220mm yarış tipi esc pil motor seçimi

Yiğit doyurgan

Yeni Uye
Katılım
4 Kas 2019
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
Yaş
29
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Uçak
Öncelikle herkese selamlar. Rc yolculuğunda daha yeni olduğumu belirtmek isterim. Birkaç defa kraft fotobloklardan yaptığım ve uçurduğum model uçaklar oldu. Şuanda yeni bir proje drone yapmak istiyorum. Bangooddan birkaç sipariş verdim. Burada bizi bilgilendirecek üstadlar olduğundan konu açma gereği duydum. Öncelikli olarak sormak istediğim bir kaç soru var ;
1. 4in1 esc kullanmakla tek tek esc almanın ne gibi farkları var ?
2. Yaklaşık pil dahil 500gramlık bir uçuş ağırlığıyla 20-25 dakika uçmak için seçebileceğimiz (4s) pilin mah. Değeri Nekadar olmalı?
3. İleride motoru yükseltmek istedğim için yüksek amperli esc almamın pile veyahut motora zararı olurmu ?
4. Bu yüksek amperli esc için motorları düşük amper seçmeme rağmen yüksek C li pil seçmem gerekirmi ?
Sorularımı aşağıdaki sipariş ettiğim parçalar için sordum.
Benim gibi yeni başlayanlar için güzel cevaplar geleceğini düşünüyorum hayırlı forumlar.. :)

MOTOR(şimdilik);

ESC ;


UÇUŞ KONTROLCÜ
(Deluxe tipi);


Kasa 220m martian 2 olacak
 
Kontrol Kartınız
F3 flight controller deluxe
Model Sınıfı
500gr yarış
Motor, Pervane ve ESC
Racestar br2205 iflight 45a 4in1
Kumanda Alıcı ve Verici
Flysky i6x ve flysky i6b
Extra Ekipman
1000tvl cam ts5828 verici
3s-4s 1500-2300 mah arası bir pille uçsan uçsan 7 dakika uçar taş çatlasa f 10 dakika hover da kalırsın ( bulunduğun ortama göre ).
F3 uçuş kontrolcüsünün mezar taşına rahmetlide hızlıydı yazılalı çok oldu . 1 yıl önce olsa ayrı ayrı esc al derdim çünkü bir arıza durumunda bozulanı değiştirirdin ama 4in1 kullanılabilirlik açısından bir adım öne geçmiş durumda .
Quadcopter kullanmak demek maksimumda yükse C li pil kullanmak demek helede racer quadsa .
Pil tavsiyem gaoneng gnb 3s 2200mah veya 120c-240c 4s 2200mah . Aynj pilşerin 70C cnhl markalarıda var .
Tavsiyem : Satın aldıktan sonra değilde önce sor . Bu FC ve frame yerine çok daha iyileri lazım ssna özellikle FC nin yerine .
 
Öncelikle mesajınız ve cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Haklısınız daha önceden buradan danışmam gerekirdi ama bir anlık hevesle internetten ordan burdan duymayla bi sistem yapayım dedim açıkçası. F3 kontrolcüsüyle şmdilik bu frameye bu sistemi toplayayım enazından boşa gitmesin. Tek sorum olacak :) 3s e göre 4ste çok daha farklı güç alabileceğimi duydum. 4s olarak Dediğiniz pili nereden temin edebilirim? Yurtdışından getirtmek birçok yerde sıkıntı oluyor sanırım. Yüksek C li pil almam benm için ileriye dönük daha iyi olur diye düşünüyorum motorların çektiği akımı veyahut uçuş ağırlığını yükselttiğimdede beni karşılaması için.
 
F3 uçuş kontrolcüsünün mezar taşına rahmetlide hızlıydı yazılalı çok oldu .
Tavsiyem : Satın aldıktan sonra değilde önce sor . Bu FC ve frame yerine çok daha iyileri lazım ssna özellikle FC nin yerine .

??:D

Yüksek C li pil almam benm için ileriye dönük daha iyi olur diye düşünüyorum motorların çektiği akımı veyahut uçuş ağırlığını yükselttiğimdede beni karşılaması için.

Uçuş ağırlığını yükseltmek?? Racing quad topluyorsan ileriye yönelik hedefin uçuş ağırlığını düşürmek olmalı. Şimdi burada birden fazla değişken var. Piller ve C değerleri ile ilgili çok güzel yazılarımız var, mutlaka okuman lazım. Ayrıca yeni başlayanlar yazılarımızı da oku, zira henüz esc-motor-pil arasındaki ilişkiyi çözemediğin anlaşılıyor.

Pilin C değeri ile ilgili olarak durum şu; (C değerinin ne olduğunu açıklamıyorum, bulursun zaten) C değeri yükseldikçe mAh değeri değişmese bile, pilin boyutu ve ağırlığı artar. Eğer artmıyorsa zaten uydurma C değerleri yazılıyor demektir. Ağırlık arttıkça da uçuş süresi kısalır. Ayrıca piller eskidikçe C değerleri de düşer. Yani, motorlarının maksimum yükte çekeceği amper değerini üç aşşağı - beş yukarı önceden kestirmen, bunu karşılayabilecek C değerine göre seçim yapman en verimlisi olacaktır. Burada -özellikle Çin pillerinde- C değerlerinin normalin 2-3 katıymış gibi yazıldığını, ayrıca pillerin bundan bir yıl sonra en iyi şartlar altında bile %25 performans kaybedeceğini de hesaba katmak lazım.

Racing quad toplayıp, 20-25dk uçma fikrini zaten aklından sil. O sürelerde uçmak istiyorsan ya DJI alman, ya da uçak uçurman gerek. (Ya da @LEVENT UYGUN abiden bi 700 Gasser heli dönüşümü alabilirsin, ama o zaman hayati riskler söz konusu olur... :D )

1. 4in1 esc kullanmakla tek tek esc almanın ne gibi farkları var ?
2. Yaklaşık pil dahil 500gramlık bir uçuş ağırlığıyla 20-25 dakika uçmak için seçebileceğimiz (4s) pilin mah. Değeri Nekadar olmalı?
3. İleride motoru yükseltmek istedğim için yüksek amperli esc almamın pile veyahut motora zararı olurmu ?
4. Bu yüksek amperli esc için motorları düşük amper seçmeme rağmen yüksek C li pil seçmem gerekirmi ?
Sorularımı aşağıdaki sipariş ettiğim parçalar için sordum.

1. 4in1 eclerin yer ve ağırlık kazancı, kablo temizliği gibi faydaları vardır. Yarış quadları için daha uygundur, çünkü bu tip uçuş genelde full throttle veya yakın değerlerde ve hızlı, yani havadar olur. Freestyle uçucuları ise genellikle tekli escler kullanır, zira hem değişken yüzdelerde thr kullanımı, hem de yavaş uçuş esclerin daha iyi soğutulmasını gerektirir.

2. mAh değerini belirlemek için birden fazla değişkeni aynı denklemde çözmemiz lazım. Bunun yerine almayı düşündüğün quad için tavsiye edilen, veya topladığın quada benzeyen quadlar için tavsiye edilen pillere göre fikir edinmek. 20dk işini zaten çözdük.

3. İlerde motoru yükseltmek? Neden ilerde? Daha güzeli varsa şimdiden al. Veya şu ankilerle uçuyorsa, bırak elleme, uç keyfini çıkar.

4 Bu soruya da biraz giriş yaptık yukarda.

Daha fazla para harcamadan önce, forumdaki konulardan öğrenebildiğini öğren. Quad piyasasında hergün yeni birşey çıktığı için bizim konular büyük ihtimalle güncelliğini yitirmiştir, bu yüzden youtube'da gezin. Ya da işi öğrenene kadar hazır modelleri tercih et. Bu tip başlangıçlarda genelde daha ucuza malolurlar. Kolay gelsin.
 
??:D



Uçuş ağırlığını yükseltmek?? Racing quad topluyorsan ileriye yönelik hedefin uçuş ağırlığını düşürmek olmalı. Şimdi burada birden fazla değişken var. Piller ve C değerleri ile ilgili çok güzel yazılarımız var, mutlaka okuman lazım. Ayrıca yeni başlayanlar yazılarımızı da oku, zira henüz esc-motor-pil arasındaki ilişkiyi çözemediğin anlaşılıyor.

Pilin C değeri ile ilgili olarak durum şu; (C değerinin ne olduğunu açıklamıyorum, bulursun zaten) C değeri yükseldikçe mAh değeri değişmese bile, pilin boyutu ve ağırlığı artar. Eğer artmıyorsa zaten uydurma C değerleri yazılıyor demektir. Ağırlık arttıkça da uçuş süresi kısalır. Ayrıca piller eskidikçe C değerleri de düşer. Yani, motorlarının maksimum yükte çekeceği amper değerini üç aşşağı - beş yukarı önceden kestirmen, bunu karşılayabilecek C değerine göre seçim yapman en verimlisi olacaktır. Burada -özellikle Çin pillerinde- C değerlerinin normalin 2-3 katıymış gibi yazıldığını, ayrıca pillerin bundan bir yıl sonra en iyi şartlar altında bile %25 performans kaybedeceğini de hesaba katmak lazım.

Racing quad toplayıp, 20-25dk uçma fikrini zaten aklından sil. O sürelerde uçmak istiyorsan ya DJI alman, ya da uçak uçurman gerek. (Ya da @LEVENT UYGUN abiden bi 700 Gasser heli dönüşümü alabilirsin, ama o zaman hayati riskler söz konusu olur... :D )



1. 4in1 eclerin yer ve ağırlık kazancı, kablo temizliği gibi faydaları vardır. Yarış quadları için daha uygundur, çünkü bu tip uçuş genelde full throttle veya yakın değerlerde ve hızlı, yani havadar olur. Freestyle uçucuları ise genellikle tekli escler kullanır, zira hem değişken yüzdelerde thr kullanımı, hem de yavaş uçuş esclerin daha iyi soğutulmasını gerektirir.

2. mAh değerini belirlemek için birden fazla değişkeni aynı denklemde çözmemiz lazım. Bunun yerine almayı düşündüğün quad için tavsiye edilen, veya topladığın quada benzeyen quadlar için tavsiye edilen pillere göre fikir edinmek. 20dk işini zaten çözdük.

3. İlerde motoru yükseltmek? Neden ilerde? Daha güzeli varsa şimdiden al. Veya şu ankilerle uçuyorsa, bırak elleme, uç keyfini çıkar.

4 Bu soruya da biraz giriş yaptık yukarda.

Daha fazla para harcamadan önce, forumdaki konulardan öğrenebildiğini öğren. Quad piyasasında hergün yeni birşey çıktığı için bizim konular büyük ihtimalle güncelliğini yitirmiştir, bu yüzden youtube'da gezin. Ya da işi öğrenene kadar hazır modelleri tercih et. Bu tip başlangıçlarda genelde daha ucuza malolurlar. Kolay gelsin.

değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.
dediklerinizi bizzat uygulayacağım. düşe kalka yanlış yapa yapa öğrenicez sonuçta siparişler bi gelsinde durumumuza bi bakıp tekrar yorumlarız :)
 
Sektör mini quadlara o kadar yüklendi ki işin içinde olan bizler takip edemez olduk. Bu hem donanım hem de yazılım ayağında geçerli. Yeni çıkan bir parçanın siparişini verip bize gelmesini beklemek ayrı bir zaman, parça bize gelip deneyip incelemesini yazmak ayrı bir zaman. Bu kadar zamanda zaten o parça eskimiş oluyor. Yakında F4 kartlarda yalan olacak.

Konuya yazacak birşey yok. Zaten arkadaşlar gerekli şeyleri yazmışlar. En güzeli bir yerden başlayıp uçuş keyfine bakmak. Gerisi yalan.