Spindle-Feathering Vidası Koparsa

Mustafa ÇOBAN

Kıdemli Uye
Katılım
28 Eki 2014
Mesajlar
2,590
Tepkime puanı
2,188
Web sitesi
www.kervansaraykahve.com.tr
İlgi Alanı
Heli
Konu biraz eskimiş hatırlamak adına güncelleyelim dikkatli olmakta fayda var bu bağlamda aşağıdaki videonun birinci dakikasına dikkat edelim. :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Edit:

Youtube videosundaki açıklama:

It was windy so I was just taking it easy and this happened. Upon inspection of the bolt and spindle shaft (thankfully I found the bolt head to be able to determine this). There was a gap between the spindle and the washer. This means the washer must have been tight to the bearing, but without support from the spindle. The bolt became fatigued over the last hundred flights or so and eventually snapped. I installed these bolts last when I installed the lynx dampers. Couldn't have been more than 150 flights ago or so. Under the circumstances, I'm surprised it lasted that long. Ironically I had new dampers arrive the same day this happened and was going to installed them after this day's session. If I had done it beforehand, perhaps this wouldn't have happened.

Özet olarak, bulunan parçalar incelendiğinde, feathering şaft vidalarının tam olarak sıkılmadığı, şaft ile pul arasında bir miktar boşluk kalmış olduğu ve bu boşlukta oluşan hareketin vidaları zaman içinde (150 uçuş) erittiği anlaşılmış.

Bu konu yönetim tarafından aşağıdaki konudan taşınarak oluşturulmuştur.

 
Spindle-Feathering Vidası Koparsa

Geçmiş olsun..Gerçekten güvenlik çok önemli,umarım bir daha böyle bir kaza yaşanmaz... :RCKolik:
 
Spindle-Feathering Vidası Koparsa

Mustafa Çoban.' Alıntı:
Konu biraz eskimiş hatırlamak adına güncelleyelim dikkatli olmakta fayda var bu bağlamda aşağıdaki videonun birinci dakikasına dikkat edelim. :saygilar:
Hatirlatma ve video icin Tesekkurler Mustafa %p
 
Spindle-Feathering Vidası Koparsa

Bu konunun çok önemli olduğunu düşünüyorum. Daha önce benim de yapmış olduğum bir hataydı, ancak bu sonuca kadar ulaşmadan fark edip düzeltmiştim çok şükür. Olay şu;

Yeni ve sert bir damper seti aldığınızda, damperler yerine tam olarak oturmuyorlar. Bu durum sıfır heli toplarken de oluşabiliyor. Feathering şaftı ne kadar sıkarsanız sıkın, vidalar tam yerleşmiyor. Hatta daha da kötüsü, tam oturmayan damperler yüzünden kafa bir miktar sıkışıyor ve kullanıcının aklına gelen ilk şey vidaları fazla sıktığı ve biraz gevşetmesi gerektiği oluyor... 2-3 uçuş sonra damperler yerine alışıyor ve bu sefer kafada bir boşluk oluşuyor. Bu durum her helide olsa da, bazı modellerde, özellikle küçük modellerde daha hissedilir oluyor. Hatta gaui x3 modelinin manuelinde bu konuyla ilgili ayrı bir bölüm de var, 2-3 uçuş sonrasında kafaya ilave pullar eklenmesi tavsiye ediliyor.

Yeni heli toplarken veya damperleri değiştirdiğimizde vidaları sonuna kadar sıkmaya özen göstermemiz gerekiyor. Kafada oluşabilecek bir miktar sıkışıklık da 2-3 uçuş sonra geçecektir. 2-3 uçuş sonunda feathering vidalarını söküp, temizleyip, tekrar loctite uygulayarak yerine güzelce sabitlemek çok önemli arkadaşlar. Video ortada... :)
 
Spindle-Feathering Vidası Koparsa

Benim de başıma gelen bi durum, ilk versiyon x7'im vardı tabi onun durum biraz farklı. o spindleda kullanılan pul ince geldiği için yırtıldı ve koptu. Sonuç 3000 lira zarar :)
 
Spindle-Feathering Vidası Koparsa

Mustafa öncelikle önemli paylaşımın için teşekkürler. :agreed:

Hepimizin başına gelebilecek basit gibi gözüken ama hayati bir olay. :rolleyes: Helimizde hiçbirşeye bakmıyorsak bile en azından feathering şaftımızı arada bir kontrol etmeliyiz diye düşünüyorum.
 
Spindle-Feathering Vidası Koparsa

Belli araliklar ile üşenmeyip palleri söker ve özellikle feathering Shaft vidalarını kontrol ederim.

Herşeyden önemlisi de her topladığım modelin bu vidasını mutlaka Turker'e kontrol ettirip, iyice sıkıldığından emin olurum :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bu vatandasi arada takip ediyorum.Baya kırım yasıyor.Cogu boyle sanssız kırımlar.Burda buyuk ihtimal eski kırımlardan kalma bir bosluk olustu.

Pal tutucuları her ucus oncesi elle kontrol etmekte fayda var.