Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Doğuş Arısoy

Tecrübeli Uye
Katılım
6 Kas 2015
Mesajlar
1,178
Tepkime puanı
610
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
Herkese merhaba, bugün modelime kavuştum. Hemen kutuyu masanın üzerine boşaltıp gereksiz kartonlardan kurtuldum. Model düşündüğümden daha güzel. Bazı kusurları gözüme çarptı. Kaplama bazı noktalarda tamir görmüşte sonradan tekrar kaplanmış izlenimi yaşatıyor, bazı yerleri gerdirmem gerekli. Bunun için ısı tabancası ile denemeler yapacağım. daha montaja geçmeden kaplama konusunu bitirmem gerek. İniş takımı malesef ki pinomatik değilmiş. Retract servosuna ihtiyacım var, servosuz sistemlerede bakmıştım Sümer Abi'nin önerisi ile. Biraz hesaplamalar yaptım ama hobbykingdeki o ürünleri nasıl sığdıracağımı bulamadım alıp görüp inceleyip çözeceğim.

Onun haricinde 7 adet standart servo ihtiyacım var. Onları temin edeceğim şayet sığarsa elavatör servosunu çiftleyeceğim. İki farklı yekeyi tek servoya bağlamış arada bir aparat ile. Elavatör önemli riske atmamak lazım.

Uykum gemese uçak sabaha hazır olurdu ama dinleneyim yarın piper için sahada olacağım. Detaylı fotoğraflarla konuyu süslemeye devam edeceğim. Açıkçası model heybetli duruyor. Genç warbirdcü olma yolumda ilk adımım beni çok heyecanlandırdı. Duruşunda bile bir asalet var. [emoji4]

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Güzel görünüyor, güle güle kullan Doğuş. :thumbup:

Maiden'ı mekrakla bekliyoruz. :RCKolik:
 
Türker Akgün' Alıntı:
Güzel görünüyor, güle güle kullan Doğuş. :thumbup:

Maiden'ı mekrakla bekliyoruz. :RCKolik:

Teşekkür ederim abi, ayarları uzun sürecek gibi bir his var icimde ama geç olsun güç olmasın. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Doğuş' Alıntı:
Teşekkür ederim abi, ayarları uzun sürecek gibi bir his var icimde ama geç olsun güç olmasın. [emoji3]
Senin uzun kavramın biraz göreceli Doğuş o yüzden birşey diyemedim, kolay gelsin. :lollol: :lol: :lol:
 
Türker Akgün' Alıntı:
Senin uzun kavramın biraz göreceli Doğuş o yüzden birşey diyemedim, kolay gelsin. :lollol: :lol: :lol:

Haklısın abi artık bekleyip göreceğiz. [emoji3]

Mesela piper kaç haftadır yatıyor hazır bir şekilde. Motor yüzünden böyle istenmedik sorunlar çıkabiliyor abi. Ama inşallah bu geç olurda güç olmaz.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Eyvahhh... Daha bunun menteşeleri var.[emoji14]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Model gerçekten çok şık Doğuş :thumbup: :bravo: Tekrar hayırlı uğurlu olsun :halay: Keyifle konuyu ve gelişmeleri takipteyiz :RCKolik:
 
sumeryamaner' Alıntı:
Eyvahhh... Daha bunun menteşeleri var.[emoji14]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi CA menteşe yine bu sefer iğne bile düşünmüyorum. [emoji4]

Bu seferde elavatör yapişip kalmaz insallah. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Model gerçekten çok şık Doğuş :thumbup: :bravo: Tekrar hayırlı uğurlu olsun :halay: Keyifle konuyu ve gelişmeleri takipteyiz :RCKolik:

Çok teşekkür ederim abi. İnsallah guzel bir konu olur buda. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Doğuş hayırlı olsun. Uçaklara ve de özellikle patlar motorlara pek ilgi duymasam da, Sümer abimizin uçan beyzbol sopası ve muhteşem bilgi birikiminin de katkısı ile tüm konularını ilgi ile takip ediyorum. Kırımsız uçuşlar şimdiden ...
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Phoenix akıllıca bir yol izleyerek kanadı artık iki parça yapmış. Bunun ilk versiyonlarında kanat yapıştırılıyordu ve tek parçaydı. Öyle olunca gövde altındaki "scoop" denilen soğutucu hava alığının her seferinde binbir emekle vidalanması ya da kanada sabitlenerek bu sefer de kanat vidalarının güç bela sıkılması gerekiyordu. Son kullandığım P51 Black Horse idi ve o aynen bundaki gibi iki parça kanat kullanıyordu. Bence çok akıllıcaydı.
Ama...
Her zaman bir "ama" vardır değil mi?! :D
Mekanik retract kullanılırsa, kanatlar her takılıp çıkarıldığında retract tellerinin de takılıp çıkarılması gerekiyor ki bu hiç de keyifli bir iş değil. Bunu çözmenin üç yolu var:
1- Pnömatik sistem kullanılabilir. (Maliyet yüksek)
2- Her bir kanatta modifikasyon yapılarak birer retract servosu kullanılabilir. (Gereksiz emek ve masraf)
3- Linkini daha önce vermiş olduğum elektrikli retractlar kullanılabilir.

Eğer strutların yakın plan çekimleri olursa daha net bilgi verebilirim ama her durumda bir adaptasyon mümkündür.
Elektrikli retractlar bu uçakta çok çok küçük bir modifikasyon gerektirirler. Retractların gövdelerinde iki yanda birer vida yuva çıkıntısı vardır. Onlara denk gelen bölgede retract yuvasının ahşabına Dremel ile birer kanal açılması gerekir. Toplam 1.5 dakikalık bir işlem kısaca.
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Zafer SAHIN' Alıntı:
Doğuş hayırlı olsun. Uçaklara ve de özellikle patlar motorlara pek ilgi duymasam da, Sümer abimizin uçan beyzbol sopası ve muhteşem bilgi birikiminin de katkısı ile tüm konularını ilgi ile takip ediyorum. Kırımsız uçuşlar şimdiden ...

Teşekkür ederim abi.

Sümer Yamaner' Alıntı:
Phoenix akıllıca bir yol izleyerek kanadı artık iki parça yapmış. Bunun ilk versiyonlarında kanat yapıştırılıyordu ve tek parçaydı. Öyle olunca gövde altındaki "scoop" denilen soğutucu hava alığının her seferinde binbir emekle vidalanması ya da kanada sabitlenerek bu sefer de kanat vidalarının güç bela sıkılması gerekiyordu. Son kullandığım P51 Black Horse idi ve o aynen bundaki gibi iki parça kanat kullanıyordu. Bence çok akıllıcaydı.
Ama...
Her zaman bir "ama" vardır değil mi?! :D
Mekanik retract kullanılırsa, kanatlar her takılıp çıkarıldığında retract tellerinin de takılıp çıkarılması gerekiyor ki bu hiç de keyifli bir iş değil. Bunu çözmenin üç yolu var:
1- Pnömatik sistem kullanılabilir. (Maliyet yüksek)
2- Her bir kanatta modifikasyon yapılarak birer retract servosu kullanılabilir. (Gereksiz emek ve masraf)
3- Linkini daha önce vermiş olduğum elektrikli retractlar kullanılabilir.

Eğer strutların yakın plan çekimleri olursa daha net bilgi verebilirim ama her durumda bir adaptasyon mümkündür.
Elektrikli retractlar bu uçakta çok çok küçük bir modifikasyon gerektirirler. Retractların gövdelerinde iki yanda birer vida yuva çıkıntısı vardır. Onlara denk gelen bölgede retract yuvasının ahşabına Dremel ile birer kanal açılması gerekir. Toplam 1.5 dakikalık bir işlem kısaca.

Ben yakın zamanda o linkteki servolardan alacağım abi. En azından gelsin bir inceleyeyim fikir sahibi olayım sonrasında yine değerli görüşlerine ihtiyaç duyduğum anda yardımını isteyeceğim abi. Ama daha önceden kullanmadığım için en azından şimdi boşu boşuna sana zahmet vermeyeyim abi. :)
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Servosuz iniş takımını aldım, ama promodelde servoların stokları bitmiş. Pazartesi arar konuşurum. Kanatlardan montaja başlama niyetim vardı ama malesef ki servolar olmayınca beklemeye devam. :)