Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Yaklaşık olarak saat 20 sularında başladığım ve “sadece kanat forslarını yapayım yeter” diyerek yola çıktığım boyama iş saat 24 itibariyle şu hale gelip bırakıldı :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Rudder ve elevatörlerdeki şeritlerin boyanınca nasıl görüneceğini merak ediyorduk dimi :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Govdede ve kuyruktaki kumaş kaplı olan ama henüz detayları eklenmemiş alanları özellikle boyamadım. Ama kanat ve gövdedeki astar ve macunun yamalı bohça görüntüsündense bu geçici boyama çok daha iyi oldu sanırım :)

Yarın üşenmezsem ay yıldızın maskelerini keser kanat forsundaki beyazın bozuk alanı ile birlikte ruddera ay-yıldızı da eklerim...
 
Tam cepheden bir resim olsaydı, tamamen bitmiş bile zannederdik. Yalnız, o yeşil arka teker dikmesi değişecek, değil mi? Ha! Bir de, gece 24'e kadar o kompresör çalıştıysa, komşulardan sabotaj girişiminde bulunan olmadı mı gürültü yapma diye?
 
Masallah boya ısı epey bir hızlı yol almis :thumbup:

Fazla özenmeden hızlıca boyayıverdim, dedim olur da maidende bir aksilik olursa modeli renkleriyle hic gormemis olmayalim :)

9 yillik insaatin izi 4 saatte kapanmis! Biraz agirdan al abi :D

:lol::lol::lol:

Tam cepheden bir resim olsaydı, tamamen bitmiş bile zannederdik. Yalnız, o yeşil arka teker dikmesi değişecek, değil mi? Ha! Bir de, gece 24'e kadar o kompresör çalıştıysa, komşulardan sabotaj girişiminde bulunan olmadı mı gürültü yapma diye?

Teşekkürler Ömer Bey,
Kuyruk iniş takımı boyanacak tabiki, hatta nihai modelde yeni parçalar basıp yüzeylerini adam gibi hazırlayıp aluminyum olarak boyayacağım...
Kompresörüm sessiz bişey, ekovatlı olanlar gibi tamamen sessiz değil ama kimseyi rahatsız etmiyor yine de. Bir de coğrafyadan kaynaklı evlerdeki izolasyon çok iyi, dışardaki ses içeri hiç gelmiyor gibi birşey. Bizim evin önü de sitenin en işlek caddesi, perşembe geceleri (orada cuma gibi düşünün) sokakta birhayli araba var ve benim kompresor gurultusu sokak gurultusunun yaninda hicbirsey :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Bir günlük gecikmeyle de olsa sahanın anahtarını alabildim sonunda :) yarın maideni yapacğım kısmetse, ama sabah mı öğleden sonra mı orasını henüz netleştiremedim. Sabah hava şartları çok daha uygun ama benden başka kimse olmayacak gibi görünüyor. Öğleden sonra pek çok arkadaş olacak ama rüzdar piste 60-70 derece açıyla ve 19-20 km/saat hızla esiyor olacak, üstelik dağlardan taraftan gelecek, yani bol türbülanslı olacak... Pist genişliği yan rüzgarın aşırı bir tehlike olmasını engelliyor ama türbülans başka hikaye... neyse karar veririm elbet :) bu kuş yarın uçacak!
 
Dün paylaşmayı unutmuşum :) modeli hazırlarken elimde CG’yi hassas bir şekilde ölçecek bir “şey” olmadığı için perşembe günü kendime basit ve hızlıca basabileceğim bir alet tasarladım ve toplam 6 saatte tüm parçalarını (toplam 4 parça zaten) basıp monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu meretle CG nin plandaki yerinden 3 mm daha önde olması için ana pili hangi konuma koymam gerektiğini belirledim.

Alet ölçüm sırasında şöyle kullanılıyor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bunlar da modelin son halinin gün ışığındaki fotoğrafları:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Maideni hava koşulları daha iyi olduğu için yarın sabah yapmaya karar verdim. Bir ihtimal kafamdaki gopro haricinde bir video kaydı mümkün olmayacak... sahaya DSLR makinayı da götürüp pisti görecek şekilde tripod üzerine kurmayı planlıyorum, belki iniş kalkış ve alçak geçişleri kaydetme şansım olabilir... eğer birileri gelirse de makinayla video çekme şansımız da olabilir. Model sağ salim uçsun elbet güzel videolar fotoğraflar çekilir ilerde...
 
Sen yazmadan ben niye bu soruyu sorduğumu açıklayayım.
Normalde ilk uçuşta iniş takımlarını toplamam, çünkü;

1. Uçuşu olabildiğince basit tutup uçuşun kendisine odaklanmayı tercih ederim.

2. Benim için uçağı iniş takımı açık hale göre trimlemenin önceliği vardır, ilk uçuşta kalkar kalkmaz iniş takımını toplarsam ve uçağı o halde trimlersem, inme vakti geldiğinde ve iniş takımlarını açtığımda olası trim değişikliklerine alışacak zamanım olmayabilir ve inişe konsantre olması gereken dikkatimin bir kısmı uçağın düzgün uçması için harcanır... duruma göre ilk birkaç uçuş sonrası trimlerden memnun olunca iniş takımlarını toplayıp o hal için de gerekli trimleri yaparım, böylece sonraki uçuşlarda iniş takımı açıkken ve kapalıyken trim değişikliği olmaz...

Peki bu modelde niye oturmuş bu sistemimi değiştirip değiştirmemeyi sorguluyorum? Tek bir nedeni var, drag... zaten alt sınıra yakın bir güçle acaba iniş takımının aşağıda olması uçuşu daha bir riske sokar mı sokmaz mı? Olaya mantıken bakınca çok fazla bir fark yaratmayacağını düşünüp eski usulle devam et ve retract anahtarına dokunma diyorum ama beynimin ucunda köşesinde küçük de olsa bir “acaba” da yok değil...

En iyisi model yerden kesilip ilk tırmanışa geçtiğinde doğaçlama karar vermek galiba. Baktım iyi tırmanamıyor, toplarım, yok güzelse tırmanışı o zaman hiç ellemem uçuşa konsantre olurum...