Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

Katılım
11 Nis 2015
Mesajlar
173
Tepkime puanı
1
Yaş
43
Forumun mudavimleri bilir forumun en kisa zamanda en fazla sorun yasayan uyesi olarak yeni bir sorunum var :) 450 trex imi suana kadar 6 yada 7 kere sahaya cikardim. 2 kucuk kirim yasadim. 2 karbon pal, 2 flybar cubugu, 1 feathering shaft, 1 main shaft, 1 main gear degistirdim.1 servo arizasi yuzunden 3 servoyuda degistirdim. Arti sokup takarken 1 civatayi yalama yaptim sanayide cikarttim, bitmedi kanopy tutucunun vidasini yanlislikla yandaki yuvaya taktim cikarirken kirildi icinde kaldi.
Bittimi bitmedi 2 kirimdan sonra usta pilot olmadigimi farkettim ve tail in,side in hoverda bir sure devam karari aldim. :) Bugun yerden 3 metre yukarda Side in hoverda iken birden heli sustu ve sansliymisim inis takimlarinin uzerine indi. Pil cikti heralde diye dusunurken baktim motor kablosunun birisi cikmis yada yanmis bilmiyorum. Resmini cektim sanki biraz yanik var gibi geldi bana ancak motor kablosunun isinma veya yanma durumu oluyormu yoksa kopmusmudur? Soruna gore konnektor siparis veerecegim yada elimdeki yedek motoru takmayi dusunuyorum...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Abi merhaba,

soğuk lehimden olmuş gibi duruyor, lehim yaparken konnektörleri muhakkak iyi ısıtmak gerekiyor yoksa tutmayabiliyor. Soğuk lehim olan parça elektrik geçirgenliği az olduğundan ısınıp kopma yapıyor.
Bunun yanında kaliteli lehim teli ve kaliteli lehim pastası olmazsa olmazlar.

Lehimlerin hepsini elden geçirmeni tavsiye ederim,

Kırımsız uçuşlar dilerim..
 
Ilk sahibinini lehim yapip yapmadigini bilmiyorum. Lehim isi gerekecekse 2. secenek olarak kalsin o zaman. Uzerindeki motor copterx 3550 kv motordu yedek olarak turnigy sk3 4300 kv motor var elimde, zaten gucunu merak ediyordum birde onu deneyelim bakalim.
 
Onada lehim gerekebilir yalnız, şimdi gerekmese bile bu hobide olmazsa olmazlardandır lehim işi. Bence geri plana atmaktansa bir ucundan başlayın derim :saygilar:
 
Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

sertac kaymaz' Alıntı:
Ilk sahibinini lehim yapip yapmadigini bilmiyorum. Lehim isi gerekecekse 2. secenek olarak kalsin o zaman. Uzerindeki motor copterx 3550 kv motordu yedek olarak turnigy sk3 4300 kv motor var elimde, zaten gucunu merak ediyordum birde onu deneyelim bakalim.

Sertaç öncelikle geçmiş olsun.O motor konnektörleri ile birlikte gelmişti(Ehirobo dan satın almıştım).Resimden gördüğüm kadarı ile bir aşırı ısınma sonucu kablolarda da yanık var sanki..
Turnigy motoru denersin o daha güçlü bir motor .
 
Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Sertaç öncelikle geçmiş olsun.O motor konnektörleri ile birlikte gelmişti(Ehirobo dan satın almıştım).Resimden gördüğüm kadarı ile bir aşırı ısınma sonucu kablolarda da yanık var sanki..
Turnigy motoru denersin o daha güçlü bir motor .
Turnigy motorda konnektör takılı zaten kullanıma hazır, yedek pinyon göndermiştiniz zaten motora uyumlu gibi geldi bana şimdilik onu değiştireceğim, konnektör siparişi de vereyim bu arada en azından sorun nerede ısınma varmı yokmu kontrol etmiş olurum.
 
İki motor arasındaki kv farkı kafa turuna aşırı artmaya sebep olacağı için modeli kontrol etmek çok zorlaşabilir. Ayrıca aktarım sistemi bu hıza dayanamayabilir. Model için önerilen maksimum kafa turunu öğrenip dişlileri bu hıza uygun hale getirmek gerekiyor. Bu arada ESC nin de %80 üzeri throttle da olması gerektiğini aksi halde çok ısınacağını hatta alev alabileceğini hatırlatalım.
 
Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

sertac kaymaz' Alıntı:
Turnigy motorda konnektör takılı zaten kullanıma hazır, yedek pinyon göndermiştiniz zaten motora uyumlu gibi geldi bana şimdilik onu değiştireceğim, konnektör siparişi de vereyim bu arada en azından sorun nerede ısınma varmı yokmu kontrol etmiş olurum.
İlker beyin dediği gibi KV farkı fazla sk3 de kullanacağın pinyonun copter x motordakinden daha az disliye sahip olması gerekir.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

İlker Sönmez' Alıntı:
İki motor arasındaki kv farkı kafa turuna aşırı artmaya sebep olacağı için modeli kontrol etmek çok zorlaşabilir. Ayrıca aktarım sistemi bu hıza dayanamayabilir. Model için önerilen maksimum kafa turunu öğrenip dişlileri bu hıza uygun hale getirmek gerekiyor. Bu arada ESC nin de %80 üzeri throttle da olması gerektiğini aksi halde çok ısınacağını hatta alev alabileceğini hatırlatalım.

Hocam kusura bakmayin ESC nin %80 üzeri throttle da olması gerektiğini ile neyi kastettiginizi anlamadim. Throttle`i kumandadaki gaz olarak biliyorum sadece, bu konuda forumda okuyarak bilgi edinebilecegim bir baslik varsa tavsiye ederseniz iyi olur. Heli siniflarina gore motor,escve pil tavsiyesi basligindaki yazinizi okudum. 2 formul vermissiniz. Mah degeri/1000xc=Amper ve watt=voltxamper ayrica esc nin yazili degerinden 1,5 kat fazla anlik akim cekebiliecegini belirtmissiniz. Pil,esc,motor biligilerim su sekilde:
Pillerim zippy 3s 2200 mah 40c 11.1 V yani 2200/1000x40=88 amper guc verebilir.
Motor turnigy sk3 4300 Kv max amps 60a max power 660 w yani 660w=11.1x60amper esc den 60a guc almasi gerekir ve bendeki esc towerpro 40 amper
yani birbucuk katina kadar sorun yoktu. Dogru anladiysam eger...

Verdigim bilgilere gore esc-motor-pil uclusunde sorun cikarmi? Son olarak bendeki yedek pinyonun kaclik oldugunu bilmiyorum ancak motora 8T Delta pinyon gerekiyormus resim cektim, degistirmem gerekir mi?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Esc ye uyum konusunda su sitede yazilana gore 35 a veya uzeri yeterli oluyor.
https://sites.google.com/site/radioflightmagazine/june-2013/turnigy-sk3-450-3600kv
Yalniz pinyon konusunda helifreak gibi forumlarda 10-11-12 t pinyon kullananlar var 8t nasil oluyor anlamadim :rolleyes: ve cahilligimi mazur gorun ama main gear standart degil mi disliler artip azalinca main geara nasil denk geliyor yada main gear degisiyormu?
 
Cahilce olan sorumu geri aldim :) Disller arasindaki mesafesi artmiyor, pinyon capi ve buna bagli olarak disli sayisi artip azaliyordur.
 
Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

Sertaç bey motorun üzerindeki yanlış saymadı isem 14T yani fazla , 10T bulabilirsen iyi olur.
 
Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

Tesekkurler Celalettin bey 10t pinyon bakayim
 
Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

İlker Sönmez' Alıntı:
İki motor arasındaki kv farkı kafa turuna aşırı artmaya sebep olacağı için modeli kontrol etmek çok zorlaşabilir. Ayrıca aktarım sistemi bu hıza dayanamayabilir. Model için önerilen maksimum kafa turunu öğrenip dişlileri bu hıza uygun hale getirmek gerekiyor. Bu arada ESC nin de %80 üzeri throttle da olması gerektiğini aksi halde çok ısınacağını hatta alev alabileceğini hatırlatalım.

Arkadaşlar verdiğim konektör ve pinyon siparişleri elime ulaştı 10 t bulamadım ama 11,12,13 T pinyon aldım yukarıdaki mesajda İlker beyin yazdığı üzere kafa turuyla ilgili bir bilgiye ulaşamadım kafa turu, esc throttle ayarı ile ilgili yanlış hatırlamıyorsam forumda anlatım vardı ancak arama kısmından bulamadım her zamanki gibi Mehmet bey ilgili konuyu bularak yada okumam gereken başlıkları yazarak bana bu konuda yardımcı olacaktır diye umuyorum :)
 
Motor kablosu konnektoru kopmasi-yanmasi

sertac kaymaz' Alıntı:
Arkadaşlar verdiğim konektör ve pinyon siparişleri elime ulaştı 10 t bulamadım ama 11,12,13 T pinyon aldım yukarıdaki mesajda İlker beyin yazdığı üzere kafa turuyla ilgili bir bilgiye ulaşamadım kafa turu, esc throttle ayarı ile ilgili yanlış hatırlamıyorsam forumda anlatım vardı ancak arama kısmından bulamadım her zamanki gibi Mehmet bey ilgili konuyu bularak yada okumam gereken başlıkları yazarak bana bu konuda yardımcı olacaktır diye umuyorum :)
Sertaç bey eğer teorik olarak devrin ne olacağını hesaplamakta bir zorluk varsa ben olsam bulabildiğim en küçük pinyon olan 11t'yi takar, throttle'ı da %80'e flat eder o şekilde denerdim.

Bu şekilde hoverdayken bir takometre ile devri ölçebilirseniz çok faydalı olur. Nerede olduğumuzu görebilirdik o zaman. ;)