Öncelikle herkese merhaba,
Hobi hayatımın 3. haftasına iki kırım sığdırabildim. Benim gibi yetenekli (!) arkadaşlar faydalansın. Bence tamirat sırasında bir hata yaparsam hata büyümeden müdahale edilebilinsin diye bol fotoğraflı, umarım çok faydalı bir konuya imza atacağız. Açıkçası diğer hobici abilerimdende bir ricam olacak. Konu araştırmama rağmen örnek oluşturabilecek bir tamir konusu göremedim. Şayet tamirlerinizi bu şekilde konularda paylaşabilirseniz eminim ki bir çok kişiye faydası olacaktır. Yani öyle bir konu bulsam benim adıma çok iyi olabilirdi.
Yukarıdaki fotoğraf alanda çektiğim kırım anı. Alandaki kırımdan sonra servolara varıncaya kadar söktüm. Tozlu ve kirli olabilecek işleri sahada büyük bir sabırla yaptım.
Eve malzemeleri götürdüğümde tamirat yapabileceğim bir yer yoktu. Odamdaki balkonu bu işler için bir ufo, bir masa, bir dolap şeklinde dizayn ettim. Balkon camlı olduğu için istediğim an çalışma yapabiliyorum.
Bu sefer nasıl tamir edeceğim ki düşünürken bir abimiz sağolsun bir fikir verdi. 3D modelleme üzerinden gösterdiği içinde çok anlaşılır oldu. Uçağın ön kısmı ve arka kısmını birbirinden ayıran bir bölüm var. Burayı kırımdan sonra tasarlamışlar. Örnek veriyorum genellikle uçak burundan kırılıyor. Hemen lazer kesime uygun bir döküm çıkartıp modelin burnunu tekrar yaptırıyorlar. Şayet az bir kısmıda kırılmış olsa ellerinden plan olduğu için o bölgeden itibaren tekrar yapıyorlar. Bende bu şekilde uçağın uç kısmı ile arka kısmını ayırdım. Şayet bir kırım olsa gövdedeki kontraplaklara kadar bir darbe almayacağını umut ediyorum. (Alsa bile kare kutu tekrar yaparız artık. ) Burun bölgesinin bir kalıbını çıkardım kağıda, bu kağıt benim planım olacak. Şayet burun kırılırsa tekrardan hemen bir kontraplaktan kesip yapıştıracağım. Önceki tamiratımda fazla yapıştırıcı kullanımı sonucu gövdenin içi yapış yapıştı. 1mm balsa aldım ve gövdenin içini onunla kaplarcasına yapıştırdım, yapışma sırasında ahşap tutkalı kullandım ve işkence ile destekledim. Kurumasını bekliyorum. O kuruduktan sonra kontraplak üzerine çıkardığım kalıplar ile kesimi yapıp, zımpara ile düzeltip tekrar ahşap tutkalı ile hem 1mm balsaya hemde gövdenin devamı olan kontraplak parçaya yapıştırmayı düşünüyorum. Bu aşamaya kadar geldikten sonra, motor mount kısmı ve yakıt deposu bölümünüde aşama aşama yaparız inş. Madem uçayı beceremedik en azından el alışkanlıkları kazanalım. Bu gidişle ilerde bana çok lazım olacak gibi.
Yukarıdaki fotoğraf kalıbım.
Bu fotoğrafta balsayı yapıştırma çalışmalarım. İşkenceler yetersiz olunca böyle mandal devreyi giriyor. Zaman geçtikçe malzemelerimde genişlemekte. Yavaş yavaş.
Ayrıca sizlerden bu işler için zımpara önerisi alabilir miyim. Eskiden işlerimde kağıt zımparayı desteksiz el yardımıyla kullanıyordum. Ama bu işinde bir tekniği varmış anlaşılan. Şimdiden teşekkürler.
Hobi hayatımın 3. haftasına iki kırım sığdırabildim. Benim gibi yetenekli (!) arkadaşlar faydalansın. Bence tamirat sırasında bir hata yaparsam hata büyümeden müdahale edilebilinsin diye bol fotoğraflı, umarım çok faydalı bir konuya imza atacağız. Açıkçası diğer hobici abilerimdende bir ricam olacak. Konu araştırmama rağmen örnek oluşturabilecek bir tamir konusu göremedim. Şayet tamirlerinizi bu şekilde konularda paylaşabilirseniz eminim ki bir çok kişiye faydası olacaktır. Yani öyle bir konu bulsam benim adıma çok iyi olabilirdi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yukarıdaki fotoğraf alanda çektiğim kırım anı. Alandaki kırımdan sonra servolara varıncaya kadar söktüm. Tozlu ve kirli olabilecek işleri sahada büyük bir sabırla yaptım.
Eve malzemeleri götürdüğümde tamirat yapabileceğim bir yer yoktu. Odamdaki balkonu bu işler için bir ufo, bir masa, bir dolap şeklinde dizayn ettim. Balkon camlı olduğu için istediğim an çalışma yapabiliyorum.
Bu sefer nasıl tamir edeceğim ki düşünürken bir abimiz sağolsun bir fikir verdi. 3D modelleme üzerinden gösterdiği içinde çok anlaşılır oldu. Uçağın ön kısmı ve arka kısmını birbirinden ayıran bir bölüm var. Burayı kırımdan sonra tasarlamışlar. Örnek veriyorum genellikle uçak burundan kırılıyor. Hemen lazer kesime uygun bir döküm çıkartıp modelin burnunu tekrar yaptırıyorlar. Şayet az bir kısmıda kırılmış olsa ellerinden plan olduğu için o bölgeden itibaren tekrar yapıyorlar. Bende bu şekilde uçağın uç kısmı ile arka kısmını ayırdım. Şayet bir kırım olsa gövdedeki kontraplaklara kadar bir darbe almayacağını umut ediyorum. (Alsa bile kare kutu tekrar yaparız artık. ) Burun bölgesinin bir kalıbını çıkardım kağıda, bu kağıt benim planım olacak. Şayet burun kırılırsa tekrardan hemen bir kontraplaktan kesip yapıştıracağım. Önceki tamiratımda fazla yapıştırıcı kullanımı sonucu gövdenin içi yapış yapıştı. 1mm balsa aldım ve gövdenin içini onunla kaplarcasına yapıştırdım, yapışma sırasında ahşap tutkalı kullandım ve işkence ile destekledim. Kurumasını bekliyorum. O kuruduktan sonra kontraplak üzerine çıkardığım kalıplar ile kesimi yapıp, zımpara ile düzeltip tekrar ahşap tutkalı ile hem 1mm balsaya hemde gövdenin devamı olan kontraplak parçaya yapıştırmayı düşünüyorum. Bu aşamaya kadar geldikten sonra, motor mount kısmı ve yakıt deposu bölümünüde aşama aşama yaparız inş. Madem uçayı beceremedik en azından el alışkanlıkları kazanalım. Bu gidişle ilerde bana çok lazım olacak gibi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yukarıdaki fotoğraf kalıbım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu fotoğrafta balsayı yapıştırma çalışmalarım. İşkenceler yetersiz olunca böyle mandal devreyi giriyor. Zaman geçtikçe malzemelerimde genişlemekte. Yavaş yavaş.
Ayrıca sizlerden bu işler için zımpara önerisi alabilir miyim. Eskiden işlerimde kağıt zımparayı desteksiz el yardımıyla kullanıyordum. Ama bu işinde bir tekniği varmış anlaşılan. Şimdiden teşekkürler.