Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Evrim Sutel

Tecrübeli Uye
Katılım
16 Haz 2015
Mesajlar
871
Tepkime puanı
720
Yaş
45
Konum
Istanbul
Web sitesi
www.mrsutel.com
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaslar elinde Thunder Tiger X50 veya Raptor 50 modeli olupta FBL yapmak dusuncesi olan var ise ;

Normalde 70 küsur USD olan parça su an Fast-Lad da sadece 16.45 USD gibi komik bir rakama satiliyor bilginize, (Uye girisi yaptiktan sonra)
Ayrica TR de yaklasik 23 USD olan "Thrust Bearing 6x12x4.5" de sadece 5,05 usd fiyat,
Yani 100 USD ye mal edeceginiz 2 parca size 22 USD ye mal olacak....

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Bence senin kaçırmaman gereken bir fırsat Evrim , zaten bir daha da stoklara girmez , eğer x50 ile devam ederim dersen , al yedeğinde bulunsun derim....Paylaşım için teşekkürler... :saygilar:
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Yeniden stoklara girmeyecek olması kötü oluyor...
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Stok konusunda sorun yok, X50 halen üretimi olan model, herhangi bir stok sikintisi yok, parça üretimi devam ediyor :yuppi:
Ama bu fiyata bulmam imkansiz bu sebeple aldim hemen kacirmadan,
Belki SPIRIT PRO ile deneriz :)

Bu arada ben Gaui NX4 ve Gas Engine T10 üzerine kaçıyorum yavaş yavaş...2 TL lik benzin ile 40 dakka uçuş zevki :yuppi:
Titan ile devam etmem sanirim, 2016 planlarim Benzinli model üzerine,

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Evrim , neden benzinli modele kaçıyorsun , sebep sadece fiyatsa o zaman elektrikliye dön , tamam ilk başta ekipman olarak biraz maliyetli ama sonrasında masrafı yok denecek kadar az olur.Benzinli modelde 3D yapmanın sıkıntılı olduğu herkes tarafından bilinen bir gerçek , benim 3D gibi bir maksadım yok , scale uçmak istiyorum dersen , benzinli onda da problem , hem uygun fusalegeleri çok pahalı , hem görüntü ve ses uyumsuzluğu gibi negatif yönleri var , daha doğrusu scale modelde (heliler için konuşuyorum) motor sesi pek uyumlu olmuyor , eksoz dumanı da cabası...Ha , sırf merak ediyorsan ve bir de benzinli modelimin olmasını istiyorum dersen , orası ayrı , elbette herkesin fikrine saygımız sonsuz..... :saygilar:
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Bedel ile hic alakasi yok Hakan abi,

1 tane heryere goturebilecegim ve surekli bagajda hazir duracak 450 sinifi veya en fazla 500 sinifi elektrikli edinirim, ama bu ana model olmaz,
Ben o motor sesini duyacagim, benzin kokusunu duyacagim, Egzost'dan cikan dumani gorecegim,
NX4 bence bu konuda muhtesem,

Zevk iste buda ne diyeceksin :)

Haaa keske maddi olanaklarrrr, zamannnn, bilgiiii, tecrube elversede Kerosen Start bir Türbin motor heli toplasak :lol:
Ama onun olma ihtimali cok dusuk oldugu icin pek girmiyorum o konuya :lol:
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Evrim , neden benzinli modele kaçıyorsun , sebep sadece fiyatsa o zaman elektrikliye dön , tamam ilk başta ekipman olarak biraz maliyetli ama sonrasında masrafı yok denecek kadar az olur.Benzinli modelde 3D yapmanın sıkıntılı olduğu herkes tarafından bilinen bir gerçek , benim 3D gibi bir maksadım yok , scale uçmak istiyorum dersen , benzinli onda da problem , hem uygun fusalegeleri çok pahalı , hem görüntü ve ses uyumsuzluğu gibi negatif yönleri var , daha doğrusu scale modelde (heliler için konuşuyorum) motor sesi pek uyumlu olmuyor , eksoz dumanı da cabası...Ha , sırf merak ediyorsan ve bir de benzinli modelimin olmasını istiyorum dersen , orası ayrı , elbette herkesin fikrine saygımız sonsuz..... :saygilar:

abi elektriklininde bence nitroya göre eksi tarafları cok 3 yıldır hep elektrıklı model kullandım nıtro modele ait elımde hiç birşey bırakmadım ama en son 1 yıl önce aldıgım gens 45c 6s 5000mah lipoları 2 tanesi su an 1000TL civarı bir para ediyor, 15-20 ucus uctuktan sonra saklama moduna alıp 10ay sure hiç modele el degmemıstım. daha sonra bır vakıt olup ucuruyum dedıgımde pillere baktıgımda kendılıgınden hafif şişme yapmıs sarj ettim cellerde voltaj olarak sıkıntı gözukmuyor ancak 30sn sonra ucarken güç birden bitiyor neler denedım defalrca sarj desarj vs yapmama ragmen piller öldü 2 set pilim çöp oldu 1500-2000TL degerinde, bence helıkoptere ucurmak için ayırabildiğiniz süre kısıtlı ve aralıklarla ucuyorsanız bence piller gereksız yatırım(bana göre). su an 600N aldım vakıt buldukca ucuyorum ıstersem 1 yıl ucmayım 1 galon 100-150TL olsunda o para çöp olsun, bence dikkat edilmesi gereken bir nokta modelleri tercih ederken bunlarada dikkat etmek lazım
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

cengiz okkalı' Alıntı:
abi elektriklininde bence nitroya göre eksi tarafları cok 3 yıldır hep elektrıklı model kullandım nıtro modele ait elımde hiç birşey bırakmadım ama en son 1 yıl önce aldıgım gens 45c 6s 5000mah lipoları 2 tanesi su an 1000TL civarı bir para ediyor, 15-20 ucus uctuktan sonra saklama moduna alıp 10ay sure hiç modele el degmemıstım. daha sonra bır vakıt olup ucuruyum dedıgımde pillere baktıgımda kendılıgınden hafif şişme yapmıs sarj ettim cellerde voltaj olarak sıkıntı gözukmuyor ancak 30sn sonra ucarken güç birden bitiyor neler denedım defalrca sarj desarj vs yapmama ragmen piller öldü 2 set pilim çöp oldu 1500-2000TL degerinde, bence helıkoptere ucurmak için ayırabildiğiniz süre kısıtlı ve aralıklarla ucuyorsanız bence piller gereksız yatırım(bana göre). su an 600N aldım vakıt buldukca ucuyorum ıstersem 1 yıl ucmayım 1 galon 100-150TL olsunda o para çöp olsun, bence dikkat edilmesi gereken bir nokta modelleri tercih ederken bunlarada dikkat etmek lazım

Cengiz bu açıdan bakınca haklısın , ama 10 ay kısa bir süre değil , madem bu kadar ara olacak , o zaman pilleri sırf elden çıksın diye , satıp geçeceksin , 1 yılda modeller bile değişiyor , upgrade oluyor hatta eskilerinin parça üretimi bile durabiliyor.
Ben olaya uçuş amacı açısından baktım , yoksa nitro mu iyi , eletrikli mi iyi gasser mi iyi gibi bir tartışmanın sadece bu forumda değil , dünyada bile cevabı bulunmadı.Bu tamamen , uçmaktan aldığın zevk ve stile bağlı bir şey.
Ben kendi açımdan , eğer her haftasonu (havalar elverirse) uçuş yapabilenler için elektrikli iyidir diyorum.Nitro pahalı , ama onun da başka bir tutkusu , başka bir bağımlılığı var , bunu da yargılamak ne haddimize...
Motor benzinli ya da nitro olsun , mutlaka düzenli bir bakım ve zaman gerektiriyor , her uçuş sonrası , modelde genel bir temizlik şart , sıcak havada ayrı bir ayar , soğuk havada ayrı bir ayar , yok zengin olmadı fakir uçsun , iğneyi bir tık daha artıralım gibi , sahada bile düzenli olarak ısı kontrolleri , vs ince ayarlarla uğraşıyorsun.Gerçekten bu bir tutku meselesi saygım var tabii ki , motordan da anlamadığım için zaten modelcilik hayatım hep tek ayak üstünde , asla kendime tam bir modelci oldum da diyemem.Aslında duman kokusunu ben de çok severim... :D
Ancak benim gibiler için zor bir iş , pilimi doldurup , sahada bitirip , kırım da yapmadıysam , keyifli keyifli evime dönüyorum , zaten en önemli nokta burası , alınan keyif , gerisi ne kadar zor veya kolay olmuş pek önem arzetmiyor.... :saygilar:
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Abi,

Modeli toplamak/toplayabilmek bir zevk,
Modelden anlamak, ne kadar cok bilgi edinmeye calismak bir zevk,
Heliye karsi duyulan aşk bir zevk,
Scale desen apayri bir zevk,
Birgun Tirbün motor hayali kurmak ayri bir zevk :bravo:

O motoru her uçuş sonrasi temizlemek, eline yağ bulaşması bir zevk :lollol:
O motorsun sesini duymak bir zevk, :lollol:
O dumani hasbelkader suratına yemek bir zevk :lollol:

O iğne ile zengini, fakiri, emekliye zammi, 2 bayram ikramiyeyi denk getirmek çok ayri bir zevk :lol: işin bütün zevki orda o iğnede :yuppi:
Soğuk havasi, atmosferik basinca göre ayari, vurdur vurdur çalışmadı uleyn niye çalışmadısı bile bir zevk :) :p
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

aynen abi bede herzaman dedim elektrikli ,nitro,gasser ne olursa olsun hepsinin +ları - leri herzaman var tamamen modelcının secim meselsı, bende her hafta ucus yapan birisiydim ama maddi manevi hayat kosullarından dolayı artık ayda yılda bir ucar oldum ondan dolayı karsılastıgım sorunu belırterek yazdım yoksa elektrıklının gucu temızlıgı nitronun sesı kokusu mekanıgı vs bunlar hep ayrı zevklerdır tartısılmaz zaten ancak su bır gercek 3 yıldan sonra nıtro ekıpmanları parçaları bulmak vs baya gerilemiş hatta bitme noktasına gelmiş çogu firma nıtro motoru ekıpmanlarını lıstesınden kaldırmıs bile bu kötü olmus üzüldüm
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Evrim SUTEL' Alıntı:
Abi,

Modeli toplamak/toplayabilmek bir zevk,
Modelden anlamak, ne kadar cok bilgi edinmeye calismak bir zevk,
Heliye karsi duyulan aşk bir zevk,
Scale desen apayri bir zevk,
Birgun Tirbün motor hayali kurmak ayri bir zevk :bravo:

O motoru her uçuş sonrasi temizlemek, eline yağ bulaşması bir zevk :lollol:
O motorsun sesini duymak bir zevk, :lollol:
O dumani hasbelkader suratına yemek bir zevk :lollol:

O iğne ile zengini, fakiri, emekliye zammi, 2 bayram ikramiyeyi denk getirmek çok ayri bir zevk :lol: işin bütün zevki orda o iğnede :yuppi:
Soğuk havasi, atmosferik basinca göre ayari, vurdur vurdur çalışmadı uleyn niye çalışmadısı bile bir zevk :) :p

Yağı, yakıtı halıya damladı, hanımdan terlik yemesi zevk :laugh: :laugh:

3 tane helim olsa 1 ini yakıtlı isterdim. Eski olmasına rağmen ilk helim olan raptor 50 yi hala seviyorum :)
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

tamerkaymakci' Alıntı:
Yağı, yakıtı halıya damladı, hanımdan terlik yemesi zevk :laugh: :laugh:

3 tane helim olsa 1 ini yakıtlı isterdim. Eski olmasına rağmen ilk helim olan raptor 50 yi hala seviyorum :)

ilkler herzaman özlenir bende öyle ilk helıkopterimi hala özlerim :)
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

cengiz okkalı' Alıntı:
...ancak su bır gercek 3 yıldan sonra nıtro ekıpmanları parçaları bulmak vs baya gerilemiş hatta bitme noktasına gelmiş çogu firma nıtro motoru ekıpmanlarını lıstesınden kaldırmıs bile bu kötü olmus üzüldüm
Malesef Cengiz, geldiğimiz noktada nitro modeller çubuklu heliler gibi oldu. Henüz tamamen bulunamaz değiller ama nesilleri tükenmek üzere.

Bende de bir 700N var, söylediğin gibi şöyle bir stokları taradığımda moralim bozuluyor. Birçok parçası ya outoff-stock ya back-order. :(

Nitro meraklıları her zaman olacaktır diye tahmin ediyorum ama sürdürülebilirlik yönünden özellikle yedek parça temini sıkıntılı olduğunda işimiz kolay olmayacak.
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Korkmayinnnn, benzinli modeller illaki parlayacak, :bravo: :thumbup: %p
Helikopter eger Nitro'yu gozden cikartip uzerine birde benzinliyide tutturamaz ise kendi ayagina sıkar :(p

Turkiyede belki az belki türü tükeniyor ama dunya geneli baktiginiz zaman hala azimsanmayacak bir nitro yada vb hoslanan ve kullanan pilot var...
 
Thunder Tiger Titan X50 / Raptor 50 FBL Rotor ve Thrust Bearing Indirimde Kaçmaz

Evrim SUTEL' Alıntı:
Korkmayinnnn, benzinli modeller illaki parlayacak, :bravo: :thumbup: %p
Helikopter eger Nitro'yu gozden cikartip uzerine birde benzinliyide tutturamaz ise kendi ayagina sıkar :(p

Turkiyede belki az belki türü tükeniyor ama dunya geneli baktiginiz zaman hala azimsanmayacak bir nitro yada vb hoslanan ve kullanan pilot var...

Evrim abi sana da uyarsa bir gün buluşsak şu benim Raptor' u tamamlayıp uçursak nasıl olur ki :D