Nitro Motorların Bakımı Hakkinda Bilgi

LeKLeK

Yeni Uye
Katılım
15 Ara 2014
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Yaş
35
arkadaşlar nitrolu bir modelim var titan x50 uzerinde asp s52a motor var ben bu motora bakım yapmak istiyorum ama ınternette acıklayıcı bı konu bulamadım.
motorun nerelerını acıp temızlemelıyım acmışken nerelerini kontrol etmeliyim? bu motorda bakımlar nasıl oluyor.
uçuş sonrası bakımı nasıl olmalı
aylık bakım nasıl olmalı gibi detaylı bı bakım acıklamasına ihtiyacım var.
 
nitrol'u motor bakım hakkında bilgi yardım. lütfen

"Çalışıyorsa elleme" ilkesini benimsiyorum motorlarımda. :)

Sorunsuz çalışıyor, yeterli güç üretiyor ve olmadık yerde stop etmiyorsa bırakın çalışsın. İki zamanlı motorda bakım yapılacak bir şey yok zaten. Hani uçak motoru olsa balanssız pervane sonucu rulman bozulur falan. Helikopterde öyle bir sorun da yok.
 
nitrol'u motor bakım hakkında bilgi yardım. lütfen

ben bırazda yenı oldugum ıcın amacım hem motoru yakından tanımak hemde tanırken bakım yapmak yanı uygulamalı ogrenme cabasındayım ogrenırkende temızlık :) gıbı dıyebılırız ama bunu motorda acılmaya ıhtıyac olana kadar bekletmelıyım o zaman
 
nitrol'u motor bakım hakkında bilgi yardım. lütfen

Motoru gözden çıkardıysan aç bence. :p :D Öğrenmek için ya yanında işi bilen birisi olsun ya da kullanım dışı bir motorda dene.
 
nitrol'u motor bakım hakkında bilgi yardım. lütfen

mustafa lekesiz' Alıntı:
ben bırazda yenı oldugum ıcın amacım hem motoru yakından tanımak hemde tanırken bakım yapmak yanı uygulamalı ogrenme cabasındayım ogrenırkende temızlık :) gıbı dıyebılırız ama bunu motorda acılmaya ıhtıyac olana kadar bekletmelıyım o zaman

Mustafa, rahat bırak motoru, biraz daha kurcalarsan açılma ihtiyacı hissedecek zaten. ;D Şaka bir yana o motor sıfır değil mi zaten, kardeşim bırak çalışsın. :saygilar:
 
nitrol'u motor bakım hakkında bilgi yardım. lütfen

yok abı zaten vazgectım acmaktan :D after run dıye bısey varmıs onuda bujının ordan damlatıyolarmıs o kadar artık ama kendımı zor tutuyom abı bu motoruda modıfıye etmemek ıcın :lol: :lol:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
nitrol'u motor bakım hakkında bilgi yardım. lütfen

daha yeni motor bakımı yaptıgım ıcın sıze detaylı bılgı verebılırım.

-motoru tamemen sokun dagıtın pistonu gömlegi ama segmanı pıstondan cıkartmaya calsımayın kırılabılır.

-balata spreyi ile her parçayı özenle temizleyin ozellıkle rulmanları rulmanları bloktan cıkartmak ıcın ocakta blogu ısıtmanız gerekır yoksa cıkartmakta zorlanırsınız. taviyem rulmanlar saglam ıse uzerınden temızlık yapın

-karbratoru ıgnelerını cıkartarak temızleyın

-daha sonra bir kaba nıtro yakıtını doldurun ve piston, karbrator,gomlek vs gereklı parçaları bıraz yakıt ıcerısnde bekletın kı hem daha cok temızlensın ve yaglansın daha sonra gereklı dıs temızlıgı yaptıktan sonra. toplayabılırsınız

-toplama esnasında mutlaka bir video ızelyerek yapın gereklı bırcok video youtube da mevcut. aksı taktırde segmanı kırabılırsınız takarken

Daha sonra normal kullanımda motoru tozlu topraklı yerde calıstırmıyosanız her kullanımdan sonra alkollu veya en bılındık kolnya ıle fısfıslayarak :) temizliğini yapıp oyle kaldırın uzun sure bakım gerektırmez.

uzun sure 6 ay-1 sene motoru hıc calıstırmıycaksanız 1 tane after runoil ( bekletme ve bakım yagıdır) alarak bujı tarafından 5-6 damla dokerek motora elle hareket verdırın heryere dagılsın ve bekletmeye alabılırsınız o yag durdugu yerde kurum baglamaz bozulmaz ucmaz kokmaz.

umarım anlatabılmısımdır kolay gelsin
 
nitrol'u motor bakım hakkında bilgi yardım. lütfen

Bu arada eger motorunuz 1 kac kez hararete magruz kaldıysa segman özelliğini kaybeder sertleşir ve en ufak harekkete kırılabılır bilginiz olsun
 
Nitro Motorların Bakımı Hakkinda Bilgi

Daha önce Uçak Ekipmanları altında yer alan "Yakıtlı / Glow Motorlar" bölümü Ortak Ekipmanlar bölümüne taşınmıştır.

Bu konuda INDEKS sayfasına ilave edilmiştir ve "Yakıtlı / Glow Motorlar" bölümüne taşınmıştır :RCKolik:

 
Nitro Motorların Bakımı Hakkinda Bilgi

Merhaba konu bütünlüğü olması amacıyla sorumu burada sormanın uygun olacağını düşündüm. Motorun dış yüzeyini nasıl temizlemek gerekir? WD-40 püskürterek temizlemeyi düşündüm. Ama yinede bir danışmak istedim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nitro Motorların Bakımı Hakkinda Bilgi

Doğuş' Alıntı:
Merhaba konu bütünlüğü olması amacıyla sorumu burada sormanın uygun olacağını düşündüm. Motorun dış yüzeyini nasıl temizlemek gerekir? WD-40 püskürterek temizlemeyi düşündüm. Ama yinede bir danışmak istedim.
Cok iyi dusunmussunuz :thumbup:

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nitro Motorların Bakımı Hakkinda Bilgi

Balata spreyi ile temizlenirki yag kalintisi kalmasin,
Gayette iyi bir yontemdir,

Bildiginiz araba fren diski balata spreyi,

Wd40 daha cok yagimsi yapar ve toz toplar, temizlemez kirletir,
 
Nitro Motorların Bakımı Hakkinda Bilgi

bujiyi çıkar soğutucu kafa ( cylinder head ) , alttaki ( cover plate ) sök . İğneleri çıkar tt de tek rölanti olması lazım . Kurşunsuz benzine yatır yumuşak kıllı bir fırçayla yüzeyi temizleyebilirsin . Ardına after run oil karbüratörden ve soğutucu kafayı kapatmadan silindirin üzerine damlat . Benzine yatırdıktan sonra silindiri yani crank şaftı hareket ettirme .
 
Nitro Motorların Bakımı Hakkinda Bilgi

Motorun dis yuzeyini neyle temizleyeyim demis arkadas Mustafa bey,
Sizin tarifiniz temizlemekten cok kislik bakima girer, en azindan orta duzey motor bilgisi gerektirir, hata acemi arkadaslara motora malolur,
 
Nitro Motorların Bakımı Hakkinda Bilgi

Evrim SUTEL' Alıntı:
Motorun dis yuzeyini neyle temizleyeyim demis arkadas Mustafa bey,
Sizin tarifiniz temizlemekten cok kislik bakima girer, en azindan orta duzey motor bilgisi gerektirir, hata acemi arkadaslara motora malolur,

Yazlık bakım nasıl oluyor :)

2 zamanli uzun sure calismayacaksa after run oil kullanılır korozyonu engellemek icin limit sıcaklıkların 90 95 derece altında kullanılırsa rulman sağlığı ve metalurjik aşınma açısından bu uygulamayla ekstra bakıma ihtiyac yoktur . Olurda yüzey yada iç temizliği için kurşun benzin içereğindeki kükürt ve benzen türeviyle hint yada senteteik yağ kalıntılarını izobütil yada tersiyer alkol ile yüzey kirini almada en etkili yöntemdir.
Temizlikten sonra da hobby maksatlı satılan oksitlenmeyi önleyen nem bırakmayan tam yağlayıcı sentetik rulman yağıyla rulmanlar yağlandıktan sonra kapatılır .