Spracing f3 sorunum

Gürhan Beyin msajı olduğunun farkındayım :) Görmüşken onu da yazayım dedim.

Sizin probleminiz büyük ihtimal arm olma konusunda, ancak neden arm olmadığını CLA deki status den görüp ona göre hareket etmek daha kolay. Öbür türlü her türlü opsiyonu tek tek denemek zorunda kalacaksınız ;)
Şimdi sizin dediğiniz kodu yazarken pil takılı olması gerekiyormu birde kumanda açık ve arm edilmiş olmasımı gerekiyor :)
 
Hakan merhaba bu kodlar ile bazı pımlere gorev atanıyor telemetrı ıcın araştırıyorum suan tam hakım degılım ama yanlış bırşey yaparsam boot edıldıgınden kart sıfır haline donermi?
dediğin gibi status yazdım resmi ekliyorum diğer ekran görüntülerinide aldım bulalım artık şunun sorununu :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
arkadaşlar yardımlar için teşekkür ediyorum :) şöyleki problemi sinirimle çözdüm :D vbat soketinde kısa devre vardı o soketi koparttım ordan yankeski ile sonra kenarındakı lehim artıklarını temizledim bibaktım kısadevre olmuyo artık :D kararttım gözü taktım bataryayı duman falan cıkmadı :D sonra bagladım pcye dshot 600 yaptım mode atadım bi baktım dönüyo motorlar :D ama yardımlarınız için teşekkür ediyorum :D daha çok sorum olucak :D
 
sevgili çağatay
öncelikle multicopterin hayırlı olsun

eğer ne yaptığını biliyorsan hiç lafım yok ancak ayarların olduğu ekran görüntülerinde minimum throtle 1200 olarak ayarlanmış. overpowered multilerde ki seninkinin de öyle olma ihtimali fazla throtle 1150 ile 1250 arasında copter howerda kalabilmektedir. 1200 gibi nispeten yüksek bir minimum throtle ile cihaz arm durumunda cihazın daha arm esnasında yükselmesine ve disarm veya kill switch aktive edilmeden land olamaması sorununa yol açabilir.

umarım fc a soft mount yapmışsındır. zira sp racing f3 deki gyro MPU-6050 olup vibrasyonlara hassastır. ilk uçuşun ile ilgili donanımsal gyro filtrelerini 42 hz kadar indirmeni d-term i de 50 civarlarında tutmanı öneririm. cli dan raw (filtrelenmemiş ham) gyro verilerini loglayabilmek için set debug_mode = GYRO demeli blackbox en az 1k hızında örnek alınmalıdır. ilk uçuş bu halde başarılı olursa blackbox analiser ile gyro verileri analiz edilip 1. ve 2. gyro notch filtreleri de ona göre modifiye edilmesi gerekecektir. dynamic filtreler kullanıyorsan bunun için kademeli olarak notch filtrelerin iptali her zaman daha güvenli olacaktır. motor sıcaklıklarında anormallik yoksa (ilk uçuşta 30sn de kendini belli eder, hassas kulaklar çoğu zaman anlar) ilerleyen zamanlarda donanımsal filtreyi iptal veya daha üst seviyelere çekip gyro örneklemesini artırmak genel kabul gören bir bilgidir.

umarım kafanı karıştırmamışımdır. amacım tedbirli ve adım adım en iyi sonuca yaklaşılmasını sağlayabilmekten ibarettir.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
sevgili çağatay
öncelikle multicopterin hayırlı olsun

eğer ne yaptığını biliyorsan hiç lafım yok ancak ayarların olduğu ekran görüntülerinde minimum throtle 1200 olarak ayarlanmış. overpowered multilerde ki seninkinin de öyle olma ihtimali fazla throtle 1150 ile 1250 arasında copter howerda kalabilmektedir. 1200 gibi nispeten yüksek bir minimum throtle ile cihaz arm durumunda cihazın daha arm esnasında yükselmesine ve disarm veya kill switch aktive edilmeden land olamaması sorununa yol açabilir.

umarım fc a soft mount yapmışsındır. zira sp racing f3 deki gyro MPU-6050 olup vibrasyonlara hassastır. ilk uçuşun ile ilgili donanımsal gyro filtrelerini 42 hz kadar indirmeni d-term i de 50 civarlarında tutmanı öneririm. cli dan raw (filtrelenmemiş ham) gyro verilerini loglayabilmek için set debug_mode = GYRO demeli blackbox en az 1k hızında örnek alınmalıdır. ilk uçuş bu halde başarılı olursa blackbox analiser ile gyro verileri analiz edilip 1. ve 2. gyro notch filtreleri de ona göre modifiye edilmesi gerekecektir. dynamic filtreler kullanıyorsan bunun için kademeli olarak notch filtrelerin iptali her zaman daha güvenli olacaktır. motor sıcaklıklarında anormallik yoksa (ilk uçuşta 30sn de kendini belli eder, hassas kulaklar çoğu zaman anlar) ilerleyen zamanlarda donanımsal filtreyi iptal veya daha üst seviyelere çekip gyro örneklemesini artırmak genel kabul gören bir bilgidir.

umarım kafanı karıştırmamışımdır. amacım tedbirli ve adım adım en iyi sonuca yaklaşılmasını sağlayabilmekten ibarettir.

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
Teşekkür ediyorum bilgiler için o ayarlar multishot içindi ve deneme yapıyodum sorunun nerde oldugunu anlamak için sonra vbat soketini düzeltince dshota aldım bide dediğiniz o ayarları hiç bilmiyorum bu zaten ilk quadım en azından bu seviyedeki :) ilerleyen zamanlarda dediğiniz ayrıntılarada bakarım anladığım kadar odada bi süre uçurdum herhangi bir sorun olmadı fpv sistemi gelsin sağlam bir uçuş yapıcam tüm montajı tamamlamadım daha :)
 
Teşekkür ediyorum bilgiler için o ayarlar multishot içindi ve deneme yapıyodum sorunun nerde oldugunu anlamak için sonra vbat soketini düzeltince dshota aldım bide dediğiniz o ayarları hiç bilmiyorum bu zaten ilk quadım en azından bu seviyedeki :) ilerleyen zamanlarda dediğiniz ayrıntılarada bakarım anladığım kadar odada bi süre uçurdum herhangi bir sorun olmadı fpv sistemi gelsin sağlam bir uçuş yapıcam tüm montajı tamamlamadım daha :)
Teşekkür ediyorum bilgiler için o ayarlar multishot içindi ve deneme yapıyodum sorunun nerde oldugunu anlamak için sonra vbat soketini düzeltince dshota aldım bide dediğiniz o ayarları hiç bilmiyorum bu zaten ilk quadım en azından bu seviyedeki :) ilerleyen zamanlarda dediğiniz ayrıntılarada bakarım anladığım kadar odada bi süre uçurdum herhangi bir sorun olmadı fpv sistemi gelsin sağlam bir uçuş yapıcam tüm montajı tamamlamadım daha :)
 
kolay gelsın bende de aynı sorun var kumanda da n donduremıyorum bır turlu ama programdan motorlar donuyor.
 
CLI # status
System Uptime: 343 seconds
Voltage: 0 * 0.1V (0S battery - NOT PRESENT)
CPU Clock=72MHz
Stack size: 2048, Stack address: 0x20005000
I2C Errors: 0, config size: 1771, max available config: 2048
CPU:95%, cycle time: 449, GYRO rate: 2227, RX rate: 49, System rate: 9
Arming disable flags: 0x844
 
sevgili arkadaslar
multirotor pc ye bagli ve ilgili configurator ile connect halinde iken normalde cihaz arm olmaz. bu guvenlik amacli bir onlemdir. motors tabinda motorlarin donmesini saglayacak buton aktiflestirilirse cihaz kumandadan bu sekilde bile arm olabilir. tabii arm olmasini engelleyen baska bir neden yoksa.
sevgili eyup cpu kullanimi ile ilgili %95 duzeyinde bir rakama sahip sistem gorunuyor. oncelikle loop hizini azaltin mag ve baroyu disable edin. ve bu rakama tekrar bakin. kabul edilebilir sınır en cok %35 duzeyidir. sadece acro uculacaksa acc de disable yapılabilir.

sevgi ve saygilarimla
sakie polay
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: eyüp turgut
sevgili arkadaslar
multirotor pc ye bagli ve ilgili configurator ile connect halinde iken normalde cihaz arm olmaz. bu guvenlik amacli bir onlemdir. motors tabinda motorlarin donmesini saglayacak buton aktiflestirilirse cihaz kumandadan bu sekilde bile arm olabilir. tabii arm olmasini engelleyen baska bir neden yoksa.
sevgili eyup cpu kullanimi ile ilgili %95 duzeyinde bir rakama sahip sistem gorunuyor. oncelikle loop hizini azaltin mag ve baroyu disable edin. ve bu rakama tekrar bakin. kabul edilebilir sınır en cok %35 duzeyidir. sadece acro uculacaksa acc de disable yapılabilir.

sevgi ve saygilarimla
sakie polay
# status
System Uptime: 95 seconds
Voltage: 112 * 0.1V (3S battery - OK)
CPU Clock=72MHz
Stack size: 2048, Stack address: 0x10002000
I2C Errors: 0, config size: 2377, max available config: 4096
CPU:40%, cycle time: 252, GYRO rate: 3968, RX rate: 72, System rate: 9
Arming disable flags: THROTTLE CLI
dedıgınız gıbı yaptım suan durum bu bıraz daha duzeldı. ben betaflıght dan motorları dondurebılıyorum . yıne receiver bolumunden kumanda sticklerinin hareketlerını gorebılıyorum ama motorlar donmuyor . arm da atıyorum swıche o aktıfken de olmuyor
 
ayarlarım bunlar ama bı bakabılır mısınız
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
şakir bey yardımlarınız için çok teşekkur ederım . uzak yerlerden yardımınız ıcın zaman ayırdıgınız ıcın tesekkurler. kumandadaki stıck ayarları ve arm hatalarını duzelterek motoru dondurebıldık sıra ılerlemeye geldı tabıkı Şakir Polay beye yardımları için minnetarım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay