[Urun]: Scale dünyasından haberler...

[Urun]: Scale dünyasından haberler...

:saygilar: Merhabalar ,hepimizin hayali bir konu bu,görsel olarak çok güzel ,amma iş uygulamaya gelince zor, hem maliyet ,hemde kullanım zorlukları var,
modele kattığı ağırlık cabası, 3 yıl önce ben 600 esp modelime takmıştım amma performans oldukça düşmüştü, 700-800 modelin dışında zor , birde en ufak kırım olacak diye kalbim
yerinden çıkacak gibi oluyordu, yine de görselik ,ışıklar,kokpit,tekerleklerin katlanması görsel şölen gibi, her modelcinin hayalidir hayalimiz depreşti ,emeğinize sağlık ,
:agreed:
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Adnan abi zaten scale modelden beklenti performans olamaz hiçbir zaman. Scale model için performans olarak değerlendirilebilecek konular, yerde veya havada ne kadar gerçekçi göründüğü, ayrıntılara ne kadar dikkat edildiği, uçuşunun gerçek helikoptere ne kadar benzediği olabilir.

Hatta gerçek helikopter falan diyorum ama, scale tutkunları bu lafa da acayip kızar. Gerçek helikopter dediğime "full sclae" derler, yani bizimki de gerçek helikopter ama ölçüsü küçük manasında :D
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Aynen,scale helikopterin performansı,ulaşabildiğiniz en gerçekçi uçuş karakteristiğidir.Ne kadar detay,o kadar harcanılmış zaman ve emek.
Adnan beyin tecrübesine katılıyorum ve saygı duyuyorum,ancak 600'ün o kadar da zayıf bir makina olmadığını düşünüyorum.Sonuçta bir ağırlık var ,elbette 3D rahatlığında uçması beklenemez ama ağırlıktan bir 450 kadar da etkileneceğini düşünmüyorum
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Selamlar saygılar arkadaşlar, doğuştan scale ci olarak bu modelleri hergün inceliyorum zira rc roban yanılmıyorsam japon firması tam görünümlü cokpit yolcu cabini falan güzel Modeller yapmışlar. Bir iki yıl önce jetranger 407 super scale flying hobby den satın almıştım. Şimdi satıldı gercekten detay olarak herşey düşünülmüş denilebilir ilk dikkatimi ceken rotorun dönüş yönü idi onu bile gercek heli gibi saat yönünün aksine yapmışlar. Bence aşırı pahalı modeller ama şu almanlar bu işin babaları bence face den birçok arkadaşım var hepsi scaleci ve adamlar rotorlar cnc cilerde kendileri yaptırıyor palleri özel yaptırıyorlar yarı simetrik bu arada yeni projem as 350 ecureuıl 500 size fuselage aldım sıra kit ve elektronik de.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

ishak parmak' Alıntı:
Selamlar saygılar arkadaşlar, doğuştan scale ci olarak bu modelleri hergün inceliyorum zira rc roban yanılmıyorsam japon firması tam görünümlü cokpit yolcu cabini falan güzel Modeller yapmışlar. Bir iki yıl önce jetranger 407 super scale flying hobby den satın almıştım. Şimdi satıldı gercekten detay olarak herşey düşünülmüş denilebilir ilk dikkatimi ceken rotorun dönüş yönü idi onu bile gercek heli gibi saat yönünün aksine yapmışlar. Bence aşırı pahalı modeller ama şu almanlar bu işin babaları bence face den birçok arkadaşım var hepsi scaleci ve adamlar rotorlar cnc cilerde kendileri yaptırıyor palleri özel yaptırıyorlar yarı simetrik bu arada yeni projem as 350 ecureuıl 500 size fuselage aldım sıra kit ve elektronik de.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ishak hayırlı olsun güle güle uçur.[emoji106]

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Merhaba arkadaşlar, malum as 350 scale için trex klonu dfc gartt 500 size kit almaya karar verdim. Hem scale uçuş için hemde sırf marka için daha fazla para vermek istemiyorum. Gartt 500 dfc kit için yine gartt marka 500 için servo takımını almayı düşünüyorum. Scale uçuş olacağını düşünerek işin içinden çıksmadığım bir durum var esc ve motor nasıl olması lazım daha doğrusu model 4s yada 6s mi olması lazım bu bağlamda fikirlerinize ihtiyaç var.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

ishak parmak' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar, malum as 350 scale için trex klonu dfc gartt 500 size kit almaya karar verdim. Hem scale uçuş için hemde sırf marka için daha fazla para vermek istemiyorum. Gartt 500 dfc kit için yine gartt marka 500 için servo takımını almayı düşünüyorum. Scale uçuş olacağını düşünerek işin içinden çıksmadığım bir durum var esc ve motor nasıl olması lazım daha doğrusu model 4s yada 6s mi olması lazım bu bağlamda fikirlerinize ihtiyaç var.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şu konu size yardımcı olacaktır diye düşünüyorum Ishak Bey :) Ya da Hakan kardeşimiz daha detaylı anlatımda bulunur :RCKolik:



ÖZETLE:
-- TREX 500 Stok motorunu da kullanan var. Buna göre zaten kafadan 6S konfigurasyon gerekiyor.

Align 500MX motor with a 12 tooth pinion and using a CC 75 ESC

-- Eğer Multirotor kullanmayı düşünürseniz, Stok motor ve ESC ısınır deyip, motorun değişmesini tavsiye eden de var.

If you're going to go multiblade, I would highly recommend installing a 1210kv motor, i.e., Scorpion HK-3026-1210KV or something close in kv.


-- Aynı motoru 2 palli kullanan şu arkadaş sonuçtan çok memnun kalmış. 3300 mah pille 9 dak uçmuş ve ESC, batarya ısınmamış. Toplam ağırlığı 2700 gr imiş

As BlackTitanium recommended, I use Scorpion 3026-1210 and thus get a full 9-minute flight with 3300 mah 35C GensAce and spent 2600 mah. Motor, ESC and batteries are barely warm after a flight. Total flying weight is 2700 grams. Hope i will get multi-blade head very soon!
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Şu konu size yardımcı olacaktır diye düşünüyorum Ishak Bey :) Ya da Hakan kardeşimiz daha detaylı anlatımda bulunur :RCKolik:



ÖZETLE:
-- TREX 500 Stok motorunu da kullanan var. Buna göre zaten kafadan 6S konfigurasyon gerekiyor.

Align 500MX motor with a 12 tooth pinion and using a CC 75 ESC

-- Eğer Multirotor kullanmayı düşünürseniz, Stok motor ve ESC ısınır deyip, motorun değişmesini tavsiye eden de var.

If you're going to go multiblade, I would highly recommend installing a 1210kv motor, i.e., Scorpion HK-3026-1210KV or something close in kv.


-- Aynı motoru 2 palli kullanan şu arkadaş sonuçtan çok memnun kalmış. 3300 mah pille 9 dak uçmuş ve ESC, batarya ısınmamış. Toplam ağırlığı 2700 gr imiş

As BlackTitanium recommended, I use Scorpion 3026-1210 and thus get a full 9-minute flight with 3300 mah 35C GensAce and spent 2600 mah. Motor, ESC and batteries are barely warm after a flight. Total flying weight is 2700 grams. Hope i will get multi-blade head very soon!
Teşekkür ederim Mehmet bey, mx motor Mustafa hocada var 12t pinion hobbywink platinyum esc aldıkmı tamam gibi olur tabi en az 2ad 6s 4000 _5000 mah pil

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Mehmet bey birde yarı simetrik pal olayı varki,425 mm bulabilirsem alacağım uçuş için çok avantajı varmış kaldırma kuvveti daha fazla oluyor. Bizim normal kullandığımız pallerle göre daha az enerji ve daha fazla uçuş oluyor belki 4s yada 5s işi çözer 6s gerek kalmaz.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

İshak bey , as350 bildiğin gibi 3 palli rotora sahip bir helikopter...Eğer mümkün olduğu kadar aslına sadık bir model yapmak istiyorum diyorsan tüm konfigürasyonu gözden geçirmek gerekiyor...Yok şimdilik 2 pal yeter diyorsan , bence standart donanım yeterli gelir...500 modeli hiç uçurmadım fakat , 6s olması ve ona göre bir setup dizaynı olduğu için , kuvvet olarak yeterli geleceğini düşünüyorum.Hele hele asimetrik 2 plade eklenirse , daha da verimli olacağına nerdeyse eminim diyebilirim...
Ben 3 palli bir rotor takmak istiyorum dersen , işler burada değişiyor.O bir tane pal , rotorun maruz kaldığı kuvvet dengelerini iki pale göre öyle bir değiştiriyor ki...Bunu mühendislik dili ile anlatamam ama uçuş denemelerimde farkı bariz bir şekilde hissettim..Bir kere motor , rotoru döndürmek için daha fazla çaba harcıyor , esc'den daha fazla akım talep ediyor , esc'de ben de yok kardeşim dur bir bataryaya sorayım , vermezse zorla alırım diyor.Sonra tüm sistem böyle harada gürede mücadele ederken , kanter içinde hararet yapıp kalıyor...Motor el değmeyecek kadar ısınıp yanma derecesine geliyor , esc 'de pili sömürmek ve motora yetiştirmek için ısınıp kalıyor , pil de hepsine cevap vermek isterken hele hele C değeri düşük bir pilse ,yetişemeyip, şişip kalıyor...
Daha düşük devirli bir motor seçip , az devir ama yüksek tork elde etmeye çalışıyoruz.Bunu hem motorun KV değerini düşürerek hem pinyon diş sayısını düşürerek yapıyoruz...ESC'yi de , bir tık daha yüksek amperli olanından seçiyoruz ki , serin çalışsın...Sistemin kuvvetli ve serin çalışmasını da istiyorsak , binen ağırlığı da hesap ederek , Biraz daha yüksek voltajlı bir sistem ya da daha yüksek C değerine sahip bir batarya seçiyoruz ki , batarya sisteme hem yetişsin , hem ısınmadan dolayı zarar görmesin..Asimetrik paller hiç kullanmasam da , sanırım rotorun maruz kaldığı zıt kuvvetleri daha çok absorbe ediyor, aynı zamanda enerjiyi , daha fazla kaldırma kuvvetine dönüştürerek, daha konforlu bir scale uçuş yapmamızı sağlıyorlar.Bu sebeple hem kord boyu ince , hem hafif olarak üretiliyor...Sonuç olarak da stabil uçan , verdiğimiz komutlara daha rahat cevap veren , enerjiyi daha verimli kullandığı için de , daha uzun süre uçabilen bir helikopterimiz oluyor....

Ben bu yazdıklarımı 450 modelimde birer birer deneyip gördüm, ama 500 sınıfın daha kolay yapılacağını tahmin ediyorum...Şunu da unutmamak gerek , eğer kafa devrini düşürüyorsak , kuyruk devrinin de tutması için, ünitenin müdahele edebileceği gain değerleri sınırlarında kafa turu yakalamaya çalışmamız lazım ki ,bu da anlatıverdiğim kadar basit olmuyor malesef..En kestirme yol , daha önce başka birisinin denemiş ve başarılı olduğu bir sistemi aynen uygulamak.Yabancı forumlarda ve youtube'de de onlarca örnekleri mevcut...Şimdiden başarılar diliyorum ve maideni de sabırla ve merakla bekliyorum.... :saygilar:
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Hakan bey, teşekkür ederim evet 6s olacak 500 bu kesin. Kit dfc rotor la gelecek ama as350 3palli rotor kullanıyor daha sonra 500 eşdeğer böyle bir rotor ve swashplade bulmak lazım. Jr ve goblin böyle rotorları var ha align da şimdilik 700 boyutu olanı üretmiş 500 için de üretirse ne ala olmazsa klon yada marka bir rotor alınır. Asimetrik pal 425 _430 mm bulabilirsem kesin alacağım.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Ehiroboya baktın mı.3 blade copterx fbl kafa 500 için kesin vardır diye düşünüyorum.Üstelik swashı ile beraber.Hem uygun fiyatlı hem de eminim ki HK kafadan daha iyidir.
Yok ben daha pro birşeyler arıyorum dersen ,cnchelicoptere de bir bak derim
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Ehiroboya baktın mı.3 blade copterx fbl kafa 500 için kesin vardır diye düşünüyorum.Üstelik swashı ile beraber.Hem uygun fiyatlı hem de eminim ki HK kafadan daha iyidir.
Yok ben daha pro birşeyler arıyorum dersen ,cnchelicoptere de bir bak derim
Emin değilim ama 500 için sanmıyorum şimdi bakacağım inşallah vardır

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Ehiroboya baktın mı.3 blade copterx fbl kafa 500 için kesin vardır diye düşünüyorum.Üstelik swashı ile beraber.Hem uygun fiyatlı hem de eminim ki HK kafadan daha iyidir.
Yok ben daha pro birşeyler arıyorum dersen ,cnchelicoptere de bir bak derim
Malesef yok bulamazsam normal rotor la uçarım ne yapalım.

C6602 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
[Urun]: Scale dünyasından haberler...

Merhaba arkadaşlar, as 350 ecureuıl scale için almış olduğum gartt 500 dfc kit elime ulaşmıştır. ...

Mesaj Yönetim tarafından yeni konu olarak taşınmıştır.