :D

Gelelim esc'lere. Scorpion'la iletişime geçerek 130'luk ilk escyi fabrikaya tamire gönderdim. O sırada ikinci kırım gerçekleşti, resimlerden 160'lık escnin darbeye bağlı olarak kısa devre yaptığı ve yandığı anlaşıldı, tamir olamayacağını söylediler, %50 kırım indirimi ile yenisini gönderdiler, mecburen dhl ile getirtmek zorunda kaldım ve diğer konuda bahsettiğim sorunları yaşadım. Bu sırada fabrikaya ulaşan ilk escnin de aynı durumda olduğu anlaşıldı ve yine %50 indirimle biraz da upgrade farkı vererek ikinci bir 160A esc aldım. Bu sefer dhl ile göndermeyin de ne yaparsanız yapın dedim, fedex hiç aklıma gelmemişti :D Bakalım fedex'le mal almayın diye ikinci bir konumuz olacak mı, haftaya anlarız :D

Bu kırımların maddi ve manevi etkileri ağır oldu :D Özgüven yerlerde, simde bile heliden korkar oldum. Yeni parçalar kısım kısım geliyor, goblinin herşeyi tamam, esc bekliyorum, X7'nin ise one way yolda, haftaya diğer esc ile birlikte gelir sanırım.

-End of report-
 
Modelcinin Kırım Raporu

Geçmiş olsun Emre abi şimdi anlaşıldı DHL sorunu,aslında göreceli olsa da maddi anlamda biraz yorucu olmuş genel toplamı :(
Scorpion'un da bu güzel tutumunu takdir ediyorum gerçekten %p
 
Modelcinin Kırım Raporu

Abi büyük geçmiş olsun , çok üzüldüm..
 
Modelcinin Kırım Raporu

Geçmiş olsun abi sağlık olsun hep son kırım olsun diyoruz ama olmuyor malesef

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Modelcinin Kırım Raporu

Tekrar geçmiş olsun Emre :embarras: 1 yıldan sonra kırımların üst üste gelmesi insanı gerçekten yoruyor... Neyse ki en zor kısım olan hasar tespiti ve yedeklerin siparişi bitmiş durumda, geriye zevkli kısımlar kaldı :halay:

Ben özellikle SCORPION firmasının ilgisine ve tamir edilemeyenler için uyguladı %50 KIRIM indirime hayran oldum. Bir gün yeni bir ESC almam gerekirse kesinlikle SCORPION dikkate alacağım :thumbup:
 
Modelcinin Kırım Raporu

Abi hiç birinden haberimiz yoktu, çok büyük geçmiş olsun, son olsun inşallah. Yine kesenin ağzı sonuna kadar açıldı desene :( :'(

Esc'lerin indirim durumu gayet iyiymiş, firmanın bu indirim politikasını tebrik ediyorum valla :bravo:
 
Modelcinin Kırım Raporu

geçmiş olsun emre evet kırımlar çok üzücü ve moral bozucu oluyor ama malesef bu işin dogasında var bir an önce toparlarsın inşallah modellerini ve morelini tekrar geçmiş olsun
 
Modelcinin Kırım Raporu

Emre abi tekrar geçmiş olsun , X7'de hep pil konusunda çekinmiştim bana hala korunaksız geliyor. ESC'yi bende yan tarafa almak istiyorum çünkü 160ESC canopy'i çok sıkıştırıyor ve canopy de çoktan çatlaklar oluşmaya başladı. Ama o gereksiz kablo kirliliğini de istemiyorum. Bakalım ne olacak.. Scorpionun tutumu da çok güzel , castle da böyle bir durum varmı :laugh:
 
Modelcinin Kırım Raporu

Hepiniz sağolun arkadaşlar, olacakla öleceğe çare bulunmuyor :) Sonuçta modeli her kaldırdığımızda kırılabileceği riskini göze alarak kaldırıyoruz, bu işin başka türlü yapılabilirliği yok zaten. Kırım işinin en kötü yanı şüphesiz cepten para çıkması, ikinci kötü yanı ise kargo ve gümrükle uğraşmak, bu süreçte modelin yerde kalması, ki süreç uzadıkça parayı da unutup durumun kendisine kızmaya başlıyor insan. Hep söylerim, olur da bir gün hobiyi bırakırsam bu kargo eziyetleri yüzünden olacak :)

Scorpion'un satış sonrasında da müşterisine sahip çıktığını hep dile getiririm. Daha önce de bir 130'luk escmi ücretsiz değiştirdikleri olmuştu. Şimdi de hiç talepte bile bulunmadan kendileri teklif ettiler indirimi. Hatta işi yüzsüzlüğe vurup parasız değiştirin demek bile geldi içimden de, yüzüm tutmadı :lollol: :lollol:

Cepten dünya kadar para çıkınca tabi insan kendine teselli arıyor, bu kırımların da iyi yanlarını bulmaya çalışıyorum :D Mesela x7'nin one way rulmanının gitti gidecek durumda olduğunu fark etmeme vesile oldu, belki de daha kötü bir kırımdan kurtardı beni. Servolar zarar görmedi, gaui ve sab'ın plastik kolları tam not aldı kırımlardan... Gibi düşüncelerle kendimi avutuyorum ben de ne yapayım :D
 
Modelcinin Kırım Raporu

Geçmiş olsun Emre üzüldüm kırımlara en ağır parçalar kırılmış ama sağlık olsun. bunları duydukca benimde öz güvenim kırılıyor biraz yüksek uçuyorum. Atraksiyona girmiyorum ama ne zaman uçuşa gitsem kırım günü bu gün mu acaba diye soruyorum kendime ama uçarken herseyi unutuyorum.

SM-G900F cihazımdan gönderildi
 
Modelcinin Kırım Raporu

Detaylı rapor olmuş, film şeridi gibi geçti adeta... İlki hadi neyse de, ikinci gerçekten durduk yerde oldu abi, olacağı varmış diyelim.

Pil konusunda ben stick yerine, saddle daha fazla tercih ederim Doğukan'ın aksine. Goblin'de korunaklı ama burundan girdin mi kaçarı yok sonuçta. Logoda da açıkta duruyor 12s yerleşimde...

Gaui pilotlarının tercihi tabii ki sıcaklıktan dolayı fakat, önde gerçekten esc kabak gibi (birçok modelde de yaklaşık oralarda). Yine burundan girdin mi komple modelin ağırlığı yükleniyor esc üzerine, frame kalıp çıkartıyor. Neyse ki Scorpion sağlam firma, kullanıcı hatası deyip çıkmıyorlar işin içinden (ki çıksalar da kimse bişey diyemez sonuçta bu durumda). Kendilerini takdir ediyoruz :) (dipnot: castle'dan beklemiyorum böyle bir hareket :D )

Uçuş stili olarak da kişinin kendi tercihi. İki kırımın üstüste geldi ama öncesinde de tedirgin olduğum zamanlar oluyordu yer yer. Hızlı ve alan tarayan hareketlerden çekiniyorum, ne oluyorsa bir iki saniye içinde oluyor çünkü... Onun yerine yükseklerde, durağan hareketler, halfpiro, tictoc vs daha çok tercih ediyorum. Eskisi kadar stall turn bile denemiyorum. Bunlar kişiyi tatmin eder etmez orası ayrı konu da... En azından riskten daha uzakta.


Son olarak böyle durumlar olduğunda forumda paylaşmakla paylaşmamak arasında kalıyorum ben şahsen. (kırım değil ama benzer bir durum İbrahim'in konusunda da olmuştu geçenlerde)... Kırım hepimizi üzüyor, ama ateş düştüğü cebi yakıyor hesabı... Kırım da olsa, üzücü de olsa, konusu açıldığında biraz daha sohbet havasında götürürsek, sadece "çok üzüldüm, geçmiş olsun"lardan ibaret olmazsa, olay fazlaca "dramatize" olmaz. Beni o da bayıyor çünkü bir yerden sonra ama herkesin beklentileri farklıdır.

İnanır mısınız, hala 600sx soran arkadaşlar var :) Ben kaybettikten sonra, aynı gecenin sabahında yeni heliye, motoruna, esc sine karar vermiştim zaten.
 
Modelcinin Kırım Raporu

Abi cok cok gecmis olsun.
 
Modelcinin Kırım Raporu

geçmiş olsun helikopterde böyle şeyler olabiliyor diğer malzemeleri bilmemde pil korumak için tavsiyem benim gibi makaron takın ben sağlamlık testi yapmadım ama bir tanıdığımda makaronlu uçuyor pil taşa çarptı yine birşey olmadı demişti enazından küçük kırımlardan kurtulabilir ve kesilmez pil :agreed:
 
Modelcinin Kırım Raporu

Çok geçmiş olsun Emre . Sana ve yanındakilere bişey olmadı ya gerisi can sağlığı. Bu kırımlar olmasa bazı eşikleri alamıyorum heralde .

Geçen bende goblin 700 de yanlışlıkla hold indirdim heli yerdey ken. Palleri elimle tutmak zorunda kaldım ve esc yandı. Yapıcak bişey yok.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi