Motor Pinyon Aşınma Sorunu
Mehmet bey , çok klişe ve sıradan bir yanıt olacak ama , mesh boşluğunu iyi ayarlayamadığınız için diyorum.Mesh boşluğu dişli ile pinyon arasında olması gereken boşluk.Dişli ne çok gevşek , ne çok sıkı olmalı .....Genelde ayarlarken bir kağıt parçasını dişli ile pinyon arasına koyar , hafif sıktıktan sonra çıkarırız ve istenilen miktar boşluk oluşur...Bu klişe olan cevaptı...
Şimdi radikal olan cevabı vereyim..Bu sıkıntı bende de mevcut , main şaft rulmanlarımdan , şaftımdan , dişlilerime kadar tüm aktarma organlarının yeniliğine ve sağlamlığına dikkat etmek gibi bir hastalığım olmasına rağmen , üstelik sizin gibi herhangi bir gres türü veya yağ kullanmadığım halde , benim pinyonlar da ilginç bir şekilde eriyor...ve dediğiniz gibi dişliler halen sağlam...
Bunu ben pinyonun üretildiği malzeme kalitesine bağladım ve durumu kabullendim.Her uçuş öncesi ve sonrası kontrollerimde artık uçmanın riskli olacağı kanısına varırsam değiştiriyorum.
Belki benim de yanlış bildiğim bir durumdur , belki daha deneyimli ve bu sorunu çözmüş olan arkadaşlarımız da cevap yazarlar..ama bendeki durum böyle.Tek emin olamadığım durum motorların rulmanları, ya da şaftlarında olan problem...Eğer pinyon motor şaftına biraz sıkı bir şekilde girmiyorsa , öyle rahatça hatta biraz bolca girip çıkıyorsa , emin olalım ki onda birlik bir boşluk bile olsa , kesinlikle bu durum oluşur. Fiyatı 70 doların üstünde olan motorlardan kullanmadığım için , haliyle fiyat kalite oranında motorlar teknik olarak istenilen standardı yakalamıyor olabilir.
Ya 450 sınıf ne olacak motor falan demeyin , Hk'dan almış olduğum bir motorun teknik verilerinde 3.17 şaft yazmasına rağmen 3mm şaftla gelmişti
Eski motorumun , şaftı ve rulmanları ile , değiştirip durumu kurtardım...
Bu iş kafaya takınca öyle bir hal alıyor ki , sanki paranoya...Aslında sıradan bir 450 ile , dişli sesine bakmaksızın uçan binlerce modelci vardır.Çokta kafaya takılacak birşey de değildir , eni sonu birgün çaklılır ve hepsi değişir ama......aması var işte....