SHT - İHA Yayınlanan Talimat / Kayıt ve Diğer Hususlar

Doğukan Ocak

RcFanatik
Katılım
3 Eki 2014
Mesajlar
3,270
Tepkime puanı
2,691
Yaş
30
Konum
Ordu
Web sitesi
www.facebook.com
İlgi Alanı
Heli
İnsansız Hava Araçları (IHA) ile ilgili Talimat, kayıt işlemleri ve türlü resmi konuyu burada paylaşabiliriz.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İHA talimatnamesi ve yasal düzenleme hakkında detaylı inceleme
@İzzet Camcıoğlu arkadaşımıza bu güzel konu ve anlatım için teşekkür ederiz

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İHA Talimatnamesi ile SHGM Sistemine Multikopter Kaydının Yapılması
@İzzet Camcıoğlu arkadaşımıza bu güzel konu ve anlatım için teşekkür ederiz

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yürürlükte olan TALIMAT

SON REVIZYON
21/04/2016 Tarihli Revizyon :

-- Revizyon İçeriği: Türk Hava Sahasında işletilecek veya kullanılacak sivil İnsansız Hava Aracı (İHA) sistemlerinin ithali, satışı, kayıt ve tescili, uçuşa elverişliliğin sağlanması, sistemleri kullanacak kişilerin sahip olması gereken nitelikleri, hava trafik hizmetleri ve İHA operasyonlarına ilişkin usul ve esasları belirleyen İnsansız Hava Aracı Sistemleri Talimatı’nda (SHT-İHA) 21/04/2016 tarihinde değişiklik yapılmış olup yayımlanmıştır.

Yapılan değişiklikle, İHA0 ve İHA1 kategorilerindeki hava araçlarını hobi veya sportif amaçlı kullananlar için eğitim zorunluluğu olmadığına açıklık getirilmiş, ticari amaçlı kullanımlar için eğitim verecek kuruluşlara ilişkin gereklilikler belirlenmiştir.



----------------

Sivil Havacılık genel müdürlüğü 11 temmuz 2016 itibariyle, İha0- ve İha1 sınıfı hava araçları için, Ticari faaliyetlerde bulunan kullanıcılar için zorunlu tutulan Eğitimler için, eğitim verecek "eğitim merkezi" listesini açıklamıştır.



----------------

13/10/2016 tarihli SHGM duyurusu aşağıdadır. Buna göre Hurda işlemlerini Resmi başvuru yolu ile başvurarak yapılması gerektiği tanımlanmıştır.

Duyuru linki :

Genel Müdürlüğümüzce yayımlanan İnsansız Hava Araçları Talimatı (SHT-İHA) kapsamına giren ve herhangi bir sebepten ötürü kullanıcısı tarafından hurdaya ayrılmak istenen insansız hava araçları ile ilgili olarak, resmi kayıt sistemimizin ( iha.shgm.gov.tr ) ilgili kısmının aktif olmaması sebebiyle hurda taleplerinin resmi başvuru yoluyla yapılması gerekmektedir.

Sözkonusu resmi başvuru dilekçesinde onaylı İHA operatörünün (pilot) lisans numarası, TC kimlik numarası ile birlikte detaylı iletişim bilgileri ve onaylı insansız hava aracının plaka ve seri numarasının bulunması gerekmektedir. Bu kapsamda gönderilen dilekçeler işleme konulup insansız hava aracı operatörünün hesabından kaldırılacaktır.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
Adres: Gazi Mustafa Kemal Bulvarı, No:128/A 06570 Maltepe / ANKARA



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eski Revizyon TALIMATLAR ve TARIHCESİ

YAYINLANAN ILK Talimat - 22/02/16 :
Alternatif Link :

-----------------

Taslak Talimat (Aralık 2015) :

Kaynak :


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BAŞVURU / KAYIT




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Talimatı ONLINE İtiraz




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SHT-İHA ve Kayıt Sistemi Bilgilendirme Toplantısı Notlari- 6.Mayıs.2016




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Arkadaşlar yetkili ağızlardan gerekli açıklamalar video linki.




Kokpit Tarafından Hazırlanan Istanbul YASAK HARİTASI


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Talimattan ÖNEMLİ ÖZETLER

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Modelciler için biraz abartılı gibi gözükse de, raftan DJI Drone alıp uçurma potansiyeli olan kişiler de dikkat alınarak özel bir "Tanıtım Videosu" hazırlanmış :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"CASA (Australian Civil Aviation Safety Authority) // Avustralya Sivil Havacık Kurumu" tarafndan hazırlanan ve yaklaşık aynı prensiplerler ülkemiz için de geçerli olan "Güvensiz Drone Uçuş" animasyonu sizlerle de paylaşalım dedik %p Benim favorim en sonu ve özellikle kumsalda yaşananlar :laugh::D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

------------------------------------------------------------------

6 Mayis itibari ile kayit olan pilot ve model sayisi

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



------------------------------------------------------------------

Sorulara gelen Resmi Cevaplar

Merhaba Hakan Bey,

Takdir edersiniz ki bu kadar çok modelin olduğu bir sektörde İHA’ları kategorize etmek hakikaten zor bir iştir. Eğer diğer gelişmiş ülkelerin sistemlerine bakarsanız hobi veya eğlence amaçlı uçuş yapanlar için line of sight da kalın gibi direktifler vardır. Bunlar da zaten meskun mahal dışı ve 400 feet altında uçmak için herhangi bir uçuş zorunluluğu bulunmamaktadır. Ayrıca Talimatımız dikkatli incelendiğinde hobi veya eğlence amaçlı uçanlar için yasak bölgeler dışında uçmak kaydıyla uçuş izni zorunluluğu, 3.şahıs mali mesuliyet sigortası ve pilot lisansı zorunluluğu yoktur. Aslında modelci ve hobicileri sıkıştırmak yerine önlerini açtığımızı düşünüyorum. Talimatı dikkatlice bir daha okumanızı rica ediyorum. Saygılarımla.

Serdar OĞUZER

Havacılık Uzman Yardımcısı
Assistant Aviation Exper


------------------------------------------------------

Soru;
Merhaba. İHA sahibiyim.520 gram ağırlığı var ve 20 cm boyutlarında oldukça ufak bir araç. Ben dronu hobi ve eğlence amaçlı olup, mümkün olduğunca insanların ve zarar verebileceğim seylerin olmadığı yerlerde uçuruyorum.Talimatlarını okudum ancak kafam karıştı.Anladığım kadarıyla herhangi bir kayıt,sigorta ve lisanla uğraşmama gerek yok sanırım.Doğrumu anladım?
Yardımcı olursanız sevinirim. İyi Günler..

Cevap;
Melih Bey merhaba;
Talimata göre 0.5 kg’dan itibaren tüm İHA’lar ve sahiplerinin sisteme kayıt olması gerekmektedir. Amatör/sportif amaçlı İHA sahiplerine sigorta ve eğitim zorunluluğu bulunmamaktadır. Ayrıca talimatın 17nci ve 18inci maddelerinde belirtilen kurallara uyulduğu takdirde uçuş izni alınmasına gerek yoktur.

Bilgilerinize, Saygılarımla.

Gökhan KAZAN
SHY-21 Sertifikasyon Koordinatörü


----------------------------------------------------
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Serhat Mercan
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Şimdi inceleyelim biraz. Elimdeki model 550sx... Bu talimata göre İHA0 sınıfına giriyor (500gr-4kg)... Modelimin rtf ağırlığı 3kg kadar.

Öncelikle ticari amaçla uçurmuyoruz, o yüzden "ticari amaçla uçurulan İHA0 lar hebele hübele.." kısımlarını es geçiyorum. Madde madde gidelim;

* İHA ithal edecek özel ve tüzel kişilerin Genel Müdürlükten ithal teknik uygunluk belgesi alması gereklidir. İHA0 sınıfındaki İHA‟lar için Genel Müdürlük tarafından herhangi bir ithal teknik uygunluk yazısı düzenlenmemektedir. :)

* İHA0 sınıfındaki İHA‟ların teknik olarak ekipman, sistem ve faydalı yük bileşenleriyle donatılması İHA işleticisinin/sahibinin/pilotunun ya da imalatçısının seçimine bağlıdır.

* İHA0 sınıfındaki İHA‟lar için Genel Müdürlük tarafından Tahditli Tip Sertifikası, Uçuşa Elverişlilik Sertifikası ve SHY-21 kapsamında Özel Uçuş İzni Belgesi düzenlenmez.

* İHA‟ların sınıfına ve tescil durumuna bakılmaksızın istisnai durumlarda (kalabalık ve çok kalabalık bölgelerde uçuş, ticari uçuşlar, vb) Özel Uçuş izni bakım, tescil/kayıt, pilot, sigorta, teknik ve diğer gerekliliklere ek olarak risk analizi yapılması zorunludur. Bu tip başvurular SHGM tarafından değerlendirilir. Risk analizinde göz önünde bulundurulacak hususlar EK-10‟da sunulmuştur. (kalabalık veya çok kalabalık yerlerde uçuş yapmıyoruz, ticari uçuş yapmıyoruz, bunu da geçtik)

* İHA0 sınıfındaki İHA‟ların ve ilişkili sistemlerin bakım ve onarımlarının, üreticilerin yayımladığı el kitaplarına göre yapılmasından İHA pilotu sorumludur.

* Tüm İHA ve sistemlerinin işleticileri/sahipleri Türk Hava Sahasında Uçuş Yapan Türk ve Yabancı Sivil Hava Araçlarının Yaptırması Gereken Üçüncü Şahıs Mali Mesuliyet Sigortası Yönetmeliğine göre sigorta yaptırmak zorundadır ve sigortasız uçuş yapılması yasaktır. (GEREKİYORSA YAPARIZ, SIKINTI DEĞİL)

* İHA0 kategorisindeki hava araçları için kayıt işlemi yapılmamaktadır.

* İHA0 ve İHA1 sınıfındaki İHA‟lar için tescil işlemleri yapılmamaktadır.

* İHA0 sınıfındaki İHA‟lar için, Uçuş Operasyon El Kitabı hazırlanması gerekliliği bulunmamaktadır

* İHA0 sınıfındaki İHA‟ları kullanacak İHA0 sınıfı pilotlar için Genel Müdürlük tarafından herhangi bir lisans düzenlenmez. Bu kişilerin 5 yıl süreli geçerli olacak sertifikaları, İHA ve sistemlerinin üreticisi veya yetkili temsilcisi tarafından düzenlenir ve dokümantasyon bu özel veya tüzel kişilikte saklanır. Sadece kendisine ait İHA0 sınıfındaki İHA‟ları kullanmaya yönelik sertifikalandırma için;

a) İHA ve sistemlerinin üreticisi veya yetkili temsilcisi tarafından verilecek teorik bilgi eğitimine ve en az 4 saat uçuş ve bakım/onarım eğitimlerine katılarak başarıyla tamamlamış olmak (Bu eğitimdeki dersler ve eğitmenlerin nitelikleri hakkındaki bilgi için EK 7: İHA Pilot
Adaylarına Yönelik Eğitimlere bakınız.); (SERTİFİKA ALIRIZ)
b) İHA pilotu olur ibareli sağlık raporu almak; (ALIRIZ)
c) Sabıka kaydı olmadığını gösterir arşiv kayıtlı adli sicil belgesini sunmak; (YOK, SUNARIZ)
ç) En az 12 yaşında olmak gerekir. (YAŞ TUTUYOR)

*İHA ve sistemlerinin pilotu, uçuşun güvenli yürütülmesinden ve uçuşla ilgili idari, mali ve teknik kuralların yerine getirilmesinden sorumludur. (SORUMLULUKLARIMIZIN BİLİNCİNDEYİZ)
İHA0 sınıfı pilotlar ticari nitelikli uçuş yapamazlar ve sadece kalabalık olmayan bölgelerde eğlence, spor, hobi, dinlenme amaçlı uçuş yapabilirler. Pilotların sertifikaları yenilenmez ve süre bitiminde Madde 14, 1 inci fıkra hükümlerine göre yeniden düzenlenir. (HOBİ AMAÇLI TAKILIYORUZ, BOŞ GENİŞ ARAZİLERDE)

*Her uçuşta, İHA ekibinin eleman sayısı, İHA‟nın Uçuşa Elverişlilik Sertifikasında veya Özel Uçuş İzni Belgesinde ve ayrıca üretici firma dokümanlarında veya Uçuş Operasyon El Kitabında belirtilen miktardan az olamaz. (BİZ 3 KİŞİYİZ MİNİMUM :D )

İHA ekibinin çalışma ve dinlenme süreleri aşağıda belirtilen sınırlamalar dâhilinde
olmalıdır:
a) Günlük azami mesai süresi: 10 saat,
b) Günlük azami toplam uçuş görev süresi: 8 saat,
c) 2 uçuş arası asgari dinlenme süresi: Önceki uçuş süresinin 1/3‟ü veya 1 saat (hangisi
büyükse),
ç) Mesai sonrası asgari dinlenme süresi: 12 saat,
d) Aylık azami uçuş süresi: 150 saat,
e) Yıllık azami uçuş süresi: 1500 saat.

(BU HİÇ SIKINTI DEĞİL, ZATEN DOĞRU DÜRÜST UÇMUYORUZ)

* İHA0 ve İHA1 sınıfı İHA‟lar ile model hava araçları için;

a) Ticari faaliyetler dışında sportif ve amatör amaçla gerçekleştirilecek uçuşlarda 18 inci maddede yer alan bölgeler hariç Genel Müdürlükten uçuş izni alınması gerekmez. Bu sınıflar için uçuş izni ilgili mülki idare yetkisindedir. (MÜLKİ İDARE İLE ARAMIZDA SIKINTI YOK)

b) Fotoğraf-film çekimi ve ticari amaçlı havacılık işi yapılan müsaade gerektiren uçuşlarda 5 iş günü öncesinden Genel Müdürlüğe Uçuş İzni Talep Formu (EK-3) ile başvuru yapılır. (FOTOCULAR DÜŞÜNSÜN :D )

*Aşağıda yer alan bölgelerde risk analizi yapılmadan ve Genel Müdürlükten izin alınmadan herhangi bir sınıftaki İHA ile uçuş yapılması yasaktır:
a) İrtifaya bağlı olmaksızın bir havalimanının belirlenmiş meydan referans noktası merkez alınarak; 8 NM (15 km) yarıçaplı alan içerisinde pist merkez hattı boyunca her iki yöne 12 NM (22 km) uzunluğunda ve her iki taraftan 2 NM (3,75 km) genişliğindeki sahada, (Ek 6: Havalimanı çevresinde uçuşa yasak bölgeler krokisi),
b) İrtifaya bağlı olmaksızın seyrüsefer yardımcı cihazları, heliport, heliped, hava parkı, Genel Müdürlük internet sitesinde yayınlanmış olan denize/iniş kalkış alanları, vb. merkez olmak üzere 5 NM (9 km) yarıçaplı sahada,
c) İrtifaya bağlı olmaksızın çok kalabalık bölgeler üzerinde ve ayrıca irtifaya bağlı olmaksızın İHA0 ve İHA1 sınıfındaki İHA‟lar ve model hava araçlarının uçuşları muaf tutulmak üzere kalabalık bölgeler üzerinde,
ç) Türkiye AIP‟si ENR 5.1 bölümünde yer alan “Yasak, Tahditli ve Tehlikeli Sahalar”,
d) Askeri yasak bölgelerde, cezaevi ve güvenlik kısıtlı alanarda,
e) NOTAM ile ilan edilen sahalarda,

(2) Arama, kurtarma ve afet gibi öngörülemeyen acil durumlarda; Genel Müdürlük ile gerekli koordinasyonun sağlanması kaydıyla istisnai olarak Uçuş İzni verilebilir.

(SONUNA KADAR DESTEKLİYORUM, HAVAALANI ÜZERİNDE UÇAN PİSLİKLER TEMİZLENSİN.)

*) İHA0 ve İHA1 sınıfındaki İHA‟lar ile model hava araçları NOTAM alınmadan, uçuşa yasak olmayan bölgelerde Mülki İdareden alınan izinle uçulması durumunda;
a) Sadece görerek meteorolojik koşulların sağlandığı durumlarda, gündoğumu günbatımı saatleri arasında ve en az 2 km görüşe açık havalarda uçuş gerçekleştirilebilir.
b) Yerden (AGL) 400 feet yüksekliğin üzerinde izin alınmadan uçuş gerçekleştirilemez.

(BİZE UYGUN, BİZİM UYDUĞUMUZ ŞARTLAR, SIKINTI YOK)

*Uçuşlar esnasında, diğer hava araçları ile ayırmayı sağlamak ve çarpışmayı önlemek İHA pilotunun sorumluluğundadır.


Özetle 700 model sahibi arkadaşları bilemem, bana uygun bir yönetmelik olmuş.. Sicil kaydı, sağlık raporu, sigorta ve 4 saatlik eğitim dışında İHA0 kullanıcısı olarak ek bir prosedür göremedim.
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Ben tümünü okumadım , azcık okudum bir şey de anlamadım.Tek anladığım bizim 450'ler bile pille beraber 500 gramdan ağır olur ve İHA sınıfına sokulmuş...Modelciliğin sonu mu geliyor ne...Şunu kısa yoldan birisi anladıysa bana anlatıversin, abi modelciliği bırak ya da devam et der gibi basit ve net olsun lütfen... :D
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

İyice kafa karıştı. :p

Pul koleksiyonuna mı yönelsek. :lollol:
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Özellikle bu maddeye maalesef birçok kişi uymuyor.

*Aşağıda yer alan bölgelerde risk analizi yapılmadan ve Genel Müdürlükten izin alınmadan herhangi bir sınıftaki İHA ile uçuş yapılması yasaktır:
a) İrtifaya bağlı olmaksızın bir havalimanının belirlenmiş meydan referans noktası merkez alınarak; 8 NM (15 km) yarıçaplı alan içerisinde pist merkez hattı boyunca her iki yöne 12 NM (22 km) uzunluğunda ve her iki taraftan 2 NM (3,75 km) genişliğindeki sahada, (Ek 6: Havalimanı çevresinde uçuşa yasak bölgeler krokisi),
b) İrtifaya bağlı olmaksızın seyrüsefer yardımcı cihazları, heliport, heliped, hava parkı, Genel Müdürlük internet sitesinde yayınlanmış olan denize/iniş kalkış alanları, vb. merkez olmak üzere 5 NM (9 km) yarıçaplı sahada,
c) İrtifaya bağlı olmaksızın çok kalabalık bölgeler üzerinde ve ayrıca irtifaya bağlı olmaksızın İHA0 ve İHA1 sınıfındaki İHA‟lar ve model hava araçlarının uçuşları muaf tutulmak üzere kalabalık bölgeler üzerinde,
ç) Türkiye AIP‟si ENR 5.1 bölümünde yer alan “Yasak, Tahditli ve Tehlikeli Sahalar”,
d) Askeri yasak bölgelerde, cezaevi ve güvenlik kısıtlı alanarda,
e) NOTAM ile ilan edilen sahalarda,


Ankara için konuşuyorum. Gölbaşı bölgesinde 2 tane yasak saha, birçok NOTAM'lı saha (paraşüt atlayışları nedeniyle), 1 tane seyrüsefer yardımcısı, heliport ve askeri bölge bulunmaktadır. Ayrıca o bölge (LT-R2 diye geçer), uçuş eğitimlerinin yapıldığı bölgedir. Lütfen orada mümkün olduğunca dikkatli olun. Çoğu kişiyi bu konuda uyarmaya çalıştım. Orada şu ana kadar bir olay gerçekleşmemesi büyük şans. Youtube'da marifetmiş gibi videolarını paylaşan bir sürü kişi var. 100km(!) gitmiş, 7000 feette uçuyormuş(!) diyerek birbirleriyle yarışıyorlardı.

Bu önlemler bazılarımız için kötü gelebilir ama gerçekten çok cahilce hareket eden insanlarımız var.
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Burak Bey biraz daha iyi oldu bu açıklama, bu arada örneğin biz Eryaman'da uçuş gerçekleştiriyoruz. Belli ki bu konuda bilgilisiniz. Bir bölgenin uçuşa yasak olup olmadığını sivil vatandaşlar nereden öğrenebilir , daha doğrusu herkesin ulaşabileceği internet gibi yerlerde bunlar belirtiliyor mu yoksa herkesin bilmemesi gereken bir bilgi midir bu ?
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Maalesef AIP (Aeronautical Information Publication = Havacılık Enformasyon Yayını) herkesin ulaşabileceği bir yayın değil.

Eryamanda, özellikle İstanbul yolunun doğusunda güzel uçuş alanları var. Akıncının sahasına yaklaşmadıkça sıkıntı olmaz

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ynt: SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır�

500gr altına nasıl düşecek bu quad kim uğraşacak şimdi, adamlar bizim forumu okumuşlar belli. Her yere yazıyorduk ağırlıkları. :)
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Taslağa göre; ö) Model hava aracı: Açık alanda kullanılan, ağırlığı 25 kg‟ı geçmeyen, otonom uçuş kabiliyeti olmayan, ticari faaliyet yapmaksızın eğlence ve sportif amaçlı kullanılan, 400 ft uçuş tavanını ve 2 km uzaklığı geçmemek üzere görüş mesafesinde uçurulan ve içinde herhangi bir şahıs olmadan uzaktan kumanda edilen hava aracı tanımı yapılmış buda hobi için kullandığımız modelleri iha sınıflandırması dışında tutuyor. Ama mesken,insan ve araç trafiği olan alanlardaki uçuşlar kendi sorumluğumuzdadır. Sonuç olarak ticari faaliyet kapasitesindeki otonom hava araçlarının denetimi hakkında olması gereken bir çalışma yapılmış bence faydası olacak bir denetim mekanizması doğru uygulanırsa tabiki. :RCKolik: bu arada tapatalktan bu konuya mesaj yazamadim konu başında smile olmamalı diyor hata neden acaba?
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Ben de aynı şekilde düşünüyorum. Açıkçası biraz fazla endişeleniyoruz gibi geliyor bana. Bence kumandayla uçan herşeye iha diyecek olsalardı, bu taslağa model hava aracı diye ayrı bir tanım koymazlardı. Bu yönetmeliğin çıkış nedenini/amacını hatırlarsak, eline dji alan her zeki gidip binlerce insanın üzerinde yada havaalanında bunu uçurmasın, oralarda uçulması gerekiyorsa da, bunu dji almaya gücü yeten herkes yapamasın, işi bilen birileri, usülüne uygun şekilde yapsın.

Şimdi benim bütün modellerim 4kg'ın üzerinde. İthal uygunluk sertifikası? Yok. Sigorta? Kim yapıyor bunlara sigorta? Ehliyet-ruhsat? Muayene? Dağda bayırda, keyfine, eğlencesine uçtuğumuz, kimsenin canına malına birşey olmasın diye azami özen gösterdiğimiz, kendimizi bilerek hareket ettiğimiz sürece biz modelciyiz, iha pilotu değiliz. Uçurduklarımız da model, iha değil bence.

Neyse, bu taslak işi iki yıldır sürüp gidiyor, daha ortada birşey yok. Bir çıksın, uygulanmaya başlasın, işallah şu zaman zaman denk geldiğimiz dengesizlere engel olur. Bizim de yapmamız gereken şeyler olursa, yapılabilir şeyler olursa, yaparız, eğitim de alırız, sertifika da alırız. Saçma şeyler çıkarsa karşımıza, her zaman gittiğimizden daha dağ, daha bayır bir yerler buluruz olur biter :)
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Eskişehir den başka görüş bildirecek yok sanırım

40 yıl önceki çağdaş yeni halime döndürdüler
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Her ile yapsınlar güzel güzel pistleri bizde oralarda uçalım.
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Taslağa göre
bu hobiyi bırakacağız gibi
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Görüş bildirme kısmı var linklerin birinde. Kaygılarımızı oraya bildirirsek faydalı olabilir.
 
SHT-İHA Talimatı değişikliklik Taslağı hazırlanmıştır…

Tabiki Ben dahil 4 kişi bildirdik
Ama sonuç kesinlikle değişmez
Şirketler değiştirtmezler
ama tabiki bazı yararları olabilir yapmak gerekli
sonuç:
üzüm yedirecek olsalardı
tüm şehir ve havaalanı veya güvenlikli yerin 10 km lik bir alan içerisinde Drone (heli multi uçak) kullanılması yasak demiş olsalardı anlardım ama
amaç üzüm yemek değil
şıra çıkarmak