Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Evren Hocam tebrikler. :bravo::bravo:
Açıkçası hiç bu kadar aksiyonlu bir maiden olacağını beklemiyordum. :eek:
Epey heyecanla takip ettim konuyu. Ama final gerçekten hepimize bir ohhh çektirdi zannedersem. :heartxf:

Bu modele yakışır şekilde film gibi oldu. :coolxf::RCKolik:

Teşekkürler :)

Açıkçası ben daha aksiyonlu bir maiden bekliyordum :lollol::lollol::lollol:

Şaka bir yana sizi bilmem de ben bihayli derin bir ohh çektim, bunca zaman ve emek sonra modelin güzel uçtuğunu görmüş olmak modelden almayı beklediğim keyfin %100 üne ulaşmış olmak demek :)

Modele cumartesiden beri ellemedim, atolye de fena halde, birkaç gün daha kafa dağıtıp sonra modelin gerekli tamiratlarını yapıp havalar elverdiği sürece uçuşa devam etmek niyetindeyim. Sonra cehennem, pardon, yaz :coolxf: mevsiminde Panther'in kaba inşaatı ile birlikte dönüşümlü olarak detaylandırmalara devam ederim...

Modeli iyi kurtarmışsınız Özgür bey. Refleksler yerinde, pilotaj mükemmel. Tekerlek stoperi sağlam olmadığından tekerlek yerinden çıkmış. Stoper aksa setuskur ile tespit edilse daha mı iyi olur? Aksta bir düz yiv açılıp setuskur takılsa diyorum.

Teşekkürler Levent Bey,
Aynen söylediğiniz gibi stoper hiç sağlam değildi. Açıkçası tekerlekler geçici olduğu için önemsemediğim ve ihmal ettiğim bir şeydi. Eğer üzerine azıcık kafa yormuş olsaydım bunu düzeltirdim ama her işte bir hayır var derler, stoperler sağlam olsa tekerleklerin deformasyonu sonucunda modelin o hızla burun üstü kapaklanması söz konusu olabilirmiş.
Söylediğiniz, set uskurun basacağı noktada aksın taşlanıp düzleştirilmesi önemli ve gerekli bir uygulama. Modelin nihai tekerleklerle birlikte bir ucunda flanş olan çelik akstan kullanacağım. Bu flanş tekerleğin akstan düşmesini kesin olarak engelliyor aynı zaman da bir "jant kapağı" arkasında saklanarak skeyl görünümünü sağlıyor. Aksın dikmeye sabitlendiği noktayı da söylediğiniz gibi düzleştirip set uskurla sabitleyeceğim.

Hayranlik ve zevkle okudum :) Büyük bir emek ve sabir , bir o kadarda beceri işi :) ellerinize saglik hocam. Foruma böyle ustadlarin arasina katildigim icin cok mutlu oldum :)

Burak Bey foruma hoşgeldiniz :) ve güzel sözleriniz için teşekkür ederim.

1/5 oranında memleketim dediğim Adana'ya selamlar :)
 
Eveet, yeni tekerleklerin gelmesiyle birlikte Hurricane’e tekrar döndüm...

Dubro’nun nispeten yumuşak olan tekerleklerinin sorun çıkarmasından sonra ilk olarak spitfire’ın 3D baskı tekerlek ve jantlarıyla hurriyi tekrar uçurmayı planladım. Ama sonra bu fikir pek içime sinmedi, zira spitfire’ın tekerlekleri hayli ince ve bu ağır kuşun iniş yüklerine dayanamayabilir diye düşünüp bildik ve güvenilir olan, bugüne kadar neredeyse tüm warbirdlerimde kullandığım robart marka tekerleklere yöneldim ve panther için verdiğim siparişe bir çift 3.5” çaplı tekerlek ve uygun boyutta sünger içlik ekledim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Robart tekerlekleri de standart olarak biraz yumuşaklar, hafif ve orta ağırlıktaki modeller için gayet uygunlar ama daha ağır kuşlar için lastiğin içine süngerleri eklemekte fayda var.
Süngerleri eklemek için ilk iş 6 tane vidayî söküp jant yarılarını ayırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra da süngeri lastiğin içine yerleştirdim ve fazlalığını kestim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aynı şekilde diğer lastiği de sertleştirip uçlarında kilitli somun olan şaftlarla :) dikmelere monte ettim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu vesile ile ana dikmeleri ve kanattaki yuvalarını da olası bir hasara karşı kontrol ettim, herhangi bir sorun göremedim...
 
İç lastik kullanmak gerçekten süper bir fikir %p:thumbup:

Ee “dublex” değil şambriyelli nesildeniz sonuçta Adminim :)

Yaa can sıkmak istemem ama bu tekerlerden kullandım. İlk inişte kırılacakmış gibiler. İyice yalamak gerekecek pisti. Bu uçağa aluminyum jantlı bir şeyler iyi giderdi aslında.

Abim yıllardır kullandığım tekerlekler bunlar, ne kötü inişler gördüler, iniş takımlarının bile kırıldığı inişler oldu bunlara bi cacık olmadı... benim içim rahat bu meretlerle %p
 
Ama şu da var, bu lastikler geçici, detaylandırma sırasında yapılacaklar listesinde “scale” jant ve lastik de var. Jant için bir seçeneğim 3D yazıcıdan basılmış bir jant kapağını bu robartlara takmak, ki bu nispeten kolay olan yol. Ama bir diğer seçenek de jantı da tam olarak tasarlayıp ya aluminyumdan 3D olarak bastırmak ya da aluminyumdan freze de işlemek (tercihen CNC). Hatırlatsan tornayı ilk aldığımda sana aluminyum bir sea fury jantı yapmaya girişmiştim, torna kısmı olmuştu ama sonra freze de çuvallamıştım, pek manuel frezelik bir iş değil bu, en azından benim becerim ve frezeme göre değil :) ama CNC frezeyle neden olmasın. Hurrinin jantları da sea furyninkilerle çok benzer buarada ;)
 
Kuyruk iniş takımı için de yeni parça basıldı ve monte edildi...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövde de yapısal olarak olası hasarlar karşı kontrol edildi, herşey sağlam görünüyor. Sadece kapağın kilit mekanizmasının piminin yeniden yerine takılması gerek, bir de pervaneye yeni pal taktım mı kuş yeniden uçmaya hazır.

Haftasonu için tahminler az biraz daha uygun bir hava gösteriyor. Bu aralar gece en düşük sıcaklık 36 civarı, sabah saat 7 civarında da 40lara dayanıyor, ama perşembe gecesi 30’a kadar düşecek, gündüz de en yüksek 36 olacak. Yani sabah erken saatlerde 32-33 derecelik “tahammül edilebilir” sıcak olabilir... eğer bu tahminler doğru çıkarsa ve sahaya giriş için de bir aksilik çıkmaz ise cuma sabahı bu kuşu uçurabilirim tekrar...
 
Henüz ben de seyretmedim ama fragman güzel gözüküyor :thumbup:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Abi ben izledim filmi, açıkçası güzel yanları da var kötü yanlarıda, hava savaşı sahnelerindeki grafikler bence çok kötü. Öte yandan “tarihsel doğruluk” açısından başarılı bir film, olayların geçtiği zamanlarda filmde kullanılan uçaklar da büyük çoğunlukla doğru versiyonlar.

Britanya Savaşında savaşan Polonyalıların hikayesini öğrenmek adına güzel bir film denebilir...
 
Bugün modelin maiden uçuşunun 3. yıldönümü!
3 sene içinde 30 uçuş yapamamak gibi bir başarıya imza atıp 29 uçuşta kaldım :lollol::lol::laugh:

Velhasıl, özellikle son 10 uçuşta modelin uçuş performansından yana gayet memnun kaldığım için ve artık elimin de alıştığına da kanaat getirerek modelin detaylandırma aşmasına geçmeye karar verdim!

Malesef geriye dönüp konuya baktığım zaman zamanında imageshack ile yaşadığımız sıkıntının aynısının photobucket ve tinypic ile de yaşandığını görüyorum... Vakit bulduğum bir zaman el atıp kaybolan fotoları da rckolik serverı üzerinden yeniden paylaşmak niyetindeyim ama pek de kolay bir iş olmayacak gibi görünüyor.

Detaylandırma işlerine gövde ile başlamak niyetindeyim. İlk adım olarak tüm gövdeye bir kat astar atarak işe başladım. Niyetim hem astarın ışık geçirgenliğini görmek hem de bu astar sayesinde yüzeydeki problemleri görünür hale getirmekti. Astarı anca akşamüstü saatlerinde atabildiğim için ışık geçirgenliği konusundaki sonucu ancak yarın gün ışığında görebileceğiz. Ama yüzey kusurları kabak gibi ortaya saçıldı :lollol::lol:

Eğer astar tek başına hala ışığı geçiriyor olursa açık yerlere siyah boya atmak niyetindeyim. Astardan önce birkaç bölgede siyah boya ile denemeler yapıp memnun kalmıştım. Yüzey problemleri de zaten beklenen birşey, yavaş yavaş ince tesviye ile bu problemler giderilecekler. Yüzey hazır olduğunda da kuyruktan başlayıp öne doğru ilerleyerek gerekli yüzey detaylarını ekleyeceğim. Bu uçağın gerçeğinin arkası kumaş, önü metal kaplı ortası da ahşap olduğu için değişik yüzey detaylarına sahip, bu detayları benzeştirmek de hayli ilginç ve zengin çeşitlilikte bir iş olacak diye umuyorum :)

Detaylandırma aşamasında Yüzbaşı Ruhi Caner için güzel bir ofis yapmak, poposunu sonunda adam gibi bir koltuğa oturtmak da var. Tabii öncesinde modelin dışardan bakınca en büyük eksiklikleri olan kanat altı radyatörü ile burundaki Vokes hava (kum) filtresini yapmak gelecek. Flap ve iniş takımı detayları da kanatta yapılacak işler listesinde yer almakta.. Kısmetse önümüzdeki sezon tam boyalı, radyatörü, hava filtresi ve flapları olan, kuyruğunda ay yıldızı kanatlarında kırmızı beyaz kare forslarıyala uçan bir hurricane görebileceğiz :thumbup:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Malesef geriye dönüp konuya baktığım zaman zamanında imageshack ile yaşadığımız sıkıntının aynısının photobucket ve tinypic ile de yaşandığını görüyorum... Vakit bulduğum bir zaman el atıp kaybolan fotoları da rckolik serverı üzerinden yeniden paylaşmak niyetindeyim ama pek de kolay bir iş olmayacak gibi görünüyor.
Evet hiç sorma kardeşim :( Keşke daha erken el atıp kendi resim server kullanmaya başlasaymışız ;)

Sana epey zahmet vereceğiz ama yaparsan gerçekten de Harika bir iş yapmış olursun kardeşim :thumbup:
Detaylandırma işlerine gövde ile başlamak niyetindeyim. İlk adım olarak tüm gövdeye bir kat astar atarak işe başladım.
Maiden 3.yılında detaylandırmaya da başlamak çok anlamlı olmuş :thumbup: Yeniden canlansın efsane konumuz :halay:
 
Yüzbaşı Ruhi Caner terfi etmiştir diye bekliyordum bu süre zarfında...

50 uçuştan önce terfi etmiyoruz biz :D


Evet hiç sorma kardeşim :( Keşke daha erken el atıp kendi resim server kullanmaya başlasaymışız ;)

Korkarak soruyorum, bizim server da gümlemez dimi :eek:

Sana epey zahmet vereceğiz ama yaparsan gerçekten de Harika bir iş yapmış olursun kardeşim :thumbup:

Yalan yok adminim, feci halde gözümde büyüyor... Imageshack patladığında en azından linklerde dosya adıhalagörünür haldeydi, o dosya adını kullanarak fotoğrafları yenilemek daha kolay olmuştu. Bu hain tinypic geride hiç iz bırakmamış, kodları da inceledim, varsa bile ben yakalayamadım. Şimdi allahın delisinin 4-5 sene önce yazdığı mesajları oku, o fotoğrafın hangi fotoğraf olduğunu anla, git arşivden bul çıkar yeniden yükle... En azından photobucket kısmı daha kolay diye kendimi avutuyorum :D


Genelkurmay Başkanı olmuş sanırım!

Ah yazık ya, koskoca genel kurmay başkanı ama bir parça dahta çıbıh üzerinde oturuyor aylardır :lol::lol::lol:




Evet, haftanın menüsüne gelelim artık!

İlk konumuz elevatörler...

Bakınız gerçek uçağın elevatörlerinde biri kokpitten kontrol edilen diğeri de yerde ayarlanan iki adet "trim tab" bulunmakta idi:

(Fotoğraflar "Flyingzone publications, Hurricane CDsinden alıntıdır)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk etapta bu detaylar her iki elevatöre de eklenecek :thumbup: