3 Boyutlu Yazıcı ile Eclipson Model A ile yaşadığımız sorunlar

Anıl Eryüksel

Yeni Uye
Katılım
13 Haz 2021
Mesajlar
14
Tepkime puanı
8
Yaş
26
Konum
Ankara
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar, Herkese iyi hobiler dilerim.

Herhangi bir ürünü kullanmadan Kullanım Kılavuzunu okuyan bir insan da olsam mevzu bahis hobideki tezcanlılğım sebebiyle foruma katılmakta zamanlamayı tutturamadım sanırım :D
İşyerimdeki bir abim ile başladığımız 3 boyutlu yazıcı ile yapılmış bir RC uçak deneyimlerimi paylaşmak ve uçuş hakkındaki başarısız denemelerim için bilgilerinizden yararlanmak isterim.
Eclipson markalı arkadaşların ücretsiz olarak yayımladığı Model A sını ve bunun başarısızlığından sonra aynı ürünün 17 Euro luk ücretin karşılığında aldığım iniş takımlı hali olan Model A nın basım ve yapım aşamasında kullandığım malzemeleri iletmek isterim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kullanmış olduğum Ender 3 v2 yazıcım ile birlikte Porima marka PLA ile basımlarımı gerçekleştirdim totalde 2 kasa uçak bastım 1. si iniş takımsız hali ve 2. si iniş takımlı hali. (Fotoğraf uzantıdan dolayı koyamadığım için PDF formatında ayarladım.) Ek parantez 1. denemedeki görsel açıdan yamuk ve orantısız gibi görünen kısımlar sanırım fotoğraf açısından, bant işçiliği de acemilik ve aceleden kaynaklı lütfen mazur görün :D

Ek Not: Modelin kanatlarındaki ("Wing3L" ve "Wing3R") parçalarının iç desteği dış yüzeye yapışmıyordu, buna karşılık Gcode larından X ve Y nin yerlerini değiştirerek sorunu çözebildim.

Model için ;
*FlySky FS-i6 kumandasını ve 6 kanallı FS i6B alıcısı
*Emax BLHeli 30A ESC
*Emax XA2212 1400 KV fırçasız motor
*3s 2250mah 40C Lipo Batarya
*4 adet 9gr Servo Motor
*8x4 Pervane
Kullandım.
-Ürünün uçuşa hazır hali totalde 785 gram oldu. (Sadece Batarya 200 Gram)
Bataryanın biraz fazla ağır gelmiş olabileceğini düşünüyorum, 1250mah lık bataryalar 120 gram civarında olacak idi bu da uçağın total ağırlığının %10 yapar az da değil haklısınız.


Normal şartlarda Eclipson un önerilerine uygun uyarlamaya çalıştım, fakat uçuş hakkındaki problemimden dolayı Bataryanın ağır geldiğini veya Motor gücünün yetmediğini veya Motora uygun pervane olmamış olabileceğini düşünüyorum sadece yorum yapabildiğim bir şey bu bilgim dahilinde değil, sorunumu ilettiğimde yardımcı olabilir iseniz çok sevinirim.

Uçuş hikayesi olarak 1. Denemede iniş takımları olmadığından kaynaklı olarak elden kaldırma yaparak uçurmak istedik fakat elinde tutan arkadaşın pervaneden korkması sebebiyle uçağı erkenden ve yanlış biçimde fırlatması münasebetiyle parçaladık :D
2. Deneme ise İniş takımı olsa sanki daha iyi olur gözüyle yaptığımız modelimizde yerden kaldırmaya çalışırken tekerleklerdeki dengesizlik sebebiyle her seferinde düzeltmeye çalışmamıza rağmen sağa yada sola yalpaladı, en sonunda düz bir çizgi yakaladık derken güç verdikçe uçak havalanmadan önce uçağın burnunun yere inmesi kuyruğunda havaya kalkması pervaneyi yere sürmemize sebep oldu, burada gücü azdan çoğa doğru yavaş yavaş arttırmayı da, oranlı bir şekilde hızlıca kaldırmayı da denedik fakat başarısız olduk ancak modeli kırmadık.
3. Denemede ise 2. başarısızlığımızda hatalı olabileceğini düşündüğümüz bataryanın konumunu burundaki eski konumundan 1 batarya boyu geriye aldık ve dengeli olduğunu düşündük. Bu denemede de uçağı ve pervaneyi tartarak elden kaldırmayı denedik tekrar, tam güç verdikten sonra hala elde tutmamıza ve doğru açıyla ve doğru kuvvetle uçağı bıraktığımızı düşünmemize rağmen uçak az gerilmiş yaydan fırlatılan ok misali 2-3 metre ileriye parabol şeklinde düştü.


Biraz uzun bir yazı oldu okuyan ve destek veren herkese şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Herhangi bir ürünü kullanmadan Kullanım Kılavuzunu okuyan bir insan da olsam mevzu bahis hobideki tezcanlılğım sebebiyle foruma katılmakta zamanlamayı tutturamadım sanırım :D
Hiç olmamasından iyidir :) İnşallah buradaki uçak konusunda tecrübeli abi ve kardeşlerimiz sayesinde kısa sürede sorunların çözülür.

1- Öncelikle fark ettiğin üzere PDF olarak eklediğin resimleri mesaj içine taşıdım. Bu işlemin detaylarını şu konuda bulabilirsin.



2- Yardım alma ihtimali arttırmak için konu başlığında küçük bir revizyon yaptım.

3- Teknik yorumları arkadaşlara bırakayım. Ben sadece şu soruyu sorayım. Bu sizin ilk modeliniz ve pilotaj tecrübeniz değil mi ?
 
Hocam çok teşekkür ederim, elinize sağlık inceleyeceğim resim yükleme kullanımını.

Evet hocam ilk modelim ve ilk pilotaj tecrübem bilgisayar simülasyonlarını yaptım fakat canlı olarak ilk oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Merhabalar, teşekkür ederim. Ağırlık merkezi testi yaptığımda uçak yere paralel şekilde duruyor idi, en son ki denememde ise bataryayı biraz daha geriye alarak ufak bir açı ile burnu yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım. Doğru olduğuna inanıyorum :/
 
Bence burada asıl sorun hiç tecrübeniz olmadan uçurması çok kolay olmayan bir uçak uçurmaya çalışmanız.
Tavsiyem önce simülatörde iyice çalışıp tecrübe edinip daha sonra uçurmaya çalışmak.
Birde yeni başlayan hatta uçuş tecrübesi olan biri içinde elden atarak uçurmak pek kolay değil mümkünse yerden kaldırmak en iyisi
 
Hocam haklısınız, simülatörlerde iyi zaman geçirdiğimi düşünüyorum. Üstten kanatlı uçaklardan önermişlerdi başlangıç seviyesi için, sizin önereceğiniz daha basit bir model var mıdır acaba ?
 
Hocam haklısınız, simülatörlerde iyi zaman geçirdiğimi düşünüyorum. Üstten kanatlı uçaklardan önermişlerdi başlangıç seviyesi için, sizin önereceğiniz daha basit bir model var mıdır acaba ?
İlla üstten kanat alttan kanat olacak diye bir şart yok bence ama üstten oldumu genelde uçurması daha kolay olur derler.
Benim tavsiyem deprondan bir model olabilir. 3d uçakların yeni başlayanlarda sorun olmasının en önemli sebeplerinden biri pla görece diğer uçak malzemelerine göre özkutlesinin daha fazla olması bu nedenle bir balsa veya depron uçağa göre havada tutunabilmesi için daha hızlı uçması lazım bu nedenle kontrolü yeni başlayan biri için zor olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Merhabalar, teşekkür ederim. Ağırlık merkezi testi yaptığımda uçak yere paralel şekilde duruyor idi, en son ki denememde ise bataryayı biraz daha geriye alarak ufak bir açı ile burnu yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım. Doğru olduğuna inanıyorum :/
İnancın yanlış...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Merhabalar, teşekkür ederim. Ağırlık merkezi testi yaptığımda uçak yere paralel şekilde duruyor idi, en son ki denememde ise bataryayı biraz daha geriye alarak ufak bir açı ile burnu yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım. Doğru olduğuna inanıyorum :/
Yere paralel? - Neye göre?
Bataryayı daha geriye almak ? - Niye?
Açıyı yukarıya almak? - Yanlış! Ve neden?
Bunlar çok tipik ilk heves ile uçak yapıp uçurmaya çalışan arkadaşların yaşadığı tecrübeler.
Simülatörde vakit geçirmek demek uçmayı öğrenmek için tek başına yeterli değil. Bir uçağın doğru şekilde inşaa edilmesi için nelere dikkat edilmeli? Biraz bu konular hakkında kendini geliştirmelisin.
Forumda İndex sayfasından başlayarak biraz araştırmanın çok büyük faydasını göreceksin. Okudukça neyi yanlış yaptığını anlayacak, daha çok keyif alacaksın.
 
Muhtemelen abi :) Bu durumda arkadaşımıza nasıl bir ölçüm tekniği kullandığını soralım ve ilgili konumuza yönlendireli.

Konuyu inceledim çok teşekkür ederim.

Yere paralel? - Neye göre?
Bataryayı daha geriye almak ? - Niye?
Açıyı yukarıya almak? - Yanlış! Ve neden?
Bunlar çok tipik ilk heves ile uçak yapıp uçurmaya çalışan arkadaşların yaşadığı tecrübeler.
Simülatörde vakit geçirmek demek uçmayı öğrenmek için tek başına yeterli değil. Bir uçağın doğru şekilde inşaa edilmesi için nelere dikkat edilmeli? Biraz bu konular hakkında kendini geliştirmelisin.
Forumda İndex sayfasından başlayarak biraz araştırmanın çok büyük faydasını göreceksin. Okudukça neyi yanlış yaptığını anlayacak, daha çok keyif alacaksın.
Hocam merhaba, Yukarıdakine uygun şekilde kontrolümü gerçekleştirdim.
Yere paralellik buna göre,
Bataryayı geriye almamdaki sebep ; yerden kaldırırken bahsetmiş olduğum burnun yere inmesi hareketini çözebileceğini düşünmemden kaynaklı,
Açıyı yukarı almaktaki maksadım yine bir üstteki madde ile aynıdır hocam.

Uçağın birleştirilmesi aşamasında dikkat etmem gereken her şeye dikkat ettiğimi düşünüyorum, bu konuda hatalı olduğum konuyu söyleyebilir iseniz o konular üzerinde kendimi geliştirmek isterim tabii ki.
 
Burası hatalı:
"...en son ki denememde ise bataryayı biraz daha geriye alarak ufak bir açı ile burnu yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım..."
 
Konuyu inceledim çok teşekkür ederim.


Hocam merhaba, Yukarıdakine uygun şekilde kontrolümü gerçekleştirdim.
Yere paralellik buna göre,
Bataryayı geriye almamdaki sebep ; yerden kaldırırken bahsetmiş olduğum burnun yere inmesi hareketini çözebileceğini düşünmemden kaynaklı,
Açıyı yukarı almaktaki maksadım yine bir üstteki madde ile aynıdır hocam.

Uçağın birleştirilmesi aşamasında dikkat etmem gereken her şeye dikkat ettiğimi düşünüyorum, bu konuda hatalı olduğum konuyu söyleyebilir iseniz o konular üzerinde kendimi geliştirmek isterim tabii ki.
Tüm olaya yaklaşımın yanlış.
Futbol topuna ayağı ile vurabilmek başka bir futbol maçına çıkmak başka. Sana bir kaç cümlede pervane torkunu, iniş takımlarındaki tekerleklerin birbirlerine açısını (toe in, toe out), ağırlık merkezi kontrolünü, dehidrali, stall hızının önemini, kanat insidans açısını, ilk uçağının nasıl olması gerektiğini vs vs nasıl anlatalım?
İndex sayfasından başla diye önceki cevabımda yolu gösterdim. Başka bir kaynağa gerek duymayacağını da şimdi söylüyorum...
 
öncelikle elinize sağlık. eclipson model A uçağından 3 tane ürettim ve her ihtimale karşı yedek parça stoklamıştım. neden bilmiyorum uçurduğum uçaklar arasında hiç zevk almadığım bir uçaktı. toplamda 2 uçuş yaptım. 1.si pilotaj hatası uçak 50 metre uçmadan çakıldı. 2. uçuşum sorunsuz bir şekilde uçtu ve inişte gövde hasar aldı. kanatçıkları bantla yapıştırmak tamamen saçmalık olduğunu anladım. aynı sorun benim uçağımdada olmuştu uçak benden ayrı şekilde sağ sol yalpalıyordu. bende buna bir çözüm üretip kanatçıklara hinge taktım tavsiye ederim. ve sizin ağırlık merkezi hesaplamanızın yanlış olduğunu düşünüyorum. Eclipson markası her uçağın kanat altına ağırlık merkezi ayarlanabilsin diye boşluklar koyuyor. aynı boşluk model A içinde geçerli. benim uçağım 750 gr gelmesine rağmen birtürlü koca burnunu indiremedim :D ek ağırlık koyarak burnun biraz aşmaya bakmasını sağladım. iyi günler.