Trex 700 Benzinli için Direct Drive Tail modifikasyonu

Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
172
Tepkime puanı
348
Yaş
41
Konum
Dalaman
İlgi Alanı
Heli
Merhaba arkadaşlar uzun süredir araştırdığım bir konu ve kısıtlı dökümanlar ile birşeyler çözmeye çalıştığım bir konu. Biliyorsunuki TREX 700 dönüştürerek benzinli heli yaptım ve hala yapmaktayım testler kesimler devam ediyor. Yalnız büyük pervane ve düşük kafa devri gerektiriyor. Düşük kafa devrinde de kuyruğu tutmakta zorlanan gyro için dişli kombinasyonunu değiştirmek gerekiyor. Bu karışıklığa girmemek için direk sürücülü motor kullanmak istiyorum. Sizce artısı ve eksileri nelerdir. Bilmeyenler için bir kaç resim paylaşayım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bu kuyruktaki motor dengelenmesi zor bir ağırlık. Hem büyük pervane başa dert. Kuyruğa çarpma ihtimali de artıyor (boom strike). Benzin motorunun çıkış milindeki dişliyi büyütseniz ? Hem dişli sistemleri ne için ? Aynı motor devrinde torku düşürüp hızı artırmak yada tersi... Böylece başka modifikasyona da gerek kalmaz. Naçizane tavsiyem.
 
Düşük kafa devrinde de kuyruğu tutmakta zorlanan gyro için dişli kombinasyonunu değiştirmek gerekiyor. Bu karışıklığa girmemek için direk sürücülü motor kullanmak istiyorum. Sizce artısı ve eksileri nelerdir. Bilmeyenler için bir kaç resim paylaşayım.
Son dönemlerde özellikle Blade firmasının küçük modellerinde bolca kuyruk motor uygulaması görüyoruz.

Fakat yalan olmasın, şu ana kadar kuyruk motor ve pal açı değişimi hiç aklıma gelmemişti :thumbup:

Kesinlikle değişik bir deneyim olacak, hepimiz için. Müsait bir zamanda ben de bir araştırma yapmaya çalışayım. Bakalım neler çıkacak karşımıza ve yeni neler öğrenmiş olacağız hep beraber :halay::RCKolik:

Bu kuyruktaki motor dengelenmesi zor bir ağırlık
Kaya bey Caner arkadaşımızın kullanacağı 700 sınıfı bir model için bu motor ağırlığının bir sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum.

Benzin motorunun çıkış milindeki dişliyi büyütseniz ? Hem dişli sistemleri ne için ? Aynı motor devrinde torku düşürüp hızı artırmak yada tersi... Böylece başka modifikasyona da gerek kalmaz. Naçizane tavsiyem.
Dediğinizde hakkınız en güzeli dişli oranları ile oynamak. Ama büyük ihtimal Caner bu model için standart dışı kafa devrine ihtiyaç duyuyor. Bu nedenle de istese bile buna uygun hazır satılan bir dişli seti yok. Malum bu dişlileri kendimizin üretmesi de en sıkıntılı parçalar. Bu nedenle kuyruk motoru sanki daha pratik bir çözüm gibi geliyor bana da.
 
  • Beğen
Tepkiler: caneraydeniz
Bu kuyruktaki motor dengelenmesi zor bir ağırlık. Hem büyük pervane başa dert. Kuyruğa çarpma ihtimali de artıyor (boom strike). Benzin motorunun çıkış milindeki dişliyi büyütseniz ? Hem dişli sistemleri ne için ? Aynı motor devrinde torku düşürüp hızı artırmak yada tersi... Böylece başka modifikasyona da gerek kalmaz. Naçizane tavsiyem.

Merhaba Kaya bey ilginiz için teşekkürler boom stripe doğru olabilir. Fakat alet sürekli yükte ve scale uçuş yapacagı için düşük bir ihtimal diye düşünüyorum. Ayrıca Benzinli motorda Torku yüksek tutmak gerek tork en önemli silah motor devri yükseldikçede tork düşüyor. Bu yüzden düşük devir kullanmak istiyorum. Düşük devirde kuyruk dönme momentine karşı koyması zor oluyor. Ayrıca kuyruk boomunu uzattıgımızda ona uygun tork tube bulmak zor oluyor. Ağırlık konusu MEHMET abininde söylediği gibi pek sorun olmaz şayet eski modelin uçuş ağırlığı 7 kg şu son yükseltmeler ile yeni modelin 4 kg civarı olacak ağırlık pek önemli değil

Son dönemlerde özellikle Blade firmasının küçük modellerinde bolca kuyruk motor uygulaması görüyoruz.

Fakat yalan olmasın, şu ana kadar kuyruk motor ve pal açı değişimi hiç aklıma gelmemişti :thumbup:

Kesinlikle değişik bir deneyim olacak, hepimiz için. Müsait bir zamanda ben de bir araştırma yapmaya çalışayım. Bakalım neler çıkacak karşımıza ve yeni neler öğrenmiş olacağız hep beraber :halay::RCKolik:

Evet MEHMET abi çok değişik bir deneyim olacak benim içinde motor ve kuyruk için plaka kesildi sadece aradaki kaplin sorun nereden alacağımı bulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Gercekten ilginc bir heli olacak :thumbup:

Scale ucus kuyrugu pek zorlamayacaktir, o acidan bir sorun olmaz diye dusunuyorum. Yoksa PID’lerle baya eglenebilirdin :)

Nacizane tavsiyem araya bir kaplin eklememen olur. Motor saftini tornacida yeniden urettirebilirsen, yani kuyruk safti da motor saftiyla tek parca olacak sekilde, en saglikli ve titresimsiz cozum olacaktir.
 
Nasıl isterseniz. Ben kafama yatmayan birşey olduğu için söyleme ihtiyacı duydum. Aradaki kaplin için bir çözüm bulunca paylaşırsanız sevinirim. Belki de kapline gerek kalmadan motor milini uzatmak da işe yarayabilir. Kolay gelsin.
 
Bu proje noldu? Merak ettim.
Düşük kafa devirlerinde fazlasıyla işe yarıyor. Büyük Kuyruk pallerinin motora verdiği stresi azaltıyor. fakat model ekstra esc ve pile gerek duyuyor ve pil ömrü kadar uçuyorsunuz. Yani benzinli modelin amacı Uzun uçuş Süresi olduğu işin seçiyoruz. Fakat kuyruğunuz motorlu olduğu için piliniz uzun uçuş süresini destekleyemiyor. Piliniz kadar dönüyor kuyruğu kaybedincede malum. O yüzden tekrar orjinaline döndüm.
 
Düşük kafa devirlerinde fazlasıyla işe yarıyor. Büyük Kuyruk pallerinin motora verdiği stresi azaltıyor. fakat model ekstra esc ve pile gerek duyuyor ve pil ömrü kadar uçuyorsunuz. Yani benzinli modelin amacı Uzun uçuş Süresi olduğu işin seçiyoruz. Fakat kuyruğunuz motorlu olduğu için piliniz uzun uçuş süresini destekleyemiyor. Piliniz kadar dönüyor kuyruğu kaybedincede malum. O yüzden tekrar orjinaline döndüm.
Bu sistem artık piyada parçası bulunamayan heliler için, ilaç olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: caneraydeniz