YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Zafer beye katılıyorum. Daha kolay anlaşılır bir şekilde anlatmak gerekirse , Almanların bu sistemi dizayn ederken düşündükleri aynı kafa devrini her pilde almaya çalışmakan ziyade pilleri korumak ve o pilden alınabilecek güce göre ayar yapılmasını sağlamak. Güçlü ve sağlıklı pillerde daha yüksek kafaturunda uçun , yaşlanmış ve özelliğini kaybetmiş pillerde daha düşük kafaturunda uçun demek istiyorlar. Böylece hem pilleri hemde sistemi yormazsınız diyorlar. Malum ripple denen voltaj dalgalanması esc için yıpratıcı bir olgu.
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Eveet Abiler verdiğiniz cevaplar için Teşekkür ederim. :saygilar:
Konu şimdi kafama daha çok yattı. O halde amaç her pilde aynı ve sabit kafaturu değil her pilde sabit kafa turu. O zaman hem yeni hem de eski pilimiz varsa eski pile göre gov ayarlarsak bu sefer de yeni pilde haddinden fazla kafa turu elde etmezmiyiz. :rolleyes:
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

serkan sinan' Alıntı:
Eveet Abiler verdiğiniz cevaplar için Teşekkür ederim. :saygilar:
Konu şimdi kafama daha çok yattı. O halde amaç her pilde aynı ve sabit kafaturu değil her pilde sabit kafa turu. O zaman hem yeni hem de eski pilimiz varsa eski pile göre gov ayarlarsak bu sefer de yeni pilde haddinden fazla kafa turu elde etmezmiyiz. :rolleyes:
Gov store hangi voltajda ayarlanmışsa o voltaja göre bir throttle yüzdesine göre rpm tablosu çıkar. Bu tablo pilden pile değişmez. Sadece pili ne kadar zorlayacağı değişir. Yüksek rpm =daha fazla amper. 2000 devirde genç pil banamısın demezken yaşlı pil bayılma yapabilir. Amaç düşük pillere göre rpm ayarladığımızda iyi pillerin kapasitesini tam kullanamayız. O yüzden bütün pillerin aynı yaşta olması faydalı birşey.
Bu sadece bu markaya has birşey değil , tüm governorlarda yüksek kafa turu pilden daha çok amper çektiği için pili yorar. Burada active freewheeling e sahip olması esc nin çok daha geniş throttle yüzdesi aralığında serin çalışabilmesini sağladığı için kafaturunu rahatlıkla düşürebiliriz. Yada gene tüm pilleri iyi pillerimiz gibi ayarlayıp throttle yüzdesini düşürerek de uçarsak aynı hesaba gelir.
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

İlker Sönmez' Alıntı:
Gov store hangi voltajda ayarlanmışsa o voltaja göre bir throttle yüzdesine göre rpm tablosu çıkar. Bu tablo pilden pile değişmez. Sadece pili ne kadar zorlayacağı değişir. Yüksek rpm =daha fazla amper. 2000 devirde genç pil banamısın demezken yaşlı pil bayılma yapabilir. Amaç düşük pillere göre rpm ayarladığımızda iyi pillerin kapasitesini tam kullanamayız. O yüzden bütün pillerin aynı yaşta olması faydalı birşey.
Bu sadece bu markaya has birşey değil , tüm governorlarda yüksek kafa turu pilden daha çok amper çektiği için pili yorar. Burada active freewheeling e sahip olması esc nin çok daha geniş throttle yüzdesi aralığında serin çalışabilmesini sağladığı için kafaturunu rahatlıkla düşürebiliriz. Yada gene tüm pilleri iyi pillerimiz gibi ayarlayıp throttle yüzdesini düşürerek de uçarsak aynı hesaba gelir.

Hımm evet ilk cümlenizde dediğiniz mantığı atlamışım. Hep gov sız uçtuğum için aklım ona gitti. Şimdi daha iyi anladım. Dogru gov iyi pilde de devreye gireceği için kafa devri artmaz.

Peki son olarak son cümlede şunu mu demek istediniz. İyi pillere göre ayar yapıp normal uçuyoruz. Ne zaman ki görece eski pille uçacağız thr yüzdesini ve gov değerini kumandadan biraz düşürüp uçuyoruz. Active freewheling olduğu için de düşük yüzdeden dolayı ısınma olmuyor??? Kafa turumuz iyi pillere göre düşük kalıyor ama en azından daha sabit. Zaten piller de eski olduğu için Şamda kayısı aramaya gerek yok. ?? Teşekkür ederim. İyi çalışmalar..
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Sadece throttle yüzdesinin daha düşük olduğu bir idle pozisyonunda uçulursa yeterli olur. Gov değerleri ile kumandadan bir ayar yapmaya gerek yok. Misal % 70 her zaman 2000 rpm e , %68 1880 rpm'e denk gelecektir. O yüzde ile düz çizgi olarak hazırlanan throttle curve olduğu sürece governor pale binen yük ne olursa olsun o yüzeye denk gelen rpm de tutmaya çalışacaktır.
Bu arada deneyimlerimiz gösterdi ki throttle% ile rpm arasındaki oran doğrusal değil. . Yani %50 throttle 1000 rpm %100 thr 2000 rpm olmuyor. % 80 lerden sonraki yüzdeler için kafa hızı daha fazla yükselmeye başlıyor. O yüzden kafaturu ölçer şart. Tablolar tam doğruyu vermiyor.
Speed için %70 de 1890 kafaturu aldım . %80 de 2100 %85 de 2380. Muhtemelen %90 larda hedef kafaturu 2500-2600'ü görür ama daha kendime o kadar güvenmiyorum :)
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Cok fazla kafa karistirmaya gerek yok. İyi bir pille 4.0v seviyesinde ayar yapilip, modele gore optimum sinirlar icinde bir kafa turu ogretilirse escye, eski pil, yeni pil esc icin fark etmez. Esc akimi ceker, gerisine bakmaz, ta ki pil veremeyecegi noktaya gelene kadar. Bu noktaya gelmesini onlemek icin de low cut kullaniyoruz, pili korumak adina. Eski bir pil de yeterince performans verir, yenisi kadar veremesede. Ha, yetmiyorsa performansi, pil eski degil olmus demektir :D
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

saat neredeyse gecenin dördü ve evet ben hala uyumadım :laugh:


Sorum şu;

Bütün adımları ayarlıyorum, en son gov.store da ayarlayıp kartla ilişkiyi kesiyorum. Yeniden başlatıp arm olmasını bekliyorum, descending tone, lipo cell count, ascending tone hepsi tamam... Sonra başlıyor 1-beep, yani bana öğret governoru diyor... Veriyorum gazı, artıyor maksimum, sonra ses bi alçalıp yükseliyor yani hesitation dediğimiz durum oluşuyor ve diyor ki ben öğrendim. Buraya kadar herşey tamam. Gazı minimuma çekip motoru durduruyorum. Amma ve lakin;

esc 1-beep olayına devam ediyor... öğrenememiş mi oluyor? (special functions'ta beep short falan seçili değil)

Ayarlarım şöyle;



timing auto
brake off
cuttoff slow down / lipo
ctf.volt 3.2
cells 6
spec. func. auto timing

act freew gov freew on / gov store
p gain 0.9
i gain 0.05
startup heli middle
pwm freq 8khz
st. power auto 1-32%




Bu arada gaz kalibrasyonunda gaz çubuğu dipte stop diyorum onay sesi veriyor, gazı maksimuma getirip full speed diyorum, onaylanmadı sesi veriyor. Neden yapar?

ESC YGE 60A
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

1 Beeps/flashes: Incorrect throttle curve for Gov.-Store
Mode
2 Beeps/flashes: Under-voltage identification
3 Beeps/flashes: Temperature rise warning
5 Beeps/flashes: Receiver signals failed
6 Beeps/flashes: start up failed
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

O manualde var zaten...

Yani?
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Limit ayarlarını kumandadan yaptıktan sonra , aşağı indirdikten sonra soft start için stick ortaya kadar getirip tekrar indiriyoruz. Tekrar aşağı indirip gaz verdiğimizde motor çalışır hale gelir. Ondan sonra gov store ayarlıyoruz. Tabi tüm bunları yaparken throttle 0-100 olması lazım.
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Sorun yok gibi şimdi... Kumanda modlarında bi hata yapmışım, çözdük.

Sadece kayışı biraz gerginken öyle governor store ayarladık, sonra gerginliğin fazla olduğunu düşünüp biraz gevşettik ve araziye öyle gittik, sıkıda öğrendiği için ilk gaz vermede bi kararsız kalkıyor alet hatta gaz kesebiliyor anlık, sonrasında çok sorun olmuyor. Zaten pilleri daha rodaj yapamadım adam akıllı, o yüzden 3.30 dakika uçup, 3.90-3.95 civarında bırakıyorum.

Soft start için ortaya kadar getirip tekrar aşağı indiriyoruz demişsin İlker abi. Ben programlama için kumandadan stikle yapmıyorum. Programming card kullanıyorum. Gaz kalibrasyonundan sonra karttan bütün ayarları onaylıyorum, en son gov store deyip, enerji kesip tekrar verip, 1-beep uyarısı esnasında öğretiyorum. Karttan "heli middle" dediğim için zaten ayrıca bir soft startı stickle öğretmeye gerek yok diye düşünüyorum. Bununla ilgili ne manualinde, ne yabancı kaynaklarda bir bilgi görmedim. Rafet'in videoda da yok böyle bir bilgi.
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Ne kadar soft istediğini dediğim gibi ayarlayabiliyorsun , karttan da yapsan olur .
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Rasim Öztürk' Alıntı:
Sorun yok gibi şimdi... Kumanda modlarında bi hata yapmışım, çözdük.
Şimdi en son Protos uçuşa hazır değil mi Rasim ?? Şu havalar düzelsin de güzel bir buluşma yapalım Kocaeli'nde :thumbup:
 
YEP - YGE ESC Programlama kartı ile ayar ve Governor ayarı

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Şimdi en son Protos uçuşa hazır değil mi Rasim ?? Şu havalar düzelsin de güzel bir buluşma yapalım Kocaeli'nde :thumbup:

ESC geldi, çalışıyor. Kuyruk boyandı, montajı yapıldı. Kayış biraz sıkı iken gov.store ayarladım, alana gitmeden biraz gevşettik. Ondan kaynaklı olduğunu düşünüyoruz, esc nin başlangıçta sapıtıyor, gaz kesiyor yeniden veriyor falan... Ama uçuşta bir sıkıntı yok. Lynx canopy mount ve tail crank lever da almıştım onları da taktım.

Ben hazırım Mehmet abi de, havalar bir türlü müsaade etmiyor. Bu yaz da birisi susuz kaldık desin, az için diyeceğim :laugh:

Hazır havalar da böyle iken, Emre abi de modelleri elden geçiriyor. Gaui X3 X5 X7 ile gelecek inşallah o da :D