Turnigy 9X V2 Kumanda Problemi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

TAMER ÖZTÜRK

Tecrübeli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
965
Beğeniler
321
Yaş
23
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
#1
Herkese merhaba. Yaklaşık 2-3 yıldır aşağıda görselini eklediğim Turnigy 9X V2 kumandayı(resimdeki ile birebir aynı olan) ve FrSky DJT Combo 2.4Ghz modül (V8FR-II HV) alıcı ile set olarak kullanıyordum.Son derece de memnundum.Bugün modelciler olarak uçuş etkinliğimizi herzaman ki gibi gerçekleştirdik.Phoenix Tiger 3 modelimle ilk sorti sorunsuz uçtum biraz ara verdim.Sonra uçuş için hazırlıklara başladım.Motoru çalıştırıp havalandım.Model düz uçuştayken kontrolsüz bir şekilde spin atar gibi (tam olarak hatırlamıyorum) kontrolden çıktı.Allahtan kontrolü tekrar sağladım ve toparlayıp acil bir iniş gerçekleştirdim.Olaya iyi tarafından bakacak olursak sağ salim emniyetli bir şekilde model inmişti.Pilotajımdan kaynaklı bir hata sonucu bu olayın gerçekleştiğini düşünmüyorum.İyi bir kumanda alana kadar uçuşlara ara vermeyi düşünüyorum.Uçuş emniyetini riske atmak istemiyorum. Sizce sebebi ne olabilir? Yine masraf çıktı başımıza :( Kumanda önerilerinize açığım ve de bekliyorum.Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.Tüm model pilotlarına emniyetli,keyifli ve kazasız uçuşlar diliyorum.Saygılarımla.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kullandığım kumandanın linki: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-9x-9ch-transmitter-w-module-8ch-receiver-mode-2-v2-firmware.html?___store=en_us

Modül Linki: https://hobbyking.com/en_us/frsky-djt-2-4ghz-combo-pack-for-jr-w-telemetry-module-v8fr-ii-rx.html
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
27,598
Beğeniler
25,122
Yaş
45
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
#2
Öncelikle büyük geçmiş olsun Tamer :-\ Allahtan kontrol geri gelmiş de hasarsız bir şekilde modeli indirmeyi başarmışsın %p

Kontrol gitti anda motorun durumu neydi ? Yani motor çalışmaya devam ediyor muydu ? Kumandayı bind ederken Fail-Safe durumunu nasıl ayarlamıştın ? Bu soruların cevabına göre Kuman'da failsafe moda girmiş mi, yoksa başka bir sorun ortaya çıktı anlayabiliriz.

Diğer taraftan ben de olsam sorun kesinleşinceye kadar kesinlikle kullanmazdım.

Alternatif Kuman'da olayı gelirsek. AT-9, Spektrum ve Futaba gibi çokta seçenek var. Bununla ilgili bütçen nedir ?

Unutma Kuman'da bir demirbaş. Eğer Yen'i Kuman'da almak zorunda kalırsan bence biraz bekle ve imkanlar dahilinde en iyi marka ve modeli almaya çalış derim.

Tekrar geçmiş olsun.
 

TAMER ÖZTÜRK

Tecrübeli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
965
Beğeniler
321
Yaş
23
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
#3
Turnigy 9X V2 Kumanda Problemi

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Öncelikle büyük geçmiş olsun Tamer :-\ Allahtan kontrol geri gelmiş de hasarsız bir şekilde modeli indirmeyi başarmışsın %p

Kontrol gitti anda motorun durumu neydi ? Yani motor çalışmaya devam ediyor muydu ? Kumandayı bind ederken Fail-Safe durumunu nasıl ayarlamıştın ? Bu soruların cevabına göre Kuman'da failsafe moda girmiş mi, yoksa başka bir sorun ortaya çıktı anlayabiliriz.

Diğer taraftan ben de olsam sorun kesinleşinceye kadar kesinlikle kullanmazdım.

Alternatif Kuman'da olayı gelirsek. AT-9, Spektrum ve Futaba gibi çokta seçenek var. Bununla ilgili bütçen nedir ?

Unutma Kuman'da bir demirbaş. Eğer Yen'i Kuman'da almak zorunda kalırsan bence biraz bekle ve imkanlar dahilinde en iyi marka ve modeli almaya çalış derim.

Tekrar geçmiş olsun.
Öncelikle çok teşekkür ederim Mehmet abi.Fail Safe menüsünü kontrol ettiğimde sadece gaz kanalı "THR %000" ayarlı şimdi kontrol ettim.Yani sinyal kesildiğinde gaz tamamen kapanacak şekilde ayarlı.Bunun dışında başka FailSafe programlanmamış. %100 emin değilim fakat motorda gaz değişimi gözlemlemedim en azından farketmedim.Bu ihtimal çok düşük gibi geliyor bana.Alıcı ve kumandaya yakın bir zamanda bind yapmadım.İlk aldığımda bind yapmıştım ve Wing Tiger,Çaylak Trainer,Phoenix Tiger 3 gibi modellerimle oynamadan bu şekilde kullandım Fail Safe ile oynamadım.Bu arada Timer'in başlamamasının nedeni ise ayarlardan kaynaklıymış."ACT" olarak ayarlayınca sorunsuz çalıştı.Fakat kontrolden çıkmasına hala anlam verebilmiş değilim.Benim düşüncem de sizinle paralel Mehmet abi aynı fikirdeyim.Sanırım iyi bir kumanda alana kadar bu işe ara vermek en iyi seçenek gibi.Bütçe çok yüksek değil ancak çok uzun bir süre bekleyip ancak öyle yatırım yapabilirim kumandaya.Zaten fiyatı da öğrenci bütçesine uygun olduğu için Turnigy 9X tercih etmiştim.Marka ve model olarak da sizlerin önerisine ihtiyacım var.Selamlar.
 
Katılım
14 Ağu 2017
Mesajlar
478
Beğeniler
805
Yaş
27
İlgi Alanı
Multikopter
#4
Öncelikle geçmiş olsun. Uçuş yaparken yalnız miydiniz acaba bir başka modelci kumandasını açmış ve kanallarda çakışma sorunu olabilir mi bir süre anormal davranır sonrasında normale döner. Bir de kumanda pilleri ne durumdaydı voltaj düşmesi gibi bir durum olabilir mi?

Kanallardan gelen veriyi görebileceğiniz bir alt yapı varsa bence bilgisayara bağlayın kumandayı çalıştırın ve ekran kaydı alın bir kaç saat kalsın sonra bir bakın kanallarda anormal bir oynama vs var mı diye derim ben. En azından fikir verecektir diye düşünüyorum.

Kumanda önerisi ise radiolink at9s ile birlikte r12ds veya r12dsm öneririm. :saygilar:
 

Ali Yalçın

Tecrübeli Uye
Katılım
5 May 2013
Mesajlar
1,339
Beğeniler
1,187
Yaş
28
Konum
Bursa
İlgi Alanı
Heli
#5
Turnigy 9X V2 Kumanda Problemi

Sorun modül den kaynaklanmış olabilir, yakın çevremde taranis kumandalar ile kontrol sorunu yaşayan birkaç arkadaşım oldu, ayrıca Rafet abinin uçakçı bir arkadaşı da iki tane model düşürmüş kontrol kaybından dolayı.

Kumandayı modülsüz orjinal alıcısı ile kullanmayı deneyin derim masraf yapmak İstemiyorsanız.

HTC One M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
4,797
Beğeniler
4,639
Yaş
43
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
#6
Ali' ye katılıyorum , Turnigy 9x kumandayı fiyatı yüzünden hak etmediği şekilde yerden yere vursakta, ilk çıktığı ve en aktif kullanıldığı zamanlarda bile sinyal kaybından kaynaklı hiçbir problemini ne duydum ne de okudum.
Sonuçta elektronik cihazdır , yapabilir , ancak kumandadan önce alıcı değiştirip orijinal modülü de denemenizi tavsiye ederim. :saygilar:
 

TAMER ÖZTÜRK

Tecrübeli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
965
Beğeniler
321
Yaş
23
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
#7
Cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim.Fakat stok modül elimde ne yazık ki mevcut değil.Zaten stok modülde kumanda anten kablosu doğrudan modülün içine geliyor ve modüle lehimliydi.Yani tak çıkar durumu söz konusu değil.Kumanda liposunun voltajı da tam doluydu.Bu durumda modül değiştirmemi mi öneriyorsunuz? Hangi marka ve model önerirsiniz? Mümkünse linkini paylaşabilir misiniz?
 
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
399
Beğeniler
306
Yaş
47
İlgi Alanı
Uçak
#8
Turnigy 9X V2 Kumanda Problemi

Ben uzun süreler aynı kumandayı kullanıyorum, Taranis ve Futaba kumandalarım olduğu halde en sevdiğim kumandadır. Bu modüllerin antenleri zaman zaman gevşeyebiliyor. Uçuş öncesi mutlaka kontrol etmek lazım. Ancak failsafe ayarına rağmen motorda bir değişiklik farketmedim diyorsun, bu da bana kumanda kaynaklı değil de sanki yetersiz voltaj / aşırı yüklenme vb sebeplerle geçici olarak kilitlenen bir servo sorunuymuş gibi geliyor.
 

TAMER ÖZTÜRK

Tecrübeli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
965
Beğeniler
321
Yaş
23
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
#9
Deniz Tanrıverdi' Alıntı:
Ben uzun süreler aynı kumandayı kullanıyorum, Taranis ve Futaba kumandalarım olduğu halde en sevdiğim kumandadır. Bu modüllerin antenleri zaman zaman gevşeyebiliyor. Uçuş öncesi mutlaka kontrol etmek lazım. Ancak failsafe ayarına rağmen motorda bir değişiklik farketmedim diyorsun, bu da bana kumanda kaynaklı değil de sanki yetersiz voltaj / aşırı yüklenme vb sebeplerle geçici olarak kilitlenen bir servo sorunuymuş gibi geliyor.
Deniz abi önerileriniz için teşekkür ederim.Aynı problem Wing Tiger modelimde de olmuştu 2-3 defa.Kısa süreli havada kontrolden çıkmıştı sonra sorun olmamıştı.Başka modelim olsaydı farklı alıcıyla test etmek isterdim.Durum böyle olunca emin olamıyor insan.Belki alıcıdan kaynaklı olabilir mi diye de ihtimal geliyor aklıma.
 
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
399
Beğeniler
306
Yaş
47
İlgi Alanı
Uçak
#10
O halde ben alıcıdan şüpheleniyorum. Başka bir alıcı ile kullandın mı?
Ben senin yerinde olsam alıcıyı (zaten emekli etmeyi planlamışken) içini açıp tüm lehim yollarını, özellikle de kabloları taktığın pimlerin bağlantılarını bir büyüteç ile incelerdim. Geçen ay bir kişiden (ikinci el rc malzemeleri satan bir site aracılığıyla) 3 adet alıcı aldım. Sözde iki tanesi hiç açılmamıştı ama test ettiğimde bir tanesinin kanallarından biri servonun kilitlenmesine sebep oluyordu. Voltajı ölçtüğünde düzensizlikler tespit ettim. Önce alıcının regülatöründen şüphelendim ve çöpe atacaktım ki, diğer kanalların düzgün çalışması bende soru işareti yarattı. İçini açtığımda o sorunlu kanalın pimlerinden birinin lehimi üzerinde çatlak gördüm (büyüteçle). Lehimi tazelediğimde sorun giderilmişti.
 

TAMER ÖZTÜRK

Tecrübeli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
965
Beğeniler
321
Yaş
23
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
#11
Önerileriniz için teşekkürler Deniz abi.Elektronik konusunda çok iyi değilim fakat yine de ilk fırsatta söküp bakacağım.Bir önceki yazınızda voltaj sorunundan bahsetmiştiniz Deniz abi.Ben de Towerpro voltaj göstergesini modelime takıp kumanda sticklerini hareket ettirerekten bir test edeyim dedim hem de videoya çekip size göstermek istedim.Sticklerin hepsini aynı anda hareket ettirdiğimde voltajda düşüş meydana geliyor ara sıra videoda gördüğünüz gibi.Teker teker ya da ikisini birden hareket ettirdiğimde sorun olmuyor zaten uçuş sırasında hepsini birden hareket ettirmiyoruz.Bu arada uçaktaki güç kaynağı 5'li (6V) Nimh IKEA LADDA 2450mAh pil paketi(alıcı pili el yapımı) tarafından sağlanıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Göstergenin linki:

Alternatif video linki:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
399
Beğeniler
306
Yaş
47
İlgi Alanı
Uçak
#13
Sen bir de bendeki ışık cümbüşünü gör! Seninki gayet normal görünüyor. Benim kastettiğim voltaj kaybı "brown out" dedikleri, alıcının çalışamayacak kadar düşük voltajlara kadar düşmesi. Frsky alıcıları 3-3.5 V 'a kadar dayanıyor. 4 V diyelim emniyet için. Bunun altına düşerse alıcı çalışamaz hale geliyor ve failsafe bile devreye giremiyor. Bütün servoları aynı anda kullanmadığını belirtmişsin ama çok yanılıyorsun. Tüm kontrol yüzeyleri havadayken yük altındadır. Şu şekilde test edebilirsin:
Alıcı pilini çıkar ve servo kollarını elle çevir. Pek zorlanmadan hareket ederler. Ancak alıcı piline, dolayısıyla servolara enerji verdiğinde bu kolları neredeyse hiç hareket ettiremediğini farkedeceksin. Zira servonun devresi ve motoru mevcut konumu korumaya çalışacaktır. Yani kumandadan sinyal almadığında bile maruz kaldığı yük ile doğru orantılı olarak pilden enerji çekecektir.
Benim fikrim senin bu alıcının ya lehim yollarında ya da dahili voltaj regülatöründe bir sıkıntı olmuş. Belli başlı yüklere maruz kalınca veya oluşan ısı farklarından dolayı (genleşme vs) görevini yapamayacak hale gelebilir. Regülatöründe bir problem varsa o alıcıyı at çöpe. Lehim yollarında bir çatlak tespit edebilirsen ve onu giderirsen büyük ihtimalle kurtarırsın. Elektronik ten pek anlamam diyorsan hiç uğraşma.
Bütün bunları anlatmamın sebebi modülün ve kumandanın çok büyük bir ihtimalle sorunlu olmadığına inanmam. Çünkü failsafe olarak gazı sıfıra çekmesi için ayarladığın halde, havadayken kontrol edemediğin süre içerisinde gazda bir değişiklik olmadığını belirtmiştin. Bu nedenle ben alıcıda veya servoda kabahat arıyorum.
Bir de şöyle bir olay var ama senin durumun için geçerli görünmüyor: modülün anteni sık sık gevşeyebiliyor. Şayet anten temassız bir durumda belli bir süre çalışmışsa modülün yanmış olma ihtimali var. Ama dediğim gibi, senin durumun için geçerli bir durum değil.
 
Katılım
1 Eki 2014
Mesajlar
399
Beğeniler
306
Yaş
47
İlgi Alanı
Uçak
#14
Turnigy 9X V2 Kumanda Problemi

Ayrıca bahsettiğim voltaj dalgalanmalarını senin videoda kullandığın cihazla tespit edemezsin. İyi bir dijital göstergeli voltmetre gerekir.
 

TAMER ÖZTÜRK

Tecrübeli Uye
Katılım
23 Ağu 2015
Mesajlar
965
Beğeniler
321
Yaş
23
Konum
Gazimağusa/KKTC
İlgi Alanı
Uçak
#15
Turnigy 9X V2 Kumanda Problemi

Sevgili abilerim iyi akşamlar.Öncelikle çok özür dileyerek konuya giriyorum sebebini de açıklayacağım.Daha önce bahsettiğim gibi uçağımda kısa süreli kontrol kaybı yaşamıştım.Bu olay Phoenix Tiger 3 modelimde başıma geldi fakat aynı durum daha önce nadiren de olsa 2-3 defa Wing Tiger modelimde de başıma gelmişti.Diğer mesajlarımda FailSafe'i kumandamda THR %000 yani gaz kanalını tamamen iddle konumuna alacak şekilde ayarladığımdan bahsetmiştim(gaz kolunun en aşağıda olma durumu).Biraz önce modeli test amaçlı çalıştırıp kontrol ettim ve FailSafe'i test etmek istedim.Kumandayı kapattım ve bütün servoların konumu değişti FailSafe'in çalışmadığını farkettim.Muhtemelen ayarları değişti alıcının veya diğer alıcı model üzerinde takılı(2 adet alıcım vardı yeni modeli kurunca birini ona taktım).Wing Tiger modelimde ise diğer alıcı vardı.Hemen modül ve alıcının manuelini açıp okudum.Alıcı üzerindeki F/S butonuna 1 defa basmak gerekiyormuş aynen uygulayınca FailSafe çalıştı.Kısa süreli kontrolden çıkma durumu hem Phoenix Tiger 3 modelimde hem de Wing Tiger modelimde meydana gelmişti.Lipo bataryam şarjlı.Bu durumda modül&alıcı setinden veya kumanda arızasından başka birşey gelmiyor aklıma.Daha önce FailSafe'in çalışır vaziyette olduğunu sanıyordum meğerse değilmiş.Bundan dolayı özür diliyorum.Sil baştan başa döndüm ne yazık ki. İşin üzücü tarafı ise bu durumun nadiren oluşması sorunu tespit etmeyi zorlaştırıyor.Bu durumda kumanda arızalı olabilir mi? veya Modül+alıcı arızası? Ne yapmamı önerirsiniz? Bu durumda alıcı arızası ihtimali düşük gibi görünüyor fakat yine de önerileri dikkate alacağım.
Rica etsem kumanda ve modül önerisinde bulunabilir misiniz?