Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Katılım
8 Nis 2015
Mesajlar
136
Tepkime puanı
133
Yaş
46
Konum
İZMİR
İlgi Alanı
Heli
MERHABA ARKADAŞLAR.
450 modelimde 10-15 batarya uçuştan sonra pinyon dişlisi çok aşınıyor ve ana dişli ile boşluk yapıyor,tabi devamı sıyırma şeklinde olacak müdahale ediyorum.Bu arada ana dişlide aşınma gözlemlemiyorum(pilastik olmasına rağmen) yağ olarak kırmızı kauçuklu gres kullanıyorum ondanmıdır bilemedim.Bu amaçla yağ seçimi ne olmalı,siz ne kullanıyorsunuz arkadaşlar?Pinyon dişlisi sarı metal.
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Mehmet bey , çok klişe ve sıradan bir yanıt olacak ama , mesh boşluğunu iyi ayarlayamadığınız için diyorum.Mesh boşluğu dişli ile pinyon arasında olması gereken boşluk.Dişli ne çok gevşek , ne çok sıkı olmalı .....Genelde ayarlarken bir kağıt parçasını dişli ile pinyon arasına koyar , hafif sıktıktan sonra çıkarırız ve istenilen miktar boşluk oluşur...Bu klişe olan cevaptı...
Şimdi radikal olan cevabı vereyim..Bu sıkıntı bende de mevcut , main şaft rulmanlarımdan , şaftımdan , dişlilerime kadar tüm aktarma organlarının yeniliğine ve sağlamlığına dikkat etmek gibi bir hastalığım olmasına rağmen , üstelik sizin gibi herhangi bir gres türü veya yağ kullanmadığım halde , benim pinyonlar da ilginç bir şekilde eriyor...ve dediğiniz gibi dişliler halen sağlam...
Bunu ben pinyonun üretildiği malzeme kalitesine bağladım ve durumu kabullendim.Her uçuş öncesi ve sonrası kontrollerimde artık uçmanın riskli olacağı kanısına varırsam değiştiriyorum.
Belki benim de yanlış bildiğim bir durumdur , belki daha deneyimli ve bu sorunu çözmüş olan arkadaşlarımız da cevap yazarlar..ama bendeki durum böyle.Tek emin olamadığım durum motorların rulmanları, ya da şaftlarında olan problem...Eğer pinyon motor şaftına biraz sıkı bir şekilde girmiyorsa , öyle rahatça hatta biraz bolca girip çıkıyorsa , emin olalım ki onda birlik bir boşluk bile olsa , kesinlikle bu durum oluşur. Fiyatı 70 doların üstünde olan motorlardan kullanmadığım için , haliyle fiyat kalite oranında motorlar teknik olarak istenilen standardı yakalamıyor olabilir.
Ya 450 sınıf ne olacak motor falan demeyin , Hk'dan almış olduğum bir motorun teknik verilerinde 3.17 şaft yazmasına rağmen 3mm şaftla gelmişti :D Eski motorumun , şaftı ve rulmanları ile , değiştirip durumu kurtardım...
Bu iş kafaya takınca öyle bir hal alıyor ki , sanki paranoya...Aslında sıradan bir 450 ile , dişli sesine bakmaksızın uçan binlerce modelci vardır.Çokta kafaya takılacak birşey de değildir , eni sonu birgün çaklılır ve hepsi değişir ama......aması var işte.... :lollol:
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Motor ile dişli arasında 0.1-0.2mm kadar bir boşluk olması gerekir. Motorunuzun da daha rahat dönmesini sağlar bu boşluk. Metal bir pinyondansa, bir plastik türevi olan ana dişlinin aşınmasını beklemek tabi ki daha doğal, ancak durum tersiyse, farklı, daha kaliteli bir pinyon deneyebilirsiniz. Kullandığınız yağ eğer toz ve pislik çekmeye meyilli ise ana dişlide biriken toz ve pislik pinyonu aşındırıyor olabilir. Viskozitesi daha düşük bir yağ deneyin, veya hiç yağlamadan deneyin.
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Hakan Bey,Emre Bey teşekkür ederim.Demekki bu sorun sadece bende değilmiş,hiç yağ kullanmasak dahamı iyi acaba bilemedim ama kit kurulum kitapçıklarında da her sayfada var bu yağ kutusu resmi :laugh: doğru yağı mı bulamadık nedir :eek:kuyun: elimde birde alüminyum pinyon var onu deneyeyim bari.Aslında çeliğini bulcaz bitçek bu iş :evil:
Saygılar.
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Scorpion pinyon takın , şaft kalınlığı uyarsa , elimdeki pinyonlar bitince , almayı düşünüyorum.Motoru kaliteli yapıyorsa pinyonu da iyidir düz mantığı ile...Align pinyon için de aynı şeyi söyleyebilirim.Çünkü hiç bir Align kullanıcısı böyle bir sorun paylaşmadı...Benim neden başıma geldi derseniz , modelimin yedek parçaları artık üretilmediği için , çin üretimlerini almak zorunda kaldım... :saygilar:
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Pinyonları THK dan aldım,kalite zayıf heralde.scorpion la align i bir bakayım yerli sitelerde.Şimdi kafamda yeni bir soru ''yağ kullanalım mı,kullanmayalım mı'' :rolleyes:
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Mehmet SOLAKOĞLU' Alıntı:
Pinyonları THK dan aldım,kalite zayıf heralde.scorpion la align i bir bakayım yerli sitelerde.Şimdi kafamda yeni bir soru ''yağ kullanalım mı,kullanmayalım mı'' :rolleyes:
Ben yıllarca 450 modelimin pinyon yağlamadan sorunsuz bir şekilde kullandım. Bence yağlamaya gerek yok.

Ama yağlama ile sesi de azaltayım derseniz, o zaman biraz pahalı ama şöyle bir ürünü almanızı tavsiye edeceğim.


 
pintonlarınız aluminyum ise erimesi normal, pinyon 10t dityelim misal. ana dişli 140t diyelim örnek. ana dişli 1 tur atana kadar pinyon 14 tur atıyor bu dişlide aşınma fazla olması normal ana dişliden daha çok çalıştığı için.

ikinci konu ise yağlama kullanmayın gereksiz. pinyonu sarı pirinç yada metal tercih edin. aluminyumlar çabuk açınır.
 
illa sesi az olsun yağlayayım diyorsanız vazelin öneririm, yada direk helikal dişli kullanın ana dişli ve pinyonda hem ses azalır hem torqunuz artar pillerinizde bi miktar daha uzun gider
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu


Mesut AKIN' Alıntı:
illa sesi az olsun yağlayayım diyorsanız vazelin öneririm, yada direk helikal dişli kullanın ana dişli ve pinyonda hem ses azalır hem torqunuz artar pillerinizde bi miktar daha uzun gider
Vay kimleri görüyoruz :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Teşekkür ederim Mesut bey,600 modelinizede yağ kullanmıyormusunuz?
 
Motor Pinyon Aşınma Sorunu

Mehmet SOLAKOĞLU' Alıntı:
Teşekkür ederim Mesut bey,600 modelinizede yağ kullanmıyormusunuz?

sadece 600 değil bugüne kadar kullandığım hiçbir modelde kullanmadım , 450 den 700 sınıfına kadar elektrikli nitro farketmez.