[Urun]: Protos MAX V2 Leggero (Hafifletilmiş Versiyon)

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,008
Tepkime puanı
12,194
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Selamlar arkadaşlar,

Protos MAX V2 modelinin hafifletilmiş yeni versiyonu LEGGERO karşınızda... Öncelikle bu versiyonla ilgili paylaşımlardan özet bilgiler vereyim, devamında test videoları var.

** Hem regular hem evoluzione kitin Leggero versiyonu olacak.

** Sadece upgrade olarak değil, kit olarak da satılacak. Hatta bundan sonraki kitlerin tamamı Leggero olacak (mağaza stoklarında bir süre daha ağır versiyon olabilir ama zamanla tükenecekler tabii), MAX V2 yoluna hafiflemiş olarak devam edecek.

** Regular için 700 boyutunun Leggero versiyonları var (770 veya 800 olarak kullanmak isteyenler için 50 dolarlık dönüşüm kitleri var zaten), Evoluzione için 9 değişik alternatif var (kırmızı, sarı, yeşil seçeneklerin her birinin 700, 770, 800 boyutları).

** Kompozit teknolojisindeki değişimler ve bazı parçaların hafifletilmesi ile orjinal max kitine göre 350gr hafifleme sağlamışlar.

** No compromises!!! Yani alışılagelmiş Max özelliklerinden ödün vermek yok. Yine 770 veya 800 olarak kullanılabilecek, çok yüksek kafaturlarına çıkabilecek, aşırı güçlü motorlarla deliler gibi uçabilecek.

MANUAL:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Leggero için geliştirilen yeni parçalar şunlar:

* "Superlight" alt gövde (Ultralight'tan geliştirilmiş -UL stok gelene göre 105g hafifti, SL daha da hafif-)
* Hafif "Gorilla"iniş takımı dahil. Gorilla iniş takımı hor kullanmaya müsait, neredeyse kırılmaz... (bundan sonra kitlerde bu şekilde stok gelmesi çok iyi)
* Hafifletilmiş batarya kızağı
* Hafifletilmiş ana dişli
* Hafifletilmiş kuyruk kayış kasnağı
* Hafifletilmiş ana şaft
* Hafifletilmiş aluminyum pinyon
* Hafifletilmiş kanopi tutacakları (knob-grommet stilinde)


**** Dönüşüm kiti italya shopta 194 euro... Komple frame (üst karbon alt SL kompozit plastik), kanopi tutacakları, ana şaft, ana dişli, oto dişli, gorilla skid, pinyon, batarya kızağı....

**** Magnetli kanopi sabitlemeden vazgeçilmesi geri bir adım gibi düşünülebilir. Ama eski parçalarla yenileri %100 interchangeable... Magnetli kullanmak isteyen +40g ağırlıkla kullanmaya devam edebilirler.

**** Tabii magnetleri ekstradan satın almak bir eksi... Ama gorillanın stok gelmesi bir artı, ultralighttan da hafifletilmiş alt gövde stok olması da bir artı... Fiyat ne kadar artı ne kadar eksi fastlad stoklara gelince göreceğiz.

**** Peki ben ne yapacağım? Ben aynen devam :D Hali hazırda 120g ağırlık kazancım vardı, ultralight frame ve gorilla skid ile... Yani benim kazancım 350g değil, 230g kadar... 713-115 pallerle kullanıyorum, 2050rpm ile 5dk uçuyorum bu da bana yetiyor. Leggeroya para vermek yerine evoluzioneye vermek daha mantıklı geliyor, görsel olarak...




Tipik hafif setup;

Motor: Xnova 4525-530 (kite dahil 20T aluminyum pinyon)
ESC: Hobbywing 130A with integrated BEC
Servos: Xpert R2 cyclic, Xpert R2T tail
Batteries: GensAce 12s5000 45C
Blades: 695mm or 715mm
Tail blades: 115mm

Approximate RTF weight: 11.85lb (5.35kg)




Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Xnova 4525-530kV
Hobbywing 130A ESC
Xpert R1, R1T servos
Ultraguard
Power bus
GensAce 45C 12s5000mah
RTF 11.9lb (5.40kg)




Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Leggero stock kit, power bus, CF boom
Xpert R2 Servos
Hobbywing 130A ESC, Brain Gov
Xnova 4525-530kV motor
Ultraguard
GensAce 12s5000 45C
Brain2 Flybarless
Jeti DS-14
2150 RPM
 
Öncelikle paylaşım için ellerine sağlık Rasim :thumbup:

Rasim Öztürk' Alıntı:
Protos MAX V2 modelinin hafifletilmiş yeni versiyonu LEGGERO karşınızda... Öncelikle bu versiyonla ilgili paylaşımlardan özet bilgiler vereyim, devamında test videoları var.
MSH firmasını gerçekten biz de çok seviyoruz :thumbup: ama yalan yok bu "Game Changer" beklentisi ile çıkan bu yeni ürün pek örtüşmedi... Yani gelen özellkler gerçekten çok zayıf, kötü mü elbette değil ama tadmin edici değil diyelim :)

Rasim Öztürk' Alıntı:
**** Magnetli kanopi sabitlemeden vazgeçilmesi geri bir adım gibi düşünülebilir. Ama eski parçalarla yenileri %100 interchangeable... Magnetli kullanmak isteyen +40g ağırlıkla kullanmaya devam edebilirler.
Protos'u Protos yapan bence özelliklerin başında geliyor bu canopy takma kolaylığı. Şu videodaki hareketi yapamadıktan sonra 40 değil 300 gr hafiflese ne yazar :laugh: ;D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Rasim Öztürk' Alıntı:
**** Peki ben ne yapacağım? Ben aynen devam :D Hali hazırda 120g ağırlık kazancım vardı, ultralight frame ve gorilla skid ile... Yani benim kazancım 350g değil, 230g kadar... 713-115 pallerle kullanıyorum, 2050rpm ile 5dk uçuyorum bu da bana yetiyor. Leggeroya para vermek yerine evoluzioneye vermek daha mantıklı geliyor, görsel olarak...
+1 Kesinlikle en mantıklısı
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih cebir
Heyecan ile bekliyordum. Beklemesemde olurmuş. :)
Modeli hafifletip önceki versiyona da upgrade getirebilme özelliği ile bence çok sayıda farklılıklara kapalı kaldı cihaz. Protos üzerinde ciddi bir yenilik bekliyorsak ara bir modelin çıkması gerek gibi gözüküyor. Onun haricinde upgrade ile yenilenebilecek serinin devamı şeklinde ilerleyeceğini düşünüyorum. Açıkçası buda güzel bir özellik. 3-4 sınıfta helin olsun. Her yeni model çıktığında ağzımız sulanıp bakmayalım. Yenisini de cihazımıza adapte edebilelim. Bu düşünce güzel. Bu mantık gayet hoş. İlerleyen zamanlarda MSH Protos bu vizyonu korursa hobiciler arasında da tercih edilebilirliği artacaktır. Yakın bir zamanda modelin kutu açılımınıda yaparız inşallah. :saygilar:
 
[Urun]: Protos MAX V2 Leggero (Hafifletilmiş Versiyon)

Rasim eline sağlık, paylaşım için teşekkürler. :bravo:

Modelin rejime girmesi ve sunulan opsiyonlar gayet güzel. :thumbup: Ama bu modelde en çok sevdiğimiz canopy magnetlerden hafif olsun diye ödün vermek çok saçma olmuş bencede. :laugh: Varsın o kadar da ağır olsun diyoruz ve magnetlerimizi kitimize geri istiyoruz eyyyyy MSH :lollol:
 
Alex demiş ki;

Also we are not done. There is a path for the Max that will exceed what you think is possible, without compromises. :)

Currently my setup listed in the first post sits at ~11.85lb. That's an incredible RTF weight for this machine.
 
[Urun]: Protos MAX V2 Leggero (Hafifletilmiş Versiyon)

Rasim Öztürk' Alıntı:
Alex demiş ki;

Also we are not done. There is a path for the Max that will exceed what you think is possible, without compromises. :)

Currently my setup listed in the first post sits at ~11.85lb. That's an incredible RTF weight for this machine.

Belki henüz bitirmediler ama Yolları belli oldu :laugh: Dizayn değişikliği yerine olayı HAFIFLETMEYE yönelmişler.

Sonraki aşama bence gayet net, yeni ve daha hafif kafa ve belki de kuyruk mekanizması ;)

Ben ise şöyle modelde daha köklü ve görsel bir değişiklik (dizayn ve mekaniksel boyutta değişiklik) bekliyordum :D

Umarım Brain ünitesinde bizlere yaşattıkları yaşkınlığı model bazında da yaşatmayı başarırlar :thumbup: Nede olsa gönlümüz Goblin'den, LOGO'dan sonra MSH'da ;D
 
Hafifleme devam ediyor. Görsel olarak Evoluzione ve gövde merkezli hafifleme olarak Leggero'dan sonra şimdi de X upgradeleri çıktı.

Özet olarak servo gövdeye alındı, kuyruk hafifletilmiş karbon... Boom supportlar kaldırılmış, malzeme hafiflemiş, 50g kar varmış burda... Tail case tarafında da malzeme değişikliği sonucu 15g kar var. Sonuç olarak gövdeden sonra kuyruk da hafiflemiş ve boom support görüntüsünden kurtulmuş.

Evoluzione israftı, msh italyada 350 euroya yakın fiyatı vardı. Bu kuyruk tarafı X upgradeleri de 169 euro, ucuz değil ama düşünülebilir. Fastlade gelir mi? muhtemelen gelmez...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kucuk ama güzel dokunuşlar yapmışlar. Mesela Tail Boom kalkması güzel olmuş. Ben ağırlık kısmına pek takılmıyor işin açıkçası :D

Son olarak da tüm bu upgrade dahil olduğu yeni bir kit çıkarırlarsa, ekonomik olarak daha uygun olur diye düşünüyorum. Aksi halde sıfırdan kit alıp, bir de üstüne bu upgrade parçalarını almak maddi ve manevi olarak yoruyor insanı :D
 
Son olarak da tüm bu upgrade dahil olduğu yeni bir kit çıkarırlarsa, ekonomik olarak daha uygun olur diye düşünüyorum. Aksi halde sıfırdan kit alıp, bir de üstüne bu upgrade parçalarını almak maddi ve manevi olarak yoruyor insanı :D

Var abi olmaz mı :)

Bir geliştirme yapınca firma onun üzerinden gidiyor yeni satışlara, eski kullanıcılar için de upgrade kitleri çıkarıyor. Şu anda klasik Protos v1 satışı yok, Protos v2 satışı yok, Protos v2 Leggero satışı yok. Sadece Protos 700X satışı var. İçindeki donanım olarak;

Protos 700X = Protos Max v2 + Leggero upgradeleri (=gövde hafifletilmiş hali) + Kuyruk hafifletme upgradeleri

Evoluzione full kapatan kanopi ve şekilli karbon kuyruk tamamen göze hitap ettiği için yine ekstra seçenek olarak sunuluyor. Ama onu da kiti peşin peşin al, bir de evoluzione upgrade al demiyorlar, doğrudan Evo kitleri var (aynı şekilde hafifletilmiş elemanlarla teçhiz edilmiş olarak)

 
Yalnız anlamadığım karbon kuyruk hala sadece upgrade olarak var, görselde boom supportlar duruyor. :rolleyes:

Onun üzerinden devam etmedilerse 50g nasıl tasarruf ettiler bilemedim...

Karbon kuyruk olmayacaksa sadece tail case değişiyorsa olmamış....


Edit: Sanki sadece şununla birlikte geliyor.


Karbon boom, uzun rod, servo mount falan ekstra alınıyor.
 
Aynen dediğin gibi Rasim. Tail boom support sadece Karbon Boom için iptal ediyorlar, normal Tail boom'larda Support kullanmaya devam.

Ama şimdi üsteki resime bakınca benim de aklım karıştı biraz :rolleyes: :rolleyes:







 
Normal kuyruk için iptal edilmesi saçma olurdu zaten, estetik olarakta çirkin olurdu, heliyi göz zevki için tamamlayan bir parça olduğunu düşünüyorum.
 
Ben öyle düşünmüyorum Ali, boom brace görüntüsünü beğenmiyorum. Sadece boom daha şık bence ama kişisel tercih tabii ki...

Aynı zamanda evoluzione nin önden ince görüntüsünü de çok beğenmiyorum (yandan güzel orası ayrı). Standart kanopi daha heybetli görünüyor önden.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ağırlık olarak sadece HELİ değil,fiyatı da hafifliyorsa süper haber :thumbup:
Görsellik olarak çok takılmam , ekonomik cazibesi iyi olsun yeter.:thumbup:
Diğer yandan hard tiri dici olmadığım için , konu aslında beni fazlasıyla aşmasına rağmen fikir belirttim affola.:laugh:
Benim açımdan ağırlık zaten mecburi birşey, 10 gr yada 500 gr farketmiyor.Neticede scaleciyim.:saygilar:
Herşeye rağmen helikopter için uğraşan birkaç firma kaldı, maddi olarak destekleyemesem de , manevi olarak firmayı da , ürünü tercih eden arkadaşlarımızı da , canı gönülden destekliyorum.%p:bravo: