[Urun]: Scale dünyasından haberler...
İshak bey , as350 bildiğin gibi 3 palli rotora sahip bir helikopter...Eğer mümkün olduğu kadar aslına sadık bir model yapmak istiyorum diyorsan tüm konfigürasyonu gözden geçirmek gerekiyor...Yok şimdilik 2 pal yeter diyorsan , bence standart donanım yeterli gelir...500 modeli hiç uçurmadım fakat , 6s olması ve ona göre bir setup dizaynı olduğu için , kuvvet olarak yeterli geleceğini düşünüyorum.Hele hele asimetrik 2 plade eklenirse , daha da verimli olacağına nerdeyse eminim diyebilirim...
Ben 3 palli bir rotor takmak istiyorum dersen , işler burada değişiyor.O bir tane pal , rotorun maruz kaldığı kuvvet dengelerini iki pale göre öyle bir değiştiriyor ki...Bunu mühendislik dili ile anlatamam ama uçuş denemelerimde farkı bariz bir şekilde hissettim..Bir kere motor , rotoru döndürmek için daha fazla çaba harcıyor , esc'den daha fazla akım talep ediyor , esc'de ben de yok kardeşim dur bir bataryaya sorayım , vermezse zorla alırım diyor.Sonra tüm sistem böyle harada gürede mücadele ederken , kanter içinde hararet yapıp kalıyor...Motor el değmeyecek kadar ısınıp yanma derecesine geliyor , esc 'de pili sömürmek ve motora yetiştirmek için ısınıp kalıyor , pil de hepsine cevap vermek isterken hele hele C değeri düşük bir pilse ,yetişemeyip, şişip kalıyor...
Daha düşük devirli bir motor seçip , az devir ama yüksek tork elde etmeye çalışıyoruz.Bunu hem motorun KV değerini düşürerek hem pinyon diş sayısını düşürerek yapıyoruz...ESC'yi de , bir tık daha yüksek amperli olanından seçiyoruz ki , serin çalışsın...Sistemin kuvvetli ve serin çalışmasını da istiyorsak , binen ağırlığı da hesap ederek , Biraz daha yüksek voltajlı bir sistem ya da daha yüksek C değerine sahip bir batarya seçiyoruz ki , batarya sisteme hem yetişsin , hem ısınmadan dolayı zarar görmesin..Asimetrik paller hiç kullanmasam da , sanırım rotorun maruz kaldığı zıt kuvvetleri daha çok absorbe ediyor, aynı zamanda enerjiyi , daha fazla kaldırma kuvvetine dönüştürerek, daha konforlu bir scale uçuş yapmamızı sağlıyorlar.Bu sebeple hem kord boyu ince , hem hafif olarak üretiliyor...Sonuç olarak da stabil uçan , verdiğimiz komutlara daha rahat cevap veren , enerjiyi daha verimli kullandığı için de , daha uzun süre uçabilen bir helikopterimiz oluyor....
Ben bu yazdıklarımı 450 modelimde birer birer deneyip gördüm, ama 500 sınıfın daha kolay yapılacağını tahmin ediyorum...Şunu da unutmamak gerek , eğer kafa devrini düşürüyorsak , kuyruk devrinin de tutması için, ünitenin müdahele edebileceği gain değerleri sınırlarında kafa turu yakalamaya çalışmamız lazım ki ,bu da anlatıverdiğim kadar basit olmuyor malesef..En kestirme yol , daha önce başka birisinin denemiş ve başarılı olduğu bir sistemi aynen uygulamak.Yabancı forumlarda ve youtube'de de onlarca örnekleri mevcut...Şimdiden başarılar diliyorum ve maideni de sabırla ve merakla bekliyorum....