MSH Protos 500 V2 Montaj / Maiden ....

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,007
Tepkime puanı
12,193
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Selamlar arkadaşlar,

Hastalığın etkisi azalmaya başladı ve konuyu açmanın zamanı geldi gibi... Modelimiz forumumuzun çok da uzak olmadığı MSH PROTOS modeli... Ama bu sefer, daha önce hiç görmediği kadar upgrade parça ile bezenmiş, modelin neredeyse her yeri metal/karbon olmuş, plastik kısımları neredeyse bir elin parmakları kadar kalmış kalmamış arası... Bununla beraber hafifliğinden çok da aşırı tavizler verilmemiş, hala pil dahil uçuş ağırlığı 1.8kg civarlarında gezinen bir model...

Modelin ilk kutu açılımı, montaj aşamaları, aşama aşama yapılan upgrade işlemleri şu başlıkta var;



Çoğunluğu esc kaynaklı geçirdiği kırımlardan sonra, aslında bu V2 montajında çok yeri sıfır parçalarla değişti. Eskiden kalan motor, cyclic servolar (onların da içleri yeniden yağlandı), gövde içindeki plastik tail boom case, battery plate, boom, tail shaft, main hub, canopy... Geri kalan bütün parçalar sıfırları/upgrade parçaları ile değişti..

Montaja geçelim. :saygilar:



** Montaja cyclic servo yerleşimi ile başlıyoruz. Eskiden plastik olan bu parçaların metal olanlarına geçiş yaptım, ağırlık farkını ölçmedim ama fazla değil gibi duruyor. Alttaki plakanın rulman giren yüzeyi alt tarafı, o yüzden M2.5 vidalarla sıkıştırıyoruz, üsttekine gerek yok, zaten shaft collar parçası yerinde tutacak onu...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Pinyon önündeki guide pulley... Önceki kullanımlarımda da metali ile upgrade yapmıştım, aynen devam.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Gövde bir araya geliyor... Bu aşamada motor mountu yerleştirmeye gerek yok. Motor ile mountu birbirine monte edilip sonradan birlikte alt kısımdaki boşluktan girebiliyor. Servo plate'leri, ana şaftın üçüncü rulman yatağını ve guide pulley'i monte ediyoruz. Normalde plastik olan 3rd bearing support'u da metali ile upgrade ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Gövdenin diğer yarısını da monte ediyoruz. Bu aşamada açık bırakmaya ve kablolama işlerini yapmaya gerek yok, frame kablolama işlerine açıkçası çok da engel olmuyor. Aileron servolarının hornları aşağı taraflarında olduğu için frame ile binding durumları olabiliyor, çok az dremelle bu kısımları oyduruyoruz. Vidaları çapraz paternde sıkıyoruz, bu sırada ana şaft ile kontrol ediyoruz, herhangi bir kastırma olmaması için...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Skidi bir araya getiriyoruz, ama şimdilik gövdeye monte etmiyoruz. Manual edin diyor ama esnek bi yapısı var (gorilla)... Haliyle gövde üzerinde çalışırken rahatsız edecek beni.. O yüzden en son montajını yaparız. Tercihi fosforlu yeşilden yana kullandım bu sefer, kanopiye daha uygun. Ama orjinal kanopisine uyan orange skid de mevcut.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Kanopi ile nasıl durduğuna gelince, şöyle...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Canopy standları monte ediyoruz, bunlar normalde plastik, Lynx metal ile upgrade ettim. Antirotation bracket için de upgrade'e gerek olmasa da, Lynx metal+karbonfiber ile upgrade ettim. Antirotation bracketin rulman gezinen iç yüzeyleri biraz sıkıydı, dremel zımpara ucu ile biraz rahatlattım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Model montajlarında en sevmediğim, zaman zaman ağır işçilik gerektiren linkleri oluşturuyoruz. Sağ ve sol aileron servoları ile elevatör servosunun oryantasyonuna göre uygun şekillerde bırakıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Aslında elimde kırımlardan sağ kalan iki tane blade holder vardı ama yine de komple rulmanları ile yenisini aldım. Yağ gibi kaysın... Spindle da değişti... Blade holderda pallere açı veren uniball linkler plastiğe girdiği için bir miktar japon unutmuyoruz. Hub eskiden kaldı fakat washout kollarını da sıfırları ile değiştirdim. (fotoda eskiler olabilir üzerinde, sonradan gözüme battı değiştirdim.)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Tail rotor hub için tercihimiz, Lynx upgrade parçası... Thrust bearingli ve 5mm kök kalınlığındaki palleri de destekliyor. Kuyruk palleri için tercihimiz, Edge 72mm carbonfiber kuyruk palleri... 5mm kök kalınlığını stok tail rotor hub desteklemiyor (4mm), ama neyse ki Lynx var ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Tail case komple hazır geliyor, full metal Lynx... Plastiği 20gr iken, bu da 27gr... Çok aşırı bir ağırlaşma yok, güzel yapmışlar...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Tail pitch slider ve lever için de tercihimiz, Lynx upgrade...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Montajda dikkat çeken bir husus, Lynx ball olayını iptal etmiş, yerine metale küçük rulmanlar yerleştirip içinden geçen vida ile kuyruk pallerine açı verilmesini sağlamış. On numara olmuş, ball lar kuyrukta gereksiz sıkılıklara haliyle sonradan titreşimlere sebep olabilirdi. Bu hali yağ gibi... O kadar serbest ki kendi ağırlığı ile aşağı düşüyor slide, hiçbir sürtünme yok.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Tail shaft ve üzerindeki metal 20T pulley aynen kullanılmaya devam ediyor. Normalde kitte pulley de plastik, ama metalden şaşmıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Kuyruk montajından biraz daha kareler... Kayış da sağ kalmıştı ama yine de onu da sıfırladım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Boom şimdilik boyamadım. İlerde can sıkıntısı alır, şimdi ne yapsak diye düşünürsek bi boya atarız fosforlusundan..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Tail boom case içindeki guide pulleyler de metal olanla upgrade edilmişti önceden...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Kuyruk servosu için bu modele beş on gömlek fazla gelecek olan RJX 521THV yi seçtim. İlerde başka modellerde de bunu kullanmayı sürdüreceğim. Sadece protosu düşünerek almadım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Artık kuyruk taraf da tamam, sona yaklaşıyoruz. Önce motoru yerleştiriyoruz. (konnektör civarındaki beyazlıklar peçete parçacıkları, shrinkleri büzmek kolay olmadı...)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Model tek kayış olduğundan ana dişli ana şaft montajı ile kuyruk montajı bir arada yürümesi gerekiyor... Önce kuyruğu yerleştirip kayışı motora doğru uzatarak başlıyoruz. Ardından diğerleri yerini buluyor. En sonda da skidleri monte ediyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Kanopi ile olayı kapatıyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



** Ana pal tercihimiz, hem kullanıcı yorumları olumlu olan hem de son derece şık olan Revolution 430mm flybarless paller.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Teşekkürler :saygilar: :saygilar: :saygilar:
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Şuraya bi de maiden rezervesi alayım, pek yakında :)



15.05.2016....

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Paylaşım için teşekürler, eline emeğine sağlık model bambaşka oldu gerçekten, inşallah kazasız belasız keyifle uçurursun. :thumbup:
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Çok şükür yeniden görebileceğiz protosu. Özlemiştim valla...
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Model full Upgrade ile yeniden doğmuş resmen. Ülkemizin ilk ve tek Protos özlemiştik valla :halay:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Rasim ellerine sağlık kardeşim.
Üç model de vitrinlik oldu maşallah. :thumbup:
Zevkle okudum. Can alıcı yerlerin tamamı güncellenmiş :halay:
Bir de uygun bir kanopi denk gelirse görünüm üzerine söylenecek tek bir kelime kalmaz.
3ünü de koy karşına,yap bir kahve tadını çıkar seyirlere doymazsın %p :saygilar:
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Rasim abinin konulara hayranım zaten en ince noktasına kadar anlatıyor :) Eline sağlık abi Protos geri dönmüş hemde full upgrade :)
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Dönüşüm muhteşem olacak derler ya öyle olmuş galiba anlatımda modelde çok güzel ellerine sağlık.
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Yine çok titiz bir çalışma.
Uçuşunu bekleyenlerdenim
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Çok güzel detaylı bir anlatım olmuş elinize sağlık[emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Rasim model on numara eline sağlık :) şu ana pallerden indirimde denk getirirsem 500 e istiyorum açıkcası :)
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Rasim ellerine sağlık. Modelin artık hiç bir eksiği kalmadı anlaşılan.

SM-G900H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Rasim ellerine saglik.Model yeniden dogmus. :halay:
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Konuyu yeni inceleyebildim. Resmen sıfır kit olmuş bu Rasim :D Eline sağlık. Yarın uçuyor mu?
 
MSH Protos V2 Montaj / Maiden ....

Emre Kaman' Alıntı:
Konuyu yeni inceleyebildim. Resmen sıfır kit olmuş bu Rasim :D Eline sağlık. Yarın uçuyor mu?
Yarin degil, haftaya ben gelince ucacakmis ;D