Motor - egsoz arası conta

Kağan Kazancı

Tecrübeli Uye
Katılım
23 Eki 2014
Mesajlar
1,196
Tepkime puanı
1,784
Konum
Manisa
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar nitro heli motorundaki motor - egsoz arasındaki contanın malzemesini bilen var mıdır?

91 size egsoz için muffler gasket lazım, eskisi yıpranmış çok, yurtdışı siparişinde unutmuşum, yurtiçinde bulamadım.

Sanayiden tedarik edebileceğim bir malzeme tavsiyesi olan var mıdır? Şekil olarak kesip çıkartmayı planlıyorum eğer bir malzeme bulabilirsem.
 
Motor - egsoz arası conta

Klingrit conta diye satiyorlar. Ama sicaklik derecesini uyduruyorlar. Benim aldigim yandi havada, eksoz dustu sonra :) Turker'in kullandigi da yandi. Daha sonra :D
 
Motor - egsoz arası conta

Bazı lokantalarda paket yemek siparişlerinde kullanılan alüminyum kapların kapakları vardır. Bir tarafı karton, diğer tarafı alüminyumdur. Onlar düzgün kesildiği ve vida delikleri dikkatlice açıldığı zaman mükemmel iş görür.
Ama ben sanayideki parçacılardan aldığım kırmızı silikonu kullanıyorum. 400 C dereceye kadar dayanıklı bir silikon conta malzemesidir. Temizlenmiş yüzeye az bir şey sürdükten sonra vidaları eşit bir şekilde çok hafif sıkıyorum. 24 saat sonra tam sıkıyorum. Ne sızdırıyor, ne de gevşiyor...
 
Motor - egsoz arası conta

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
...Ama ben sanayideki parçacılardan aldığım kırmızı silikonu kullanıyorum. 400 C dereceye kadar dayanıklı bir silikon conta malzemesidir. Temizlenmiş yüzeye az bir şey sürdükten sonra vidaları eşit bir şekilde çok hafif sıkıyorum. 24 saat sonra tam sıkıyorum. Ne sızdırıyor, ne de gevşiyor...

Bu çok iyiymiş. :thumbup: Emre'nin söylediği gibi ben epeydir kullanıyordum klingrit contayı iyi de iş görüyordu ama geçenlerde herhalde bayatlamış falan olacak :laugh: Bi güzel yandı benimki de. :rolleyes:

Kırmızı silikon sanırım en güzel çözüm olur, ilk fırsatta deneyeceğim. %p
 
Emre Kaman' Alıntı:
Klingrit conta diye satiyorlar. Ama sicaklik derecesini uyduruyorlar. Benim aldigim yandi havada, eksoz dustu sonra :) Turker'in kullandigi da yandi. Daha sonra :D

İşte ben de düşmeyecek malzemeyi soruyorum :)

Bu klingrit 'in tipleri var mı ki acaba? bir araştırayım bakalım,

Çok teşekkür ettim :saygilar:
 
Motor - egsoz arası conta

Türker Akgün' Alıntı:
Bu çok iyiymiş. :thumbup: Emre'nin söylediği gibi ben epeydir kullanıyordum klingrit contayı iyi de iş görüyordu ama geçenlerde herhalde bayatlamış falan olacak :laugh: Bi güzel yandı benimki de. :rolleyes:

Kırmızı silikon sanırım en güzel çözüm olur, ilk fırsatta deneyeceğim. %p

Kırmızı silikon bana da olur gibi geliyor da motorun içine kaçmaması lazım, önce iki yüzey arasında kurutup şekline göre kessem olabilir belki.
 
Motor - egsoz arası conta

Ben amazondan tim jones'un bi videoda kullandigini soyledigi ve inerdigi bi malzeme buldum. Ama hala gelmedi. Bu sure zarfinda da herhangi bir conta olmadan kullaniyorum. İsin asli ys motorlardan conta cikmiyor zaten. Herhangi bir asinma ibaresi yok motorda da eksozda da, aradan sizinti namina bisey de cikmiyor :) Bu sekilde contasiz kullanmaya devam da edebilirim.
 
Motor - egsoz arası conta

Bahsi geçen sıvı conta bu ise kaan kurumasını beklemeni tavsiye etmem, beklemek yerine içeri kacmayacak kadar az kullanman yeterli olacaktır gerçekten çok iyi sizdirmazlik yapıyor bu conta, bizim makineler 100 dereceyi çok geçmez ama üzerinde +300 yazıyor, Denene bilir.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Kırmızı silikonu araba motor bloklarının üst kapaklarında kullanırlar, yani bizim motorların ürettiği sıcaklığın bir kaç katına dayanıklıdır.
Tam donmadan azami derecede sıkılırsa, sıkılma sırasında taşan kısımlar, özellikle basınç altında kopup istenmeyen yerleri, mesela eksoz basınç nipelini tıkayabilir (nereden bildiğimi sorsanıza :laugh: . Bu yüzden YETERİ KADAR bir miktar sürüp, vidaları parmakla sıkacak kadar, mümkünse alet kullanmadan eşit bir şekilde sıkın. 24 saat veya yazın en az 12 saat sonra ise anahtarla gerektiği gibi sıkın.
 
Motor - egsoz arası conta

Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Kırmızı silikonu araba motor bloklarının üst kapaklarında kullanırlar, yani bizim motorların ürettiği sıcaklığın bir kaç katına dayanıklıdır.
Tam donmadan azami derecede sıkılırsa, sıkılma sırasında taşan kısımlar, özellikle basınç altında kopup istenmeyen yerleri, mesela eksoz basınç nipelini tıkayabilir (nereden bildiğimi sorsanıza :laugh: . Bu yüzden YETERİ KADAR bir miktar sürüp, vidaları parmakla sıkacak kadar, mümkünse alet kullanmadan eşit bir şekilde sıkın. 24 saat veya yazın en az 12 saat sonra ise anahtarla gerektiği gibi sıkın.

Motor üst kapaklarında kullanıldığını biliyorum, aslında aklıma geldi bu kırmızı silikon da, bu tıkanmalar motora sıvanmalar beni biraz korkutmuştu :D
Ama çok sıkmadan sabitleyip kuruduktan sonra sıkmak çok iyi teknik,
uygulayacağım,
teşekkür ederim :saygilar: