s550 mi f550 mi karar veremedim

Katılım
12 Şub 2017
Mesajlar
32
Tepkime puanı
8
Yaş
29
İlgi Alanı
Hepsi
daha önce quad toplamaya karar vermiştim. ama uçus süreleri ve uçuş güvenliği açısından hexa toplamaya karar verdim. s550 ve f550 arasında gidip geliyorum. Tasarım açasından farklı gözüküyorlar. bu tasarım farkının uçus süresine katkısı nasıl acaba? s550 görünüş olarak çok iyi duruyor. öte yandan s550 ya sadece görünüş için f550 den 2 kat fazala ücret ödemeye değer mi?( eğer s550 nin kötü bir yanı yoksa vermeyi düşünüyorum. sonuçta görsellikte önemli.) Forumlarda bu konu ile ilgili çok kaynak bulamadım. ama bir kaç video izledim f550 den s550 ye geçen f550 nin daha stabil uçtuğunu söyleyerek f550 ye devam etmiş. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa sevinirim.
 
s550 mi f550 mi karar veremedim

sevgili oguzhan

benzer boyuttaki iki frame arasında yapısal birtakım farklar ve bu farkların bazı sonuçları vardır. söyle ki;

a) s550 nin kolların içinde bazı modellerde karbon rod vardır. bu nedenle daha kolu daha sağlam ve daha rijittir. dolayısıyla daha fazla yüke gelir.

b) s550 nin kollarındaki motor mount delikleri 16x19mm ve 19x25 mm lik iki farklı motor sabitleme aralıklarına olanak sağlarken f550 de sadece 16x19 mm motor mount delikleri vardır. bu nedenle s550 ye daha uzun uçuş süresini olanaklı kılabilecek daha geniş stratorlu motor takabilmek daha kolaydır.

c) f550 de alt ve üst plakalar aradındaki mesafe s550 ye göre daha fazla olduğundan bu araya uçuş kontrolcüsünü rahatlıkla koyabilecek yeterli yer vardır. ancak s550 de mesafe daha dar olduğundan uçuş kontrolcü biraz kalınsa bazen üste yerleştirmek bazen gerekebilir.

d) s550 de motor yerleşim açıları nedeni ile uçuş stabiitesi hem daha iyidir. ayrıca hızlı aşağı inişlerde cihaz daha az prop wash osilasyonu yer.

e) s550 de gimbal ve lipo yerleştirmek daha kolaydır.

bilebildiklerim bunlardan ibarettir.

umarım faydalı olmuştur.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
s550 mi f550 mi karar veremedim

şakir polay' Alıntı:
sevgili oguzhan

benzer boyuttaki iki frame arasında yapısal birtakım farklar ve bu farkların bazı sonuçları vardır. söyle ki;

a) s550 nin kolların içinde bazı modellerde karbon rod vardır. bu nedenle daha kolu daha sağlam ve daha rijittir. dolayısıyla daha fazla yüke gelir.

b) s550 nin kollarındaki motor mount delikleri 16x19mm ve 19x25 mm lik iki farklı motor sabitleme aralıklarına olanak sağlarken f550 de sadece 16x19 mm motor mount delikleri vardır. bu nedenle s550 ye daha uzun uçuş süresini olanaklı kılabilecek daha geniş stratorlu motor takabilmek daha kolaydır.

c) f550 de alt ve üst plakalar aradındaki mesafe s550 ye göre daha fazla olduğundan bu araya uçuş kontrolcüsünü rahatlıkla koyabilecek yeterli yer vardır. ancak s550 de mesafe daha dar olduğundan uçuş kontrolcü biraz kalınsa bazen üste yerleştirmek bazen gerekebilir.

d) s550 de motor yerleşim açıları nedeni ile uçuş stabiitesi hem daha iyidir. ayrıca hızlı aşağı inişlerde cihaz daha az prop wash osilasyonu yer.

e) s550 de gimbal ve lipo yerleştirmek daha kolaydır.

bilebildiklerim bunlardan ibarettir.

umarım faydalı olmuştur.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay

Polat bey. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Hexa için vereceğiniz başka diğer önemli bilgiler veya öneriniz var ise duymak isterim
 
s550 mi f550 mi karar veremedim

şakir polay' Alıntı:
sevgili oguzhan

benzer boyuttaki iki frame arasında yapısal birtakım farklar ve bu farkların bazı sonuçları vardır. söyle ki;

a) s550 nin kolların içinde bazı modellerde karbon rod vardır. bu nedenle daha kolu daha sağlam ve daha rijittir. dolayısıyla daha fazla yüke gelir.

b) s550 nin kollarındaki motor mount delikleri 16x19mm ve 19x25 mm lik iki farklı motor sabitleme aralıklarına olanak sağlarken f550 de sadece 16x19 mm motor mount delikleri vardır. bu nedenle s550 ye daha uzun uçuş süresini olanaklı kılabilecek daha geniş stratorlu motor takabilmek daha kolaydır.

c) f550 de alt ve üst plakalar aradındaki mesafe s550 ye göre daha fazla olduğundan bu araya uçuş kontrolcüsünü rahatlıkla koyabilecek yeterli yer vardır. ancak s550 de mesafe daha dar olduğundan uçuş kontrolcü biraz kalınsa bazen üste yerleştirmek bazen gerekebilir.

d) s550 de motor yerleşim açıları nedeni ile uçuş stabiitesi hem daha iyidir. ayrıca hızlı aşağı inişlerde cihaz daha az prop wash osilasyonu yer.

e) s550 de gimbal ve lipo yerleştirmek daha kolaydır.

bilebildiklerim bunlardan ibarettir.

umarım faydalı olmuştur.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay

Şakir bey zahmet olmazsa banada "d" maddesini yani prop wash osilasyonunu nasıl daha az yediğini bu durumun kriterinin ne olduğunu yazabilirseniz çok sevinirim. :saygilar: Bir de zahmet olmazsa bundan muzdarip bir drone kullanıcısı için uçuş şekli dışında bir öneriniz olur mu öğrenebilir miyim? :saygilar:
 
s550 mi f550 mi karar veremedim

sevgili izzet

fotoğraflardan da anlaşılabileceği üzere s550 de arm ların özellikle motor bağlantı yerlerinin yatay ile olan hafif içe merkeze doğru açılanması nedeni ile pervanelerin aşağıya olan güçlü hava akışı nispeten biraz daha aşağı ve merkezden dışarıya doğru olmaktadır. multikopterin aşağı tam dik inişlerde türbülanslı hava ile nispeten biraz daha az karşılaşması söz konusu olacağından aynı şartlarda motorların tam dik olarak yerleştiği f550 dan daha stabil olduğu kabul edilmektedir. dji ın büyük çekim için kullanılan copterleri örnek olabilir.

aşağı hızlı inişlerde tam dik olarak değil ama hafif ön arka veya yanlara doğru hafif hareket edilebilirse prop wash fevkalade azalacaktır.

prop wash osilasyonları los uçuşlarda çıplak gözle anlaşılabilir. yani değerlendirme subjektiftir.
gimbalsız video çekimi yapılmışsa videoda kumanda sticki ile yapılmamış hareketlerin videoda var olması ile değerlendirilebilir.
uçuş loglarında aşağı inişlerin olduğu bölümlerde desired roll, desired pitch ve desirew yaw grafikleri ile sırasıyla roll pitch ve yaw grafiklerinin ne kadar üst üste geldiğinin değerlendirilmesi de prop wash ile ilgili objektife yakın bir deperlendirme kanaati sağlayacaktır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


frame geometrisi dışında uçuş stabilitesi ve prop wash iyileştirmeleri için önerilen hususlara bilahare değineceğim

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet ÖKMEN
s550 mi f550 mi karar veremedim

şakir polay' Alıntı:
sevgili izzet

fotoğraflardan da anlaşılabileceği üzere f550 de arm ların özellikle motor bağlantı yerlerinin yatay ile olan hafif içe merkeze doğru açılanması nedeni ile pervanelerin aşağıya olan güçlü hava akışı nispeten biraz daha aşağı ve merkezden dışarıya doğru olmaktadır. multikopterin aşağı tam dik inişlerde türbülanslı hava ile nispeten biraz daha az karşılaşması söz konusu olacağından aynı şartlarda motorların tam dik olarak yerleştiği f550 dan daha stabil olduğu kabul edilmektedir. dji ın büyük çekim için kullanılan copterleri örnek olabilir.

aşağı hızlı inişlerde tam dik olarak değil ama hafif ön arka veya yanlara doğru hafif hareket edilebilirse prop wash fevkalade azalacaktır.

prop wash osilasyonları los uçuşlarda çıplak gözle anlaşılabilir. yani değerlendirme subjektiftir.
gimbalsız video çekimi yapılmışsa videoda kumanda sticki ile yapılmamış hareketlerin videoda var olması ile değerlendirilebilir.
uçuş loglarında aşağı inişlerin olduğu bölümlerde desired roll, desired pitch ve desirew yaw grafikleri ile sırasıyla roll pitch ve yaw grafiklerinin ne kadar üst üste geldiğinin değerlendirilmesi de prop wash ile ilgili objektife yakın bir deperlendirme kanaati sağlayacaktır.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


frame geometrisi dışında uçuş stabilitesi ve prop wash iyileştirmeleri için önerilen hususlara bilahare değineceğim

sevgi ve saygılarımla

şakir polay

Emeğiniz için çok teşekkür ederim. Çok açıklayıcı bir yazı olmuş elinize sağlık. Prop wash osilasyon için çok mantıklı bir çözümmüş gerçekten bu sebeple olduğunu bilmiyordum doğrusu. Çok teşekkür ederim. :saygilar: :saygilar: