[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,007
Tepkime puanı
12,193
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar selamlar,

Öncelikle söylemek isterim ki, montaj aşamasını düzenli fotoğraflamadım veya video kaydı yapmadım. Çünkü oldukça yeni bir heli olmasına rağmen arkasında 8 yıllık Protos modelinin ve yine geniş kesimler tarafından sevilen başarılı Protos Max v2 modelinin kısım kısım özelliklerini/tasarımını barındırıyor. Ve gerek bu konunun devam eden mesajlarında gerekse diğer Protos 380 konularında paylaştığım gibi kullanıcılar da ilk andan itibaren helinin performansından, uçuş hissiyatından son derece memnunlar. Başarılı bir ürünle karşı karşıyayız diyebiliriz.

Yine son zamanlardaki diğer msh modellerinde veya upgradelerinde olduğu gibi, detayların bir arada karmaşa içinde sunulmadığı, adım adım ilerleyen, her bir sayfada genelde bir işlem gösteren, toplamda yaklaşık 65 sayfalık manuali de montaj aşamasında son derece yol gösterici... Hal böyle olunca ben de çok fazla kayıt altına alma ihtiyacı hissetmedim.

Modelin ön inceleme ve özelliklerinin sunulduğu konuya şurdan ulaşabilirsiniz;

Modelin parçalarına ve onların bazı özelliklerine değindiğim, kutu açılım ve detay fotolarının bulunduğu konu ise şu;


ESC beklediğim şu günlerde ( iki haftadır yurda giriş yapamadı), montajda ilerlediğim nokta, kısmi montajlar ve bundan sonrası için montajla ile ilgili fotoğrafları da bu konudan paylaşacağım. :saygilar:



Öncelikle motor kısmından başlıyoruz... Solda gördüğünüz slot delikler sayesinde motor kayış ayarı yapılabiliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ve motor kısmını ana plakaya o vidaları tam sıkmadan (kayış yerleşmediğinden), monte ediyoruz... Burda ana şafta yataklık yapan üçüncü rulman da monte durumda...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Belt tensioner zaten toplanmış olarak geliyor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Yerine monte ediyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana dişli otorotasyon dişlisi komple toplu geliyor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana şaft ile montajını yapıyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ve bunu da yerine yerleştiriyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ardından kayışları yerleştirme işine geçebiliriz. Motor kayışını bu aşamada gerginleştirip vidalarını sıkabileceğimiz gibi sonradan frame içinde de yapabiliriz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk kayışını da tensioner içinden geçirerek otorotasyon dişlisine yerleştiriyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ardından frame sağını solunu ve servo frameleri yerleştiriyoruz... Ana şafta yataklık yapan birinci ve ikinci rulmanlar servo frameler üzerinde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Alttaki servo frame i tamamen sıkıyoruz, üstteki ise slot deliklere sahip... Servoların montajından sonra sıkıyoruz onu... (mikro servoların delik pozisyonları arasında ufak tefek farklılıklar olabildiği için böyle uygun görülmüş...)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Tail case tarafında da herşey yağ gibi, son derece rahat bir hareket var... Precise bir sonuç elde edebilmek için yoğunlukla metal ve karbonfiber parçalar barındırıyor. Tamamen Protos Max v2 deki tasarım gibi...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ana rotorda da anlatılacak çok birşey yok. Protos500 den bile uzun bir spindle'a sahip... Rotor disk alanı açısından olumlu bir gelişme bu... Ayrıca Protos500 deki pallere açı veren linklerin ball'larından çok daha güvenli ve sağlam bundakiler, Max tipi...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Swashplate toplu geliyor, kontrol ediyoruz... Linklerin tamamı aynı boyutlarda ama tabii ki montajdaki yerlerine uygun açılarda bırakıyoruz plastik uçları...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Çok esnek ve dayanıklı, kırmanın nerdeyse imkansız olduğu gorilla iniş takımını sadece iki vida ve kenardaki çıkıntılar yardımı ile ana gövdeye monte edeceğiz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Evoluzione, full karbonfiber kuyruk borusunu sadece 4 vida ile monte edeceğiz... Ana plaka üzerinde burda da slot delikler var, kuyruk kayış gerginlik ayarı için... Max kuyruk fini sticker'ının arta kalan kısımlarından 380 finine ve kuyruk roduna yetecek kadar sticker mevcut. Bir sticker ile üç kuş vuruyoruz böylece... Bir ucu biraz daha açık, çünkü ordan 5mm dremelle keseceğim. Mikro kuyruk servosu kullanımında öyle gerekiyor, mini olsaydı aynen kullanacaktık...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



ESC kutusu frame önündeki yerini alacak... Batarya sabitleme velcroları da yerine yerleşmiş durumda...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Poşetlerde az miktarda parça kaldı... Aslında kuyruk rotorunu da takabilirim... Ama kuyruk montajı, kanopi magnetleri montajı vs için önce servoları yerleştirmem lazım. Servoları yerleştirmek için de (sonrasında sıkıntı çekmemek için) önce bir merkezlerine bakmam, enerji vermem lazım... Esc bekleniyor ve bu süreçte kullanacağım üniteyi henüz aktif modelimden sökmedim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Servo hornlar da hazır... Servolar montaja hazır...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Burda yoğunlukla servo montaj vidaları var... Yine üst servo plakası servolardan sonra kesin yerini bulacak ve ana şaft bileziği yerleşecek... Kontrol rodunun uçları da hazır... Sadece kesilecek kısıma servo montajı sonrası bakıp öyle epoksilemek istedim... Görüldüğü gibi çok diş kalmadı sonrasında daha da kısaltmak için, haliyle 6-7mm de kesebilirim. Uzatmak için içinde yeterince diş var...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Burda da son olarak kuyruk montajından sonra tensioner spring yerini alacak ve borunun konumu ayarlanacak... Fin sabitleme vidaları var... Tail pitch slider var...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Montaja kaldığımız yerden devam ediyoruz...


Esc geldi... Suprax D4 konnektörü lehimleyip kutunun yanından çıkarıyoruz. Motor kabloları ise alt tarafta kalıyor... Tüm bunları yapmadan önce kutuya velcroları geçirdiğimizden emin oluyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bir adet servo kablosunu da önceden HW esc nin P girişine takıyoruz. İlk bir iki ayar sırasında ihtiyaç duyabiliriz, her seferinde 8 vida söküp kutuyu çıkarmakla uğraşmamak için... Oringi ise bir tornavidadan yardım alarak gerdiriyoruz ve yerine tutturuyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Montaja devam etmeden servolara enerji verip hornları yaklaşık 90° de sabitliyoruz. Hatta kanallardaki servoları da belirleyip kabaca bir ayar yapabiliriz ünite modele bağlı gibi düşünüp...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Servolara ve soket uçlarına ünitedeki kanal sıralamasına göre etiketler yapıştırıyoruz. Böylece sök tak işleri sonrası bütün kablolamayı dağıtmadan neyi nereye takacağımızı bilmiş oluyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Servoları gövdedeki yerlerine monte ediyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Main shaft lock yerine takıp sıkıyoruz. Ana şaftta dikeyde oynama olmayacak şekilde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Swashplate ve anti spin parçalarını yerlerine yerleştiriyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Daha önceden kısmi montajı tamamlanmış olan ana rotoru ana şafta monte ediyoruz..

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Linkleri de yerlerine takıyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruğu, tail case'i ve fini monte ediyoruz... Belt tensioner yayını da yerleştirdikten sonra kayış gerginliğini boomu slot deliklerde ileri geri hareket ettirerek ayarlıyoruz. Tensioner yaklaşık olarak heli eksenine dik olduğu pozisyonda kuyruğu sabitleyen slot içindeki 4 vidayı tamamen sıkıyoruz.... Servoların kablolarını da kayıştan uzak, yukarı doğru bantlıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu arada boş durmuyoruz, kablolama işlerini yeri geldikçe yapıyoruz. Bu model için powerbus çıkacak fakat ben ne servo kablolarını kesmek istiyorum ne de ekstradan konnektör bağlantısını sağlıklı görüyorum... Servo uzatma kablosu ile elevatör servosunu esc ile birlikte uzun yoldan götürmek de mümkün fakat dediğim gibi her ek bağlantı risk... Servoların doğrudan üniteye girmesi tercihim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk rotorunu da yerine monte ediyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Arka taraftaki magnetlerin mountunu, sonra da kendilerini vidalıyoruz... Magnetlerin iyi yakasını bu halde ayırmak çok zor. Haliyle kanopiyi yerleştirip, vidalayıp, üst yarılarını öyle ayıracağız.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Aileron servo kablolarını kuyruğun yanındaki kanallardan indirip kuyruk servosu altından üniteye bağlayacağız. Bu kısım son derece düzenli...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



ESC yi yerine monte ediyoruz, şimdilik 6 vida ile sabitliyoruz. 2 adet magnetler sonradan buraya monte edilecekler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk rodunu takıyoruz... Bunu artan fin stickerları ile güzelce kaplamıştık...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk palleri... Stok 68mm... Profili tamamen Protos500 ile aynı, sadece kök kalınlığı az...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kuyruk servosunu da takıp elektronik kısmını ünite hariç yerleştirmiş oluyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kanopiyi yerleştirip içte kalan magnetleri dıştan vidalıyoruz. Böylece magnetlerin yarılarını daha rahat çıkarabiliyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Küçük bir ağırlık merkezi testi yapıp pilin duracağı pozisyonu belirliyoruz. Pilimiz 1600mah olduğundan yaklaşık 50-60g hafif, motordan da var 40g kazanç... Haliyle kuyruk ağır basıyor, pili biraz aşağı alıp ideali yakalıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Üniteyi yerine yerleştirip bağlantılarını yapıyoruz. Aileron servoları ve kuyruk servosu frame arka tarafından alt plaka vasıtasıyla bağlanıyorlar. Esc için frame alt yolunu kullanıyoruz. Elevatör servosu için ana dişli etrafından dolanıyoruz.
Frame diğer tarafında sadece satellite'e kablo çıkarıyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Satellite için frame alt tarafı çok uygun... Kabloları frame arka yüzeyini kullanabilirim. Veya fotodaki gibi skid arka ayaklarında bunun için çıkıntılar var, tam kablo tutacak kadar. Bu şekli ile de kullanabilirim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Pal tercihimiz Halo 385mm... Ağırlık olarak 39g bir tanesi... Birçok pal bu seviyelerde (40g civarı), alzrc 32g...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Sonuç :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Ustanın iyisi parça arttırandır :laugh: Bunlar da kitten kalanlar...
Evoluzione ve standart boomlu iki versiyon var. Vida pul vs olarak ikisine de gerekenler pakete eklenmiş.

Ana pal tutucu rulmanlarından bir adet eksik çıktı. Protos500 ile aynı olduğundan onun yedeklerinden kullandım. Ana şaft rulmanları ise bir adet fazla çıktı. Daha dorusu hem central plate üzerinde monte vardı, hem de pakete koymuşlar.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



THE END :saygilar:
 
Son düzenleme:
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Rasim paylaşım için teşekkürler. Merakla bekliyoruz aşamaları. Belli mi olur belki ben de alırım bi Protos :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Eline sağlık Rasim, hepimiz bu modelin uçuşu için iyice heveslendik artık. :thumbup:

Çok fazla beklememize de gerek kalmayacak anlaşılan. :hoppa:

Takipteyiz. :RCKolik:
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Teşekkürler Şafak, Türker abi :)

Protos ile ilgili olarak; ilk modelleri olan Protos 500 ü de bilirim, max ve 380 i yakından görme inceleme, 380 in montajını neredeyse bitirme şansına sahip oldum.

Çoğunlukla esc sorunlarından, bir seferinde de benim hatamdan Protos 500 ile çeşitli kırımlarım oldu. Söktüm taktım, her yerini manuale ihtiyaç duymadan kurcalayabilme noktasına geldim :) En son topladığım hali ise tam bir upgrade delisi oldu, şurasına da şunu yapsam diyeceğim hiçbir şey kalmadı... Hala çok seviliyor, helifreakten onlarca konu yüzlerce mesaj paylaşabilirim.

MSH yaklaşık olarak son iki üç yıl içinde bir atakta... Öncelikle 700 modelleri Max'ın çok daha başarılı bir versiyonunu çıkardılar. Şimdi Protos Mini'nin bir üst boyutunda, temelde onun yerini alacak 380 modelini çıkardılar... Bundan sonra da Protos500 ün yerine bir 500-550 modeli çıkarmaları bekleniyor seneye... Tabi bu modellerde bütün o başarılı bulunan özelliklerini koruyorlar... Kompozit malzemeler konularında iyiler, gorilla plastik gerçekten çok başarılı bir teknoloji... 380 modeli rakibine göre daha hafif ve daha düşük kafaturlarında, daha düşük ekipmanlarla bile iyi sonuç veriyor... Kuyruk performansı en başarılı olan yanlarından... Neodyum magnet kanopi sabitleme çok pratik...

Ve her ne kadar bazıları eleştirse de ünite ile birlikte geliyor ve Brain2 gerçekten sunduğu özellikler ve fiyatı ile tartışılmaz bir konumda... Vbar kullanıcısı olmasam kesinlikle Brain kullanıcısı olmak isterdim.

Protos alırsın almazsın bilemem, tercihtir Şafak :) Ve hepsine saygımız sonsuzdur... Ama ünite konusunda bence çok macera arama derim, hele de 400-450 lira seviyelerinde fiyatı varken ;)

Türker abi, keşke konuyu daha önce açsaydım :laugh: Gece konu açtım, esc gelmiyor dedim. Sabah yurda girmiş, haftaya gelir...
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Rasim Öztürk' Alıntı:
Protos alırsın almazsın bilemem, tercihtir Şafak :) Ve hepsine saygımız sonsuzdur... Ama ünite konusunda bence çok macera arama derim, hele de 400-450 lira seviyelerinde fiyatı varken ;)

Fast lad te şuan Brain 2 stokta değil. Sordum önümüzdeki hafta stoğa girecek dediler. Bekliyorum, alıcam inş :hoppa: :hoppa:

Aslında bi ara senin ilanın da vardı ama mini versiyonu diye çok sıcak bakamadım (girişler üstten falan), sonra da satıldı sanırım :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Benimkilerin müşterisi belli yaa :) Kendisi zaten çok severdi Brain/İkon, bu son sürümden ve rescue log vs yeni özelliklerden sonra iyice bağlandı diyebilirim :D

Mini versiyon o ilanda da dediğim gibi ne içindeki mikroişlemci/donanım olarak, ne içinde yüklü gömülü yazılım olarak, ne de giriş sayısı olarak standarttan farkı yok. Sadece usb girişi tamamen remote aparatına almışlar, boyutta biraz indirime gitmişler... Ve aslında ünitenin ana şaft altında, kuyruk servosu yanında olduğu Protos380 gibi modellerde bu daha iyi... Ama kuyruk üstünde, yukarıda konumlandığı modellerde standart versiyon daha temiz bir kablolama sunabilir... Yine de birçok arkadaş Bavarian Demon 3SX veya Spirit kullanıyor, tamamının soketler üstte.. Bir sorunla karşılaşmıyorlar zannımca...

Kablolama dediğimiz olay aslında tamamen veya büyük oranda kanopi altında kalan, haliyle görünmeyen bir muhabbet... Ama kişiden kişiye değişiyor bu konudaki hassasiyet... Kimisi ben titiz adamım, ortada rengarenk kablolar görünmesin ister; kimisi amaan zaten görünmüyor, her kırımdan montaj demontajdan sonra bununla mı uğraşacağım saatlerce der... Bu da tercih meselesi yani :D
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Rasim eline sağlık.. Paylaşım için sağol.. Kaç gündür ilk defa kafamı dağıtacak birşey buldum.. Kolay gelsin.. Takipteyim... :saygilar:
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

İnşallah maiden görürüz :thumbup: Ellerine emeğine sağlık Rasim :thumbup: :bravo: Bu tür konular özellikle bu son günlerde çok daha iyi geliyor insana..
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Emeklerine sağlık Rasim.İnşallah en kısa zamanda uçuş videolarını da izleriz. :saygilar:
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Elime sağlık. Çok güzel işçilik. Adamlarada helal olsun .

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Rasim süper bir konuyla bizlerlesin yine ellerine,emeğine sağlık kardeşim.
Modele diyecek hiç bir söz yok tam bir vitrinlik :thumbup:
Esc de girdiyse yurda maiden bekler dururuz :laugh:
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Teşekkürler Mehmet abi, Fatih abi, Ahmet abi, Erhan, İbrahim :saygilar:

İki hafta sesi sedası çıkmayan esc Türkiye'ye girmesiyle beraber bir günde eskişehire sevk edildi... Umarım yarın teslim edilir. Eğer öyle olursa montajı da haftasonu bitirmiş olurum.
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Montajımız bitmiş, tüm fotolar ilk ve ikinci mesajdaki yerini almıştır arkadaşlar, hayırlı uğurlu olsun...

Protos Max montajında görüşmek üzere :saygilar:


Unutmadan, bi maşallahınızı alırız :laugh:
 
[Urun]: MSH Protos 380 Montaj Süreci

Maşallah diyelim Rasim ellerine sağlık.Kırımsız uçuşlar,darısı en kısa zamanda max ın başına. :saygilar: