Skywing RC Extra NG 104”

Sizin için nokta atışı bir hobi olmuş ✌️ ayrıca bu seviyede model tutkunlarının olması tüm modelcilerin şevkini arttırıyor tekrardan başarılarınızın devamını diliyorum
Darısı başımıza… Siz genç ya da hobiye yeni başlayan kardeşlerimizi de kazanmak istiyoruz hobiye lakin şevk göremiyorum hiç…

Bahaneler hep olur… Ben 6 ayrı vasıtayla pazar sabahı 5 de uyanıp uçuşa gittim öğrencilik dönemimde…Güncel olarak hafta sonları 1000 km yol tepiyorum… Hayat bir defa yaşanıyor… Umarım tutkuyla bağlı olduğunuz bir hobiniz olur…
 
Bu herifi ilk tanıdığımda gıcık olmuştum. Tıfılın biri, geldi, 55AX motorumu spinnerden tutup bi çevirdi, ben starter ararken motorum çalıştı. O gün vermiştim notunu... Şimdi de forumdan atmak istiyorum. :lol:🤣

Ahahaaha, iyi aklında kalmış Sümer abi… Reverse flip tekniği… Halen nitro motor görünce çekilin ben doktorum diyip çalıştırıyorum dayanamayıp. Sahibi müsade etsin etmesin 🤣 Hastalık
 
Bu sezonki uçuş günlerimin sonuna geldim bugün itibariyle NG ile, dakika skor vereyim, şu anki setupı toparlayayım:

1)Toplam 37 litre yakıt karıştırmışım şu ana kadar. Bunun yaklaşık 32,5 litre kadarını yaktım… İlk 8 depo oldukça nazik uçtum… Ani hareket, tam gazda kalmalar falan asla yapmadan, ara ara birkaç saniyelik gaz açıp yalnızca segmanı komp/dekomp yapıp yuvasında kilitlenip kalmasını engelleyecek şekilde … İlk 10 litrede tahmin edileceği üzere balçık kıvamında ve simsiyah geldi egsozdan çıkan artıklar… 20 litreden sonra daha temiz olmaya başladı… 76 da da benzer yöntemle ilerlemiştim… Doğru yolda gidiyoruz… İlk 10 litreden sonra orta banttaki çatırtıyı almak için gıdım gıdım kıstık iğneyi… Şu an gayet keyifli hale geldi. Canister ve 3 pale rağmen, eğri lineer, tam gazda gücü de tatminkar. Başta 10 dakika iken, şu an 13 dakikaya ayarlı timerım. Kabaca 700-750ml yakıt tüketiyorum bu sürede. Güzel değerler…

2)Burun ağır geldi benim uçuşuma göre. Ben nötr seviyorum tersi düzü. Dolayısıyla 35 gram kadar kuyruğa kurşun ekledim. Trim konusunda da çok faydası oldu… Zira cg a dan z ye herşeyi etkiliyor

3)Dalışta kapalı gazda %3 kadar down elevator mix im var

4)Sağ kanada 15 gram dinamik lateral balans için ağırlık eklemek durumunda kaldım

5)Yalnızca tam gazda %1 up elevator mixim var, uzun tırmanışlarda kafa indirme eğiliminde

6)IMAC cilerin ilgisini çekebilir… Snap için mantık anahtarlaması yaptım… Elevatorü %98 den fazla çektiğimde (yani aslında dibine kadar çektiğimde) elevatör normalde %33 ile çalışırken %60 a fırlıyor… Bu sayede pitch up belirgin ve snap oldukça scale… Rudder için önce %44 ile başladım, lakin otorotasyonu kontrol etmek güç olunca ufak ufak düşerek denedim.Bu sabah itibariyle %38 de ve şakırt oturuyor snapler…

7)Model için ufak tefek keyifsiz gördüğüm yerler var. Canopy de aluminyum zıvanalar var, gövdede bunu kontraplaklar karşılıyor. Bendekiler boşluk yaptılar… Bugün uçağı temizleyip, sağını soluna bakarken, hafiften cyano ile boşluklarını aldım, yeniden sıkı hale geldiler ancak o bölgeye güzel bir burç çalışılsa güzel olur. Canopy altına da 1mm arkası yapışkanlı süngerler söylemiştim aliexpressten, yetişmeyince takamadım, bir dahaki sefere artık…

Bir diğer konu ise arka teker oldu, janta yapışmamış idi, ilk gün yerinden fırladı kauçuk kısım… Yapıştırdım ve sorunsuz uçuyorum ama farketseydim ilk günden tertemiz çalışırdım oralarını… Neyse, o da nazarlık olsun artık diyorum

8)Kanattaki kilit mekanizmaları ilk başta oldukça sıkı idiler, rodaj bitsin bakarız demiştim… 20 litreden sonra hafiften bi gevşeme oldu, onları da bir 1/16 tur gibi sıkınca yine kütük gibi oldular…Öyle öyle devam ederiz gibi 🥸


9)32,5 litre ile 46 sorti yapmış oldum… Trim prosedürünün tamamını uyguladım. Tabi ki, her IMAC ci gibi benim de şurası iyileşebilir, burasına dokunurum belki dediğim şeyler oldu, ilerde de olacaktır ama şu ana kadar fena değil bence setup…

10)Skywing grubunda olan diğer modelci dostlardan müsait olanlarla azımsanmayacak süreli bir bootcamp yapma şansımız oldu, faydam olabildiyse ne ala… Snap ve spinler ile dış gözlerin bakışlarından yararlanma şansım oldu kendi adıma… Biraz stratejik yaklaşmak akılcı oluyor o konularda…


Durum bildirir miyendis raporu 🥸
 
Darısı başımıza… Siz genç ya da hobiye yeni başlayan kardeşlerimizi de kazanmak istiyoruz hobiye lakin şevk göremiyorum hiç…

Bahaneler hep olur… Ben 6 ayrı vasıtayla pazar sabahı 5 de uyanıp uçuşa gittim öğrencilik dönemimde…Güncel olarak hafta sonları 1000 km yol tepiyorum… Hayat bir defa yaşanıyor… Umarım tutkuyla bağlı olduğunuz bir hobiniz olur…
Bahaneler her zaman olacak bahaneler aşılır ama sebepler biraz aşılıyor sebepler olmadığı sürece bahaneler keyiften ibaret diye düşünüyorum 🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
5)Yalnızca tam gazda %1 up elevator mixim var, uzun tırmanışlarda kafa indirme eğiliminde
Muhtemelen iniş takımı ve wheel pant sürtünmesindendir diyecektim ama dalışta da down trim vermişsin. Motor açısı fazla aşağı olabilir mi Rıfat? Düz uçuşta tam gazdan rölantiye geçişte ya da tam tersini yapınca tayyare nasıl davranıyordu?
 
Muhtemelen iniş takımı ve wheel pant sürtünmesindendir diyecektim ama dalışta da down trim vermişsin. Motor açısı fazla aşağı olabilir mi Rıfat? Düz uçuşta tam gazdan rölantiye geçişte ya da tam tersini yapınca tayyare nasıl davranıyordu?

Bir başkasına al uçur desem, ilk haline bile oo süper trimsiz uçuyor işte derdi muhtemelen…Flight Coach tarafsız bölge malum… Bakıyorum, ne oluyor ne bitiyor, ona göre uçuştaki subjektif gözlemimle kaydı karşılaştırıp ha şurası şöyle olmuş burası böyle olmuş diyorum…Bir de ayari degistirmeden once farkli ruzgar hizlarinda ve yönünde, sakin sakin birkac ucus gozlemleyip ona gore karar veriyorum ayardaki değişikliklere…

Downline mix olmadan tam dik dalış çok zor. Cok geriye almak da isime gelmiyor CG yi.

ModelpowerCz, Krill ve Kam Aero nun IMAC tasarımlarını merak ediyorum aslında. Kanat/Stab incidence için bir sürü kombinasyon geziniyor ortada ama çoğu orta halli uçucuların. Hani tepeye oynayan bir pilotun kendince setupladığı uçağı uçurup, sonrasında hangi farklılıklar var, neyi farklı düşünüp yapmış karşılaştırmak isterim ama biraz zor, gidersek belki Avrupa’daki kalabalık olmayan Cup larda denk getirip görebilirim. Bakalım, acelesi yok ama aklımda…

Gelelim downthrust konusuna, yatayda düşeyde tüm modülasyonları denedim açıkçası gazla. Mix vermeyip up thrust versem bir sürü şeyi bozacaktı, knife edge couplingden tut da tono aksındaki kaymaya (e haliyle differential ile uğraşmaca vs), estetik problemleri saymıyorum bile… Yaptığım mix yerine thrustı değiştirseydim kaybedeceklerim kazandıklarımdan fazla… Burak verme ihtiyacı hissetmedi dahi kendi modelinde. %1 civarinda olunca deger cok da takilmadim su asamada mix’e. Birkaç sezonda farklı sekansları uçup gözlemlemek niyetindeyim bu durumu…

Asıl kafama takılan downthrust şu bu değil, senin uçmuyor ve onca potansiyeli heba ediyor oluşun !
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarven Bedikoğlu
Resimleri "RCKolik Yükle" ile yüklemişsiniz. Bu sistem biraz eski bir sistem. Bu yüzden resimle çevrilse bile bunu fark edemiyor ne yazık ki. ;)

Eğer bir sorun yaşamıyorsan daha modern sistemi kullanan "Resim Yükle" ile resimleri yüklemeni tavsiye ederim kardeşim. :)

Sevgili Adminim, bilgisayar basina yeni gecebildim... Duzenle secenegi cikmiyor, sanirim zaman asimina ugramis durumda post :)

Bir el atabilirsen, duzenlemeye calisayim fotolari...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Sevgili Adminim, bilgisayar basina yeni gecebildim... Duzenle secenegi cikmiyor, sanirim zaman asimina ugramis durumda post :)

Bir el atabilirsen, duzenlemeye calisayim fotolari...
Evet zaman aşımına uğramış kardeşim. ;) Gerekli düzenlemeyi yaptım, müsait bir zamanda dener misin rica etsem. Eğer sorun hala devem ediyor olursa, özelden konuşabiliriz. :saygilar:
 
merhaba 30-35cc bir kasanın maliyeti ne oldu acaba? tekrardan sipariş geçilir mi?
 
Yurtdisi satis maliyetine tekabul etti asagi yukari... Yeni siparisi kompozitler icin yapabiliriz belki, sartlar olgunlasmis degil halen...
Yurtdisi satış linki var mi? Size zahmet paylaşır mısınız, hemde modelleri görmüş oluruz .